Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt samme buzzing problem på min ps50b855, den ble leveret til Dalens elektronikk service for å montere støydemping.

Fikk den tilbake forrige torsdag og den bråker vesentlig mindre nå enn hva den gjorde, i dag er det ikke mer en at man hører det om man sitter rett foran med all annen lyd av, i det man har på normalt lyttevolum på tv så hører man ingenting av buzzingen, selv i helt mørke partier på filmen / programmet.

Samsung kan kreve og få gjøre inntil 3 forsøk på å rette feilen før du har krav på retur av produktet. (Med mindre du har handlet over nett da, og bruker forbrukerkjøpslovens paragraf om retur innen 14 dager)

/Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotte
    Har hatt samme buzzing problem på min ps50b855, den ble leveret til Dalens elektronikk service for å montere støydemping.

Fikk den tilbake forrige torsdag og den bråker vesentlig mindre nå enn hva den gjorde, i dag er det ikke mer en at man hører det om man sitter rett foran med all annen lyd av, i det man har på normalt lyttevolum på tv så hører man ingenting av buzzingen, selv i helt mørke partier på filmen / programmet.

Samsung kan kreve og få gjøre inntil 3 forsøk på å rette feilen før du har krav på retur av produktet. (Med mindre du har handlet over nett da, og bruker forbrukerkjøpslovens paragraf om retur innen 14 dager)

/Jon
    Jeg handlet tv'en på Soundgarden, så jeg har full garanti på den.
    De skal ta kontakt med Samsung, og så kommer de og henter den. Men det var jo positive nyheter at de har en måte å redusere støynivået på ihvertfall da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sondrewn93
    Jeg handlet tv'en på Soundgarden, så jeg har full garanti på den.
    De skal ta kontakt med Samsung, og så kommer de og henter den. Men det var jo positive nyheter at de har en måte å redusere støynivået på ihvertfall da
    Fikk min tilbake i dag fra Dalens. Støyen var ikke redusert. Var til og med en aning høyere. Kjipt. Ringet og spurte hvorfor det ikke hjalp noe. De svarte at de hadde fikset den etter retningslinjene til samaung, og testet den. Tror ikke de skjønner at støyen er retningsbestemt og kommer fra et visst punkt i skjermen. Tester den antagelig på benk og hører ikke støyen slik som man gjør sittende hjemme i stua. Hadde jeg vært reperatør hadde jeg lagt litt ære i å faktisk klare å utbedre apparatet når det har vært så mye tull med de. Ikke bare gjort det etter retningslinjene til Samsung, når disse åpenbart ikke funker! Prestige service my ass!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kommet til skade å kjøpe PS58B855, og sitter akkuratt nå å iriterer meg over den flotte rettningsbestemte lyden, som endrer frekvens avhengi av lysstyrken... Er det slik jeg har forstått det, at dette er ett problem Samsung ikke har noen løsning på, og at de mener at hvis du ikke er dauhørt, så burde du ikke kjøpt denne tv'n? Eneste jeg har hørt at de gjør er å montere gummi stykker mellom chassis i tv'en og baklokk + firmware oppgradering (noe jeg har gjort selv i dag, uten at det hjalp så mye (ikke at jeg hadde noe håp om at poweret skulle bli mere lydløst av en software oppgraderng)) Hva er eventuelt alternativene? Jeg liker ikke bilde på panasonic, så det er uaktuelt. Hvordan er kvaliteten på Sidebelyst LED LCD i forhold? Vil jeg bli veldig missfornøyd med de? Jeg kan evt legge mere penger i det hvis det er nødvendig, men utvalget i denne størelsen er veldig begrenset

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er plasma, og jeg tror du blir skuffet i forhold til LED modellene. I min mening er 855 bedre enn de fleste LED modellene de har, men dette er sikkert smak og behag. (dette står det mye mer om i de foregående sidene)

Samsung var dessverre uheldige i 2009 med MASSE problemer, spesielt på plasma men også LED modellene... Var vel bare LCD modellene som var nogenlunde feilfrie.

Hvis du har mulighet, lever tilbake tven og vent på neste modeller som burde være tilgjengelig rundt mai tider..

Det er dessverre, ifølge avsforum, enkelte eksemplarer med buzzelyd på de nye modellene også. Jeg skal følge med på dette framover, og hvis det blir et problem så blir jeg nok skeptisk til Samsung framover...

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Plasma er plasma, og jeg tror du blir skuffet i forhold til LED modellene. I min mening er 855 bedre enn de fleste LED modellene de har, men dette er sikkert smak og behag. (dette står det mye mer om i de foregående sidene)

Samsung var dessverre uheldige i 2009 med MASSE problemer, spesielt på plasma men også LED modellene... Var vel bare LCD modellene som var nogenlunde feilfrie.

Hvis du har mulighet, lever tilbake tven og vent på neste modeller som burde være tilgjengelig rundt mai tider..

Det er dessverre, ifølge avsforum, enkelte eksemplarer med buzzelyd på de nye modellene også. Jeg skal følge med på dette framover, og hvis det blir et problem så blir jeg nok skeptisk til Samsung framover...
    Sikkert et j.... dumt spørsmål, men har hørt ordet "buzzelud" blitt nevnt i flere sammenhenger. Hva er det egentlig?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Sikkert et j.... dumt spørsmål, men har hørt ordet "buzzelud" blitt nevnt i flere sammenhenger. Hva er det egentlig?
    Det er en støyende lyd som endel av TV'ene gir fra seg - elektrisk summelyd, trafolyd eller knitrelyd om du vil. Helt vanlig for mange TV'er, spesielt plasma, men stort sett oppleves den ikke som sjenerende (ikke særlig hørbar eller plagsom frekvens/karakteristikk).

Men modellene som denne tråden handler om har alt for ofte en støy som er så høy og sjenerende at det ikke er holdbart, spesielt om man ikke overdøver den med TV/film lyd. Lyden høres også meget irriterende ut (dvs. dens karakteristikk/frevensinnhold) og er derfor ekstra plagsom. Selv får jeg vondt i hodet noen ganger om jeg sitter foran TV'en når jeg har lavt eller avskrudd volum.

Støyen er også veldig retningsbestemt - hvilket innebærer at om man hører rett foran TV'en er den mye kraftigere enn om man hører litt på siden (eller over/under). Det medfører også at lyden "bærer" godt, så selv om man ikke har sofaen så nærme, så er støyen meget hørbar om sofaen er plassert slik at man sitter foran/vinkelrett på TV'en. Men om jeg setter meg i sofaen som står ved siden av "hovedsofaen", dvs, utenfor TV'ens kanter om man sikter, hører jeg minimalt/ingenting.
    (Dette medførte også at jeg ikke la merke til hvor plagsom støyen var når jeg "hørte" på den i butikken, da TV'en sto på gulvet. I tillegg til noe bakgrunnstøy i butikken).

Om man skulle skevet den ned ville man kanskje skrevet "Bzzzzzzzzzzzzz...",

Kanskje noen skulle tatt opp lyden, gjerne med filmkamera med god mic, da kunne man også vist hvor retningsbestemt den er.

Butikken sier at eneste løsning er å levere TV tilbake og få tilbake pengene, da Dalens ikke kan fikse den (den har vært inne en gang allerede, og blitt betydelig bedre), og at de ikke kan gi meg ny TV.

Jeg snakket også med Samsung kundeservice om dette, og hvordan mulighetene var for å få ny TV, men de sa jeg burde snakke med butikken. Dersom verkstedet mener TV'en er god nok, så må butikken evt. returnere TV og få den kreditert, og bestille en ny TV til kunden.

Det er kanskje dette butikken min kanskje ikke gidder å styre med, da sjansen er stor for at neste TV også har samme problem.

Problemet er egentlig også at det i praksis kanskje ikke skilles mellom:
    1. At verkstedet mener at støyen er akseptabel/ikke akseptabel
    2. At verkstedet mener de ikke får gjort mer

For jeg får inntrykk av at det er nr 2. som gjelder, og at ingen gidder å bry seg mer om kundene. Hvertfall ikke verkstedet. Og ikke Samsung, som bare henviser meg til butikken/verkstedet. Og butikken har ikke så mye valg (?) dersom det er sant at verkstedet og Samsung ikke kan gjøre mer (som butikken påstår).

Jeg spurte forøvrig på Samsung om å få snakke med en ansvarlig for TV'er eller markedssjef, men jeg fikk bare snakke med kundeservice. Men det er jo ikke noe service å spore...
    Så min konklusjon er (men andre kan ha vært mer heldige!!):

-Samsung har laget et produkt som ikke holder mål, og de gidder/klarer ikke noe for å rette det heller, eller at kunden blir fornøyd på annet vis.

Man skal ikke være avhengig av flaks når man kjøper en toppmodell TV til over 20 000,- synes nå jeg. Men ikke Samsung.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Det er en støyende lyd som endel av TV'ene gir fra seg - elektrisk summelyd, trafolyd eller knitrelyd om du vil. Helt vanlig for mange TV'er, spesielt plasma, men stort sett oppleves den ikke som sjenerende (ikke særlig hørbar eller plagsom frekvens/karakteristikk).

Men modellene som denne tråden handler om har alt for ofte en støy som er så høy og sjenerende at det ikke er holdbart, spesielt om man ikke overdøver den med TV/film lyd. Lyden høres også meget irriterende ut (dvs. dens karakteristikk/frevensinnhold) og er derfor ekstra plagsom. Selv får jeg vondt i hodet noen ganger om jeg sitter foran TV'en når jeg har lavt eller avskrudd volum.

Støyen er også veldig retningsbestemt - hvilket innebærer at om man hører rett foran TV'en er den mye kraftigere enn om man hører litt på siden (eller over/under). Det medfører også at lyden "bærer" godt, så selv om man ikke har sofaen så nærme, så er støyen meget hørbar om sofaen er plassert slik at man sitter foran/vinkelrett på TV'en. Men om jeg setter meg i sofaen som står ved siden av "hovedsofaen", dvs, utenfor TV'ens kanter om man sikter, hører jeg minimalt/ingenting.
    (Dette medførte også at jeg ikke la merke til hvor plagsom støyen var når jeg "hørte" på den i butikken, da TV'en sto på gulvet. I tillegg til noe bakgrunnstøy i butikken).

Om man skulle skevet den ned ville man kanskje skrevet "Bzzzzzzzzzzzzz...",

Kanskje noen skulle tatt opp lyden, gjerne med filmkamera med god mic, da kunne man også vist hvor retningsbestemt den er.

Butikken sier at eneste løsning er å levere TV tilbake og få tilbake pengene, da Dalens ikke kan fikse den (den har vært inne en gang allerede, og blitt betydelig bedre), og at de ikke kan gi meg ny TV.

Jeg snakket også med Samsung kundeservice om dette, og hvordan mulighetene var for å få ny TV, men de sa jeg burde snakke med butikken. Dersom verkstedet mener TV'en er god nok, så må butikken evt. returnere TV og få den kreditert, og bestille en ny TV til kunden.

Det er kanskje dette butikken min kanskje ikke gidder å styre med, da sjansen er stor for at neste TV også har samme problem.

Problemet er egentlig også at det i praksis kanskje ikke skilles mellom:
    1. At verkstedet mener at støyen er akseptabel/ikke akseptabel
    2. At verkstedet mener de ikke får gjort mer

For jeg får inntrykk av at det er nr 2. som gjelder, og at ingen gidder å bry seg mer om kundene. Hvertfall ikke verkstedet. Og ikke Samsung, som bare henviser meg til butikken/verkstedet. Og butikken har ikke så mye valg (?) dersom det er sant at verkstedet og Samsung ikke kan gjøre mer (som butikken påstår).

Jeg spurte forøvrig på Samsung om å få snakke med en ansvarlig for TV'er eller markedssjef, men jeg fikk bare snakke med kundeservice. Men det er jo ikke noe service å spore...
    Så min konklusjon er (men andre kan ha vært mer heldige!!):

-Samsung har laget et produkt som ikke holder mål, og de gidder/klarer ikke noe for å rette det heller, eller at kunden blir fornøyd på annet vis.

Man skal ikke være avhengig av flaks når man kjøper en toppmodell TV til over 20 000,- synes nå jeg. Men ikke Samsung.
    Se der ja, nå lærte jeg noe nytt idag og
    Har ikke opplevd dette på Panasonic V10 heldigvis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger for spilling

Hvilke innstillinger er de beste å bruke på B855 for Fifa-spilling?

Og det jeg sliter med er at på fotballkamper på tv så er det et veldig etterslep i bildet når det går fort, og noen ganger så henger ballen igjen i lufta.

Men når jeg prøver å skru på 100 hz så kommer det bare opp to "plakater" som det står "100 hz på" og "100 hz av" på hver sin halvdel av skjermen.

Noen som har noen tips til dette?

Mvh. Sondre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg vil bare fortelle at min venn som mottok skjermen her i forige uke fra Scandinavian Photo utruster fotografen med det beste innen foto og video. Kjøp ditt digitalkamera | videokamera | speilreflekskamera | kompaktkamera | fototilbehør fra profesjonelle fikk en skjerm som var perfekt.

Ikke noe during/buzzing (så og si lydløs) og ikke noe problemer med cinema smooth!!! :-) Heller ikke noe som helst IR problemer..

Bra samsung!!!

Jens
    Rart du skriver dette på avforums da!

Buzz problem is located

--------------------------------------------------------------------------------

Samsung scandinavien has located the buzzing problem to be the power cord beeing to thin.. I have got mine replaced by them and now the panel does not buzz anymore. Samsung did stop the sale of this model until the problem was located and now it is started again. I was recently also at a couple of stores to check if their new incoming models of this panel also was fixed and they did not buzz either.. So, everywone that has this problem, call samsung to have them check with samsung scandinavien and to fix your power cord..

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Rart du skriver dette på avforums da!

Buzz problem is located

--------------------------------------------------------------------------------

Samsung scandinavien has located the buzzing problem to be the power cord beeing to thin.. I have got mine replaced by them and now the panel does not buzz anymore. Samsung did stop the sale of this model until the problem was located and now it is started again. I was recently also at a couple of stores to check if their new incoming models of this panel also was fixed and they did not buzz either.. So, everywone that has this problem, call samsung to have them check with samsung scandinavien and to fix your power cord..

Jens

Hva er det som er så rart?.. At jeg fikk fikset min eller at jeg har en venn som fikk kjøpt en 855 feilfri en hos scandinavian photo?

jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger er de beste å bruke på B855 for Fifa-spilling?

Og det jeg sliter med er at på fotballkamper på tv så er det et veldig etterslep i bildet når det går fort, og noen ganger så henger ballen igjen i lufta.

Men når jeg prøver å skru på 100 hz så kommer det bare opp to "plakater" som det står "100 hz på" og "100 hz av" på hver sin halvdel av skjermen.

Noen som har noen tips til dette?

Mvh. Sondre
    Det finnes ingen innstillinger for interlacing (100 Hz) på denne skjermen.. Ellers så tror jeg du kommer best ut med samme instillingene som skulle vært bra for film.. Om du ser på fotballkamp og ballen har etterslep så kommer dette mest sansynlig av dårlig signaler hos din programleverandør. Jeg bruker GET og kan ikke si jeg har opplevd dette verken på SD eller HD signaler.. Om du spør om beste instillingene for os spille FIFA så vil jeg si det samme.. Bruk de beste kalibrerte instillinger for vanlig tv titting.. Men nå skal det være sagt, jeg er ingen spillguru så dette skal være litt usagt..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiRRE
    Jeg liker ikke bilde på panasonic, så det er uaktuelt.
    Kan jeg få spørre hva du ikke liker med bildet på Panasonic TV'er? Spør fordi jeg nettopp har kjøpt meg en 42S20 og er ikke 100% fornøyd med SD-gjengivelsen (hverken analogt eller digitalt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så rart?.. At jeg fikk fikset min eller at jeg har en venn som fikk kjøpt en 855 feilfri en hos scandinavian photo?

jens
    Det som er rart er at du tidligere i forumet har hevdet at det ikke har vært noen buzz problemer med tvn din. At du fikk en perfekt tv fra starten av.
    Begynner å lure på om det er mulig å få et eksemplar uten buzz? Er tvn som vennen din har fortsatt buzzfri?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen innstillinger for interlacing (100 Hz) på denne skjermen.. Ellers så tror jeg du kommer best ut med samme instillingene som skulle vært bra for film.. Om du ser på fotballkamp og ballen har etterslep så kommer dette mest sansynlig av dårlig signaler hos din programleverandør. Jeg bruker GET og kan ikke si jeg har opplevd dette verken på SD eller HD signaler.. Om du spør om beste instillingene for os spille FIFA så vil jeg si det samme.. Bruk de beste kalibrerte instillinger for vanlig tv titting.. Men nå skal det være sagt, jeg er ingen spillguru så dette skal være litt usagt..

Jens
    Jeg bruker også GET, med antennekabel i et uttak i veggen.
    Er det dette du også bruker?

Men det jeg har stusset på er at ved vanlig tv-titting så står tv'en på 50 hz, hvordan får jeg aktivert 100 hz?

Blir disse forsinkelsene i bildet ved hurtige situsjoner borte da?

Mvh. Sondre

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Det som er rart er at du tidligere i forumet har hevdet at det ikke har vært noen buzz problemer med tvn din. At du fikk en perfekt tv fra starten av.
    Begynner å lure på om det er mulig å få et eksemplar uten buzz? Er tvn som vennen din har fortsatt buzzfri?

Jeg har kun hevdet dette etter at mitt ble fikset.. Min venn fikk et uten buzz, og både han og mitt er fortsatt fri for buzz... 100% bra

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også GET, med antennekabel i et uttak i veggen.
    Er det dette du også bruker?

Men det jeg har stusset på er at ved vanlig tv-titting så står tv'en på 50 hz, hvordan får jeg aktivert 100 hz?

Blir disse forsinkelsene i bildet ved hurtige situsjoner borte da?

Mvh. Sondre
    De 50Hz har ikke noe å gjøre med TV't, det er den frekvens som PAL sender med, og som er den samme som nettfrekvensen, hadde det vært i f.eks USA, så hadde det vært 60 Hz. Tv jobber med 100Hz internt og det er noe annet, nemmlig interlazing...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert firmware på PS58B850

Jeg fant ny firmware til mitt b850 på Samsungs Nederlandske sider, og fikk installert denne uten problem.
    Mitt TV hadde ikke spesielt mye støy som har vært mye omtalt tidligere i denne tråden, før denne oppdateringen, men etter oppdateringen så er det i hvertfall helt tyst!
    Imidlertid syntes jeg at digitaltv virker litt mer ustabilt, men det kan jo ha vært atmosferiske forhold i går når jeg prøvde dette :-? Samsung Norge hevder at digital dekoderen skiller seg fra den Norske utgaven av denne TV'n og den versjonen som Netshop har solgt til meg.
    Noen erfaringer?
    --- Endring; Etter nytt kanalsøk fungerer alt like stabilt som tidligere:-)

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    And the story goes on...
    Fikk enedlig somlet meg til å levere TV'en tilbake til butikken, og selger ble noe overrasket. Vi var enige om at jeg skulle kunne få levere den tilbake og få pengene, men det tok litt tid før fikk levert den. Er jo avhengig av tid/fri, bærehjelp og lån av henger.

Greia var at det nå kanskje var vanskelig for butikken å returnere TV til Samsung, eller å selge den videre. Jeg sa at for meg spiller det ingen rolle - klarer dere å fikse støyen eller gi meg en ny TV (gjerne nyere modell) uten støy, så er jeg fornøyd. Og jeg har tross alt kjøpsloven å støtte meg på som sier 5 års reklamasjon..

Så han skulle sjekke enda en gang med verkstedet (og samsung?) - og sannelig, butikken leverte TV til Dalens igjen, og de har nå bestillt nytt panel. Så vi får krysse fingrene, selv om jeg ikke er veldig optimistisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postivt at Dalens tar inn TV'en igjen. I mitt tilfelle sa verkstedet at TV'en var fikset og ikke støyet lenger, selv om støyen etter "reparasjon" var akkurat like høy som da den ble levert. For ordens skyld så bekreftet verkstedet at det var noe galt med TV'en da de hentet den. De nektet deretter å ta den inn igjen. Kundeservice på sitt beste!

Side 43 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •