Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Mye skrik og lite ull - utrolig arrogant ovenfor de mange uheldige eierne av denne skjermen her på forumet. Hvorfor skriver du her egentlig?

Du har helt rett, hvorfor gidder jeg å skrive her.. Melder meg ut, synes folk er lite taknemmelige!!! Og om noen gidder å lese litt så har jeg nevnt dette tidligere... flere ganger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Du har helt rett, hvorfor gidder jeg å skrive her.. Melder meg ut, synes folk er lite taknemmelige!!! Og om noen gidder å lese litt så har jeg nevnt dette tidligere... flere ganger
    Ikke ta alle under en kam, det er et forum bestående av mange individier og hver står for det de selv sier

Har lest mye på de andre forummene og det er tydeligvis ingen som har funnet en fiks, hvis du skaffer den så er du mannen som fikset den infamøse samsung buzzen og presser nok folk på samsung så kan de bli tvunget til å fikse det og sørge for at denne dårlige kvalitetskontrollen ikke blir gjentatt

Er mange led's og lcd tver med samme problem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de nye tv`ene fra Samsung på messe. Ble litt skuffet.
    Ideologien om at bilde skal være bedre enn virkeligheten har ikke truffet meg helt.
    Jeg synes fargene var veldig overdrevet og panoreringen var ikke helt på topp, særlig vertikale bevegelser. (de bruker kopierings-prinsippet på 100Hz)
    Man kan selvfølgelig justere på bildet i menyen, men når de bruker et referanse-punkt der rødt blir "signalrødt" og fotballbanen blir violett... hmmm

Det Samsung scorer på er at de er gode til å overdrive bildet slik at dem skal skille seg ut i butikkene. Og at dem har et design som er lett å like.

Når det err sakt er plasmaene til Samsung endel hakk bedre enn LED Tv`ene

Eneste tv som har klart å nærme seg Pioneer må være Panasonic V20.
    Dn har bedre panorering men litt lavere sort-nivå.
    Desuten var Panasonic best på 3D også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dutten
    Har sett de nye tv`ene fra Samsung på messe. Ble litt skuffet.
    Ideologien om at bilde skal være bedre enn virkeligheten har ikke truffet meg helt.
    Jeg synes fargene var veldig overdrevet og panoreringen var ikke helt på topp, særlig vertikale bevegelser. (de bruker kopierings-prinsippet på 100Hz)
    Man kan selvfølgelig justere på bildet i menyen, men når de bruker et referanse-punkt der rødt blir "signalrødt" og fotballbanen blir violett... hmmm

Det Samsung scorer på er at de er gode til å overdrive bildet slik at dem skal skille seg ut i butikkene. Og at dem har et design som er lett å like.

Når det err sakt er plasmaene til Samsung endel hakk bedre enn LED Tv`ene

Eneste tv som har klart å nærme seg Pioneer må være Panasonic V20.
    Dn har bedre panorering men litt lavere sort-nivå.
    Desuten var Panasonic best på 3D også.
    Personlig liker jeg bildet på samsungen bedre.....er mer smell i bildet og funker like bra om dagen som kvelden

Men er vel smak og behag, akkurat som med ladies...noen liker plain jane og andre liker excotic senoritas:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vært takknemlig om du kunne svart på mail eller pm til meg som du oppfordret til. Eventuelt kunne du mailet meg på knut.aulie@online.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg hadde vært takknemlig om du kunne svart på mail eller pm til meg som du oppfordret til. Eventuelt kunne du mailet meg på knut.aulie@online.no
    Tror nok dessverre Jens Eike ikke spiller med rene kort i melposen her.
    Det viser jo seg tydelig at han ikke svarer på mail, ikke vil fortelle om "løsningen", og generelt spiller kostbar.

Det tolker jeg som at han ikke har noen løsning, og har forledet oss.
    Inntil han nå skriver eller fortelle om løsningen, (noe han garrantert ikke kan).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å gi både Jens og andre en sjanse eller fler til å komme med innspill av konkret karakter. Vet av erfaring at tonen i visse diskusjoner ofte kan ta litt av og stemingen kan bli dårlig. Da er det greit å roe litt ned og ha forståelse for at en kan være litt tilbakeholden. Men hvis det ikke går ann å komme seg videre, så hjelper det ikke.

Jeg har ikke vært med i diskusjonen og ønsker kun "harde" resultater for det konkrete problemet.

Setter veldig pris på at Maw skriver om sin løsning, og vil oppfordre alle som har fått liten eller stor forbedring om å poste dette. Hadde også vært fint om det er lesere av tråden som har fått buzz fri tv ved levering kunne postet om dette. Hadde vært interesant å vist. Det ble solgt ca 100 stk B855 på Elektrofil messa og etter hva jeg skjønner har et titalls blitt reklamert på. Dette trenger ikke bety at 80 stk er fri for buzz, men alikevel.......

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde i så tilfelle vært glimmrende.
    Men hvem tør være den første som kjøper og finner det ut?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det hadde i så tilfelle vært glimmrende.
    Men hvem tør være den første som kjøper og finner det ut?
    Mest sannsynligvis ikke meg, for jeg skal ikke handle før i juli pga kjøp av ny leilighet... Men håper dette er en modell som nå "holder kjeft"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal kjøpe tv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dem:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Likje
    Hvis det er som med samsungs lcd tv`er B530 og B550 så er de så og si helt lik, bare 550 er en litt opgradert versjon...feks 4hdmi vs 3hdmi og litt høyere kontrast

Edit: Ser at 551 har 1 hdmi mer og 600hz refresh rate mot 530 sin 100hz, så små forskjeller, men 551 er den bedre av de to

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo allerede de enklere C modellene billig nå

Elkjøp - Samsung 50" plasma-TV

denne er jo grisebillig, og er nyeste modell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv

skal kjøpe meg 50 tommers plasma tv til 7000 - 8000 kr.

kom med forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du kan ta dette i en egen tråd. Denne tråden omhandler PSxxB855 modellen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Har nå fått melding fra Dahlens

Hei,
    Det har nå vært et møte mellom Samsung og Expert.
    Noen eksemplarer av apparatet av samme type/modell og serienr. som ditt er nå godt over.
    Støyen som kommer fra apparatet er plasma lyd og som varierer i styrke ettersom bildet forandrer seg.
    Dette er det ikke noe og gjøre noe mer med, apparatet ditt er modifisert fra fabrikk.
    I tillegg har jeg fått vite at du har fått reduksjon i prisen pga dette problemet.
    Saken avsluttes derfor hos oss, ønsker du og ta dette opp, er det Expert butikken du må ta kontakt med.
    Med vennlig hilsen/Best regards
    Samsung Prestige Service OSLO
    Sigmund Fotland
    Servicecoordinator
    E-post: prestige.oslo@dalens.no
    Tlf. +47 67062138
    Kan nesten ikke tro det de skriver!!!!!!!!!!

1.De har ikke sett på skjermen. Normal plasmalyd :evil: jeg har aldri hørt denne lyden fra noen annen skjerm hjemme hos noen og har tross alt sett/hørt en del skjermer.

2. Jeg har ikke fått noe avslag, kun messeprisen som var uten forbehold. Dette er jo helt tatt ut av lufta.

3. Det virker som dette er måten de har tenkt å behandle saken på. Dvs avvise hele problemet.

Er det mulig?

Akkurat nå er jeg så forbanna på Samsung/Dalens at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre, men har sendt en mail i retur med spørsmål om det som står over. Resten må jeg vel ta med Ekspert.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å ta en prat med Expert. Ikke noe hissig greier, det hjelper svært sjeldent men prøv å kom fram til en løsning sammen og ikke med en selger, men med en avd. leder eller varehussjef. De kan som regel avgjøre slikt ganske fort. Hvis ikke er jo forbrukerrådet det neste... Send eventuelt en mail til nærmeste varehuset, dvs. varehussjefen og hør hvor du skal forholde deg til saker som gjelder produkter kjøpt på messer, evt. expert direkte.

Du har jo fått et produkt som lager en uutholdelig lyd, og du har ikke fått det du har betalt for, messepris eller ikke.

Men at samsung så og si fraskriver seg alt ansvar er ganske sykt! Det har de jo så og si ikke lov til, dette er jo garantisak og du kan jo referere til hvertfall et par tilfeller her da det faktisk har blitt fikset.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart fornuftig å holde seg rolig når en snakker med Expert. Det er et godt råd. Regner faktisk med at de kommer til å gjenta tilbudet med å få pengene tilbake.

Jeg reagerer også på at Samsung ikke vil ta ansvar, men sier at dette er normalt. Spesielt siden de ikke har hørt lyden men bare tar alle over en kam. Dvs PSxxB855 skal ha en irriterende og varierende summelyd Tror desverre ikke det hjelper å referere til at jeg vet om skjermer som er stille, slik skjermer skal være.

Problemet nå blir hva jeg skal ha i stedet for 50B855??

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig nytt.
    Men sist jeg snakket med Samsung support vedr. å benytte prestige service, så nevnte de det var et annet firma enn dalens som skulle komme hjem og se på TV. Men jeg booket de ikke inn da jeg ikke hadde serienr for hånden, og ville vente på info her vedr løsning og tilbakemelding fra møtet mellom samsung og dalens.

Det er jo ikke bare elendig at Samsung ikke klarer å lage en TV fri for støy eller rette problemet i etterkant, det verste er at de overlater ansvaret og kranglingen til Dalens og butikkene - som igjen er nødt for å avvise kundene da Samsung/Dalens mener TVene er i orden. Egentlig ganske hårreisende, og god nok grunn til levere TV-ene tilbake (og kjøpe Panasonic).

Forbrukerombudet er jo en mulighet, men jeg tror det er mer effektivt å sette pressen på saken, om noen er interessert. Tviler på at feks. noen hjemmekino-blader tør å gjøre det da de er nødt for å "holde seg inne" med leverandører for å få inntekter. Men f.eks. dinside og lignende kunne kanskje være interessert. De må gjerne komme hjem til meg å lytte.

Jeg fikk beskjed av Hifiklubben å ta det med samsung og/eller Dalens (evt. annet verksted) selv, men om dette er tilbakemeldingen jeg også får, så må jeg tilbake til hifiklubben. Kan jo hende de vil hjelpe, men tviler hvis de ikke får tilbake en krone fra samsung. Men det er jo klart reklamasjonsrett som gjelder her, og vil ikke produsent/importør hjelpe så er ansvaret selgers. Jeg fikk IKKE vondt i hodet av å se på (med normalt/lavt volum) min gamle pioneer plasma-TV (som forøvrig overhodet ikke var fri for plasma støy!).

EDIT: Jeg håper jo selvsagt det ordner seg på et vis for min del, så mye penger som jeg har lagt igjen i den kjeden, og kommer til å gjøre. For det andre var det en betingelse da jeg kjøpte TV at jeg skulle få pengene tilbake om jeg synes den støyet for mye (det har dog gått vel lang tid). Men jeg er ikke interessert i pengene (da jeg fikk en god pris), men ønsker meg en TV uten feil. Om det er samme TVen som blir fikset, en ny Samsung modell, eller en Panasonic er for meg likegyldig. Eller kanskje ikke Samsung lenger, bare pga. dårlig service. Vi får sjå, jeg får begynne å krangle med Samsung først.

Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •