Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Det er instillingene som ble brukt i innkjørings perioden. Det er også en kalibrering som jeg har gjort selv med mitt utstyr (spyder II). De jeg har lagt inn er som sagt fra min pro kalibrering som jeg fikk gjort ved paserte 1000 timer. Dette er min tredje kalibrering!!!!! Hva er poenget ditt?.. Alle plasma skjermer må du rekalibrere over tid..
    Ikke noe spesielt poeng. Syns begge innstillinger funket bra. Anbefaler du å kjøre de ikke prokalibrete i innkjøringsperioden eller går det greit med begge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Etter å ha stilt inn skjermen syns jeg denne leverer en god del bedre bilde enn ps 8000. særlig på skarpheten i vanlige digitale tv signaler.
    En ting som irriterer meg litt er at bildet hakker ganske mye ved raske bevegelser. dette var ps 8000 mye bedre på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har litt problemer med oppgradering av firmware til ps50b855. Det står at man skal legge firmwaren på usb-disk, men hvor finner jeg firmwaren?
    Jeg har lett rundt på Firmware library - Samsung Plasma TV FAQ men finner ikke riktig firmware å laste ned.
    Noen som kan gi meg en hjelpende hånd?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Ikke noe spesielt poeng. Syns begge innstillinger funket bra. Anbefaler du å kjøre de ikke prokalibrete i innkjøringsperioden eller går det greit med begge?

Går greit med begge, det må du jo se an selv.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner firmware til PS50B855 her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Hva oppnår man med å installere ny firmware? (Nye funksjoner, forbedret bilde, etc??)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte slenge inn min erfaring med denne tvn og buzz. Jeg kjøpte en ny tv fra hifiklubben i slutten av januar, produsert i okt 09. Denne hadde helt utrolig høy buzz fra midten. Alt som stemmer overens med det andre har klaget på. Retningsbasert, ekstremt høy og sjenerende osv..

Jeg har hatt px70 og g10 plasma, så jeg er 100% sikker på at det ikke var plasmabuzz jeg la merke til.

Anywho, jeg klaget til hifi klubben og de sendte den umiddelbart til Dalens Elektroservice da disse skulle ha utarbeidet noen teknikker for å minimere støyen. De sa de hadde metoder utover samsungs servicebulletin.

I dag fikk jeg en telefon fra hifiklubben i Sandvika og jeg dro innom for å høre.
    Desverre fant vi ut begge to at støyen, dog merkbart mindre, var fortsatt alt for høy!

En kompis har samme tvn og den er musestille (med unntakk av vanlig plasmalyder). Sinnsykt irriterende å måtte delta i sjangsespill for å få en "normal" tv. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware via usb stick

Noen som har prøvd å legge inn ny FW via usb stick og fått det til?

Noen som vet hva forbedringene er på den nyeste FW'n?

Prøvd flere ganger nå, men tv'en gjenkjenner ikke FW som ligger på sticken uansett hva jeg gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shub
    Anywho, jeg klaget til hifi klubben og de sendte den umiddelbart til Dalens Elektroservice da disse skulle ha utarbeidet noen teknikker for å minimere støyen. De sa de hadde metoder utover samsungs servicebulletin.
    Jeg hadde min til service hos Dalens. Etter hva de sa ble kun standard service bulletin fra Samsung utført.

I dag fikk jeg en telefon fra hifiklubben i Sandvika og jeg dro innom for å høre.
    Desverre fant vi ut begge to at støyen, dog merkbart mindre, var fortsatt alt for høy!
    Samme erfaring her. Da jeg fikk min tilbake fra Dalens var buzzen noe mindre høyfrekvent men fortsatt like høy og plagsom. Nå er den tilbake hos Dalens og de venter på nytt panel fra Samsung.

Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Noen som vet hva forbedringene er på den nyeste FW'n?
    Vet ikke hva den nye firmwaren utbedrer. Jeg installerte ny firmware etter at jeg fikk tvet mitt tilbake fra nevnte service hos Dalens, i et håp om at buzzen mirakuløst skulle bli borte. Det ble den selvfølgelig ikke. Eneste endringen jeg merket var at jeg begynte å se 'line bleed' på skjermen. Om dette dukket opp pga av servicen eller ny firmware vet jeg ikke..

Nå får tvet mitt nytt panel og da blir nok alt bare fint og flott

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har samme tvn og den er musestille (med unntakk av vanlig plasmalyder). Sinnsykt irriterende å måtte delta i sjangsespill for å få en "normal" tv. :?
    Helt enig.
    Jeg var klar til å legge en bunke tusenlapper på bordet for den her TV.
    Men etter å ha lest om BUZZ-problematikken ønsket jeg ikke å gamble.
    Derfor venter jeg nå spent på en 50PS8000 som ble bestilt for noen timer siden.

Samtidig har Samsung fått en stor strek i min tillit til deres merke.
    Planen var at jeg skulle kjøpe et 3D-tv fra samsung i 2011-2012.
    Men når de skal fortsette å produsere 7, 8 og 9-serien sin i 3D, vel så har jeg ingen tillit til dem der.
    Tror heller jeg går for et annet merke.

Har vanskelig for å skjønne at med den Buzz-problematikken så produserer og pumper de fremdeles ut apparater på markedet.
    Det er jo meldt i fra om at apparater produsert så sent som i Desember også har problemet, så de har jo overhodet ikke løst feilen.
    Og de har heller ikke noe kvalitetskontroll som sjekker tv-en før den blir pakket og solgt. For ellers hadde det ikke kommet så mange med buzz-problemet som det fremdeles gjør.

Samsung, skjerp dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tvil om at Samsung hadde tjent på å fikse buzzinga...de hadde solgt som varmt hvetebrød...for tven er super...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Har nå fått byttet tv i en ny PS50B855 og denne er voldsomt mye bedre mtp buzz. Skal sjekke den i noen dager, og dersom førsteinntrykket stemmer så beholder vi denne!
    ...#¤%&! Har vært fornøyd med den "nye" PS50B855 helt frem til i går. Nå har den etter litt over en uke der den har fungert ganske bra startet å sende ut en ganske så irriterende lyd/støy som ligger på +/- 2k Hz. Den nye ulyden er såpass irriterende at vi heller har tv-fri kveld.. Er det noen som har en vill ide om hva dette kan være?
    Blir nok en ny runde med butikken igjen i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål.

Noen som vet om det er mulig å kjøre PIP mellom to HDMI kanaler? Eller kun mellom HDMI og vanlig tv kanal?

Forøvrig fikk jeg min 58" Samsung i forrige uke. Produksjonsdato November 2009 i Ungarn. Kjøpte den på Soundgarden. Leverte den inn til reparasjon hos Soundgarden på torsdag og fikk melding om den var ferdig reparert idag. Sjekket med verkstedet og de fortalte at de hadde satt inn gummiknotter på bakpanelet samt skiftet noen kondensatorer (?). Jeg er ute og reiser nå, men skal oppdatere dere på utfallet av reperasjonen når jeg får hentet TVen i neste uke. Så får vi krysse fingrene for at dette løser støyproblemet jeg hadde. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Kjapt spørsmål.

Noen som vet om det er mulig å kjøre PIP mellom to HDMI kanaler? Eller kun mellom HDMI og vanlig tv kanal?

Forøvrig fikk jeg min 58" Samsung i forrige uke. Produksjonsdato November 2009 i Ungarn. Kjøpte den på Soundgarden. Leverte den inn til reparasjon hos Soundgarden på torsdag og fikk melding om den var ferdig reparert idag. Sjekket med verkstedet og de fortalte at de hadde satt inn gummiknotter på bakpanelet samt skiftet noen kondensatorer (?). Jeg er ute og reiser nå, men skal oppdatere dere på utfallet av reperasjonen når jeg får hentet TVen i neste uke. Så får vi krysse fingrene for at dette løser støyproblemet jeg hadde. :-)
    Dessverre går det IKKE å kjøre PIP/PAP med 2 HDMI-kilder! Fatter ikke hvorfor det er blitt slutt på muligheten for å kjøre 2 AV-kilder samtidig! "Alle" top-of-the-line hadde jo det på CRT-tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy I dag fikk jeg lyden...

Helt ut av løse luften kom bråket fra min 50" i dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Dessverre går det IKKE å kjøre PIP/PAP med 2 HDMI-kilder! Fatter ikke hvorfor det er blitt slutt på muligheten for å kjøre 2 AV-kilder samtidig! "Alle" top-of-the-line hadde jo det på CRT-tiden.
    Skuffende!

De fleste kjører vel signalkildene sine via HDMI skulle en tro..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Helt ut av løse luften kom bråket fra min 50" i dag...
    Har din TV vært inne på rep og fått satt på gummiknotter? Eller har den fungert uten reparasjon frem til idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Har din TV vært inne på rep og fått satt på gummiknotter? Eller har den fungert uten reparasjon frem til idag?
    Den har ikke vært inne til rep. Har hatt den siden i sommer og buzzet litt til å begynne med, men det har blitt lavere frem til det kom i dag.

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at jeg må gjøre noe med min nå, gidder ikke høre mer på den lyden :P (lyden blir mer markant ved mørke bilder.. som i ps3 jordklode modus)
    hører den når jeg sitter 5 meter unna bak 2 pc skjermer.. :P
    Er det forresten vanlig at det blir veldig lett "innbrent" skrift på skjermen, som i vis ps3en står på pause i 15sec så ser du [] [] merket noen minutter etterpå :P

hmmm, håper på litt oppklarning, er ganske usikker blitt :P må sende mail imorgen

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det 58" på meg også.
    Den som hadde vært kjøpt hos hifiklubben Sandvika og vært til reparasjon hos Dalens - og kunden ville ikke ha den allikevel (mulig han har skrevet her i tråden?), uvisst om det var pga. fortsatt støy eller om han hadde kjøpt noe annet.

Uansett, jeg lyttet til den (uten TV-signaler vel å merke), og det var noe støy om man gikk veldig nærme. Det var et par steder det kom fra, og den var delvis veldig retningsbestemt (foran TV). Det er mulig den blir mer fremtredende i en stille stue, og om den henges nær veggen.

Men slik den opplevdes i butikk virket det "akseptabelt" (ikke særlig mer enn min gamle Plasma), så jeg slo til og skal hente den til helgen - og om den støyer for mye hjemme, leverer jeg den tilbake rett og slett.

Uansett, gleder meg hvertfall til å se en blueray film for første gang!
    (Noen spesielle å anbefalle på leiemarkedet nå?)

Det som var gjort med TV'en på reperasjon var (i hvertfall) at det var lagt inn en støydempende "matte" bak øverst til høyre(sett forfra), i følge selger.

Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •