Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 999
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Personlig ville jeg forsøkt å unngå såpass mye cellelys dersom det lar seg gjøre (bruker mer energi/strøm og kan i noen tilfeller forårsake mer buzzing. Det gjorde ihvertfall det på de tidligere 855'ene jeg hadde). Jeg har f.eks. sett at Flatpanels.dk bruker verdi 6 etter sin kalibrering, så det indikerer at det lar seg gjøre samtidig som at man faller innenfor 'kalibreringsrammene'.

Jeg synes at Warm2 gir unaturlige farger (jeg bruker Normal), men kanskje du kompenserer ved å endre på de andre fargeverdiene? Jeg har ikke foretatt noen kalibrering av min egen skjerm ennå (fikk akkurat kalibreringsdisken; skal kalibrere til helgen; akkurat nå bruker jeg innstillinger som ser naturlige ut etter 'øyemål') og har ikke testet dine innstillinger, men husker at Normal ga mest naturlige farger på min gamle Sony LCD etter kalibrering.

Denne har jeg slått av. Jeg hadde den på lav når jeg så på analog kabel-TV, men jeg oppdaget at denne gjaldt for alle innganger, så da slo jeg den av (vil ikke ha NR på BD/DVD).

Interessant å se andres innstillinger Ikke misforstå innspillene mine over, jeg ønsker nemlig ikke å kritisere deg, jeg ville bare komme med noen personlige betraktninger.
    Cellelys på 9 eller 10 og Warm2 er absolutt et must, som Jens-Eike referer til. Alt annet blir kjedelig og unaturlig...

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått 58"-eren i hus!

Har ikke rukket å kalibrere eller teste mye men:

-For et herlig bilde! Og stort..

-Ja TV-en støyer. Men det merkes ikke når det er annen lyd, og den støyer mest ved helt mørkt bilde (tror jeg). Som nevnt meget retningsbestemt, den varierer ettersom man flytter seg 10cm. Jeg hører den midt på, mens i sofaen ved siden av høres ingen buzzing. Jeg må bare teste noen dager og se om det er til å leve med.

-Plutselig oppleves vanlig TV-signal dårlig... (går fra 43" pioneer plasma) Men som sagt ikke testet så mye enda i forhold til oppløsning og skalering (om det skal gjøres i Get-boks, recevier, eller TV).

-Satt på Madagaskar 2, og bildet er nydelig, men opplever noe strobe-effekt i når hele bildet beveger seg i lyse partier, men regner med jeg finner noen innstillinger som funker bedre (inkl. oppløsning/skalering etc).

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Cellelys 10 var en personlig ting jeg ba han som kalibrerte tv mitt om,. Jeg bryr meg ikke om strømbruk, og tv mitt gir ikke den minste lyd i fra seg - og cellelys 10 gir mest mulig pop i billedet.
    Hvis du ikke har noen problemer med styrke 9 eller 10 så er jo saken grei for deg Jeg er personlig ikke så veldig opptatt av å få mest mulig 'pop' i bildet, men et bilde som ser mer filmaktig ut.

Selv om flatpanels har satt til 6, om du titter rundt på hva de fleste andre har gjort så ligger de på 9 eller 10. Det er snakk om personlige preferenser
    Nettopp, og det er grunnen til at jeg skrev at det var min personlige mening (kan tillegge at jeg har sett flere eksempler på bruk av lavere lysstyrke, så styrke 9 eller 10 er definitivt ikke noe fasitsvar)

Cellelys 10 ga på mitt tv 44 fl, det er perfekt i forhold til hva både thx, ifs og andre sier at man burde ha for kveldstitting!!
    Det kan så være, men jeg regner med at det er flere veier til Rom for å si det slik (mao. flere måter å nå de ønskede parameterne på) Du skrev jo selv at cellelys 10 var basert på din preferanse.

Ikke meg du kritiserer, men en av norges mest annerkjente kalibretører.. Men du vet vel bedre regner jeg med.
    Nei, men jeg har heller ikke antydet at mine innstillinger er de eneste riktige, slik du hevder "på vegne av" din kalibratør, som du omtaler som en av Norges mest anerkjente Du betalte jo en viss sum for kalibreringen, så jeg kan forstå at du forsvarer innstillingene hans, men å antyde at hans innstillinger representerer en slags fasit for hvordan bildet skal se ut synes jeg er litt drøyt. Du har tidligere sagt deg enig i at dette også dreier seg mye om personlige preferanser.

Uttalelsen din med at warm2 gir mest mest unaturlige farger forteller jo alt..
    Jeg har ikke sagt at det gir de "mest unaturlige" fargene Jeg synes du bør lese innlegget mitt på nytt ("Jeg synes at Warm2 gir unaturlige farger"), der jeg også presiserte at jeg ikke hadde kalibrert skjermen min ennå. Jeg har på ingen måte hevdet at "normal" faktisk gir de mest naturlige fargene på Samsungen.

NR, gjør ingenting fra eller til på samsung plasmaer, det er da velkjent!
    Er litt usikker på hva du egentlig mener med dette, da det var synlig forskjell på bildet da jeg brukte NR på de analoge signalene fra kabel TV (hva skulle ellers vitsen med NR være?) Men for å være helt sikker så satte jeg den til Off.

PS! Flatpanelse gjør aldri noe gjennomgående kalibrering i sine tester. Det sier faktisk han som kalibrerer der på spørsmål fra meg på han eget forum!!
    Men det betyr ikke at innstillingene de bruker er helt på jordet eller verdiløse heller. Vi kan diskutere dette til ******* fryser, men det koker ned til om man er fornøyd med bildet eller ei: Du kan kalibrere skjermen profesjonelt og allikevel ende opp med et bilde du ikke er helt fornøyd med, selv om det objektivt sett ser "riktig" ut.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Cellelys på 9 eller 10 og Warm2 er absolutt et must, som Jens-Eike referer til. Alt annet blir kjedelig og unaturlig...
    For deg ja, men ikke nødvendigvis for alle andre Det er absolutt ikke et must, det er heller snakk om preferanser (Jens skrev jo selv at nivå 10 var basert på hans egne preferanser; se forøvrig min reply til Jens) Jeg kommer selv til å ta utgangspunkt i et lavere nivå på cellelyset når jeg skal kalibrere skjermen denne helgen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste kalibratører gir sine anbefalinger å uttalelser basert på resultatene de finner på sine målinger. Og det er riktig å gjøre, det er en av grunnene til at de kalibrerer. Les f eks Otto (danamarks beste, har en finger med i flatpanels sine kalibreringer) Han sier at han KUN gir uttalelser basert på hva han får av resultater.
    Ja naturligvis, de forsøker å forholde seg mest mulig objektivt til resultatene de oppnår, men poenget mitt er at mindre avvik i produksjonen kan føre til variasjoner i målingene. Det er jo ikke sikkert at forskjellene de så var statistisk signifikante (det ville krevd målinger på langt flere skjermer).

Det er faktisk slik i de fleste uttalelser jeg har lest at 6 serien kommer ut med ørlite bedre svartnivå¨enn 8 serien og siden D65 og fargene kommer nogenlunde likt ut på 6 og 8 serien så synes de 6 kommer best ut. Dette er ikke mine uttalelser, jeg sier kun at om du setter disse kalibrert ved siden av hverandre ser du ikke forskjell med blotte øye..
    Så i praksis har det ingen betydning, og det er jo tross alt det viktigste når alt kommer til alt Jeg betviler ikke påstanden din basert på andres uttalelser, men det kunne vært interessant med en kildehenvisning slik at jeg kunne lest disse uttalsene selv

De bruker ikke samme panel, den er faktisk forskjellig. Men de bruker nøyaktig same prosessor (den heter chealse), noe som har veldig mye å si i en tv faktisk. Det gjør at farger og skarphet ol kommer mye likt ut.
    Hvis dette faktisk stemmer, så gir det en naturlig forklaring på hvorfor skjermene ikke kommer helt likt ut i målinger.

Du sier jeg hevder. Jeg kan love deg at det jeg sier her er basert på mye arbeid, studier av teknologier og egen kalibrerings gjennomganger.
    For all del, jeg ønsker ikke å rakke ned på dine egne erfaringer med Samsung-skjermer Men når du f.eks. kommer med vurderinger basert på andres uttalelser, da må det være lov å si at du "hevder" eller påstår. Et annet eksempel er at du sier at 800- og 600-serien ikke bruker samme panel: Det kan godt være sant, men uten referanser så kan jeg jo ikke betrakte dette som fakta slik uten videre. Du har helt sikkert gode hensikter, men selv gode hensikter forhindrer ikke alltid misforståelser eller feilkommunikasjon

Det er også basert på mange mange timer med lesing av hva profisjonelle kalibretører sier. Da kaller jeg at det er basert på fakta!!!
    Men selv eksperter kan være uenige seg imellom Dette ser vi jo stadig vekk eksempler på. Min erfaring er at det er få ting som kan kokes ned til rene fakta når det gjelder ting knyttet til lyd og bilde. Det er veldig mye synsing og preferanser involvert, til tross for at vi ofte ser bruk av måleverdier i tester.

Om du skal kritisere hva jeg sier synes jeg du skal motsi meg med fakta og ikke personlige uttalelser ...
    Jeg har hele tiden gitt uttrykk for at mine uttalelser er basert på mine personlige preferanser og erfaringer, og ikke fakta. Jeg har også forklart hvorfor jeg har foretatt de valgene jeg har gjort.

De fleste uttalelsene her knyttet til påståtte objektive fakta er det du som har kommet med. For meg dreier nemlig ikke denne diskusjonen seg om hva som er rett og galt, men først og fremst om å utveksle erfaringer uten at dette hele tiden skal vinkles i retning av "objektive" fakta.

...da jeg ikke har noe grunn for å tro at du kan så veldig mye om tv'r. verken denne eller andre!!
    Du kritiserte meg nettopp for at jeg karakteriserte uttalelsene dine som påstander og hevdelser, men hvis jeg sier at du her kommer med en hevdelse eller påstand, vil du ikke være enig med meg i det?

Jeg kan riktignok ikke så mye om Samsung-plasmaer, da dette er min første plasma-skjerm, men jeg har eid flatskjermer siden 2005 og har tidligere erfaring med plasmaskjermer, så jeg regner meg ikke selv som helt grønn på dette feltet for å si det slik.

Jeg reagerer forøvrig litt på at du kommer med en slik påstand simpelthen fordi du ikke er enig i mine subjektive uttalelser. Folk må da kunne uttale seg om sine egne erfaringer og preferanser (som kanskje strider mot dine egne oppfatninger) uten at de skal bli anklaget for å være kunnskapsløse.

Kanskje det er på tide at vi begraver den verbale stridsøksen nå?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er buzz tråden på avsforum så tror jeg du burde lese den omigjen, det er like mange med 6 serien som har problemer som 8 serien i den tråden!!
    Nå har jeg ikke drevet noen eksakt opptelling, men mitt inntrykk er at de fleste innleggene der kom fra 800-eiere (når det er sagt så er jeg ikke 100% sikker på om vi snakker om samme tråd, siden dette var en tråd myntet på 800-eiere).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er buzz tråden på avsforum så tror jeg du burde lese den omigjen, det er like mange med 6 serien som har problemer som 8 serien i den tråden!!
    Dette er jo en underlig uttalelse. Denne tråden domineres jo av personer som har sliter med buzz på 855, men det er ikke tilsvarende klager på buzz på 6-serien. Der går det mer på clouding og andre utfordringer.

Nei, men jeg har heller ikke antydet at mine innstillinger er de eneste riktige, slik du hevder "på vegne av" din kalibratør, som du omtaler som en av Norges mest anerkjente Du betalte jo en viss sum for kalibreringen, så jeg kan forstå at du forsvarer innstillingene hans, men å antyde at hans innstillinger representerer en slags fasit for hvordan bildet skal se ut synes jeg er litt drøyt. Du har tidligere sagt deg enig i at dette også dreier seg mye om personlige preferanser.
    Du har helt rett, technophile! Innstillinger på en skjerm av samme type passer heller sjelden på andre skjermer av samme type. Årsaken kan oppsummeres i noen punkter: 1) personlige preferanser/smak, 2) forskjellig lysforhold i rommet som må kompenseres for, 3) ulikt utstyr kan ha sine "særegenheter" som må kompenseres for, 4) alle skjermer består av en rekke komponenter som er produsert innenfor en ramme av avvik (+/- X %), som i SUM gjør at skjermene kan avvvike fra hverandre, og 5) ulike software-utgaver. Men "natt og dag" er det sjelden mellom skjermer av samme merke og modell, med mindre man har veldig dårlig kontroll på produksjonsforholdene.

Så lev du godt med dine preferanser og kos deg med skjermen!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er jo en underlig uttalelse. Denne tråden domineres jo av personer som har sliter med buzz på 855, men det er ikke tilsvarende klager på buzz på 6-serien. Der går det mer på clouding og andre utfordringer.
    Jeg antar du egentlig repliserer til Jens her, for dette var en uttalelse som han kom med, ikke jeg Er forøvrig enig i det du sier (var inne på det samme selv tidligere i tråden)

Så lev du godt med dine preferanser og kos deg med skjermen!
    Har skaffet meg Spyder 3 Pro og skal kalibrere skjermen imorgen Skal bli interessant å se hvor mye det kalibrerte bildet avviker fra "øyemålsinnstillingene". Har imidlertid hørt delte meninger om Spyder-serien og plasmaskjermer, så vi får se hvordan det går.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Det var jeg ikke klar over. Men dette er vel et spesielt opplegg som Samsung Norden har? (det er kanskje andre produsenter som har et liknende opplegg, men jeg tror ikke det er vanlig praksis).
    Det er ikke noe "opplegg", det er sånn det er. Her i norden så er samsung norden ett og samme for norge, sverige og danmark. Det er slik distrubesjonen virker. Vet at pioneer også fungerer slik. Dette er helt normalt, vi er ikke så mange som bor her oppe i nord så det lønner seg for de og ha felles distrubisjon over hele norden. Dette er ganske normalt for så pass store firmaer.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått snart en mnd siden jeg leverte min 58" til service pga line bleed. Mens den har vært på service så har de byttet 2 paneler og alle har samme feil. Nå viser det seg at sentrallager for samsung er tomt for paneler og det kan ta alt fra 1 uke til 1 mnd før det kommer nye. Så neste mandag får jeg kreditt på tv og pengene tilbake, hvis ikke det kommer et nytt panel denne uken. Jeg vet ikke helt hva jeg håper på lenger. Men begynner å tvile sterkt på kvaliteten på denne tv'n. Så hva bør jeg gjøre. Kjøpe en ny og samme tv eller rett og slett gå over på LED? Bilde sett bort fra line bleed var jo rett og slett utrolig bra.

Kjøpe ny 58" samsung eller går for samsung LED? hjelp..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp B551 50"
    Billig er den og like så bra bilde som B855. Jeg hadde B855 men benyttet angrerett og skaffet B551, angrer ikke et sekund!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er B551? og hvor kjøpte du den? Litt grønn på dette. Har liksom bare sammenlignet 58 og 60" tver den siste tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung B551, 5 serien. fullHD, 100hz, 24fps, USB etc etc.
    Samsung PS50B551 50" Plasma FullHD 100Hz - Samsung - Plasma - Samsung PS50B551 50" Plasma FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Kjøpte min via Amentio som selger den billigst, 7999,-

Sjekk denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...551-satse.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Tenkte jeg skulle oppdatere dere på min 58" sak. Fikk som jeg nevnte i en tidligere tråd TVen tilbake fra reparasjon hvor de hadde gjort følgende: "modified with rubberknobs and plates. Had pasta on some capasitors".

Til min STORE skuffelse viste det seg at buzze lyden ikke var forbedret i det hele tatt.

Betyr det at det ikke er håp for min TV? Eller finnes det andre metoder for å kvitte seg med denne lyden?

Jeg ringte uansett verkstedet igjen, og avtalte at de skulle hente TVen i neste uke for å forsøke på nytt..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er underlig er at ulike verksteder sender disse TV'ene tilbake og påstår at de har fikset problemet uten at de i realiteten har forbedret noe som helst. Jeg undres på hvilke test- og feilsøkingsrutiner disse verkstedene opererer med. Jeg fikk også tilbake denne TV'en med tilsvarende høy buzzing, men de påsto hardnakket at min ikke bråket noe særlig. De samme folkene var hjemme hos meg og hentet TV'en (før reparasjon), og da konkluderte de kjapt med at her var det noe galt...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror desverre alt for mange verksteder tar produktet inn, reparerer i forhold til det som står i servicebulleting. I dette tilfelle, gummiknotter og pasta. Skrur sammen og returnerer.
    Om de i det hele tatt tester, så er det garrantert ikke under stille forhold.
    Et slikt tv kan jo henge i butikk og opleves som ok støymessig.
    Når det så kommer hjem i stuen er det ikke til å leve med.
    Så verkstedet starter vel det knapt opp på benken i et støyende verksted, og er fornøyd når bulletinen er fulgt.

Leste nettopp i en annen tråd om en projektor som var inne til reperasjon for et ødelagt fargehjul.
    Kom tilbake med reparert fargehjul, men fokus virker ikke.
    Tyder jo på at de skrur, og pakke sammen uten å teste produktet i reell brukssammenheng.

Bare så gruelig synd for oss som skal vente både 2 og 3 uker hver gang verksteder prøver å rette feil.
    Blir jo raskt måneder uten tv hvis de ikke klarer det første gang.

Har selv en projektor inne til service. Ankom verkstedet på tirsdag.
    Spent på:
    1. hvor lang tid det tar
    2. om feilen blir forbedret
    3. om jeg får den i retur med en annen feil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Det som er underlig er at ulike verksteder sender disse TV'ene tilbake og påstår at de har fikset problemet uten at de i realiteten har forbedret noe som helst. Jeg undres på hvilke test- og feilsøkingsrutiner disse verkstedene opererer med. Jeg fikk også tilbake denne TV'en med tilsvarende høy buzzing, men de påsto hardnakket at min ikke bråket noe særlig. De samme folkene var hjemme hos meg og hentet TV'en (før reparasjon), og da konkluderte de kjapt med at her var det noe galt...
    Nettopp..

Verkstedet jeg leverte det inn til påsto også at TVen min ikke bråket noe særlig. Teknikeren jeg snakket med hevdet også at dette var en av de bedre Samsung modellene han hadde hørt mtp støy. Jeg prøvde å forklare han at jeg har hatt plasma skjermer før og at jeg var klar over den "vanlige" plasmastøyen. Og presiserte videre at lyden forekommer når en sitter i senter foran TVen. Jeg sitter forøvrig 4-5m ifra og hører den skjære igjennom vanlig tv-lydnivå -veldig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har PS50B855-

Fikk CD Cam og kort i dag og blar meg igjennom kanalene.
    Noen HD kanaler får tv'en til bråke MYE.

Audio Format <MPEG> alt ok, eks TV Norge HD
    Audio Format <Dolby Digital> høy frekvent buzz, eks Discovery HD showcase

Mute hjelper ikke det er fra noe inne i TV'en. Når det er Dolby Digital hører jeg ikke noenting uten og vri opp volumet betydelig for og overdøve tv apparatet.

Sistnevnte har ikke MPEG som alternativ de fleste jeg har testet til nå har dette og da får jeg i allefall "normal buzzing"

Har allerede send TV'en på service en gang uten at jeg merket noe forskjell.

På tide og ringe prestige service igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzz/støy fra 50" 855 og Pioneer Kuro

Skrev tidligere, rett før jul, om min 855 som støyet plagsomt (plasma buzz som varierte i styrke med sort og hvitt og som ble reflektert fra hele glasset i mot sofaen). Jeg målte støyen til 58 db 10mm fra glasset. Etter å ha lest dette forumet leverte jeg den tilbake på 30 dagers returrett i stedet for å forsøke reperasjon.

En uke senere kom jeg over en Pioneer Kuro 5090H, som fremdeles er referansen i flere plasma tester. Lages dessverre ikke lenger.

Skuffelsen var stor da denne skjermen bråket like mye som Samsungen. 58 db 10mm fra glasset. Dog var frekvensen på støyen litt lavere så den var ikke like plagsom.

Jeg skannet avforum for info om dette problemet på Pioneer TVer og fant at svært få opplevde støy fra sine Kuro skjermer.

Jeg kontaltet Pioneer som hentet TVen noen dager senere. Etter et par uker fikk jeg den tilbake med normal arbeidsstøy som ikke oppfattes fra sofaen. Nå lå målingene på 50-51 db 10mm fra skjermen. (3 db forskjell oppfattes som dobling av lyd pga logaritmisk db skala).

De hadde byttet defekt "y-board".

Kanskje service bulletinen til Samsung burde inkludere bytte av "y-board"

Håper denne infoen kan være til nytte i andres diskusjon med service verkstedene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skannet avforum for info om dette problemet på Pioneer TVer og fant at svært få opplevde støy fra sine Kuro skjermer.
    Joda, det har absolutt vært et problem på enkelte Pioneer-skjermer. Riktignok var generasjon 7 (427/507) og 8 (428/508 ) verre, men både 5090, og KRP-500/600 er å finne blant skjermer som støyer enn del. Men på Pioneer så er det (som du riktig understreker) store forskjeller ute å går. Det skyldes vistnok ikke nødvendigvis "defekt" y-board, men at det i enkelte av skjermene (litt avhengig av hvor de skjermene ble satt sammen - sånn jeg har forstått det), ble brukt y-board o.l. som ikke var optimale.

Uansett godt å høre at du er fornøyd nå.

Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •