Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Noen som vet når disse skjermene kommer til landet?

Finner de ikke i noen nettbutikker. Ikke på samsung.no sine sider eller for den slags skyld.

Noen som har nok info til å legge opp begge skjermene på avnytt?

Kanskje også starte en egen tråd under pris og produktjakt. Slik at vi får inn litt informasjon om tilgjengelighet og priser etter hvert... Så slipper en også at denne tekniske tråden blir fylt opp av den slags informasjon.
    De blir lansert her i Norge om 5-7 dager, og du kan få kjøpt de på Hifi-klubben sin nettbuttikk. Men her er de overpriset, pass på!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått beskjed i fra Samsung Norden om att PS-50B855 100% spiller 24p (HD) i 96hz og har dermed Cinema Smooth funkjsonen. Dette kommer i fra produktansvarlig i Sverige.

Den dårlige nyheten er at skjermen har fått enda en utsettelse - denne gangen til 27/5. Men det kan skje att den leveres tidligere enn dette...

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for ue46B7070 (var senest idag og så denne på Hifi-klubben) men vurdere nå å vente for å se hvordan PS50B855 mottas.

Jeg kommer til å benytte tv mye til å se HD materiale (mkv i 1080p og 720p) fra PC koblet til over HDMI. Lurte derfor på om det er noen her som har erfaring med nyere 1080p plasmaskjermer og pc-tilkobling, og om dere i så fall har noen momenter å komme med i forhold til dette? Vil bildet fra pc (ikke film) kunne vises like skarpt på en nyere 1080p plasma som på LCD(LED)? Dette er er jo selvsagt et problem med 1024x768 pixlers plamaer, men PS50B855 og andre 1080p plasmaer skal jo støtte 1:1 pixelmapping.

Går ut ifra at film i 1080p 24fps vil vises like godt og kunne nyttiggjøre 96Hz cinema smooth funksjonen uavhengig av om kilden er pc eller blurayspiller(?)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnude
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for ue46B7070 (var senest idag og så denne på Hifi-klubben) men vurdere nå å vente for å se hvordan PS50B855 mottas.

Jeg kommer til å benytte tv mye til å se HD materiale (mkv i 1080p og 720p) fra PC koblet til over HDMI. Lurte derfor på om det er noen her som har erfaring med nyere 1080p plasmaskjermer og pc-tilkobling, og om dere i så fall har noen momenter å komme med i forhold til dette? Vil bildet fra pc (ikke film) kunne vises like skarpt på en nyere 1080p plasma som på LCD(LED)? Dette er er jo selvsagt et problem med 1024x768 pixlers plamaer, men PS50B855 og andre 1080p plasmaer skal jo støtte 1:1 pixelmapping.

Går ut ifra at film i 1080p 24fps vil vises like godt og kunne nyttiggjøre 96Hz cinema smooth funksjonen uavhengig av om kilden er pc eller blurayspiller(?)

24p vill garantert vises bedre.. Er det noe plasma er bedre på enn lcd er det motion, og spessielt er denne bra med denne funksjonen. Det skriver jeg under på.

jp

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 58" kommet i butikkene :-)

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kjeder/butikker er det som har fått 58" på utstilling?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Hvilke kjeder/butikker er det som har fått 58" på utstilling?
    Den kan mest sansynlig bestilles av alle som har avtale med samsung - som expert hifi-klubben og elkjøp/siba. Poenget mitt er att den har kommet inn til samsung nå og er klar for levering...

Det er nok ikke så mange som tar inn denne 58" på lager men jeg er sikker på om du kontakter for ex Nordby Digital (sverige) som jeg har kjøpt min 50 så får du bestilt den for en meget bra penge... Her er forresten en link til en dansk nettbutikk som beviser det jeg sier :

Samsung*PS58B855**NYHED*-*SPAR*1300,-*DANSK*MPEG4*DVB-T/C* (PS58B855Y1WXXE) - PRC Data A/S

3 på lager !!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av den nye Plasmaen

Da er det på tide og bevise noe av de påstandene jeg har kommet med her tidligere i tråden :-)

Her er noen PQ bilder samt bilder av skjermen..

Rimelig bra svart nivå, dybde, kontras, skygger og ikke minst fargene er jo eksepsjonelle..

Sjekk det designet da og ikke minst den tykkelsen på en plasma.. Genialt!!

Det peneste tv jeg har sett uten tvil!!

Dette er break-inn innstillinger faktisk!! Denne er ikke kalibrert enda!!

Come on you LEDs, lets party!!

No clouding
    No flashlighting
    No bad angels
    No crushed black
    No crushed whites

PS! Ta i betraktning att dette også er stillbilder, dvs det er mye mere detaljer i det orginale bildet f eks detaljer i svart som ikke kommer så godt med her.! Bildene er også som dere kan se tatt med litt forskjellige innstillinger, men som sagt ingen er kalibrerte

De første er i fra årets 550 (som jo er en mye billigere skjerm en 855), de to siste samt bilder av extriøret er B860

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte jeg noen si svart? :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hørte jeg noen si svart? :-D
    Ja, ikke sant - men her vises også att svart er ikke alt i ett bilde. Jeg mener den totale billedkvaliteten her fint kan konkurere med pioneer. Denne tv er som sagt ikke kalibrert enda en gang, men står på break-in innstillinger. Når den er kalibrert vil det nok bli enda bedre enn dette også..!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første review av en isf sertifisert kalibrerings prof har blitt gjort og kommer senere i dag, jeg poster den inn her når jeg har den!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av magnude

HEI!
    Dette er EKSAKT de samme som eg ågså lurer på angående valg av ny TV de frister med LED TV men er redd for den mulige LEG i bilde som plasma ik har i heiletatt!
    eg er så spent om va dere synes om dette nye plasma TVen i forhold til LED eller pioneer.5090???

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ADHD:-)
    HEI!
    Dette er EKSAKT de samme som eg ågså lurer på angående valg av ny TV de frister med LED TV men er redd for den mulige LEG i bilde som plasma ik har i heiletatt!
    eg er så spent om va dere synes om dette nye plasma TVen i forhold til LED eller pioneer.5090???
    Dette er en meget bra HD tv for 1080 film, noe svakere på og skalere opp SD film (men dette kan du jo gjøre i en reciver f eks.) Denne tv har 0.01 ms responstid (ikke noe lag) og sammenlignet med f eks LED 7000 som har 4 ms.

Jeg har klart sagt min mening om denne tv over. Jeg må legge til at jeg synes så klart at 5090n er en meget bra skjerm - men ikke min smak på bl annet design.. Du kan jo ta en kikk på bildene ett par poster over her, så kan du få ett inntrykk.
    Jeg vil og nevne at en skjerm som denne er mye bedre på bevegelse(panorering) enn hva du vil oppleve på en LCD/LED tv, og da spesielt på HD materiale 24p som på denne kan vises med 96Hz. Du finner på den plasma ett mye mere naturlig bilde (i mine øyne)

Og ja. Denne støtter 1:1 piksel mapping

Magnude : filmen i bildene over kommer i fra en PC, så ja dette vises like bra som om du skulle spille de rett i fra en blu-ray spiller!!

Jens

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne tven skal jeg ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Dette er en meget bra HD tv for 1080 film, noe svakere på og skalere opp SD film (men dette kan du jo gjøre i en reciver f eks.) Denne tv har 0.01 ms responstid (ikke noe lag) og sammenlignet med f eks LED 7000 som har 0.4 ms.

Jeg har klart sagt min mening om denne tv over. Jeg må legge til at jeg synes så klart at 5090n er en meget bra skjerm - men ikke min smak på bl annet design.. Du kan jo ta en kikk på bildene ett par poster over her, så kan du få ett inntrykk.
    Jeg vil og nevne at en skjerm som denne er mye bedre på bevegelse(panorering) enn hva du vil oppleve på en LCD/LED tv, og da spesielt på HD materiale 24p som på denne kan vises med 96Hz. Du finner på den plasma ett mye mere naturlig bilde (i mine øyne)

Og ja. Denne støtter 1:1 piksel mapping

Magnude : filmen i bildene over kommer i fra en PC, så ja dette vises like bra som om du skulle spille de rett i fra en blu-ray spiller!!

Jens
    HEI!=)
    TUSEN TAKK FOR INFOEN!!!=)
    Du Jens vilken sjerm er de du har nå? 40" 50" Å ikke minst vor kjøpes den rimligest???
    95% sikker på att de vil Bli samsungs nye plasma TV!!!=)

Mvh.Geir h H

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    ... Denne tv har 0.01 ms responstid (ikke noe lag) og sammenlignet med f eks LED 7000 som har 0.4 ms.....

.....Og ja. Denne støtter 1:1 piksel mapping

Jens
    Blir lite fel att jämföra en plasmas teoretiska 0.01 MS mot en LCD respons tid, som är 4 ms i detta fallet och inte 0.4 som du skriver, då det är två helt skilda produkter.

0.01 respons reklamerade dom med på plasma för flera år sen, men det har med konstruktionen på skärmen att göra. orsaken till att en "gammal" lcd laggar är att kristallerna i lcd panelen inte hinner släcka en tidigare pixel innan den tänder nästa och på så sätt skapas eftersläpningar i bilden.

har inte sett någon LCD skärm i dag som har eftersläp, inte i dom prisklasser på skärm som vi diskuterar nu i alla fall, spelar ingen roll om den har 4 eller 6 i uppgett MS. lagget är obefintligt.

1:1 pixelmappning har t.ex LG skärmarna haft i ett par års tid.

var har du fått tag i den 855 som du testat?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scapa
    Blir lite fel att jämföra en plasmas teoretiska 0.01 MS mot en LCD respons tid, som är 4 ms i detta fallet och inte 0.4 som du skriver, då det är två helt skilda produkter.

0.01 respons reklamerade dom med på plasma för flera år sen, men det har med konstruktionen på skärmen att göra. orsaken till att en "gammal" lcd laggar är att kristallerna i lcd panelen inte hinner släcka en tidigare pixel innan den tänder nästa och på så sätt skapas eftersläpningar i bilden.

har inte sett någon LCD skärm i dag som har eftersläp, inte i dom prisklasser på skärm som vi diskuterar nu i alla fall, spelar ingen roll om den har 4 eller 6 i uppgett MS. lagget är obefintligt.

1:1 pixelmappning har t.ex LG skärmarna haft i ett par års tid.

var har du fått tag i den 855 som du testat?
    Ikke bare gamle lcd som har lag.. Jeg hadde en 866 fra -08 som produserer mye lag på mange spill. Samsung har og hatt 1:1 pikselmapping i ett år el to nå. Og uansett responstid så er og blir plasma raskere og bedre egnet sådan..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ADHD:-)
    HEI!=)
    TUSEN TAKK FOR INFOEN!!!=)
    Du Jens vilken sjerm er de du har nå? 40" 50" Å ikke minst vor kjøpes den rimligest???
    95% sikker på att de vil Bli samsungs nye plasma TV!!!=)

Mvh.Geir h H
    Jeg har 50"

Sendt deg en PM ang hvor den kjøpes rimligst.. .. Sjekk inboksen din

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men var har du fått tag i ditt exemplar för test, då den inte finns till salu i butiker ännu ?

bara nyfiken.

sen en liten bisak. kikade lite på bilderna du lade in på testen längre upp. där visar ju en av bilderna en serie 5 (550), bilden med PS3 dashboardet....

Side 4 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •