Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Vel, her i norge har vi i kjøpsloven noe som heter reklamasjon, og på tv'r er denne 5 år. Den sier at om ikke levrandør har klart og fikse samme en og samme feil på tre forskjøk så har du krav på og få byttet ut eller pengene tilbake. SÅ, for alle som ønsker å prøve og gjøre et, to og for all del tre forsjøk så har man fulle muligheter for dette i norge uten å være bekymret over at du ikke skal få igjen om de ikke klarer å fikse det.

Så til det du skriver over. Ja, jeg fikk min tv fikset langt utover det samsung anbefaler nå til dags...Når jeg leverte inn tv til reprasjon så var det for det første ikke noe bulletin fra samsung på dette problemet. Jeg var en av de første (kanskje den første) som fikk denne tv her til lands. Jeg fikk og tv'n min fikset hos et uavhengig verksted (regning ble sendt til samsung), og de gikk i gjennom hele tv'n og byttet ut deler de mente var av dårlig (til ekstrem dårlig kvalitet). Bl. annet så byttet de ut både strømforsyning, strømkabel og noe annet tilhørende (jeg er ingen elektorekspert), og de mente at for på min tv så var dette som var problemet. Disse tingen var det som var roten til alle vibrasjonene som skjedde i bl annet y boardet. Det nytter nødvendigvis ikke å til og med bytte panelen om man ikke finner roten til problemet, og det gjorde i mitt tilfelle. Jeg ser her i forumet, kjøper på kjøper på kjøper prøver får sin tv fikset hos Dalens og andre med akkurat samme fiksen.... Den funker ikke!!! Ikke for de problemene dere har.. Min anbefaling, gå andre steder - så lenge du bruker et autorisert verksted kan du fikse din tv der på enten garantien eller som jeg beskrev over på reklamasjonsloven (husk at dette er noe man må spesifisere ovenfor samsung og verkstedet, man kan ikke komme i ettertid og si man ikke skal ha det på garanti, men reklamasjon..

Og som sagt.. Tv'n er musestille, en helt fantastisk tv...

Håper dette kan hjelpe noen av dere!!

Jens
    Fikk du servicebulletin på det som var utført? og kunne du eventuelt lagt det ut så jeg får fikset tv'en min for dette drittet

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzzyhead
    Fikk du servicebulletin på det som var utført? og kunne du eventuelt lagt det ut så jeg får fikset tv'en min for dette drittet
    +1

Det eneste jeg får tilbud om fra Ekspert er pengene tilbake og da står jeg uten tv og ingen gode alternativer til prisen. Det hadde vært ekstremt fristende om den ble "musestille"

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    +1

Det eneste jeg får tilbud om fra Ekspert er pengene tilbake og da står jeg uten tv og ingen gode alternativer til prisen. Det hadde vært ekstremt fristende om den ble "musestille"

Jeg vet ikke helt hva en servicebullentine er, men jeg skal se om jeg ikke klarer å få tak i en oversikt over hva det verkstedet jeg brukte gjorde med min tv i detalj. Jeg har bare fått en kort beskrivelse den gang jeg hentet tv'n.. Men, det jeg vet er at det ble ikke følgt noe som kom fra samsung. De kjente ikke til dette problemet på samsung når jeg kjøpte tv. Send meg en mail med mail adresse så skal jeg ordne det..

JP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Lovverket er greit nok. Men merkelig at dette ikke er ett problem som produsenten har sørget for å utbedre etter så høy feilprosent.. Dere kan bare avvikle denne diskusjonen rundt dette. For resultatet er det samme, og det er at produktet ikke blir forbedret slik at denne problematikken blir borte. Jeg vil ha ett slikt produkt, MEN uten å måtte returnere det konstant...

enig

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som sagt.. Tv'n er musestille, en helt fantastisk tv...
    1. Hvilket verksted reparerte den så den ble bra?
    2. Hva ble utført?
    3. Har du referanser hos Samsung eller noe annet som kan bekrefte at Samsung betalte reparasjon på et annet verksted enn Dalens..

Hifiklubben har nå overlatt problemet til meg (at de ikke kunne gjøre noe mer), og sa jeg måtte ta kontakt med Samsung/verkstedet.

Har vært inne på tanken å bare leve med buzzingen, for TV-en er rå, dritstilig der den henger helt inntil veggen, og det blir vel ikke noen 58" som kan matche den i nær fremtid til den prisen jeg har gitt..

Men om noen vil kjøpe TVen er jeg åpen for bud - og lytting kan foretas på forhånd.
    For noen er det kanskje ikke noe problem.. (Men jeg er over gjennomsnittet interessert i lyd og allergisk mot støy, og sitter mye foran TV med lavt volum).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hva en servicebullentine er, men jeg skal se om jeg ikke klarer å få tak i en oversikt over hva det verkstedet jeg brukte gjorde med min tv i detalj. Jeg har bare fått en kort beskrivelse den gang jeg hentet tv'n.. Men, det jeg vet er at det ble ikke følgt noe som kom fra samsung. De kjente ikke til dette problemet på samsung når jeg kjøpte tv. Send meg en mail med mail adresse så skal jeg ordne det..

JP
    Har sendt deg mail men ikke fått noe svar. Beklager at jeg bruker tråden til dette men håper det er greit.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg mail men ikke fått noe svar. Beklager at jeg bruker tråden til dette men håper det er greit.

Jeg har ikke fått noe mail jeg... Har du sendt via PM?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail via Avforum. Virker som den ikke kom frem. Skal jeg sende pm?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, sendte mail til jenseike@start.no så rart du ikke har fått noe, kanskje de har havnet i søppelposten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hei! Eg vil bare nevne att start. No er lagt ned!!! Alså hvis en betale 29kr i måneden så virker start. No!!! Eg har selv ikke fått noe Epåst etter den: 08. 04. 10

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jenseike@start.no:
    Kan du ikke bare svare her da??
    Det er flere som sitter og venter på at du kanskje kommer med løsningen på alles problem her(eller i det minste navn på verkstedet som kan løse problemet)!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    jenseike@start.no:
    Kan du ikke bare svare her da??
    Det er flere som sitter og venter på at du kanskje kommer med løsningen på alles problem her(eller i det minste navn på verkstedet som kan løse problemet)!

Nei, jeg kan ikke det - det er visse personer jeg jeg overhode ikke er interessert i å hjelpe!!!!! De som har skrevet til meg, jeg har sendt mail til vedkommende verksted og forventer svar. Men ikke stress meg på dette, jeg har annet å gjøre i livet og jeg jeg er ikke her inne så veldig ofte lengre!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit Jens.
    Men du må se det litt fra de andre sin side også.
    Du har muligvis oppskriften på "kuren" for et buzzende apparat.
    Og det er en kanontv uten buzz, så klar MANGE her inne er utålmodige når det står mellom og bruke angrefrist eller å kunne få fikset feilen bare de får vite hva som skal fikses, spesifikt.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kan ikke det - det er visse personer jeg jeg overhode ikke er interessert i å hjelpe!!!!! De som har skrevet til meg, jeg har sendt mail til vedkommende verksted og forventer svar. Men ikke stress meg på dette, jeg har annet å gjøre i livet og jeg jeg er ikke her inne så veldig ofte lengre!!
    Jeg trenger ikke vite hva som har blitt gjort engang, så lenge jeg får navn på verkstedet (så sant det du sier er sant, at de fikser det OG at det er greit for samsung/garnti). Har sendt deg PM for en stund siden.

(Et forum er et sted hvor alle ideelt sett bidrar til å hjelpe de andre. Og hvis noen andre også får "løsningen", tror du de da også kommer til å holde den hemmelig, bare fordi du ikke vi hjelpe EN person av en eller annen grunn? Trenger ikke svar, bruk heller energien på å sende PM med fornftig info til oss)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Useriøst

Hva i all verden er poenget med å skryte av at man har løst dette problemet som dusinvis av andre på forumet sliter med hvis man ikke vil dele løsningen med andre medlemmer på avforum?
    Dette blir for useriøst. Inntil løsningen presenteres her i formuet så velger jeg å tro at du ikke har noen løsning. Heldigvis har jeg ikke denne skjermen, men hadde jeg hatt den så hadde jeg blitt mektig irritert over medlemmer som ikke vil dele slik info med noen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før det blir mer irritasjon her så kan jeg fortelle hva som skjedde med min 855:

Etter en ukes tid så ringte jeg Samsung "prestige" service. Etter et par samtaler der, skulle jeg bli oppringt av Service Eksperten i Oslo. De ringte meg opp og avtalte tid. De hentet tven, jeg forklarte kjapt hva jeg hadde lest og hørt av erfaringer. 1,5 dag etterpå kom tven tilbake fri for buzz, bortsett fra standard plasma støy (svææært lav buzzelyd hvis du legger øret ditt inntil bak tven) Da hadde de satt inn noen gummiknotter bak bakplaten på tven. Det var egentlig det jeg fikk vite. Dette var svært tidlig og ca. like etter buzzproblemet kom på banen. Rundt juni/juli 2009... Nå har vel Samsung så og si fraskrevet seg alt ansvar for buzzingen virker det som....

Jeg skal antageligvis gi Samsung 1 sjanse til på PS50C7705, men hvis det er buzzing der går tven rett tilbake...

Ellers var 855 definitvt den beste tven jeg har sett i 2009, og jeg har sett maaange tver...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skrik og lite ull - utrolig arrogant ovenfor de mange uheldige eierne av denne skjermen her på forumet. Hvorfor skriver du her egentlig?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Dahlens i dag. De skal ha møte med Samsung om akkurat disse tv'ene, i dag eller i morgen. Da skal de etabelre ny praksis for reperasjon. Det skulle da bli kun en rep og så ville de anse buzz for fikset.
    Må innrømme jeg har litt dårlig/usikker følelse for dette.
    Men det som ble nevnt er det Maw sier ble gjort med hans tv. Skulle få mail etter de hadde hatt møtet om hva som skal gjøres konkret.
    Poster her når jeg har mer info.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har snakket med Dahlens i dag. De skal ha møte med Samsung om akkurat disse tv'ene, i dag eller i morgen. Da skal de etabelre ny praksis for reperasjon. Det skulle da bli kun en rep og så ville de anse buzz for fikset.
    Men det som ble nevnt er det Maw sier ble gjort med hans tv. Skulle få mail etter de hadde hatt møtet om hva som skal gjøres konkret.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nevnte de at de skulle kun installere gummidemperene bakpå? for det er jo en fix som har vært implementert på alle de siste modellene siden august 2009 eller tidligere.....og det løste kun problemet med buzzen på hvite sener, mens problemet de fleste har nå er vel ved svarte sener? Og da er det jo ikke noe ny fix fra samsung, men høres mer ut som en samkjøring mellom serviceverkstedene og samsung om å gi **** i kunden og tvene de har solgt?

Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •