Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme greien her.........Kjøpte en 850 fra netonnet og den buzzet som F"¤%# hvis man satt og så på tv i midten...ved svart skjerm så ble den høyest.

Hadde 2 valg, bruke 14dagers angrerett eller få den fikset. Hadde lest endel om problemene så ringte inn til verkstedet og fikk snakket om problematikken med han som reparere det, og han sa at han fint kunne fikse det og viste hva han skulle gjøre; og ingen samsung tv'er hadde forlatt det verkstedet uten å være ordnet. Han overbeviste meg og 10 dager seinere hadde vi tv'en.....akkurat samme ¤%"%%" buzze lyd........det eneste de hadde "gjort" var å putte på noen rubber greier, som min modell allerede hadde ettersom den var produsert i slutten av 2009

Og på service bulletinen står det, Confirmed Error, ordered parts, applied samsung bulletin, updated firmware, tested, no error occured

Jeg har mest lyst å gå ned å tre tv'en over hodet på han, men er ikke så tilhenger av fengsel så får vel ta en politisk korrekt telefon ned til de og høre hva som skjer

Virker som de fleste verkstedene bare er ute etter å loppe samsung eller forhandlerene for penger......ta av dekselet, hive inni et par plastgreier, sende den tilbake og hente sjekken

Samt jeg hadde allerede oppdatert den til siste firmware så hadde ikke vært noe point å sende den inn i det hele tatt. I tillegg har jeg nå gått glipp av 14 dagers angrefristen.

Og til de som får error under firmware oppdateringen med file not found eller noe, har bare feil firmware.....søkte som gal på forumet for å finne ut hvorfor det ikke funket da jeg håpte det skulle fikse buzzingen, men fant ingenting.

Tv'en min var fra nederland og kun oppdateringen lastet ned fra samsung.nl funket samt den var dobbel så stor som den engelske(80mb)

Anyways hadde bare et spørsmål og det var til jenseike@start.no, ser du fikk ordnet din tv? Vet du hva de gjorde?

Mener jeg leste noe om at man kunne bytte strømkabel til en med større diameter og det eliminerte problemet, men finner ikke det igjen og begynner lure på om jeg har bare drømt det hehe

Håpet ligger på det og installere et noise shield, for lyden ødelegger hele tv opplevelsen

Merket også at når jeg har helt svart skjerm; Contrast 91 og og brightness på 60 så er buzzelyden mye mindre intens og til å leve med, og på 70 i brightness så er den enda bedre og et nivå jeg hadde håpet de hadde fått den ned på, mens på 43 brightness så er den ekstremt intens. Også at den varierer i frekvens når man forandrer cell light nivået...gjelder det alle med denne ulyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet.

Min har vært inne til service to ganger. Første gang ble servicebulletin utført, uten at det hjalp overhodet. Andre gangen ble panelet byttet. Det ble også montert plater på innsiden av bakdeksel.
    Fortsatt er buzzingen utrolig plagsomt.

Min erfaring er at hvis du har fått en "buzzer" så lar den seg ikke fikse. I såfall må kilden til problemet fikses siden ingen støydempende tiltak tydeligvis hjelper.

Det hjelper lite at verksted sier at buzzingen er "normal" på baksiden av tv, når buzzingen er uutholdelig FORAN skjermen! DET ER INGEN SOM SITTER BAK TV!! :twisted:

Mitt råd er å holde seg unna Samsung-skjermer til de klarer å fikse problemet OG klarer å tilby en kundeservice som er verdt noe.

Prestige service kan man iallefall se langt etter. Dette er knapt nok en illusjon. Totalt verdiløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som sier at det er en plasma buzz.....:
    Buzzing About Samsung LED TV Noise : Morgan Davis

Tydeligvis har enkelte Samsung lcd\led tver det samme problemet også, den forrige lcd skjermen jeg hadde var 100% støyfri, men dog et annet merke

Jeg tror en skikkelig lyddemper vil funke så lenge den blir plassert mellom y-bordet eller evt strømforsyningen og panelet, og ikke mellom bakdekselet og elektronikken siden lyden kommer direkte ut av tv'en og er retningsbestemt, men det beste er vel hvis man finner ut av en løsning på dette problemet istedenfor å prøve dekke over den

Har lest mye om det nå og virker som det muligens er noe i veien med kondensatorene eller coilsene som får de til å lage denne støyen?

Hos meg kommer lyden hvertfall fra power supplyen(midt på skjermen, oppe) eller fra Y-bordet(oppe til venstre sett forfra)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Jeg benyttet meg av angreretten, jeg ville rett og slett bli ferdig med denne saken fortest mulig. Samsung tilbød nye servicerunder på TV'en, men jeg takket glatt nei til dette da jeg vet at dette ofte ikke lar seg ordne. Personlig kan jeg ikke fatte at Samsung, som en vel etablert TV-produsent, kan tillate å selge slike "defekte" apparater i måned etter måned når de selv er klar over feilraten tilknyttet disse TV'ene. Dette i seg selv er grunn nok til å holde avstand fra dette merket.

EDIT: Hva sier Samsung til deg om dette problemet?
    Som du sier, helt utrolig at de fortsatt pøser disse tvene ut i markedet mtp feilraten. Nå er det ca 1 år siden modellen kom på markedet i norden og problemene har vært gjennomgående siden lanseringsdato.

I mitt tilfelle mener verksted (som i mange andre tilfeller) at tvet er innenfor samsung sine interne spesifikasjoner. Det har de ment hele tiden uansett hvor mye den har buzzet. Utføring av samsungs servicebulletin hjalp ingenting. Så lenge tvet er innenfor samsung sine egne interne spesifikasjoner vil de ikke annerkjenne feilen.
    Samsung kundeservice har sagt til meg at tvet kan ha en støy på 30dB og at man ikke skal kunne høre støyen fra 4 meters avstand med volumet på nivå 30, ved vanlige tv-sendinger.

Jeg skriver interne spesifikasjoner siden disse spesifikasjonene ikke er publisert offentlig. De hadde aldri solgt en tv hvis de opplyste om at tvet støyer 30dB+ og at man må sitte 4m+ unna med volumet på nivå 30+ for å ikke plages av høyfrekvent støy.

Samtidig sier flere jeg har snakket med hos samsung kundeservice at man ikke skal høre buzzing når man ser på tv med normal lyd, og at tvet ikke skal være slik jeg opplever det. Jeg kan nevne at jeg sitter ca 3m unna tvet og at et lydnivå på 30 oppleves som svært høyt. Nå bruker jeg ekstern lyd til tv, men på apparatet ville et lydnivå på 5-7 være mer enn nok hos meg på kveldstid. Men absolutt ikke nok til å overgå buzzingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Som du sier, helt utrolig at de fortsatt pøser disse tvene ut i markedet mtp feilraten. Nå er det ca 1 år siden modellen kom på markedet i norden og problemene har vært gjennomgående siden lanseringsdato.

I mitt tilfelle mener verksted (som i mange andre tilfeller) at tvet er innenfor samsung sine interne spesifikasjoner. Det har de ment hele tiden uansett hvor mye den har buzzet. Utføring av samsungs servicebulletin hjalp ingenting. Så lenge tvet er innenfor samsung sine egne interne spesifikasjoner vil de ikke annerkjenne feilen.
    Samsung kundeservice har sagt til meg at tvet kan ha en støy på 30dB og at man ikke skal kunne høre støyen fra 4 meters avstand med volumet på nivå 30, ved vanlige tv-sendinger.

Jeg skriver interne spesifikasjoner siden disse spesifikasjonene ikke er publisert offentlig. De hadde aldri solgt en tv hvis de opplyste om at tvet støyer 30dB+ og at man må sitte 4m+ unna med volumet på nivå 30+ for å ikke plages av høyfrekvent støy.

Samtidig sier flere jeg har snakket med hos samsung kundeservice at man ikke skal høre buzzing når man ser på tv med normal lyd, og at tvet ikke skal være slik jeg opplever det. Jeg kan nevne at jeg sitter ca 3m unna tvet og at et lydnivå på 30 oppleves som svært høyt. Nå bruker jeg ekstern lyd til tv, men på apparatet ville et lydnivå på 5-7 være mer enn nok hos meg på kveldstid. Men absolutt ikke nok til å overgå buzzingen.

De operer i en gråsone der, da denne direksjonale høyfrekvente lyden har en helt annen lyd og bæreevne enn feks en vifte på 30db fra baksiden....denne skjærer igjennom og distraherer konstant, samt at den alltid forandrer seg i tonenivå så man kan ikke venne seg til den

Hadde man tatt opp saken med forbrukerrådet ville samsung aldri vunnet ved å si at alt er perfekt så lenge man ikke blir plaget med volumet på maks fra 4meters avstand

Det er jo en helt absurd påstand og man begynner å lure på om det er noe oppe i hodet til den personen som har sagt det

Jeg sjekket litt opp og det Jens snakket om var at de byttet strømkabelen og noise filteret som den går inn i, noe som løste problemet.......kanskje det er løsningen

Samsung Tyskland har også funnet en løsning som skal eliminere mesteparten av summelyden:

1. Replacing one of the coils on the Y-board with a wire (i.e. remove the coil, place a wire so no new coil...)
    2. Glueing two pieces of foam close to Y-board
    3. Glueing a sound dampening foil under the Y-board
    4. Cut the power supply wire for a ventilator
    5. Install a new firmware which apparently supports a ventilator-less operation.

Da skal buzzelyden ha blitt dobbel så lav, noe som høres lovende ut

Utover det så ville garantert et noise shield montert mellom power supplyen\Y-bordet og panelet ha dempet støyen engod del

Samsung kan ikke forvente at man skal bruke 15 000kr på toppmodellen deres og så skal noen ende opp med en sånn defekt som ødelegger hele tv opplevelsen hvor man ender opp med å sitte å se på tv fra siden og bli behandlet som de bare hallisunerer det

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzzyhead
    Samsung kan ikke forvente at man skal bruke 15 000kr på toppmodellen deres og så skal noen ende opp med en sånn defekt som ødelegger hele tv opplevelsen hvor man ender opp med å sitte å se på tv fra siden og bli behandlet som de bare hallisunerer det
    Ja, og enda verre. De som brukte i underkant av 30.000,- på dette apparatet i 58" rett etter den kom.

Tenk å sitte med et apparat til nesten 30k og irritere seg over buzz.
    Mener at når man langer ut 30k, så handler man HØYT oppe på hyllen i forhold til den gjengse forbruker.
    Så skal man ikke bli avspist med at det er innenfor en døv fyr sine normer.

Blir jo det samme som at jeg klager på hjullager støy fra en ny Ferrari. Så krever de at hvis jeg ikke kan høre det med radioen på volume 30, så er det innenfor normen deres.

Her synes jeg oppriktig Samsung har et troverdighetsproblem.
    Og jeg er også en av dem som synes det er merkelig at de fortsatt pøser og pøser på med denne skjermen, og fenomenet ikke er blitt fjernet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ja, og enda verre. De som brukte i underkant av 30.000,- på dette apparatet i 58" rett etter den kom.

Tenk å sitte med et apparat til nesten 30k og irritere seg over buzz.
    Mener at når man langer ut 30k, så handler man HØYT oppe på hyllen i forhold til den gjengse forbruker.
    Så skal man ikke bli avspist med at det er innenfor en døv fyr sine normer.
    Jeg er akkurat i den situasjonen. Betalte i underkant av 30.000,- for min 58". Følte det var tryggest å gå for B855 med Prestige Support mtp problemene som "hadde vært" (LES: FORTSATT ER) med denne skjermen.

Det som gjør saken enda mer betent for min egen del er at jeg ringte Samsung Support FØR jeg handlet for å høre om problemene med støy. Da ble jeg beroliget med at det ikke var noe støyproblem med skjermene. Dersom jeg evt fikk en skjerm med feil var det bare å ringe Prestige Support for hjemmeservice. FOR EN VITS! Har aldri fått Prestige Support.

Butikken jeg handlet i var klar over at endel modeller hadde hatt problemer med støy og sa at reklamasjon i så henseende var uproblematisk siden feilen var kjent. Nå tar de ingen stilling til reklamasjonen og legger alt over til Samsung..

Jeg har fått Samsung kundeservice til å snakke om Prestige Support en gang og da sa vedkommende at det var Samungs visjon å kunne yte hjemmeservice neste dag dersom man meldte feil innen kl 12:00...
    Likevel reklamerer de med lovnader om dette på sine hjemmesider og hos forhandlerne. De sender også ut eget brev til kundene sine med et trykket plastkort med navn på kunden og telefonnummer til Prestige Support. Her lover de faktisk hjemmeservice dagen etter dersom man kontakter Prestige Support før kl 12:00.

Føler meg rett og slett ført bak lyset og holdt for narr.

I mitt tillfelle

Før jeg kjøper tv:
    Samsung hevder at problemene med støy er fikset på alle nye apparater. Får jeg problemer med apparatet skal jeg ringe Prestige Support.

Etter å ha kjøpt tv:
    Samsung sier at jeg må akseptere 30dB støy fra tv i form av en høyfrekvent skjærende lyd som kommer fra sentrum av panelet. Så lenge tv er under 30dB på baksiden av tvet er den tydeligvis innenfor spec. Man skal dog ikke høre lyden dersom man sitter 4m+ fra skjermen med lyden på nivå 30+ ???

Samung sier at du får Prestige Support. Det får du ikke. Skal man oversette dette til luksussupport? Ytes til kunder som kjøper store tver fra øverste hylle? Jeg har kjøpt den dyreste tven de har i sitt forbrukersegment, og Prestige Support er fortsatt bare noe jeg har lest om..

Min tv har nå vært til service to ganger uten at problemet med støy er løst. Saken min er nå klaget oppover i systemet hos Samsung og jeg håper virkelig at de tar til fornuften og tilbyr seg å ta apparatet i retur - og gi meg pengene tilbake.

Jeg har allerede vært i kontakt med forbrukerrådet, men jeg håper virkelig at jeg slipper å ta den prosessen helt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo godt folk! Har handlet meg denne i 50" til den nette sum av 13000,- . Hadde tenkt på 7070 led, men gikk for denne etter reviews. Har justert tv'en etter anbefalninger her inne bla fra ett dansk forum. Men jeg syns hudfargen på hode og kropp blir sånn grålig, nesten som skygge delene av et opplyst kroppsdel eller ansikt får ett grålig "monocrom" effekt. Noen som har noen ideer om dette?

btw, Dahlen kommer hit og skal fikse buzze lyden. Den er sterk. Klarer de ikke de, er tv sendt i retur før de går ut døren... da blir det en 55" 7070 desverre....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    btw, Dahlen kommer hit og skal fikse buzze lyden. Den er sterk. Klarer de ikke de, er tv sendt i retur før de går ut døren... da blir det en 55" 7070 desverre....

Hvis de bare følger samsungs service bulletin vil du ikke få problemet fikset så lenge det er buzzing ved svart bilde\mørke sener som plager deg

Isåfall ville jeg hørt med de om du kunne fått byttet Noise filteret som ligger mellom strømkabelen og power supplyen da trådstarter oppga at det fikset hans tv

Eneste samsungs service bulletin hjelper for nå er for tv'er med buzzing ved lyse sener som skapes pga vibrasjoner

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre føye meg inn i rekken med eiere av 855 med buzzzzzzz

Kjøpte skjerm i helga og fikk den levert i går. Hadde håpet at det var siste versjon hvor slike feil er rettet men den gang ikke. Liten trøst at jeg ga 8995,- for skjermen.

Min skjerm har firmvare 2009/11/11_003000. I følge en veldig hyggelig kar på Samsung support er dette siste utgave. Er det noen som kan bekrefte det? Skjerm blir hentet for service nå innen 3-5 dager, så da får vi se om de klarer å fikse det. Det var nå ikke noen spørsmål i forhold til feilen. De var godt kjent med det og det er ikke snakk om at dette er noe en må akseptere.

Lyden på min skjerm er ved mørke scener/ sort skjerm, ikke veldig høy men utrolig irriterende frekvens og den skifter jo også litt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du sjekke når og hvor tven din er produsert? Dette står på en klistrelapp bak på tven.

Når det gjelder buzzing så ble Samsungs nordiske produksjef Andreas Bratt sitert følgende i en artikkel hos Aftenposten den 04.11.2009:
    Samsungs nordiske produktsjef, Andreas Bratt, bekrefter vår observasjon, og forklarer at dette var et problem på de første eksemplarene som ble produsert, men at denne feilen er utbedret og støynivået redusert.
    De første eksemplarene av denne modellen kom vel på det nordiske markedet i mai 2009. Og feilen er fortsatt på nye skjermer.

Et Samsung Prestige verksted skrev i April 2010 følgende til meg:

Det er en service bulletin fra Samsung ang. dette problem, men alle Tv av denne model som selges fra Samsung i dag skal være modifiserte.
    Ved normalt lydnivå så skal du ikke høre noe støy
    Men feilen er fortsatt på skjermer som selges i dag.

Det er som Buzzyhead skriver. Har du gjennomgående problemer med buzz, ved alle type bilder på skjermen så lar det seg ikke løse ved å utføre nevnte service bulletin. Det finnes mange eksempler på dette, bare i denne tråden. De aller fleste som leverer sin tv til service for første gang får den i retur med identisk buzz etter utført service bulletin. Meldingen fra verksted er gjentagende "service bulletin utført. skjerm innen for specs"

Og det er her problemene starter.

Om de har hørt om disse problemene hos samsung kundeservice eller ikke er etter min erfaring veldig selektivt - og tilfeldig. Hos Samsung kundeservice er fremtoningen som oftest veldig hyggelig og imøtekommende. For når du kontakter support er som regel tonen:

Jamen så där skal det inte vara. Jag tar hand om det der for dej, og skickar inn et feilanmeldande til värkstaden. Du kommer at bli kontaktad för henting av skjärmen. Så ordnar det her sej..
    Skjermen blir så sendt til ny service hvor resultatet og konklusjonen blir den samme som første gang. Fortsatt buzz og fortsatt innenfor "specs"
    Slik holder de på helt til du får nok og krever handling, feks. omlevering/heving av kjøp etc. Da får du beskjed om at din tv ikke har feil pga servicekonklusjonen: "skjerm innenfor specs"

Jeg håper for din del at du har handlet på nett slik at du har mulighet for å benytte angreretten på 14 dager. Du må gjerne forsøke deg på en service, men bruk for all del angretten din dersom de ikke løser problemet.

Dette er en advarsel til deg, og evt. alle andre som vurderer å kjøpe denne tv, eller annen tv fra Samsung. Dette er basert på egen erfaring og inntrykk gjort etter timesvis med lesing om problemene på forskjellige forum.

Jeg vil også anbefale alle å lese bloggen til Morgan Davis ang samme buzzing på Samsung LED tver som Buzzyhead linket til lenger opp. Dette kan tyde på at buzz-problemet ikke nødvendigvis har direkte årsak i plasmateknologien.

2009/11/11_003000 er så vidt jeg vet siste firmware versjon. Siste versjon kan lastes ned fra Samsung.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kjøpte skjerm i helga og fikk den levert i går. Hadde håpet at det var siste versjon hvor slike feil er rettet men den gang ikke.
    Samsung har aldri fikset dette problemet.

Folk fortsetter å kjøpe denne skjermen til tross for at det tydelig er å lese på internett at buzz-problemet fortsatt eksisterer.
    Og folk klarer fortsatt å bli overrasket over at tv-en buzzer, selv om de har kjøpt en helt ny.

Konklusjonen er, denne serien kommer alltid til å være en buzz-rissiko serie.
    Samsung har aldri løst problemet helt. Noen har vært heldig med sitt apparat, andre heldig med første eller annen gangs service.
    Men mitt inntrykk er at veldig veldig mange aldri fikk løst problemet, og valgte enten å heve kjøpet, eller leve med lyden.

Så skal vi ikke bare slutte oss til som posten over indikerer.
    8xx-serien til Samsung er buzz-befengt før som nå, og også de apparater som blir solgt i fremtiden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du sjekke når og hvor tven din er produsert?
    January 2010

Jeg håper for din del at du har handlet på nett slik at du har mulighet for å benytte angreretten på 14 dager. Du må gjerne forsøke deg på en service, men bruk for all del angretten din dersom de ikke løser problemet.
    Kjøpt på messe (Elektrofil). Jeg husker ikke helt hva som gjelder ift forbrukerkjøpsloven. Mener å huske det er noe unntak når vare selges utenfor selgers faste utsalgssted.

Dette er en advarsel til deg, og evt. alle andre som vurderer å kjøpe denne tv, eller annen tv fra Samsung. Dette er basert på egen erfaring og inntrykk gjort etter timesvis med lesing om problemene på forskjellige forum.
    I am warned !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Januar 2010. Som jeg tenkte. Problemet er overhodet ikke løst. Samme tilbakemeldinger som kommer fra andre forbrukere i andre forum, i andre land. Samsung og deres servicepartnere farer altså med åpenlys løgn til sine kunder og potensielle kunder slik jeg ser det.

Når det det gjelder angrett i ditt tilfelle så går dette inn under Angrerettloven og ikke forbrukerkjøpsloven. Du har 14 dagers angrerett og det er ufravikelig.

Anbefaler deg å benytte denne. (og jeg vet hva jeg snakker om)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det det gjelder angrett i ditt tilfelle så går dette inn under Angrerettloven og ikke forbrukerkjøpsloven. Du har 14 dagers angrerett og det er ufravikelig.
    Er du 100% sikker på dette? Ikke at jeg betviler din kompetanse for den vet jeg lite om, men det kan jo hende Expert er av en annen oppfattning og da er det jo jeg som må diskutere med dem.

Det betyr at du ikke tror det går å få bort lyden? Til tross for at flere sier de har stille utgaver av 855?

(Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese hele tråden enda, så dette kan ha vært grundig diskutert. Beklager i så fall dette.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 100% sikker siden jeg ikke er noen ekspert på jus. Men ut i fra hva jeg kan lese i angrerettloven på lovdata.no så gjelder samme angrerettsvilkår ved fjernsalg (feks handel på nett) og salg utenfor ordinært utsalgssted (feks messesalg). Denne angreretten er 14 dager. Du kan jo selv sjekke dette.

Jeg har hørt om folk som har fått stille B855, og noen få som har fått sine utbedret. Blant annet Jens Eike, men her ble det etter hva jeg har forstått gjort feilretting langt utenfor Samsungs rutiner og prosedyrer. Ikke spør meg hvordan han fikk til dette. Men noen vinner jo i Lotto selv om sjansen er 1:12,8 mill

Av de som har kjøpt ny tv i løpet av tråden tror jeg ikke det er noen som har fått fikset buzzing tilfredstillende. (kanskje 1-2 stk) Dessverre. Problemet kan sikkert fikses, men det er holdningen til Samsung / verksted som er det største problemet. De har ingen fix som fungerer og de er tydeligvis ikke interessert i finne ut av det heller. For meg så virker det som de bare kjører service bulletin / standardfix som en rutine. Støynivået etter dette setter de som en norm for hva som er deres spesifikasjoner som du må akseptere. Men du vil ikke bli fornøyd med støynivået Samsung mener du må godta.

Jeg mener oddsen her er for dårlig, så jeg ville styrt unna og heller ventet et par måneder på 2010 modellene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poenger. Det er bare vanskelig å finne et bedre alternativ til 9K.

Har allerede solgt gammel tv, så jeg kan ikke vente på noen ny model som kommer om noen måneder. Det er et problem å finne et alternativ med bedre kvalitet (hvis en ser bort fra buzz) og stilig design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er i prinsipp forskjell på ..685 og ..855? 685 plages vel ikke med buzzing?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dette er jo trist lesing! Dahlens Prestige Samsung service skulle ta kontakt med meg på mandag, jeg ringte support hos samsung fredagen før. Tirsdagen fikk jeg sms om at de har bekreftet oppdraget. Torsdag fikk jeg sms om at de hadde forespeilet henting mandag mellom 12 og 15! Og i samme sms står det at de skal kontakte meg i dag (ikke hørt noe enda) ang opphenting.

Samsung sin support sa at siden jeg bodde i Oslo, godt innenfor samsung prestige service fikser de buzze lyden hjemme hos meg. Jeg har nettopp kjøpt tv'en og nekter at dahlen skal hente den og jeg blir sittende uten tv. Sånn funker det ikke. Enten får de fikse dritten her hos meg, ellers så leveres den tilbake til forhandler og en 7070 led tv blir kjøpt! Egentlig dritt lei alt tullet med Samsung, men detter i fella hver eneste gang

En annen ting er gråtonene som oppstår på huden og spesielt i ansiktet til folk. Både på bluray og digitaldekoder. Har tilbekestilt film innstillingen fra anbefalte innstillinger her, ble noe bedre men er der enda. Også stusser jeg litt på dette med skaprheten i bilde. I tester nevnes det at denne plasma tv'en matcher skarpheten til feks 7070 led'en, men sortnivået er overlegent lcd (og det er det). Men en tv med godt sort nivå og nesten monochrom antydninger i ansiktsfargene og ekstrem buzzelyd konstant, på hvite, fargeglade og speiselt sorte sener, nja... er det egentlig bare dritt???

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Januar 2010. Som jeg tenkte. Problemet er overhodet ikke løst. Samme tilbakemeldinger som kommer fra andre forbrukere i andre forum, i andre land. Samsung og deres servicepartnere farer altså med åpenlys løgn til sine kunder og potensielle kunder slik jeg ser det.

Det virker som om du har gitt et godt råd. Jeg ble oppringt i dag av Dahlens, veldig seriøs og hyggelig kar. Han anbefalte meg faktisk å benytte DOA (dead on arrival) angreretten fremfor å prøve å fikse buzz. Kan ikke skjønne at de tjener noe mer på dette, så rådet er nok erfaringsmessig og faglig begrunnet.

Konklusjonen er at jeg må levere inn denne skjermen og finne et annet alternativ. Noe som egentlig er veldig synd da bildekvaliteten på blu ray er helt fantastisk men støyen er ikke til å leve med.

Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •