Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scapa
    men var har du fått tag i ditt exemplar för test, då den inte finns till salu i butiker ännu ?

bara nyfiken.

sen en liten bisak. kikade lite på bilderna du lade in på testen längre upp. där visar ju en av bilderna en serie 5 (550), bilden med PS3 dashboardet....
    Stemmer.. Alle bildene bortsett fra de to siste er B550, altså årets modell.. de to siste er 850.. Det sier att det vil være enda bedre kvalitet på 850, og da dette er en enda bedre skjerm.. Sorry skulle ha nevnt dette, men tanken er og vise hvordan årets samsung plasma modeller takler biffen. Da vil jeg i tilllegg tli dette og nevne att 850 har enda bedre svart i seg enn 550 samt 850 har Wide Color Enhancer 3 (550 har WCE2). Det er og oppgradert elektronikk i 850 i forhold til 550. 850 har ett lags skjerm og 550 har to lags, og 850 har oppdatert AR coating i forhold til 550. Så har og 855 SAMSUNG Crystal FHD Engine, som bl annet driver cinema smooth funksjonen. Denne har ikke 550. De to siste er 860 faktisk..

Jeg har ikke sagt jeg har noen 855 til test. Jeg sa det kommer ut en test i dag på den, den skal jeg kopiere inn her når den kommer på trykk. Dette er en isf sertifisert pro som skal teste og kalibrere en 860, altså med 24p96Hz og isf kalibrerings muligheter..

Du tar feil... 58" er i salg i fra samsung norden...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Ikke bare gamle lcd som har lag.. Jeg hadde en 866 fra -08 som produserer mye lag på mange spill. Samsung har og hatt 1:1 pikselmapping i ett år el to nå. Og uansett responstid så er og blir plasma raskere og bedre egnet sådan..
    Veldig mange som blander responstid og input lag. Lcd skjermer (særlig samsung, phillips)har til dels mye input lag. Som Scapa skriver er ikke responstiden noe problem i dag på Lcd skjermer enten den har 2, 4, eller 6ms.

Som aktiv pc spiller er min erfaring at det er input lag som er det store problemet. Se loopen øverst til høyre i linken som viser dette veldig godt.

Input lag - Wikipedia, the free encyclopedia

Plasma ser ut til å være forskånet for mye av det samme, men så
    var det innbrenningsproblematikken da.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Veldig mange som blander responstid og input lag. Lcd skjermer (særlig samsung, phillips)har til dels mye input lag. Som Scapa skriver er ikke responstiden noe problem i dag på Lcd skjermer enten den har 2, 4, eller 6ms.

Som aktiv pc spiller er min erfaring at det er input lag som er det store problemet. Se loopen øverst til høyre i linken som viser dette veldig godt.

Input lag - Wikipedia, the free encyclopedia

Plasma ser ut til å være forskånet for mye av det samme, men så
    var det innbrenningsproblematikken da.
    Vel, jeg har ikke noe greie på det jeg, men har pratet med samsung teknikere som sier att dette responstid har en direkte sammenheng med lag på deres egne skjermer.. Dette er mitt utgangspunkt for mine uttalelser samt att dette problemet har du ikke på en plasma... når det er sagt så kan jeg logisk forstå att dette kanskje ikke stemmer..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jens: Takk for info!

Lurte også på om du (eller noen andre her) har noen formening om innbrenningsproblematikk på disse nye plasmaene fra samsung, eller andre nye plasmaskjermer? Har det blitt bedre?
    Til bruk sammen med pc vil man jo alltid ha en perioder hvor man har stillbilder stående en stund selv om film er hovedbruken (laste ned filmer, ha mediaplayer stående oppe ifm musikkavspilling osv). Problemet er jo ikke at man glemmer bildet på (man kan jo ha skjermsparer aktivert på mediasenter-pcen), men kanskje heller at man sitter og surfer litt og laster ned litt osv... Har forstått det slik at det er mest kritisk de første 100-200 timene og at det har eksistert pixel-shift løsninger en stund som har redusert faren for permanent innbrenning.
    Men likevel...stresser meg litt det her.
    Dette punktet er siste hinder for at jeg hiver meg på plasma!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    in bränning kommer du aldrig ifrån, pga konstruktionen på en plasma. däremot har dom blivit mycket bättre dom senaste åren på att motstå detta. men står det länge nog så bränner det fast. bränning är även större problem på billiga skärmar än på dom i topp skiktet.

självklart kan man oftast "tvätta" bort det igen med whitewash och man kan minska problemen med orbiter eller dylikt som växlar pixlarna lite då och då.

sen bör du på en plasma göra en inbränningsperiod där du kör skärmen på lägre kontrast ljust styrka osv för att låta fosfor belägget "bränna till sig". detta kommer att ge ett bättre motstånd mot framtida bränn problem.

är egentligen inga större problem att köra pc eller spel på plasma men man måste vara medveten om riskerna och vidta åtgärder utifrån det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scapa
    in bränning kommer du aldrig ifrån, pga konstruktionen på en plasma. däremot har dom blivit mycket bättre dom senaste åren på att motstå detta. men står det länge nog så bränner det fast. bränning är även större problem på billiga skärmar än på dom i topp skiktet.

självklart kan man oftast "tvätta" bort det igen med whitewash och man kan minska problemen med orbiter eller dylikt som växlar pixlarna lite då och då.

sen bör du på en plasma göra en inbränningsperiod där du kör skärmen på lägre kontrast ljust styrka osv för att låta fosfor belägget "bränna till sig". detta kommer att ge ett bättre motstånd mot framtida bränn problem.

är egentligen inga större problem att köra pc eller spel på plasma men man måste vara medveten om riskerna och vidta åtgärder utifrån det.
    Okey, takk Dette er stort sett det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest ulike forum. Savner likevel litt førstehåndserfaring fra noen som selv benytter pc aktivt med en plasma, da jeg aldri har hatt plasma selv. Noen dårlige erfaringer hadde vært interessant å høre om, selv om denne diskusjonen strengt tatt ikke hører til under denne tråden.
    Hadde vært skikkelig kammerat av Jens å koble pc mot B855 når han fikk den og latt windows skrivebordet stå på over natten for å sjekke om det har skjedd noe... :wink:

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnude
    Okey, takk Dette er stort sett det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest ulike forum. Savner likevel litt førstehåndserfaring fra noen som selv benytter pc aktivt med en plasma, da jeg aldri har hatt plasma selv. Noen dårlige erfaringer hadde vært interessant å høre om, selv om denne diskusjonen strengt tatt ikke hører til under denne tråden.
    Hadde vært skikkelig kammerat av Jens å koble pc mot B855 når han fikk den og latt windows skrivebordet stå på over natten for å sjekke om det har skjedd noe... :wink:
    Ja du mener det :-) Jeg gjør nok ikke akkurat det, men kommer til og følge godt med på IR.. Men, jeg hadde fjorårets modell og hadde zero problemer med dette. Noe var det jo i begynnelsen, men etter og ha kjørt den skikkelig inn i ca 400 timer så fantes det ikke noe siden. Og jeg har også brukt den som media player der det har stått stillebilder i fra windows i flere timer.. Etter noe sånt så kjører jeg hvitvasking i 10 min for sikkerhets skyld (ikke det at det er nødvendig, men en så dyr ting tar jeg alltid vare på..) Nå skal det være sagt att jeg har gått over til og bruke lcd skjermene mine til den slags. Man må nesten vurdere dette. Skal man dag og og dag inn sitte med statiske bilder på skjermen - kjøp lcd og ikke plasma.. Men om du skal bruke dette helt "normalt", som se litt film - litt tv - litt ps3 - litt pc osv, jaa da er det absolutt ingen som helst fare... Du skal ha "glemt tv'n på 10-20 timer om du skal være i fare for burn in.. Og uansett så er det screen saver på disse skjermene så det skjer bare ikke!!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du mener det :-) Jeg gjør nok ikke akkurat det, men kommer til og følge godt med på IR.. Men, jeg hadde fjorårets modell og hadde zero problemer med dette. Noe var det jo i begynnelsen, men etter og ha kjørt den skikkelig inn i ca 400 timer så fantes det ikke noe siden. Og jeg har også brukt den som media player der det har stått stillebilder i fra windows i flere timer.. Etter noe sånt så kjører jeg hvitvasking i 10 min for sikkerhets skyld (ikke det at det er nødvendig, men en så dyr ting tar jeg alltid vare på..) Nå skal det være sagt att jeg har gått over til og bruke lcd skjermene mine til den slags. Man må nesten vurdere dette. Skal man dag og og dag inn sitte med statiske bilder på skjermen - kjøp lcd og ikke plasma.. Men om du skal bruke dette helt "normalt", som se litt film - litt tv - litt ps3 - litt pc osv, jaa da er det absolutt ingen som helst fare... Du skal ha "glemt tv'n på 10-20 timer om du skal være i fare for burn in.. Og uansett så er det screen saver på disse skjermene så det skjer bare ikke!!!

Jens
    HEI!=)

ENDELIG ett erfarings svar!!!=)
    Eg bruker selv pc derekte i min gamle samsung:PS42Q7HX/XEE(som har en produksjons feil slik att ytterste venstre side blir blå!) å da kjører eg sjerm rens ei go stund så er de bra i noen dager!!!
    alså tven fikser innbenning selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens
    Det var faktisk meget godt å høre. Mye synsing og "folk som har hørt at..." på nettet. Greit å høre fra noen som har tilnærmet lik bruk som en selv.

Da er jeg klar for noen tester av 855'en og en liten titt på Hifi-klubben når den kommer i hylla :-) Blir veldig spennede!

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er har det kommet en litt mere detaljert brukertest av 860.
    Denne kan leses på avsforum: Samsung PNXXB850 & PNXXB860 Owner's Discussion Thread - Page 4 - AVS Forum

Det ser ut til at Samsung har bra kontroll på fargene, men at sortnivå ikke er helt på samme nivå som siste generasjon Panasonic.
    Detaljer i mørke områder forsvinner også noe.
    Måten Samsung håndterte bildestøy på var derimot klassens beste, med Panasonic på andre og Pioneer på tredje.

Alt i alt, så ser 860 ut som en meget god skjerm.
    Som altid, får man ikke i pose og sekk. Man må gjøre noen valg basert på sine behov og preferanser.

Roger

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg muligheten til å se på den nye 58B860.
    Jeg er på en konferanse i USA, og stakk i dag innom den nærmeste Best Buy.
    Der hadde de 58B860 i utstillingen sammen med bla. Pioneer Kuro og Panasonic PZ800 (fjorårets modell).
    Ustillingen var i Magnolia avdelingen, et eget rom med dempet belysning.

Nå vet jeg ikke i hvor stor grad disse skjermene var riktig justert,
    men Samsung skjermen imponerte med et meget naturtro og skarpt bilde.

Sortnivået var hakket bedre enn fjorårets Panasonic PZ800, men ikke helt på høyde med Kuro. Men her snakker vi om skjermer som alle har godt sortnivå, så forskjellene var ikke så stor.

Tykkelsen på skjermen var veldig tynn. Jeg var klar over det på forhånd, men å se det i praksis var imponerende.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Rogers!
    Det du skriver var slik jeg har inntrykk av skjermene uten å ha sammenlignet, altså ingen overaskelser Jeg er glad jeg endelig har fallt ned på en skjerm og bare venter dem får denne inn på lager! i 50" vel å merke..

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen/likheten mellom den nordiske 855 og de amerikanske utgavene 850 og 860?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel beskrevet tidligere i tråden.

Amerikas 860 er nordens 855. samme model

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et latterlig bra tilbud på PS50B855.

Gi meg noen grunner til at jeg skal kjøpe den? :-D

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har fått et latterlig bra tilbud på PS50B855.

Gi meg noen grunner til at jeg skal kjøpe den? :-D
    En god grunn til ikke å kjøpe er jo at den også finnes i 58" ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...ja

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    En god grunn til ikke å kjøpe er jo at den også finnes i 58" ;-)
    Etter at jeg så 58B860 i USA i forrige uke, blir 50" litt puslete.
    Men vi får se om fornuften eller lysten seirer ;-)

Roger

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja gutta, da har jeg bestilt PS50B855! Får den i slutten av juni. Gleder meg! :-D

Kommer selvfølgelig med inntrykk, men siden jeg får den litt seint så er det jo sikkert noen andre som får den før meg...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke leser for digital-TV kort i disse? Er ikke interessert i det, men TV'en ellers ser jo fet ut. Finnes den i en utgave uten DVB? Kjipt hvis den er dyrere pga DVB-støtte.

Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •