Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 999
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til PS50B855?

Panasonic VT20 er desverre ikke spesielt vakker og enda ikke tilgjengelig. Blir ikke helt komfortabel med utseendet på Philips 9704, så jeg vet ikke helt hva som er et godt alternativ. Noen forslag?
    Vurderer også Samsung LED f. eks 46C8000 men er blitt litt usikker på Samsung i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ringte dahlens service og jeg sa at jeg ikke var interessert i å levere fra meg skjermen! Nettopp fått den. Sa at jeg tok saken vider med Samsung og takket for hjelpen. Ringte Samsung igjen og sa: Jeg ser det ikke som det spor festelig å levere fra seg en skjerm til service for en ukes tid når den er ny. Enten får jeg ny skjerm uten buzz, eller så slutter jeg med samsung produkter.

Han ringte forhandler og fortalte at det var ett DOA produkt og at de ringr meg når nytt i er i butikken. Så da gir jeg det en sjanse til. Er det buzz på denne skjermen som kommer fra samsung (håper de har nok iq til å teste den inne hos seg før de sender den ut) så går det greit for min del. Hvis ikke, så er det ny tv fra helt annet fabrikt og samsung anlegg, bluray og alt går ut av huset. Da blir det aldri mer samsung... (og jeg har hatt 7 tv'er fra de siste 8 årene, snakk om godt over 100 000 jeg har lagt igjen)

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg har hatt 7 tv'er fra de siste 8 årene

Ja det må jeg si......er på min plasma nr 2 og skjønner ikke helt hvorfor man hele tiden skal bytte tv :shock:
    Men klart er man ikke fornøyd,vil ha større tv og lignende så er er fristelsene store.....må bare nevne Lg plasma dersom du vurderer nytt merke,meget fornøyd med mitt og grunnen til mitt bytte var 42t til 50t 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    og jeg har hatt 7 tv'er fra de siste 8 årene

Ja det må jeg si......er på min plasma nr 2 og skjønner ikke helt hvorfor man hele tiden skal bytte tv :shock:
    Men klart er man ikke fornøyd,vil ha større tv og lignende så er er fristelsene store.....må bare nevne Lg plasma dersom du vurderer nytt merke,meget fornøyd med mitt og grunnen til mitt bytte var 42t til 50t 8)
    Om denne tv'en jeg får ikke er som den skal, da blir det lcd/led. 7070 til samsung 55" er jo veldig fristende, men om dette faller i fisk er det total samsung boikott! Kanskje blir det en kuro om man får tak i? Nei, blir vel en led

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    ....... Er det buzz på denne skjermen som kommer fra samsung (håper de har nok iq til å teste den inne hos seg før de sender den ut)
    Er jeg redd for at du kan glemme.
    Har lest om verksteder som sender tilbake med Buzz. Butikker som sier de har testet, og sende med buzz, folk som selv har hørt tv i butikk, og når de kommer hjem under stille stueomgivelser så hører buzz.

Jeg har i hvertfall liten tro på at de pakker opp og tester.
    Og hvis de gjør det risikerer du at de legger øret til skjermen og konstaterer ikke buzz, istedet for å sitte seg foran skjermen som i en tv-situasjon.
    Det er da buzzlyden blir fremtredende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Er jeg redd for at du kan glemme.
    Har lest om verksteder som sender tilbake med Buzz. Butikker som sier de har testet, og sende med buzz, folk som selv har hørt tv i butikk, og når de kommer hjem under stille stueomgivelser så hører buzz.

Jeg har i hvertfall liten tro på at de pakker opp og tester.
    Og hvis de gjør det risikerer du at de legger øret til skjermen og konstaterer ikke buzz, istedet for å sitte seg foran skjermen som i en tv-situasjon.
    Det er da buzzlyden blir fremtredende.
    Ja, buzzelyden finnes ikke på siden av skjermen. Men men, vi får se! Taper ingenting på det. Enten eller! SAmsungs fall fall eller uprising for min del!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail på samsung sine sider:

Hei,

Jeg er som de fleste andre som har kjøpt denne tv'en plaget med støy. Uten at jeg har skrudd den opp, er jeg ganske sikker på 'fixen' fra samsung er gjort på fabrikk, Da det ikke er noe forskjell hvis jeg klemmer på bak dekselet på aparatet. (har sett noen løst dette med en isskrape mellom veggen og aparatet!) Jeg vet dette er ett 'globalt' og 'well known' problem. Det jeg lurte på var om det finnes noen virkelig fiks på dene høyfrekvente rettningsbestemte ulyden.. Den er som dere sikkert kjenner mest tydelig hvis du sitter rett forran skjermen, og frekvensen forandrer seg med hvor mye lys det er i bildet.. Hvis dere er ukjent med problemet, så kan dere jo lese litt på en av følgende tråder:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...xxb855-43.html
    SAMSUNG PS50B850 & PS58B850 Owners Thread - Page 15 - AVForums.com

850 og 855 er jo som kjent 99% samme modell. søker man f.eks på PS58b850 på google.com kommer buzz opp som autocomplete forslag, og det krever en GOD del søk!.

Finnes det håp? Eller må man enten leve med det, eller kreve å få byttet til en annen tv? Er veldig fornøyd med aparetet brotsett fra dette.

TV’n har følgede data:
    Model: PS58B855Y1W
    Model Code: PS58B855Y1WXXE
    Type nr: PS58B855
    Manufactured: November 2009
    Fikk følgende svada svar tilbake:

Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Vennligst kontakte oss på telefon for feilsøkning og eventuell service,
    vi trenger serienummer, modellkode og inkøpsdato.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

Samsung support
    Tel: 815-56 480
    Hjemmeside New URL

Samsung Electronics Nordic

t
    Dette er tydelig vis noe vi ikke vil sende ut noe skriftelig på....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Er ikke 100% sikker siden jeg ikke er noen ekspert på jus. Men ut i fra hva jeg kan lese i angrerettloven på lovdata.no så gjelder samme angrerettsvilkår ved fjernsalg (feks handel på nett) og salg utenfor ordinært utsalgssted (feks messesalg). Denne angreretten er 14 dager. Du kan jo selv sjekke dette.

Jeg har hørt om folk som har fått stille B855, og noen få som har fått sine utbedret. Blant annet Jens Eike, men her ble det etter hva jeg har forstått gjort feilretting langt utenfor Samsungs rutiner og prosedyrer. Ikke spør meg hvordan han fikk til dette. Men noen vinner jo i Lotto selv om sjansen er 1:12,8 mill

Av de som har kjøpt ny tv i løpet av tråden tror jeg ikke det er noen som har fått fikset buzzing tilfredstillende. (kanskje 1-2 stk) Dessverre. Problemet kan sikkert fikses, men det er holdningen til Samsung / verksted som er det største problemet. De har ingen fix som fungerer og de er tydeligvis ikke interessert i finne ut av det heller. For meg så virker det som de bare kjører service bulletin / standardfix som en rutine. Støynivået etter dette setter de som en norm for hva som er deres spesifikasjoner som du må akseptere. Men du vil ikke bli fornøyd med støynivået Samsung mener du må godta.

Jeg mener oddsen her er for dårlig, så jeg ville styrt unna og heller ventet et par måneder på 2010 modellene.
    Vel, her i norge har vi i kjøpsloven noe som heter reklamasjon, og på tv'r er denne 5 år. Den sier at om ikke levrandør har klart og fikse samme en og samme feil på tre forskjøk så har du krav på og få byttet ut eller pengene tilbake. SÅ, for alle som ønsker å prøve og gjøre et, to og for all del tre forsjøk så har man fulle muligheter for dette i norge uten å være bekymret over at du ikke skal få igjen om de ikke klarer å fikse det.

Så til det du skriver over. Ja, jeg fikk min tv fikset langt utover det samsung anbefaler nå til dags...Når jeg leverte inn tv til reprasjon så var det for det første ikke noe bulletin fra samsung på dette problemet. Jeg var en av de første (kanskje den første) som fikk denne tv her til lands. Jeg fikk og tv'n min fikset hos et uavhengig verksted (regning ble sendt til samsung), og de gikk i gjennom hele tv'n og byttet ut deler de mente var av dårlig (til ekstrem dårlig kvalitet). Bl. annet så byttet de ut både strømforsyning, strømkabel og noe annet tilhørende (jeg er ingen elektorekspert), og de mente at for på min tv så var dette som var problemet. Disse tingen var det som var roten til alle vibrasjonene som skjedde i bl annet y boardet. Det nytter nødvendigvis ikke å til og med bytte panelen om man ikke finner roten til problemet, og det gjorde i mitt tilfelle. Jeg ser her i forumet, kjøper på kjøper på kjøper prøver får sin tv fikset hos Dalens og andre med akkurat samme fiksen.... Den funker ikke!!! Ikke for de problemene dere har.. Min anbefaling, gå andre steder - så lenge du bruker et autorisert verksted kan du fikse din tv der på enten garantien eller som jeg beskrev over på reklamasjonsloven (husk at dette er noe man må spesifisere ovenfor samsung og verkstedet, man kan ikke komme i ettertid og si man ikke skal ha det på garanti, men reklamasjon..

Og som sagt.. Tv'n er musestille, en helt fantastisk tv...

Håper dette kan hjelpe noen av dere!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jens; kan du ikke nanvgi service verkstedet som fikset da, så har vi andre det alternativet???

EN annen ting, ingen har svart på dette med gråskinn/monochrome greier i ansikts fargene, har ingen andre dette? Eller er det bare jeg som ser det?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilbake min 58", og den støyer fremdeles.
    Hørte på den i butikken etter at den var returnert fra reparasjon, og der hørte jeg minimalt med støy (dvs.bakgrunnstøyen i butikken har kamuflert støyen fra TV), for jeg tok den med hjem og da var støyen nesten like ille som før. Den var muligens noe forbedret, men ikke mye. Ble fortalt at det var byttet panel da det også sitter noe strømforsyning her. Eller noe i den duren.

Dette er som nevnt 2. gang min har blitt forsøkt reparert - første gang var det en annen som hadde kjøpt TV
    en, men den ble returnert til butikk etter rep da den fortsatt bråket. Derfor fikk jeg også noe rabatt, og av den grunn vil jeg helst ha en TV som virker fremfor å få tilbake pengene. Men det ser ikke ut som om det er til å unngå...

Utrolig synd, da jeg har vendt meg til 58" med knall bilde, og jeg er også ganske lei av å bære, pakke inn/ut og kaste bort tid på å frakte den TVen - jeg bor i 4. etg. uten heis!

Har forøvrig ikke sett noe til samsung prestige service, og har selv kjørt TV til/fra butikk. (men nå fikk jeg egentlig beskjed om at jeg skulle få tilbake pengene, men butikken sendte TVen til Dalens og de gjorde et reparasjonsforsøk likevel).

Ikke imponerende produkt/service fra Samsung og Dalens. Jeg synes det også er merkelig at Samsung overlater all kundebehandling ifm reklamasjon til et uavhengig verksted. (Jeg ringte tidlig til samsung og diskuterte saken, men de henviste meg til butikken. Jeg fikk heller ikke lov å snakke med markedssjef eller lignende).

Hifiklubben Sandvika har opptrått OK så langt, det er de jeg har forholdt meg til/snakket med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Vel, her i norge har vi i kjøpsloven noe som heter reklamasjon, og på tv'r er denne 5 år. Den sier at om ikke levrandør har klart og fikse samme en og samme feil på tre forskjøk så har du krav på og få byttet ut eller pengene tilbake.
    Dette er ikke helt riktig.
    Kjøpsloven regulerer kjøp mellom privatpersoner og kjøp mellom privatperson og næringsdrivende foretatt før 01.07.2002. Kjøp mellom privatperson og næringsdrivende foretatt etter 01.07.2002 reguleres av forbrukerkjøpsloven.

Selger har etter forbrukerkjøpsloven kun to avhjelpsforsøk for samme mangel.

I tilfellet til Counterpointer var spørsmålet hvilke angrerettsmuligheter han hadde siden han hadde kjøpt tvet på Elektrofil 2010 (messe). Altså å bruke angreretten istedet for å la selger forsøke å rette feilen. Velger man å benytte angreretten så er det angrerettloven som gjelder. Angrerettloven gjelder alle avtaler om kjøp som er gjort utenfor fast utsalgssted og er 14 dager.

Har vanskelig for å se for meg at Samsung Support godtar reparasjoner av tvet andre steder og på andre måter enn i henhold til deres rutiner, og likevel beholde garanti. Kanskje helt i starten som i ditt tilfelle, men ikke nå etter at de har sett omfanget av feilen.
    SÅ, for alle som ønsker å prøve og gjøre et, to og for all del tre forsjøk så har man fulle muligheter for dette i norge uten å være bekymret over at du ikke skal få igjen om de ikke klarer å fikse det.
    Den bekymringen har man all grunn til at ha hvis du leser 1-2 sider tilbake i tråden. Samsung hevder etter hver service at apparatet er innenfor deres spesifikasjoner selv om buzzingen er like fremtredende. Dette betyr at Samsung (serviceverksted) mener apparatet ikke har feil.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Og som sagt.. Tv'n er musestille, en helt fantastisk tv...
    Det er helt riktig.
    Når dette apparatet er i bruk og ikke lager buzz, så er det et SINNSYKT godt tv.
    Fremdeles når jeg går forbi denne modellen i det lokale elektromarkedet, så skiller det seg markant ut på bedre billedkvalitet, en alle de andre apparatene som står der.
    Så om modellen hadde blitt buzz-free, så er det et kanonapparat.

Så til alle som har vært så heldig å få denne modellen uten sjenerende lyd, (og heldigvis er det en del som har fått det også), så har de virkelig en perle av et glansbilde. Og det er bare til å nyte.

Kunne vært interessant å få vite eksakt hva som ble gjort av det verkstedet som kurrete tv-en. Og hva det koster i deler og arbeid.
    Er jo dumt av Samsung å utføre en standard-bulletin som ser ut til å ikke virke, når det tydeligvis lar seg reparere med andre midler.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Når dette apparatet er i bruk og ikke lager buzz, så er det et SINNSYKT godt tv.
    Fremdeles når jeg går forbi denne modellen i det lokale elektromarkedet, så skiller det seg markant ut på bedre billedkvalitet, en alle de andre apparatene som står der.
    Så om modellen hadde blitt buzz-free, så er det et kanonapparat.
    Dette er det som plager meg mest. Tv en er egentlig for god til å byttes, spesielt til prisen jeg fikk den for (9K). Skal jeg ha noe som er like bra eller bedre, høres det pr i dag ut som kun Pana VT20 eller kanskje UE46C8000 og de koster vesentlig mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det er en knallgod tv med unntak av buzzing. Den beste i dagens marked etter min mening. Men for mitt vedkommende er det uaktuelt å betale 27.000,- for en tv som buzzer til hodepine.

Nå har jeg etter 2 servicer og nesten 5 måneders klaging klart å få heve kjøpet hos Expert. Fikk avslag på avslag fra Expert fordi Samsung (verksted) sa at tvet var innenfor "normalen".

Tok da kontakt med en profilert journalist, som igjen tok kontakt med ledelsen i Expert. Da løste plutselig saken seg på under 24 timer.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte meg godt til rette og tenkte jeg skulle kose meg med en lang tråd om tv'en jeg hadde tenkt å bestille til jeg nå om en stund flytter inn i nyinnkjøpt leilighet... Men dette har virkelig vært 45 sider med nedslående lesning..

Er dette problemet virkelig så utbredt enda? Så lenge etter at problematikken ble kjent? Tørr man å gå til innkjøp av denne modellen? Tenker da på 58"..

Har selv en "gammel sliter" fra Samsung, en 50" Q97, som har levert glimrende bilde og er fullstendig lydløs... Men tenkte at denne utrolig elegante og tynne plasmaen var den neste stueplasmaen min...

Hva tror dere? Er det verdt å ta sjansen på en lang runddans med returer og servicer? Eller bare beholde "gamlingen" som til dags dato ikke har gitt meg ett eneste problem...

Hadde ikke tenkt å skrive inn her, men dette var grusom lesning fra en skikkelig Samsungtilhenger...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    1. Er dette problemet virkelig så utbredt enda?
    2. Så lenge etter at problematikken ble kjent?
    3. Tørr man å gå til innkjøp av denne modellen? Tenker da på 58"..
    4. Er det verdt å ta sjansen på en lang runddans med returer og servicer?
    1. Ja, like utbredt i dag på de modeller som er produsert i årets nye måneder, som det var ved produksjonsstart. ingen forskjell.
    2. Jepp. Ingen helbredelse eller fiks er kommet som garranterer støyfritt.
    3. Jeg gjorde i alle fall ikke etter å ha lest denne tråden. Det er lotto og sjangsespill. Man kan være heldig, men statistikken sier noe annet.
    4. Det må bli opp til deg, men bare de siste 10 sidene i denne tråden vitner om at det mest sannsynlig ikke er verdt det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke helt riktig.
    Kjøpsloven regulerer kjøp mellom privatpersoner og kjøp mellom privatperson og næringsdrivende foretatt før 01.07.2002. Kjøp mellom privatperson og næringsdrivende foretatt etter 01.07.2002 reguleres av forbrukerkjøpsloven.

Selger har etter forbrukerkjøpsloven kun to avhjelpsforsøk for samme mangel.

I tilfellet til Counterpointer var spørsmålet hvilke angrerettsmuligheter han hadde siden han hadde kjøpt tvet på Elektrofil 2010 (messe). Altså å bruke angreretten istedet for å la selger forsøke å rette feilen. Velger man å benytte angreretten så er det angrerettloven som gjelder. Angrerettloven gjelder alle avtaler om kjøp som er gjort utenfor fast utsalgssted og er 14 dager.

Har vanskelig for å se for meg at Samsung Support godtar reparasjoner av tvet andre steder og på andre måter enn i henhold til deres rutiner, og likevel beholde garanti. Kanskje helt i starten som i ditt tilfelle, men ikke nå etter at de har sett omfanget av feilen.

Den bekymringen har man all grunn til at ha hvis du leser 1-2 sider tilbake i tråden. Samsung hevder etter hver service at apparatet er innenfor deres spesifikasjoner selv om buzzingen er like fremtredende. Dette betyr at Samsung (serviceverksted) mener apparatet ikke har feil.
    Du skjønte ikke helt poenget mitt skjønner jeg.. Pirk - pirk hva det heter vel, poenget er at man har rettigheter.. Og du, om du kjøper en bil og skal fikse den. Går du til forhandleren og spør hvor du får lovt og gjøre det?.. Så lenge det er godkjent så kan de ikke si noe...... Men for all del, om samsung sier at du må gjøre som de sier...... åhhh, for all del.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår utmerket hva du mener og det er kanskje pirking at du henviser til feil lov og feil antall avhjelpsforsøk. Alle forstår at man har visse rettigheter iflg. forbrukerkjøpsloven, men poenget mitt er at problemene først oppstår når feilen ikke er rettet samtidig som samsung mener at de har "utbedret" feilen, dvs. kjørt bulletin og redusert egenstøy til hva de mener er et akseptabelt nivå. (altså innenfor spesifikasjoner) Hvis du ikke har butikken på din side og de kun vurderer verkstedsrapportene så vil ikke butikken lenger ta din reklamasjon. Dette er grunnen til at jeg mener man bør ha en bekymring selv med forbrukerkjøpsloven i hånden.

Jeg vet ikke helt hva du mener med "uavhengig" verksted og "autorisert" verksted. Mener du at et uavhengig verksted er et "ikke-autorisert" Samsung verksted?

Mitt inntrykk av Samsung er at det er et svært strømlinjeformet og stramt regime hvor det er klare rettningslinjer på alt mulig. Hver gang man ringer og spør om noe så får man de samme svarene. Verkstedene kjører den samme Samsung Service Bulltinen. Jeg har svært vanskelig for å se for meg at Samsung ville gi meg og alle de andre tusenvis av kundene med disse tvene aksept for å kontakte et, i dine ord, "uavhengig" verksted for å bytte alle de delene de mener er nødvendig for å utbedre buzzingen, for så å sende regningen til Samsung. Godt mulig at de aksepterer dette, men som sagt, jeg har vanskelig for å tro det.

Og ja, hvis jeg hadde kjøpt meg en ny bil til 500.000,- så hadde jeg kontaktet forhandleren for å høre hvor jeg kunne gjøre servicen. Dette for å ivareta garatien, utvidede tjenester som følge av fulgt service hos autorisert merkeverksted (feks. Mobilolife hos MB) og for å sikre annenhåndsverdien på bilen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår utmerket hva du mener og det er kanskje pirking at du henviser til feil lov og feil antall avhjelpsforsøk. Alle forstår at man har visse rettigheter iflg. forbrukerkjøpsloven, men poenget mitt er at problemene først oppstår når feilen ikke er rettet samtidig som samsung mener at de har "utbedret" feilen, dvs. kjørt bulletin og redusert egenstøy til hva de mener er et akseptabelt nivå. (altså innenfor spesifikasjoner) Hvis du ikke har butikken på din side og de kun vurderer verkstedsrapportene så vil ikke butikken lenger ta din reklamasjon. Dette er grunnen til at jeg mener man bør ha en bekymring selv med forbrukerkjøpsloven i hånden.

Jeg vet ikke helt hva du mener med "uavhengig" verksted og "autorisert" verksted. Mener du at et uavhengig verksted er et "ikke-autorisert" Samsung verksted?

Mitt inntrykk av Samsung er at det er et svært strømlinjeformet og stramt regime hvor det er klare rettningslinjer på alt mulig. Hver gang man ringer og spør om noe så får man de samme svarene. Verkstedene kjører den samme Samsung Service Bulltinen. Jeg har svært vanskelig for å se for meg at Samsung ville gi meg og alle de andre tusenvis av kundene med disse tvene aksept for å kontakte et, i dine ord, "uavhengig" verksted for å bytte alle de delene de mener er nødvendig for å utbedre buzzingen, for så å sende regningen til Samsung. Godt mulig at de aksepterer dette, men som sagt, jeg har vanskelig for å tro det.

Og ja, hvis jeg hadde kjøpt meg en ny bil til 500.000,- så hadde jeg kontaktet forhandleren for å høre hvor jeg kunne gjøre servicen. Dette for å ivareta garatien, utvidede tjenester som følge av fulgt service hos autorisert merkeverksted (feks. Mobilolife hos MB) og for å sikre annenhåndsverdien på bilen.
    Ut fra lovparagrafen vil det si at dersom en kunde leverer inn (for eksempel) en tv for tredje gang, med samme problem, kan kunden kreve kjøpet hevet. vel, du har jo den erfaring med samsung sier du, jeg har motsatt erfaring, kanskje det sier litt om deg! autorisert betyr det samme for bil som for tv, det betyr at de er autorisert til og utføre en reprasjon i henhold uten og bryte garanti... kan du ikke karulere litt til da..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovverket er greit nok. Men merkelig at dette ikke er ett problem som produsenten har sørget for å utbedre etter så høy feilprosent.. Dere kan bare avvikle denne diskusjonen rundt dette. For resultatet er det samme, og det er at produktet ikke blir forbedret slik at denne problematikken blir borte. Jeg vil ha ett slikt produkt, MEN uten å måtte returnere det konstant...

Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •