Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 999
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og med tanke på det jenseike sier at de byttet dårlige kvalitets komponenter og dette løste problemet, så høres det vel ut som det kan stemme med komponenter som er outofspec og av dårlig kvalitet...synd at han er en overfølsom lady som ble fornærmet og ikke gidd gi løsningen til de som trenger den hehe er jo **** typisk
    Vi vet faktisk ikke om han hadde en løsning på problemet eller om dette bare var BS...

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min 58" hentet av Dalens (3. gang den blir forsøkt fikset). De sa det hadde kommet en ny "fiks" fra Samsung (selv om det ikke er noen grunn til å tro på det, og hvis det er fakta, heller ikke at det virker).

Det blir spennende å se om det funker (og se om jeg får tilbake TV uten riper da forpakningen ble droppet).

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss tilbakemelding hvis det er fikset da.

(ikke for meg, men for de andre som sitter å venter her... )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Da var min 58" hentet av Dalens (3. gang den blir forsøkt fikset). De sa det hadde kommet en ny "fiks" fra Samsung (selv om det ikke er noen grunn til å tro på det, og hvis det er fakta, heller ikke at det virker).

Det blir spennende å se om det funker (og se om jeg får tilbake TV uten riper da forpakningen ble droppet).
    Den 11.05 nekter Dalens å en gang ta inn min tv til sjekk da det ikke finnes noen ny fiks!!
    Veldig suspekt at Dalens nå sier noe annet uten at de f.eks kontakter meg som venter på at de i det minste skal se på skjermen :evil:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Den 11.05 nekter Dalens å en gang ta inn min tv til sjekk da det ikke finnes noen ny fiks!!
    Veldig suspekt at Dalens nå sier noe annet uten at de f.eks kontakter meg som venter på at de i det minste skal se på skjermen :evil:
    Vil bare påpeke at jeg kontaktet Samsung og spurte om prestige service (tidligere ble den levert inn til Dalens via butikk, hifiklubben). Jeg snakket kun med Dalens når de ringte ifm å avtale henting. Samsung faktisk fulgte også opp etter dette og spurte om Dalens hadde kontaktet meg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig rart hvor forskjellig folk blir behandlet. Noen får avslag, noen får masse hjelp. Rare greier...

Venter fortsatt på PS50C7705 på jobben, Samsung er fryktelig treige med denne, så får vi se om den lider samme skjebne med buzzing...

Skal prøve å få kjørt den opp mot VT20, så får vi se hvem som leverer...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Venter fortsatt på PS50C7705 på jobben,
    Skal prøve å få kjørt den opp mot VT20, så får vi se hvem som leverer...
    Ja, ja, yes!
    Gleder meg til å lese inntrykkene.
    Mitt valg i August står mellom nettopp VT20 og C7705.
    Men så langt er det jo pent lite og ingenting å finne om test eller inntrykk av C7705-en.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke C7705 ikke kommer før uti juli heller... Kanskje derfor det er lite tester å hente.

Den er jo tilgjengelig i danmark, så flatpanels burde jo fått et eksemplar snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Spørs om ikke C7705 ikke kommer før uti juli heller... Kanskje derfor det er lite tester å hente.

Den er jo tilgjengelig i danmark, så flatpanels burde jo fått et eksemplar snart...
    Hifi-klubben i Grimstad har et eksemplar inne som demo, så den såvidt på torsdag, tenkte meg en tur innom i dag for å se litt mer nøye på den.

EDIT:
    Rakk det ikke i dag, får prøve i morgen... Stå litt tidligere opp kanskje...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss en lite inntrykk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tv'en lenge nå og har egentlig aldri tenkt på å kjøpe den trådløse netverksadapteren før jeg nå vil bestille meg en Galaxy S. Og den kan man vel da kjøre trådløs til TV'en da. Fungerer dette greit på 855'en? Hvor finner man adapteret, eller er det noen som har adapter de skal selge?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ebay får du de til 1/3 av prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    På ebay får du de til 1/3 av prisen
    Er det flere typer enn denne? 855 er ikke nevnt her...
    SAMSUNG Wireless Adapter | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare påpeke at jeg kontaktet Samsung og spurte om prestige service (tidligere ble den levert inn til Dalens via butikk, hifiklubben). Jeg snakket kun med Dalens når de ringte ifm å avtale henting. Samsung faktisk fulgte også opp etter dette og spurte om Dalens hadde kontaktet meg.
    Tror det er dårlig ide å begynne ringe dalens med engang og spørre de ut om fiksen før han evt får den igjen...ta det diplomatisk:twisted:

Og Zamot fått vite noe mer?

Angående tv'en så prøvde jeg å bytte ut noise filteret og det ga ingen effekt, men det var fra en brukt tv som var defekt så kan ikke garantert utelukke det da den tv'en også kan ha lidd av buzzingen..men virker mindre sannsynelig å være en fiks

Prøvde også å finne ut om det var panelet eller elektronikken;

Panelet er delt opp i 6 horizontale linjer som hver drives av en egen strømkobling fra circuit bordet som er koblet til Y-bordet, og buzzingen var sterkest når de 2 øverste var tilkoblet, men virker som alle lager lyd og det adderes

Men igjen så betyr ikke det at det er panelet, da ingen strøm trekkes fra elektronikken på Y-bordet(som virker som er en stor del av buzzeren) når ikke panelet er tilkoblet.......

Og regner med at desto mere lys det er på bildet desto mere strøm trekker panelet? Altså desto mørkere det er desto lavere strøm trekker det og det er da det buzzer.......Er akkurat det samme problemet med led lys dimmere av dårlig kvalitet....på lav styrke så buzzer mest
    Her er en link til det, og det virker sannsynlig som det er en sammenheng?

Why does my dimmer buzz? « inspired by light | lighting blog

Hvis det var panelet som buzzet som jeg har fått høre tidligere så ville vel det buzzet minst like høyt når det var i full bruk og trakk mest strøm=?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilbake 58-tommeren nå, etter 3 forsøk på fiksing. De sier de har utført siste bulletin fra Samsung, og nå skal det visst være demping mange plasser (mellom panel, chassi, kort osv osv). Støyen er nok noe redusert, det er ikke like stort område utstråler støy retningsbestemt, men det er fortsatt igjen noe støy, spesielt fra et par steder. Så om man har hodet der hvor denne støyen treffer, er det fortsatt irriterende. Men de sier nå har de gjort alt de kan.
    Forøvrig må den inn igjen og bytte ramme, da den har blitt ripete. Jippi!
    Da blir det nye dager uten TV, og to dager jeg må ta fri, i tillegg til de 4 gangene jeg har kjørt TV eller måttet stille hjemme for henting/levering. Møkk lei. Noen som vil kjøpe en knall TV? Prøvelytting er mulig.

Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt denne buzzelyden på mitt samsun 58" tv. Har virket helt fint siden eg kjøpte det i novermber 09, til det plutselig kortsluttet i kveld :evil: . Kom en knitrelyd rett ovenfor der det røde lyset er når tv'en er slått av og etter det luktet det godt brent elektronikk lukt og litt røyk i stuen :evil: . Så nå bærer det avgårde til reprasjon med dette tv i morgen. Noen andre som har hørt om det har skjedd med andre samsung tv'er???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilbake 58-tommeren nå, etter 3 forsøk på fiksing. De sier de har utført siste bulletin fra Samsung, og nå skal det visst være demping mange plasser (mellom panel, chassi, kort osv osv). Støyen er nok noe redusert, det er ikke like stort område utstråler støy retningsbestemt, men det er fortsatt igjen noe støy, spesielt fra et par steder. Så om man har hodet der hvor denne støyen treffer, er det fortsatt irriterende. Men de sier nå har de gjort alt de kan.
    Forøvrig må den inn igjen og bytte ramme, da den har blitt ripete. Jippi!
    Da blir det nye dager uten TV, og to dager jeg må ta fri, i tillegg til de 4 gangene jeg har kjørt TV eller måttet stille hjemme for henting/levering. Møkk lei. Noen som vil kjøpe en knall TV? Prøvelytting er mulig.
    Kan verifisere at min også ble ganske mye bedre en tidliger, etter at den var på service hos Dalen´s nå nylig.. De byttet også panel pga etterslep i bildet.. Så jeg er relativt godt fornøyd nå.. Hører det enda litt når jeg sitter i godstolen rett forran tv´en, men det er såpass lite nå at jeg ikke gidder gjøre noe med det.. Hadde alle vært sån min er når de var nye, hadde jeg nok ikke tenkt noe spesielt over det, men siden jeg vet om lyden nå, så legger jeg merke til den...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk levert inn min B855 hos Dalens forrige uke, blir spennende å se om de klarer å kvele buzzen. Ramma var begynt å gå opp i liminga på min så det måtte også fikses.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering på min 58" som har vært inne 3 ganger:

Eller det er vel ikke så mye nytt rettere sagt, men har litt flere detaljer:

Før sist reparasjon sa de at det bare tok noen dager, og det passet meg bra da jeg allerede hadde tatt fri, og ville da få den tilbake før jeg reiste bort på ferie.
    Den ble ikke ferdig før, og de ringte i ferien, og jeg sa dere må vente til jeg er tilbake. Og da måtte jeg selvsagt ta fri for å ta den i mot. Men så ringer de samme dag (når jeg er på tur hjem), og sier at pga. sykdom så kan de ikke levere den like vel. Greit nok, det er slikt som skjer. Men de kunne levere neste dag kl 9, og jeg spurte om de kunne komme litt senere, det kunne de ikke, det måtte bli da. Det var ferietid, og "det forstod jeg vel siden jeg selv hadde vært på ferie når de egentlig skulle levere den". Makan, det var da de som ikke holdt det de lovet, for 2. gang. Ingen beklagelse eller forståelse.

Greit nok, de er bare et verksted som gjør jobben sin, det er vel Samsung eller butikken som burde stå for "service".

Uansett, siden han som hentet TV første gang, var usikker på om han fikk den inn i bilen med eske (hm. han burde da vite hva han skal hente og ha stor nok bil?), så insisterte han på å ta den uten emballasje. Greit nok, bobleplast og tepper burde gjøre nytten. Men når jeg får tilbake TV'en viser det seg at den har merker i rammen. En blank sort ramme på en topp-modell TV. Ikke akseptabelt, jeg ringer og sier dette, og jo de skal bestille en ny ramme. Og om de har den på lager i nederland burde det ikke ta mer enn en uke å få den opp hit, og da skulle de ringe. Nå har det gått nesten 3.

Samsung Prestige Service.

Jeg har prøvd å ringe verkstedet, men ble satt over uten å få svar.(orker ikke bruke sååå mye tid på dette).

Jeg har ringt Samsung og spurt hva jeg gjør nå, for jeg er fortsatt ikke fornøyd med at TV støyer, og om det er vanlig at Samsung produkter forårsaker vondt i hodet om man ikke har på lyden. Det eneste jeg fikk til svar var at Samsung har en grense på 30dB på en halv meter, og resten får bli opp til verkstedet. Hvis støyen fortsatt er over grensen, må verkstedet søke Samsung om reklamasjon. Hvis den er under, er det ikke noe å få gjort. Jeg spurte også om grensen var definert på noe bedre vis, da 30dB ikke sier noen verdens ting i seg selv, for de som kan litt om lyd. Men nei, han visste ikke mer om dette eller hvordan verstedet målte.

Samsung Prestige Service:
    -TV til rep 3. ganger, fortsatt ikke problem løst (og trolig gjøres ikke mer)
    -Ripete ramme etter reparasjon, må tilbake 4. gang.
    -Tidsanslag stemmer ikke.
    -Ingen serviceholdning, unnskyldning, eller forståelse for at jeg er irritert på TV'en, eller at jeg stadig må ta meg fri, og være uten TV.
    -Gratulerer!

Og jeg som hadde lyst på ny Samsung mobil, og vurderte nyere TV-modell (om de var uten støy) fra Samsung. Ser dårlig ut gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ett produkt har vært inne til represasjon for samme feilen 3 ganger, kan du heve kjøpet uten spørsmål. Dette gjelder hårføner, bil, fly eller tv.

Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •