Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 999
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skremmende å lese tilbakemeldingene fra disse Samsung skjermene. Samsung burde skamme seg. Slik skal jo det bare ikke være.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorsan
    Hei har PS50B855-

Fikk CD Cam og kort i dag og blar meg igjennom kanalene.
    Noen HD kanaler får tv'en til bråke MYE.

Audio Format <MPEG> alt ok, eks TV Norge HD
    Audio Format <Dolby Digital> høy frekvent buzz, eks Discovery HD showcase

Mute hjelper ikke det er fra noe inne i TV'en. Når det er Dolby Digital hører jeg ikke noenting uten og vri opp volumet betydelig for og overdøve tv apparatet.

Sistnevnte har ikke MPEG som alternativ de fleste jeg har testet til nå har dette og da får jeg i allefall "normal buzzing"

Har allerede send TV'en på service en gang uten at jeg merket noe forskjell.

På tide og ringe prestige service igjen?
    Greit nok og klage på Samsung, men i dette tilfelle tok jeg delvis feil. Grunnen til "Buzzing" ved Dolby Digital kontra MPEG som lyd kilde er ikke Plasmaen. Det er DAC'en fra Beresford. Buzzingen høres lik ut som Plasma buzzingen, men er mye høyere.

Sliter fortsatt med Buzzing fra Plasmaen, men dette med extra buzz får DAC'en som ikke støtter DTS(?) ta på sin kappe. Rett skal være rett. Var egentlig flaks hadde glemt og skru på DAC'en og TV'en stod tilfeldigvis på Discovery HD som jeg da ikke får lyd fra. Skrudde på DAC'en og fikk bakoversveis

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering for min 58":
    Etter å ha levd med den over en uke konkluderte jeg at det er for mye støy til å være levelig. Får vondt i hodet når jeg sitter rett foran TV-en og har på svak/ingen lyd (hvilket det hender jeg gjør når jeg f.eks. sitter med laptop).

Ga beskjed til Hifiklubben Sandvika, og han skulle sjekke om det gikk ann å reparere eller få ny TV. Han sjekket både med verksted (den hadde vært inne til rep før jeg kjøpte den) og Samsung.

Det var ikke mulig å reparere, og jeg kunne heller ikke få ny TV. Så da må jeg returnere den... Triste greier. Både for meg som ikke får tilsvarende stor TV med konge bilde, Hifiklubben som trolig ikke selger noen ny TV/projektor til meg, og Samsung som da innrømmer at de har laget et produkt som ikke holder mål, ettersom de ikke klarer å reparere/erstatte.

(Fovrøvrig blir det kanskje prosjektor i stedet, og beholde min gamle pioneer 43" til TV-sendinger, inntil Panaonic kommer med noen fete TV-er senere i år med Pioneer-bildekvalitet og 3D-støtte.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått svar fra Fyndbørsen om at jeg kan velge å hente en ny tv i Sverige eller å få pengene tilbake, så da blir det pengene tilbake.

Netonnet & Netshop har Samsung 855 inne på lager, får jeg dekket fraktkostnadene fra dem hvis den tv'en jeg handler fra dem har buzzing-problemet?

Hvis ikke jeg får det så må jeg da nesten gå for PS8000.

Mvh. Sondre

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sondrewn93
    Nå har jeg fått svar fra Fyndbørsen om at jeg kan velge å hente en ny tv i Sverige eller å få pengene tilbake, så da blir det pengene tilbake.

Netonnet & Netshop har Samsung 855 inne på lager, får jeg dekket fraktkostnadene fra dem hvis den tv'en jeg handler fra dem har buzzing-problemet?

Hvis ikke jeg får det så må jeg da nesten gå for PS8000.

Mvh. Sondre
    Nei, verken netonnet eller netshop betaler frakten, dette må du betale selv... PS8000!!?? Tror du kan bli litt skuffet over denne skjermen. Jeg ville kanskje heller sett på andre modeller, kanskje prøve å få tak i en kuro skjerm - det er fortsatt mulig. Jeg syntes at svartnivået på den LG skjermen var så dårlig, det går virkelig ut over bildet. Dårlige skyggeområder, alt svart virker rett og slett grått. Jeg hadde faktiskt heller gått for en panasonic v10. Dette er jo selvfølgelig snakk om personlige preferanser..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Nei, verken netonnet eller netshop betaler frakten, dette må du betale selv... PS8000!!?? Tror du kan bli litt skuffet over denne skjermen. Jeg ville kanskje heller sett på andre modeller, kanskje prøve å få tak i en kuro skjerm - det er fortsatt mulig. Jeg syntes at svartnivået på den LG skjermen var så dårlig, det går virkelig ut over bildet. Dårlige skyggeområder, alt svart virker rett og slett grått. Jeg hadde faktiskt heller gått for en panasonic v10. Dette er jo selvfølgelig snakk om personlige preferanser..

Jens
    Men jeg har ringt Samsung ang. å få en ny tv, og de sier at jeg må hente den i Sverige, selvom jeg har fortollet tv'en inn i Norge og at den har vært på reperasjon hos Dalens i oslo.
    Men er ikke noe av poenget med den Nordiske garantien at man skal kunne få reparert eller få tilsendt ny tv i hjemlandet når feilen på tv 'en tross alt er en produkjonsfeil?

Mvh. Sondrewn93

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    ... PS8000!!?? Tror du kan bli litt skuffet over denne skjermen. Jeg ville kanskje heller sett på andre modeller, kanskje prøve å få tak i en kuro skjerm .....

Jens
    Enig med Jens.
    Jeg ble i hvertfall skuffet over PS8000, men det er fordi jeg stiller store krav til billedkvalitet og sortnivå.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Enig med Jens.
    Jeg ble i hvertfall skuffet over PS8000, men det er fordi jeg stiller store krav til billedkvalitet og sortnivå.
    Verken enig med Jens eller Tor, har PS8000 og er knallfornøyd med bilde på både sortnivå og bildedkvaliteten men jeg bruker "egne" innstillinger som jeg fant på nettet 8)
    Tv`n kan trygt anbefales!

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått igjen min fra rep etter 3 uker.. bråker fortsatt og har ikke peiling hva jeg skal gjøre :P

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    Verken enig med Jens eller Tor, har PS8000 og er knallfornøyd med bilde på både sortnivå og bildedkvaliteten men jeg bruker "egne" innstillinger som jeg fant på nettet 8)
    Tv`n kan trygt anbefales!
    Det er nok riktig.
    Man kan bli fint fornøyd med PS8000 hvis man ikke stiller så store krav som jeg gjør.
    Nå brukte jeg ikke innstillinger fra nettet, men kalibrerer selv med hjelp av probe og egne preferanser om hvordan jeg vil ha bildet.
    Og det klarte ikke nevnte skjerm etter mine krav.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS8000 er ikke i nærheten av 855... Dere har allerede nevnt sortnivå, jeg nevner SKARPHET. Bildet er langtifra så skarpt som på 855, og da tenker jeg fra blu-ray eller HDTV sendinger..

Hvis du skal kikke på ny tv, vent en måned eller to og se hva Samsung kommer med. Evt. kikk på nye TXP50G20 fra Panasonic. Den ligger allerede til en god pris på Hifiklubben sine nettsider og har fått veldig god kritikk, men de lover visst litt mye med sitt "Infinite Black" konsept som lå på nogenlunde samme nivå som den forrige modellen, men det er en haug av andre forandringer som var posititivt.

Test her: Panasonic G20 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pengene tilbake ingen paneler igjen i Norge

Sitat Opprinnelig postet av vknotten
    Nå har det gått snart en mnd siden jeg leverte min 58" til service pga line bleed. Mens den har vært på service så har de byttet 2 paneler og alle har samme feil. Nå viser det seg at sentrallager for samsung er tomt for paneler og det kan ta alt fra 1 uke til 1 mnd før det kommer nye. Så neste mandag får jeg kreditt på tv og pengene tilbake, hvis ikke det kommer et nytt panel denne uken. Jeg vet ikke helt hva jeg håper på lenger. Men begynner å tvile sterkt på kvaliteten på denne tv'n. Så hva bør jeg gjøre. Kjøpe en ny og samme tv eller rett og slett gå over på LED? Bilde sett bort fra line bleed var jo rett og slett utrolig bra.

Kjøpe ny 58" samsung eller går for samsung LED? hjelp..

Samsung gav meg pengene tilbake for min 855. Jeg er egentlig litt glad for det i og med at så mange har problemer med denne skjermen. Min hadde ikke noen problemer med støy, men så gikk jo selve panelet til H.. Hva bør jeg bruke 30 laken på nå? Har sett litt på den nye 9000 serien LED og 3D og det virker lovende, men usikkert hvordan prisene vil bli. Jeg tror uansett ikke at jeg tørr å kjøpe enda en 58" 855. Er en smule forvirret over denne kjøpsopplevelsen. Tv ble levert 26 januar. Det ble byttet 2 paneler alle med "line bleed" til slutt fikk servicefolka beskjed om at det ikke var reservepaneler å oppdrive. jaja.. får vente til over sommeren og klare med med min gamle 32" LCD møkk enda en stund Tips på andre gode tver (52-60") mottas med takk.

V

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung gav meg pengene tilbake for min 855. Jeg er egentlig litt glad for det i og med at så mange har problemer med denne skjermen. Min hadde ikke noen problemer med støy, men så gikk jo selve panelet til H.. Hva bør jeg bruke 30 laken på nå? Har sett litt på den nye 9000 serien LED og 3D og det virker lovende, men usikkert hvordan prisene vil bli. Jeg tror uansett ikke at jeg tørr å kjøpe enda en 58" 855. Er en smule forvirret over denne kjøpsopplevelsen. Tv ble levert 26 januar. Det ble byttet 2 paneler alle med "line bleed" til slutt fikk servicefolka beskjed om at det ikke var reservepaneler å oppdrive. jaja.. får vente til over sommeren og klare med med min gamle 32" LCD møkk enda en stund Tips på andre gode tver (52-60") mottas med takk.
    Du velger selvsagt toppmodellen Panasonic TX-P50VT20E til ca. 20K når den kommer!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Samsung C7000 eller C8000 plasma...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du velger selvsagt toppmodellen Panasonic TX-P50VT20E til ca. 20K når den kommer!
    Helt klart. Eller er G20 et glimrende budsjett alternativ.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et av dilemmaene i forhold til kjøp av Panasonic G20 og andre plasma-tv'er som kommer utover våren er at B855 er 3 cm dyp, mens Panasonic og LG sine er langt dypere(7-8 cm) og da er det litt kjipt å gå fra en nærmest komplett tv(855) til en annen skjerm hvor designen og tynnheten ikke kan måle seg vs. Samsung 855.

Dette er tilfellet med meg, derfor gir jeg Samsung en sjanse til å bevise at de kan gi meg en tv uten buzz(selvom kundeservicen de gir pr. telefon ikke skulle fortjene en ny sjans..)

Mvh. Sondre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Helt klart. Eller er G20 et glimrende budsjett alternativ.
    Budsjett og budsjett tv...
    For mange er 8-9k for en flatskjerm i dyreste laget, men for entusiastene er 15-20k en bra pris for en tv i toppklassen.

Jeg ville uansett valgt de nye plasma-skjermene fra Samsung som kommer utover våren framfor Led-skjermene til samme produsent(samsung).

Mvh. Sondre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kreve ny tv?

Hei.
    Jeg handlet en ny Samsung PS50B855 hos Soundgarden i oslo starten av mars 2010.
    De ringte Samsung ang. buzzing-problemet, og Samsung skulle sjekke dette opp på tv'en, gjøre noen tester av støy-nivået og så gi tilbakemelding om det var rom for å få en ny tv tilsendt.
    Når jeg sitter 2m foran tv'en så støyer den veldig i rommet(10 kvm), og jeg får hodepine etter en 1/2 time med vanlig tv-titting.
    Men når jeg legger øret inntil panelet på baksiden av tv'en, så blir støyen betydelig lavere, er ikke dette et likhetstegn for mange av de andre tv'ene som har hatt samme problemet?

Når noen har fått tv'er som omtrent ikke støyer, mens andre får tv'er som støyer veldig høylydt, da må jeg vel kunne kreve en ny tv uten støy?

Mvh. Sondre

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også helst ha en ny TV (som virker uten støy). Det som er trist, er at vi kanskje ikke kan forlange noe annet enn pengene tilbake, såfremt butikk/leverandør har forsøkt å rette feilen, og ikke makter å levere ny TV..

Jeg synes det er dårlig av Samsung å ikke levere nye TVer (eller reparere med tilfredsstillende resultat for den saks skyld), da innrømmer de at de har laget en TV med feil, som de heller ikke makter/gidder/klarer å rette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Jeg vil også helst ha en ny TV (som virker uten støy). Det som er trist, er at vi kanskje ikke kan forlange noe annet enn pengene tilbake, såfremt butikk/leverandør har forsøkt å rette feilen, og ikke makter å levere ny TV..

Jeg synes det er dårlig av Samsung å ikke levere nye TVer (eller reparere med tilfredsstillende resultat for den saks skyld), da innrømmer de at de har laget en TV med feil, som de heller ikke makter/gidder/klarer å rette.
    Ja, det er veldig kjedelig, men viss man presser de litt og krever å få tilsendt ny tv og sier at mange kommer til å droppe Samsung for alltid, da blir nok saken en helt annen..

Side 42 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •