Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg støtter forslaget om å ta dette videre til media. Mange aktuelle kandidater her, eksempelvis dinside.no og TV2 hjelper deg. Dette skal ikke Samsung slippe unna med!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg leser her om Samsung er rett og slett uhørt.
    Makan til ræl :|

Gidder ALDRI å bruke så mye som 50 kr på en Samsung tv som er aldri så stor om den skal lage ULYD. Den styrer vi lett unna folkens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Helt klart fornuftig å holde seg rolig når en snakker med Expert. Det er et godt råd. Regner faktisk med at de kommer til å gjenta tilbudet med å få pengene tilbake.

Jeg reagerer også på at Samsung ikke vil ta ansvar, men sier at dette er normalt. Spesielt siden de ikke har hørt lyden men bare tar alle over en kam. Dvs PSxxB855 skal ha en irriterende og varierende summelyd Tror desverre ikke det hjelper å referere til at jeg vet om skjermer som er stille, slik skjermer skal være.

Problemet nå blir hva jeg skal ha i stedet for 50B855??
    LG 47LE850/55LE850 er hvertfall knallbra alternativer. "Kuro" sort med lokal dimming...

Jeg skal foresten teste Samsung PS50C7705 (samme som C8000 i usa) om en uke eller to, så får vi se åssen den er...

Det som er kjipt her er at 855 er jo en sinnsykt bra tv, men inntrykket samsung gir og den forbanna buzzingen ødelegger jo hele helhetsinntrykket...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    LG 47LE850/55LE850 er hvertfall knallbra alternativer. "Kuro" sort med lokal dimming...
    LG 47LE850 er en kandidat, desverre ca dobbel pris av B855, LG47LX950 er jo hakket opp men vet ikke om den forsvarer enda 6K +

Jeg skal foresten teste Samsung PS50C7705 (samme som C8000 i usa) om en uke eller to, så får vi se åssen den er...
    Mest spennede å høre :roll:

Det som er kjipt her er at 855 er jo en sinnsykt bra tv, men inntrykket samsung gir og den forbanna buzzingen ødelegger jo hele helhetsinntrykket...
    Er så enig så enig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne TVn nå ikke i salg lenger? Ser den ikke på samsun.no.

Er det denne som erstatter? PS63C7705YS

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS50C7705 er erstatter ja..

Den er jo forøvrig forsinket med et par uker, så får ikke sett på den enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS50C7705 blir min nye tv! Vente på den nå, siden min B855 skal leveres tilbake og er erklært dead on arrival!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over risikoen angående buzzing på disse modellene, remye?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor jeg får en ny og min er DOA!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye C-serien er plaget av den samme buzzingen som plasmamodellene til Samsung led av i 2009. Kan du leve med et støyende eksemplar?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er færre eksemplarer nå i år med buzzingen men det er fortsatt et problem ja...

For de som får det, bare lever tilbake tven med en gang og få en ny en helt til man får en uten buzz og evt. send mail til Samsung at du har problemet. Det er helt latterlig at CLOUDING på deres LED skjermer og buzzing på deres plasma skjermer er fortsatt et problem, da de til og med avsluttet produksjonen av 855/850/860 pga. buzzproblemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Den nye C-serien er plaget av den samme buzzingen som plasmamodellene til Samsung led av i 2009. Kan du leve med et støyende eksemplar?
    Er du sikker på at det er samme?

Leste at den var annerledes, det var fortsatt en buzzelyd, men den var ikke retningsbestemt og ikke i nærheten av å være så påtrengende, den var mere som normal plasmabuzz

Noen som har hatt 850 og kjøpt en av 2010 modellene som kan bekrefte avkrefte det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan hvertfall bekrefte at min B855 buzzer og den er produsert i 2010....... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå montert i fra hverandre min 850 og isolert både bakplate og på baksiden av de forskjellige kortene(metallplaten som kortene er festet på). Dette hjalp ikke en dritt. Støyen må komme fra selve panelt. Kortene bråker jo som ****, men det er helt tyst på baksiden av tv etter isolering. Men bråker like jævelig igjennom skjermen. Surt!:evil:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At div AV elektronikk kan lage uønsket lyd er jo ganske kjennt problem, men har ikke opplevd denne buzzingen på de samsung Plasma skjermene jeg har testet. Det kan jo komme av at "støygulvet" i rommet kanskje ikke vært stille nok til at det ble noe hørbart problem.

Er det noen som har gjennomført noen dB målinger for å få noen tallverdier på eventuelle forskjeller mellom skjermer, eventuelle forskjeller på bildefrekvenser og oppsett ellers?

Edit: der at magnusseng tidligere i denne tråden angir at samsung mener "30db en halv meter unna er akseptabelt."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Har nå montert i fra hverandre min 850 og isolert både bakplate og på baksiden av de forskjellige kortene(metallplaten som kortene er festet på). Dette hjalp ikke en dritt. Støyen må komme fra selve panelt. Kortene bråker jo som ****, men det er helt tyst på baksiden av tv etter isolering. Men bråker like jævelig igjennom skjermen. Surt!:evil:
    Hva monterte du der? og ble det også montert mellom komponentene og tvpanelet? og ikke bare mellom komponentene og bakdekselet?

Og installerte du det helt til venstre, vedsiden av Y boardet(det til venstre når du ser bakfra) under den lange tynnere platen som supplerer plasma panelet med strøm?

Jeg vet hvertfall at lyden ikke kommer fra psuen, da jeg prøvde forandre vinkel på den og lyden foran var helt lik...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    At div AV elektronikk kan lage uønsket lyd er jo ganske kjennt problem, men har ikke opplevd denne buzzingen på de samsung Plasma skjermene jeg har testet. Det kan jo komme av at "støygulvet" i rommet kanskje ikke vært stille nok til at det ble noe hørbart problem.

Er det noen som har gjennomført noen dB målinger for å få noen tallverdier på eventuelle forskjeller mellom skjermer, eventuelle forskjeller på bildefrekvenser og oppsett ellers?

Edit: der at magnusseng tidligere i denne tråden angir at samsung mener "30db en halv meter unna er akseptabelt."

Har du testet de på verksted?

Har merket at lyden blir endel svakere når man bruker tv'en mens bakpanelet er av.. og pleier ikke service verksteder bruke strømfilter aggregatorer? kan være det spiller noe inn, sammen med det du sier at lydnivået i rommet sikkert ikke er like stille som hjemme hos folk +større areal

Edit; Angående 30db på en halv meter så er problem at lyden er bærende og blir ikke svakere ved lengre avstander, det gjelder ca midten av skjermen der man har beste sitteplass, hadde det vært 30db ved halv meter, og det kun hadde vært vanlig plasma buzz rundt tv'en så hadde det ikke vært noe problem, siden den ville fort avtatt ved lengre avstand

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzzyhead
    Har du testet de på verksted?
    Nei, bare som vanlig TV titter og kunde i butikk osv.

Har merket at lyden blir endel svakere når man bruker tv'en mens bakpanelet er av.. og pleier ikke service verksteder bruke strømfilter aggregatorer? kan være det spiller noe inn, sammen med det du sier at lydnivået i rommet sikkert ikke er like stille som hjemme hos folk +større areal
    Vet ikke helt hva verksteder bruker av srtømkilder, men vet at noen brukte skilletrafoer når de jobbet med CRT utstyr tidligere, for å redusere eventuelle strømmer på avveie. Renere strøm kan kanskje spille inn for støy fra strømforsyningen, selv om slike switchende strømforsyminger som vel brukes i plasmaskjermer, ikke er like påvirkelig for uren strøm inn som en nedtransformerings trafo løsning, da de "kutter opp" det de får av nettspenning, og jobber internt med høyere frekvenser.

Skulle fra beskrivelsen din nesten tro at bakplaten virker som et akkustisk kammer (som kassa i en akkustisk gitar) som forsterker effekten av den støyende elektronikken/panelet. Tynne og lettere Plasma panel har vel også lettere for å settes i bevegelse og lage lyd, så kanskje forskjellene i lyd fra disse skjermene kommer av hvordan skjermen drives, kontrast, kildefrekvens som benyttes osv. og som setter selve plasma panelet i bevegelse. Da vil jo det å åpne opp bakpanelet både redusere resonangs kasse effekten, og kanskjenvirke som en accustisk kortsluttning som vil kunne fase ut noe av lyden fra fremsiden av panelet.

Edit; Angående 30db på en halv meter så er problem at lyden er bærende og blir ikke svakere ved lengre avstander, det gjelder ca midten av skjermen der man har beste sitteplass, hadde det vært 30db ved halv meter, og det kun hadde vært vanlig plasma buzz rundt tv'en så hadde det ikke vært noe problem, siden den ville fort avtatt ved lengre avstand
    Store flater som avgir lyd (setter et stort luft areal i bevegelse) har som du er inne på gjerne en litt anderledes måte at lyden avtar på. Brukte for noen år siden noen Magnepan dipol høytalere med et forholdsvis stort membran areal, og der merket jeg meg denne effekten med at lyden bar veldig mye lenger en f.eks bruk av dynamiske elementer og diskan dome osv.

Ville ellers vært forsiktig med å dempe invendig i en slik skjerm, tenker da på støv oppsamling ogeventuell brann fare, og problemer med overoppheting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Vet ikke helt hva verksteder bruker av srtømkilder, men vet at noen brukte skilletrafoer når de jobbet med CRT utstyr tidligere, for å redusere eventuelle strømmer på avveie. Renere strøm kan kanskje spille inn for støy fra strømforsyningen, selv om slike switchende strømforsyminger som vel brukes i plasmaskjermer, ikke er like påvirkelig for uren strøm inn som en nedtransformerings trafo løsning, da de "kutter opp" det de får av nettspenning, og jobber internt med høyere frekvenser.

Tenkte på en ups, aggregator var vel ikke helt korrekt ord. Er ikke helt sikker på hvordan plasma tvene fungerer rent teknisk, men ville de ikke muligens vært mer påvirkelig, da de transformerer spenningen opp til så høye nivåer som kreves i plasma tv'er? Evt ved dårlig kvalitets(made in china), litt ute av specs komponenter, så kunne panelet fått ukonstant\varierende spenning noe som resulterer i buzzelyden? Desto høyere avviket er tidlig i kretsen, evt tilleggs støy, desto høyere vil jo det bli forsterket senere i kretsen så lenge tv'en ikke har et kvalitets strømfilter og strømfordeler

En ting som slår meg er at det står bakpå Samsung tv'ene at de skal plugges i jordet stikkkontakt, det er vel de færreste Nordmenn som har det i stuen, vet ikke om det er så relevant, menmen

Skulle fra beskrivelsen din nesten tro at bakplaten virker som et akkustisk kammer (som kassa i en akkustisk gitar) som forsterker effekten av den støyende elektronikken/panelet. Tynne og lettere Plasma panel har vel også lettere for å settes i bevegelse og lage lyd, så kanskje forskjellene i lyd fra disse skjermene kommer av hvordan skjermen drives, kontrast, kildefrekvens som benyttes osv. og som setter selve plasma panelet i bevegelse. Da vil jo det å åpne opp bakpanelet både redusere resonangs kasse effekten, og kanskjenvirke som en accustisk kortsluttning som vil kunne fase ut noe av lyden fra fremsiden av panelet.

Ja høres sånn ut, evt at komponentene blir varmere og dermed mer ute av specs? Men da burde jo det KjR gjorde ha hjulpet

Siden problemet er ved mørke sener(feks film med 16\9 svarte striper) og svart bilde så er det vel plausibelt å tro at den trekker mer strøm når den kjører svartnivå, men jeg kjønner ikke hvordan lyden kan være retningsbestemt hvis den kommer fra panelet? Og samtidig virker som den kommer fra samme sted hos de fleste folkene(kanskje 50\60 på en x\y akse (Fra midten av tv'en på X og litt opp på Y aksen)) ville ikke hele panelet buzzet og ikke kun fra enkelte steder?

Store flater som avgir lyd (setter et stort luft areal i bevegelse) har som du er inne på gjerne en litt anderledes måte at lyden avtar på. Brukte for noen år siden noen Magnepan dipol høytalere med et forholdsvis stort membran areal, og der merket jeg meg denne effekten med at lyden bar veldig mye lenger en f.eks bruk av dynamiske elementer og diskan dome osv.

Men da vil jo lyden bli bært pga effekten og størrelsen, og dermed ikke være retningsbestemt på noe annen måte enn foran vs bak.....mens på tv'en, hvis det var den store oferflaten som lagde lyden og igjen gjorde den bærende så ville den vel ikke vært retningsbestemt, men komplett, så virker ikke som det er massen i panelet som lager lyden, det virker som det er flere lyder som treffer hverandre i et punkt foran tven og dermed blir forsterket...uansett så var det kun ment for å vise at selvom det var 30db ved en halv meter,(har ikke målt høyden på lyden, men hvis den er feks 25db ved en halv meter, så vil den også være det ved 1-2-3 meter) og det er der problemet ligger, ikke hvor høy lyden er rett foran tv'en

Ville ellers vært forsiktig med å dempe invendig i en slik skjerm, tenker da på støv oppsamling ogeventuell brann fare, og problemer med overoppheting.

Offcourse, og for ikke å nevne brudd på garantien

Og med tanke på det jenseike sier at de byttet dårlige kvalitets komponenter og dette løste problemet, så høres det vel ut som det kan stemme med komponenter som er outofspec og av dårlig kvalitet...synd at han er en overfølsom lady som ble fornærmet og ikke gidd gi løsningen til de som trenger den hehe er jo **** typisk

Side 48 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •