Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50
Viser resultater 981 til 999 av 999
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    Når ett produkt har vært inne til represasjon for samme feilen 3 ganger, kan du heve kjøpet uten spørsmål. Dette gjelder hårføner, bil, fly eller tv.
    Vel det er ikke så enkelt. Den må ha vært forsøkt rettet, og butikken/verksted må også innrømme at det er en feil for at de skal gå med på det. For det første har den bare vært inne 2 ganger mens jeg har hatt TV, for det andre kommer verkstedet til å si at den er innenfor "Samsungs grense på 30dB på en halv meter". Men vi får se hva som skjer, saken er ikke avsluttet, og det kan jo hende Hifiklubben hjelper til dersom verkstedet eller Samsung ikke gjør det. De har i hvertfall noe vinne på en fornøyd kunde. Det hadde Samsung også, men virker ikke som om de bryr seg egentlig. Men vi får se hva verkstedet sier først, deretter samsung og butikken.

Edit: Forøvrig skal jeg prøve å få gjort en skikkelig måling med frekvensanalyse i kveld, inkl. opptak så dere også kan høre ulyden.

Edit2: Har ikke rukket målingen enda.
    Og som nevnt før ønsker jeg ikke å heve kjøpet, fordi jeg kjøpte den til en god pris, dvs. selv om det har gått et halvt år, finnes det ikke noe til den prisen jeg kjøpte for som kan matche bildet (i 58"). Hadde nye C7705 kommet i 58" så kanskje den hadde vært aktuell ved heving eller som erstatning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ulyden Har den selv, venter på den nye tv'en som skal komme. Greit bytte. Byttet likt. Jeg ringte inn med en gang jeg oppdaget buzzingen, ba samsung merke den som DOA (dead on arrivel), ba butikken kontakte samsung, og så ble det den nye 3d plasmaen! Er jo helt idiotisk å sende de inn på reperasjon når det aldri funker så og si. Og Samsung har UTROLIG mye feil på produktene sine. Har hatt 7 skjemer fra samsung nå, samt 2 surround anlegg, 3 blurayspillere og 2 telefoner. SAMTLIGE produkter har det vært feil på!!! Sykt! og alikevel fortsetter man å kjøpe samsung!! skjønn det den som vil. Men uansett, 3 misslykkede forsøk på å fikse en og samme feil = refundering eller bytte av produkt, etter kundens ønske. Naboen gjorde dette med en touran faktisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min 50" b855 tilbake fra service hos Dalens. Rammen er fikset og etter litt kjapp testing vil jg anslå at buzzingen er vel 20% bedre. Mest fordi den virker å være mindre høyfrekvent, noe som jeg mistenker er viktig for at ulyden ikke skal overdøve tv-lyden. Anbefaler altså å levere inne tv til Dalens, men uten å forvente et mirakel.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort noen opptak, og de kan lastes ned her:
    Index of /filer/samsung

Viktig med god kvalitet på anlegget/høretelefoner. Men håper dere får et riktig inntrykk, og kanskje noen kan bekrefte at de har samme/lignende lyd.

Har også lagt ut noen plott a lydene. Ser en tydelig topp bl.a. på ca 17700Hz, men det ser ut til å være harmoniske i nesten frekvensspekteret. Man ser/hører tydelig når jeg holder mikrofonen innenfor "TV-rammen" og utenfor. (se f.eks. eksempel 07, som er vedlagt her, der jeg har mikrofonen innenfor fra ca 3-8sek.)

Går fortsatt og venter på ny ramme (de hadde tydeligvis glemt å bestille den).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Index of /filer/samsung

Viktig med god kvalitet på anlegget/høretelefoner. Men håper dere får et riktig inntrykk, og kanskje noen kan bekrefte at de har samme/lignende lyd.
    Selv med bare middels kvalitet på pc høytaler kan jeg bekrefte at dette er samme lyd som på min PS50B855 produsert i 2010. Enkel å gjenkjenne desverre.

Hadde vært interesant å hørt fra de som har fått minsket sin buzz ved de siste omgangene hos Dahlens om det er samme lyden som har minsket.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Shit!
    Hørte på filene nå.
    Jeg skrinla planen om B855 i vinter da jeg hadde hørt om problemet.
    Har planer om C7705 nå i høst.
    Men får jeg noe i nærheten av det jeg hørte på filene, så går det rett i retur, og Panasonic VT20 kommer istedet for.

Lyden var for meg helt uutholdelig.
    Og selv når jeg hørte stemmen, skjærte Buzz igjennom.

En annen tanke er jo at dem med Buzz-apparat får jo sinnsykt dårlig annenhåndsverdi.
    Når disse tv-ene en gang skal ut på bruktmarkedet, så kommer jo buzz-problematikken til å bli spurt etter i mange tilfeller.
    Da sitter man med Sorteper, og får enten ikke solgt, eller må selge til skampris.
    (Eller "lure" en kjøper og håpe på det beste).
    Ikke en situasjon jeg ville vært i.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dere kan selge til slike som meg, jeg hørte ingenting fra de filene som ble lagt ut, men dere hadde blitt avslørt av min kone, hun hørte støyen.

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Hehe, dere kan selge til slike som meg, jeg hørte ingenting fra de filene som ble lagt ut,......
    What!?
    Er det mulig?
    Da er du "heldig" og kan velge plasma uten å bekymre deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Selv med bare middels kvalitet på pc høytaler kan jeg bekrefte at dette er samme lyd som på min PS50B855 produsert i 2010. Enkel å gjenkjenne desverre.

Hadde vært interesant å hørt fra de som har fått minsket sin buzz ved de siste omgangene hos Dahlens om det er samme lyden som har minsket.
    Samme lyd som på min PS50B855 fra 2009. Jeg synes som sagt denne har blitt minimalt bedre nå etter service, men det er muligens velvillig innbilning. Min samboer blir uansett ikke plaget av lyden og jeg gidder ikke å levere den inn på ny når de sannsynligvis ikke kan gjøre noe mer. Alternativet er vel da å reklamere på produktet for å få en ny modell, eventuelt etter å levere den på service flere ganger. Så vidt jeg forstod gjelder bare Samsung Prestige service en gang? Dvs at jeg selv må frakte den dersom jeg leverer den inn igjen. Mulig jeg misforstod hva reperatøren mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Index of /filer/samsung

Har også lagt ut noen plott a lydene. Ser en tydelig topp bl.a. på ca 17700Hz, men det ser ut til å være harmoniske i nesten frekvensspekteret. Man ser/hører tydelig når jeg holder mikrofonen innenfor "TV-rammen" og utenfor. (se f.eks. eksempel 07, som er vedlagt her, der jeg har mikrofonen innenfor fra ca 3-8sek.)

Går fortsatt og venter på ny ramme (de hadde tydeligvis glemt å bestille den).
    Jeg kan høre den, men lyden er mye mere fremtredene i virkeligheten da her får du også med støyen mikrofonen\in linjen produserer, i et helt stille rom om kvelden så er det mye tydeligere for de som ikke har hørt den før og vurderer å kjøpe tv'en

Er det noen med profft utstyr som har mulighet å måle db på lyden i det område den er verst?

Angående rammen og alt dette er det en kjent teknikk enkelte verksteder bruker over hele verden for å hale ut tiden på "problem" kunder så de går lei og gir opp.

Sålangt har jeg kun kommet fram til at støyisolering virker ikke, det er de 2 øverste segmentene av panelet som produserer problem lyden(ergo problemet med lyden når man ser 16:9format filmer med svarte streker oppe og nede) og det er mest sannsynelig enten panelet, eller kretsen panelet trekker strømmen fra som skaper problemet, og det kan forplante seg så langt tilbake som psuen.

Isåfall er det mest sannsynelig dårlig kvalitets kondensatorer med høye piezoelektriske verdier som er problemet, og å bytte disse ut i høykvalitets kondensatorer med lav piezoelektrisk verdi vil ordne problemet, både i psu og på Y-bordet, evt også spolene

Og det er der jeg står nå, om jeg skal risikere å miste garantien(pixelgaranti+vanlig garanti) for å se om et utbytte av kondensatorene løser problemet, da det hadde vært kjipt å miste garantien for så å få defekt panel i ettertid.

En ting jeg lurer på, Tv'en produserer mest støy når bildet er svart, mens ved lyssterke sener så er den helt fin(kan høre det litt, men ingen problem), er det ikke slik at panelet trekker minst strøm når det produserer svarte bilder kontra lyssterke bilder? Da vil jo prinsippet være det samme som en lav komponent kvalitets ledlys dimmer, hvor den begynner å støye når man skrur ned styrken, men blir bedre ved fullt lys

Og det er noen som har rapportert på det engelske forumet at det var strømkretsen hjemme som lagde problemet, hos naboen funket tv'en smertefritt...men og noen som har sagt det ikke hjalp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere trykker på guide på fjernkontrollen. Fungerer preview vinduet øverst til venstre ?

Hos meg fungerer det kun hvis jeg er på en analog kanal, ved og stå på en digital så får jeg kun sort vindu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille i denne tråden nå, jeg har fått ett nytt og uventet problem med min PS50B855, lyden driver nå og justerer seg helt av seg selv med noen få sekunders mellomrom skrur den nå opp lyden alt i fra ett trinn til 5-10 av gangen, etter ca 1 minutt er lyden på 100, men den forsøker fortsatt å skru lyden videre opp.

Nå er jeg så forbanna lei denne tv'n at jeg snart spyr, men er det noen andre som har hatt / evnt har samme problem?

/Jon-Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri prøvd preview så vet ikke der og har ikke hatt noe problemer med lyden. Det første du kan hvertfall sjekke før du sender tv'en inn er om det er fjernkontrollen som gjør det ved å ta ut batteriet og så sjekke om noe skjer.

Jeg risket ikke bytte kondensatorene pga garantien og solgte den heller til min bror da han ikke hadde noe problemer med buzzen og jeg gikk videre til Phillips 52pfll9704 som soundgarden hadde det råeste tilbud på jeg noen gang har sett:-D

Får den i dag så er spent på hvordan den greier seg mot B850'en

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 3D-TV, har en 50" 855 14 måneder gammel. Som sees i denne tråden, har jeg ikke hatt støyproblemer med min. Hører den, men legger aldri merke til den i dagliglivet. Hva kan jeg forvente å få for denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på Einsfestival HD på Astra nå. Det kommer en å kikker på TV nå som er interessert i å kjøpe det. Når jeg ser disse bildene begynner jeg virkelig å bli i tvil om det er dumt å selge det.... Men men, handelen må gå... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del går denne tven rett i søpla når jeg kjøper meg ny om kort tid. jeg er drit lei alle små og store feil. samtidig vil jeg fraråde alle å handle tv hos netshop, som ikke tar det ansvaret de skal ta ved eventuelle feil på produkter.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ser på Einsfestival HD på Astra nå. Det kommer en å kikker på TV nå som er interessert i å kjøpe det. Når jeg ser disse bildene begynner jeg virkelig å bli i tvil om det er dumt å selge det.... Men men, handelen må gå... ;-)
    Hva legger du deg på i pris?

Jeg har denne skjermen, og har valgt å beholde den pga fantastisk bra bilde og pen design til lav pris. Den buzzer litt og det er irriterende, men kun når en ikke ser på og det er total stillhet rundt.
    Ville nok ikke valgt den hadde jeg vist om buzzen på forhånd, men bildekvalitet er tross alt viktigst.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært plaget med buzz, men etter at jeg hang den opp på veggen har jeg ikke merket noe til det. Lyden har blitt så lav at jeg registrerer den ikke lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

line bleed