Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 999
    Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan anbefale istid3 (myyyyyyye farger og pels), public enemies (herlig film...) eller alien vs predator2 (mye mørke skarpe scener og herlig lyd og effekter)

EDIT: Har nå kontaktet netshop, sendt inn retursjema... (sigh uten tv i et par uker- igjen...)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Uansett, gleder meg hvertfall til å se en blueray film for første gang!
    (Noen spesielle å anbefalle på leiemarkedet nå?)
    Hot Fuzz, men du hører på hot buzz!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 58" tilbake i dag etter andregangsservice. Kommer med inntrykk litt senere i kveld.

Skal du teste tven din kan jeg anbefale Kung Fu Panda og Ratatouille. Ypperste kvalitet og ser fantastiske ut. Av vanlige filmer holder Die Hard 4, Forrest Gump, The Day The Earth Stood Still (2008.), Transporter 3 og King Kong høy kvalitet.

Hot Fuzz har jeg ikke sett på Blu-ray men har hørt at kvaliteten er referanse. Filmen i seg selv er fantastisk og er absolutt å anbefale. Og ikke minst MYE lyd i alle kanaler

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det 58" på meg også.
    Den som hadde vært kjøpt hos hifiklubben Sandvika og vært til reparasjon hos Dalens - og kunden ville ikke ha den allikevel (mulig han har skrevet her i tråden?)
    Jeg var ikke mer enn en halv side over din kommentar..
    uvisst om det var pga. fortsatt støy eller om han hadde kjøpt noe annet.
    Det var fordi jeg hørte støyen såpass høyt i butikken at jeg visste at det kom til å gjøre meg gal hjemme i stua.

Uansett, jeg lyttet til den (uten TV-signaler vel å merke), og det var noe støy om man gikk veldig nærme. Det var et par steder det kom fra, og den var delvis veldig retningsbestemt (foran TV). Det er mulig den blir mer fremtredende i en stille stue, og om den henges nær veggen.
    Det er akkuart det den er, utrolig retningsbasert. Gå 30 cm til venstre så er TVn lydløs (og fantastisk!).

Men slik den opplevdes i butikk virket det "akseptabelt" (ikke særlig mer enn min gamle Plasma), så jeg slo til og skal hente den til helgen - og om den støyer for mye hjemme, leverer jeg den tilbake rett og slett.
    Det beste er jo om du ikke syntes den bråker noe særlig. Det var ganske vedmodig å levere den tilbake for det er den absolutt beste TVn jeg har hatt her i huset.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shub
    Jeg var ikke mer enn en halv side over din kommentar.. Det var fordi jeg hørte støyen såpass høyt i butikken at jeg visste at det kom til å gjøre meg gal hjemme i stua.
    ..
    Det er akkuart det den er, utrolig retningsbasert. Gå 30 cm til venstre så er TVn lydløs (og fantastisk!).
    ..
    Det beste er jo om du ikke syntes den bråker noe særlig. Det var ganske vedmodig å levere den tilbake for det er den absolutt beste TVn jeg har hatt her i huset.
    Vi får se, jeg er vel over gjennomstnittet fokusert (og irritert) på lyd (og støy), så sjansen er nok stor for at jeg blir skuffet hjemme og at den blir returnert. Men er villig til å ta bryderiet med å prøve hvertfall.
    På første innlegg forstår jeg det som at du og selger var enige om at støyen fortsatt var for høy etter reparasjon? Det var ikke det selgeren jeg snakket med fortalte til meg, og jeg spurte spesifikt om hvorfor kunden ikke ville ha den likevel, men fikk ingen god forklaring...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kapitulert og krøpet over til "den andre siden". Vår PS50B855 nr 2 ble også levert tilbake til butikken pga "pipinga" som startet sist lørdag. Den var såpass sjenerende at fruen beordet prosjektor og lerret flyttet opp i stua for å kunne følge med på OL. Synd med støyproblemene siden den hadde såpass bra bilde. En takk til Expert Bonus Drammen er på sin plass for god service og vellvillighet ifbm bytting av disse tv'ene. Da er vel siste ord fra min side sagt i denne tråden..

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Du tar feil.. Samsung NORDEN fikser også tv'r kjøpt i sverige. Det går på typebeteknelsem som slutter på XXY både i sverige, danmark og norge. Du får også byttet ut tv selv om det er kjøpt i sverige om garantien taler for det.
    Det var jeg ikke klar over. Men dette er vel et spesielt opplegg som Samsung Norden har? (det er kanskje andre produsenter som har et liknende opplegg, men jeg tror ikke det er vanlig praksis).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært diskutert en del omkring buzzing fra 855. Jeg har selv vært plaget med dette tidligere, men ting løste seg til slutt. Her er mine erfaringer:

Etter å ha byttet to 'pipende' 855-skjermer, kjøpte jeg en Panasonic V10 istedet. Men etter noen dagers bruk innså jeg at denne skjermen var dårligere enn Samsungen (på nesten alle områder).

Jeg krøp da til korset og kjøpte en ny 855 i en annen Expert butikk. Denne pep også, selv om den var produsert så sent som i desember. Jeg sendte den da inn til reparasjon og etter en uke fikk jeg den tilbake (de brukte en dag på å fikse skjermen, men det tok en uke på grunn av kø).

Skuffelsen og irritasjonen var stor da jeg oppdaget at den pep like mye som før! (skal unnlate å nevne navnet på verkstedet her, selv om det er fristende). Verkstedet fortalte at de hadde fulgt Samsungs interne service bulletin (jeg undret meg over om de i det hele tatt hadde lyttet på skjermen etter å ha foretatt 'reparasjonen', siden de da lett kunne hørt selv at ting fremdeles ikke stemte).

Jeg så at Expert-butikken solgte Pioneer Kuro-skjermer og 650 som var litt tykkere og som sannsynligvis ikke led av samme støyproblem som 855 (litt av årsaken til støyproblemet er at skjermen er så tynn). Jeg tenkte da at istedetfor å leve med en støyende skjerm så kunne jeg istedet kjøpe en skjerm som ga et omtrent like bra bilde (om ikke bedre). Alt det andre (det smale designet, innebygd mediaavspiller, osv.) kunne jeg fint klare meg uten.

Men etter å ha vurdert 650, Kuro og 855 opp mot hverandre i butikken (etter litt finjusteringer og eksperimentering), så synes jeg faktisk at billedkvaliteten på Samsungen (855) var best (nå er ikke akkurat et butikklokale mest egnet for justering/kalibrering av TV'er, men lysforholdene var i det minste like for alle skjermene). Tilfeldigvis nevnte selgeren at de hadde en 855 stående (1 uke gammel utstillingsmodell) som han mente var forholdsvis støysvak. Til min overraskelse så var denne skjermen nærmest lydløs. Jeg uttrykte da ønske om å kjøpe denne skjermen, siden jeg visste at den var støysvak i forhold til de andre 855-skjermene jeg hadde hatt.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg at TV'en ikke var fullt så støysvak som jeg fikk inntrykk av i butikken: Dette skyldes nok det faktum at butikklokalet var kjempestort (på størrelse med en fotballbane?) i forhold til mitt lille 'TV-rom'. Men den var langt mer støysvak enn de andre 855-skjermene og støyen lå godt under 'smertegrensen' min. Etter et par uker så har skjermen blitt enda mer støysvak. Slideshowet med 'anti burn-in'-bildene har alltid fått skjermen til å bråke litt mer enn vanlig (omtrent som når skjermen er helt hvit eller svart: Da hender det at enkelte plasmaskjermer bråker litt mer enn vanlig), men nå er støyen knapt merkbar.

Moralen på historien er: Dersom du er lei av å bytte eller reparere 855-skjermer i håp om å få en 'non-buzzer', så kan det kanskje være en ide å spørre etter en demomodell som man vet ikke støyer. En annen ide kan være å kjøpe en annen Samsung-skjerm med nesten de samme kvalitetene (B600-serien) som ikke er så flat og som er mindre utsatt for buzzing-problemet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Skal du teste tven din kan jeg anbefale Kung Fu Panda og Ratatouille. Ypperste kvalitet og ser fantastiske ut.
    UP (siste Pixar-filmen) er enda bedre billedmessig (jeg har selv alle disse filmene på Blu-Ray, så jeg har kunnet sammenligne dem). Billedkvaliteten på UP er fantastisk bra og får 855 til å vise seg fram fra sin aller beste side Dette er helt klart en referansefilm med hensyn på bilde, ihvertfall etter min mening.

High Def Digest ga også filmen skryt teknisk sett:

Blu-ray Review: Up | High-Def Digest

Jeg har også hørt at ICE AGE 3 har svært bra billedkvalitet (muligens referansenivå). Jeg har denne filmen men har ikke sett den ennå, så jeg kan ikke uttale meg personlig om den.

Av vanlige filmer holder Die Hard 4, Forrest Gump, The Day The Earth Stood Still (2008.), Transporter 3 og King Kong høy kvalitet.
    INGLOURIOUS BASTERDS (filmtittelen staves faktisk på denne 'gale' måten) ser også svært bra ut (bedre enn DIE HARD 4 og muligens også KING KONG).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Ikke noe spesielt poeng. Syns begge innstillinger funket bra. Anbefaler du å kjøre de ikke prokalibrete i innkjøringsperioden eller går det greit med begge?
    Bare vær klar over at det å bare kopiere andres TV-innstillinger gir ikke nødvendigvis optimalt bilde hjemme i din stue (først og fremst på grunn av lysforholdene, men det kan også være subjektive faktorer inne i bildet). Det kan være et greit utgangspunkt, men det kan lønne seg å finjustere selv for å få de siste bitene på plass.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garantere at du med det blotte øye ikke ser noe forskjell på disse. Du vil kanskje se noe forskjell med pro instrumenter. Jeg har faktisk sett pro kalibratører som sier at 650 kommer bedre ut billedmessig enn 850.. Vet dette kan være vanskelig og svelge all den tid man har betalt mere for 850n, men det er fakta..:!
    Jeg synes du motsier deg selv litt der: Dersom man ikke ser noe forskjell (samme panel, videobehandling) slik du hevder, så er det vel ingen grunn til at pro-kalibratører vurderer 650 som bedre billedmessig (dersom forskjellen kun er målbar, så har det jo ingen eller liten praktisk betydning).

Og jeg tror neppe Samsung har valgt å putte bedre panel og elektronikk inn i 650-serien enn toppmodellen 855 (heller motsatt). Dersom det virkelig stemmer at de bruker samme panel, så skyldes nok forskjellen som pro-kalibratørene har registrert sannsynligvis mindre avvik i produksjonen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er kjempetrist, men jeg personlig tror ikke dybde har noe å si her... Jeg har jo denne og, og jeg kan faktisk legge hode helt inntill tv, både forand og bak.. Og jeg hører absolutt ingenting. Det er ikke en lyd i fra den. Hadde dette med tykkelsen vært selv et lite problem så ville også jeg hatt problemer med lyd av noen grad.
    Det er ikke bare tykkelsen, problemet er nemlig sammensatt: Det er snakk om en kombinasjon av tykkelse (eller mangel på sådan) og enkelte kretskort som kan forårsake den retningsbestemte pipelyden. Du hadde nok hørt lyden lettere dersom kretskortet hadde forårsaket lyden i utgangspunktet.

Så, har jo også alle andre i plasma 09 serien til samsung (550, 650 og 680) akkurat de samme problemene. Disse skjermene har "normal" tykkelse...
    Mitt inntrykk er at problemet ikke er like utstrakt på de tykkere modellene, så tykkelsen kan nok være en faktor i flere tilfeller her. På AVSForum var det en lang og interessant tråd om dette med tekniske forklaringer på hva som forårsaket lyden og de ulike tiltakene som fantes.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Noen som har prøvd å legge inn ny FW via usb stick og fått det til? Noen som vet hva forbedringene er på den nyeste FW'n? Prøvd flere ganger nå, men tv'en gjenkjenner ikke FW som ligger på sticken uansett hva jeg gjør.
    Jeg har ikke hatt noen som helst problemer. Har du fulgt instruksene nøye? Er du helt sikker på at du bruker riktig firmware? (sjekk modellnavnet)

Instrukser (firmware-versjonen kan variere):

How to prepare the USB Memory Drive

? Firmware Version : T-CHU7DEUC-3000.G

1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
    File Name : T-CHU7DEUC.exe
    2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
    Copy the file onto the USB Memory Drive.
    3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
    4. Press the "Install" button.
    5. Unzipping is in progress and program will close automatically after installation.
    6. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
    Folder Name : T-CHU7DEUC
    7. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".

Direkte link til siste firmware for PSXXB855:

Filarkiv SAMSUNG

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de :

Film mode:
    cellelys: 10
    Personlig ville jeg forsøkt å unngå såpass mye cellelys dersom det lar seg gjøre (bruker mer energi/strøm og kan i noen tilfeller forårsake mer buzzing. Det gjorde ihvertfall det på de tidligere 855'ene jeg hadde). Jeg har f.eks. sett at Flatpanels.dk bruker verdi 6 etter sin kalibrering, så det indikerer at det lar seg gjøre samtidig som at man faller innenfor 'kalibreringsrammene'.

fargetone: varm2
    Jeg synes at Warm2 gir unaturlige farger (jeg bruker Normal), men kanskje du kompenserer ved å endre på de andre fargeverdiene? Jeg har ikke foretatt noen kalibrering av min egen skjerm ennå (fikk akkurat kalibreringsdisken; skal kalibrere til helgen; akkurat nå bruker jeg innstillinger som ser naturlige ut etter 'øyemål') og har ikke testet dine innstillinger, men husker at Normal ga mest naturlige farger på min gamle Sony LCD etter kalibrering.

DigitalNR: auto
    Denne har jeg slått av. Jeg hadde den på lav når jeg så på analog kabel-TV, men jeg oppdaget at denne gjaldt for alle innganger, så da slo jeg den av (vil ikke ha NR på BD/DVD).

Håper dere får glede av disse De får det beste ut av min skjerm
    Interessant å se andres innstillinger Ikke misforstå innspillene mine over, jeg ønsker nemlig ikke å kritisere deg, jeg ville bare komme med noen personlige betraktninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden.no selger PS58B855 til 22995,- som helgetilbud

Beklager hvis det er for mye off-topic. Kun ment som et tips til de som evt. følger tråden og vurderer å kjøpe tvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har solgt denne TV'en til 22995 i lange tider, og er følgelig ikke kun et helgetilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På første innlegg forstår jeg det som at du og selger var enige om at støyen fortsatt var for høy etter reparasjon? Det var ikke det selgeren jeg snakket med fortalte til meg, og jeg spurte spesifikt om hvorfor kunden ikke ville ha den likevel, men fikk ingen god forklaring...
    Det er helt korrekt, jeg satt på de 3 puffene sammen med han ene selgeren (asiat) og han sa, og jeg siterer : "jeg skjønner deg veldig godt".

Spørs vel hvem du snakker med tenker jeg, og uansett, de kommer vel neppe til å si til en kjøper at denne TVn bråker så mye at du blir gal

Når det er sagt, den er VELDIG mye bedre enn den var, så du kan forestille deg hva jeg hadde i hus til å begynne med..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Personlig ville jeg forsøkt å unngå såpass mye cellelys dersom det lar seg gjøre (bruker mer energi/strøm og kan i noen tilfeller forårsake mer buzzing. Det gjorde ihvertfall det på de tidligere 855'ene jeg hadde). Jeg har f.eks. sett at Flatpanels.dk bruker verdi 6 etter sin kalibrering, så det indikerer at det lar seg gjøre samtidig som at man faller innenfor 'kalibreringsrammene'.

Jeg synes at Warm2 gir unaturlige farger (jeg bruker Normal), men kanskje du kompenserer ved å endre på de andre fargeverdiene? Jeg har ikke foretatt noen kalibrering av min egen skjerm ennå (fikk akkurat kalibreringsdisken; skal kalibrere til helgen; akkurat nå bruker jeg innstillinger som ser naturlige ut etter 'øyemål') og har ikke testet dine innstillinger, men husker at Normal ga mest naturlige farger på min gamle Sony LCD etter kalibrering.

Denne har jeg slått av. Jeg hadde den på lav når jeg så på analog kabel-TV, men jeg oppdaget at denne gjaldt for alle innganger, så da slo jeg den av (vil ikke ha NR på BD/DVD).

Interessant å se andres innstillinger Ikke misforstå innspillene mine over, jeg ønsker nemlig ikke å kritisere deg, jeg ville bare komme med noen personlige betraktninger.

Cellelys 10 var en personlig ting jeg ba han som kalibrerte tv mitt om,. Jeg bryr meg ikke om strømbruk, og tv mitt gir ikke den minste lyd i fra seg - og cellelys 10 gir mest mulig pop i billedet. Selv om flatpanels har satt til 6, om du titter rundt på hva de fleste andre har gjort så ligger de på 9 eller 10. Det er snakk om personlige preferenser.. Cellelys 10 ga på mitt tv 44 fl, det er perfekt i forhold til hva både thx, ifs og andre sier at man burde ha for kveldstitting!! cnet.com streber etter og stille alle tv'r de kalibrerer til 40fl, og de kalibrerer for titting i bekkmørke. Hvorfor ikke utnytte den lysstyrken som denne tv'n faktisk har når du kan??. Det gir bedre pop i bilde, og det skader ikke kontrasten i tv. DU klarer ikke å få crushed white med denne tv!!!

Ikke meg du kritiserer, men en av norges mest annerkjente kalibretører.. Men du vet vel bedre regner jeg med. Uttalelsen din med at warm2 gir mest mest unaturlige farger forteller jo alt.. Spør hvem som helst, på alle samsung tv'r så er det warm2 som gir de mest naturlige fargene..!! Normal har alt for kalde farger, dvs det er alt for mye blått som dominerer. Ja, man kan justere hvitbalansen, men men warm to er allikevell mest korrekt i forhold D65 standaren. Du har selvfølgelig rett til å ha din personlige mening hva som du synes ser best ut, men å si at det gir de mest naturlige fargene er rett og slett feil!

Man kompanserer ikke ved å endre på fargeverdiene, men på hvitbalansen, og ja - jeg har kalibrert denne!. Uansett, selv uten å røre noe vil alltid varm2 ligger nærmest det som ansees som korrekt.

(vet du grunnen til at de fleste unngår å bruke thx profilen på panasonic v10?.. det er fordi bilde er alt for dull. dvs, det er ikke noe pop i det, og det klarer faktisk ikke engang 40fl. Så du ser, rundt 40fl er noe mange streber etter)

NR, gjør ingenting fra eller til på samsung plasmaer, det er da velkjent!

PS! Flatpanelse gjør aldri noe gjennomgående kalibrering i sine tester. Det sier faktisk han som kalibrerer der på spørsmål fra meg på han eget forum!! De gjør enkle instillinger i forhold til noen spesielle tester de har. Med det så mente han at det er mye mere som ligger i en riktig og skikkelig kalirering enn det de gjør.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare tykkelsen, problemet er nemlig sammensatt: Det er snakk om en kombinasjon av tykkelse (eller mangel på sådan) og enkelte kretskort som kan forårsake den retningsbestemte pipelyden. Du hadde nok hørt lyden lettere dersom kretskortet hadde forårsaket lyden i utgangspunktet.

Mitt inntrykk er at problemet ikke er like utstrakt på de tykkere modellene, så tykkelsen kan nok være en faktor i flere tilfeller her. På AVSForum var det en lang og interessant tråd om dette med tekniske forklaringer på hva som forårsaket lyden og de ulike tiltakene som fantes.
    Om det er buzz tråden på avsforum så tror jeg du burde lese den omigjen, det er like mange med 6 serien som har problemer som 8 serien i den tråden!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du motsier deg selv litt der: Dersom man ikke ser noe forskjell (samme panel, videobehandling) slik du hevder, så er det vel ingen grunn til at pro-kalibratører vurderer 650 som bedre billedmessig (dersom forskjellen kun er målbar, så har det jo ingen eller liten praktisk betydning).

Og jeg tror neppe Samsung har valgt å putte bedre panel og elektronikk inn i 650-serien enn toppmodellen 855 (heller motsatt). Dersom det virkelig stemmer at de bruker samme panel, så skyldes nok forskjellen som pro-kalibratørene har registrert sannsynligvis mindre avvik i produksjonen.
    De fleste kalibratører gir sine anbefalinger å uttalelser basert på resultatene de finner på sine målinger. Og det er riktig å gjøre, det er en av grunnene til at de kalibrerer. Les f eks Otto (danamarks beste, har en finger med i flatpanels sine kalibreringer) Han sier at han KUN gir uttalelser basert på hva han får av resultater. Det du nok betaler mere for på 8 serien har med design og tykkelse å gjøre. Det er faktisk slik i de fleste uttalelser jeg har lest at 6 serien kommer ut med ørlite bedre svartnivå¨enn 8 serien og siden D65 og fargene kommer nogenlunde likt ut på 6 og 8 serien så synes de 6 kommer best ut. Dette er ikke mine uttalelser, jeg sier kun at om du setter disse kalibrert ved siden av hverandre ser du ikke forskjell med blotte øye..

De bruker ikke samme panel, den er faktisk forskjellig. Men de bruker nøyaktig same prosessor (den heter chealse), noe som har veldig mye å si i en tv faktisk. Det gjør at farger og skarphet ol kommer mye likt ut.

Jeg kan fortelle deg en ting som jeg ikke setter pris på at du sier. Du sier jeg hevder. Jeg kan love deg at det jeg sier her er basert på mye arbeid, studier av teknologier og egen kalibrerings gjennomganger. Det er også basert på mange mange timer med lesing av hva profisjonelle kalibretører sier. Da kaller jeg at det er basert på fakta!!! Om du skal kritisere hva jeg sier synes jeg du skal motsi meg med fakta og ikke personlige uttalelser da jeg ikke har noe grunn for å tro at du kan så veldig mye om tv'r. verken denne eller andre!!

Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •