Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er trist å høre om alle som sliter med disse skjermene. Men det bør være en advarsel til alle om IKKE å kjøpe disse skjermene før neste generasjon kommer. Problemet i dette tilfellet er at Samsung har kuttet dybden på skjermen så mye (et dobbeltglass og mer avstand innad i chassiet ville redusert buzzing) at skjermingen ikke er blitt god nok. Detter veldig synd da skjermen i seg selv faktisk er veldig god.
    Ja det er kjempetrist, men jeg personlig tror ikke dybde har noe å si her... Jeg har jo denne og, og jeg kan faktisk legge hode helt inntill tv, både forand og bak.. Og jeg hører absolutt ingenting. Det er ikke en lyd i fra den. Hadde dette med tykkelsen vært selv et lite problem så ville også jeg hatt problemer med lyd av noen grad. Så, har jo også alle andre i plasma 09 serien til samsung (550, 650 og 680) akkurat de samme problemene. Disse skjermene har "normal" tykkelse...

Jeg må si jeg føler meg heldig at jeg har en så problemfri skjerm av denne klassen. Dette er i mine øyne en fantastisk skjerm (når den er stille). Jeg har vurdert flere ganger her om jeg skal bytte MEnen ut i år, men svaret er faktisk nei for en gang skyld :-) Jeg har satt meg litt inni i de nye 2010 plamsaene som kommer fra samsung, der vil alle modellene være så smale som denne. (6500, 7000 og 8000 serien). Men etter hva jeg har forstått så er den eneste nyheten på disse at de får 3d funksjonalitet, kalibratrion mode (litt som lg sitt) samt utvidet internet funksjonalitet. På bilde siden så tror jeg ikke de har gjort mange oppgraderinger.. Kanskje fikset cinema smooth..?. Ellers så beholder de vist mye av de samme spec som i år.. Men i tillegg så må de jo nå ha fikset dette buzzen problemet.. Kan ikke forstå at de tjener penger på å få så mange tv¨r i retur..

Her kan man lese litt om nyhetene :

Samsung 8000, 7000 and 6500 Series Plasma HDTVs

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Og du mener 8050 ikke 6/7 serien? Hørte at 8 serien skal være bedre på clouding enn 6+7 serien. Det er visst også varierende hvor ille det er på modellene. Skulle gjerne sett en bra kalibrert 50" 855 i Oslo, men ingen av butikkene jeg har vært innom har hatt den utstilt.

Vel, jeg hadde en 8050, og den var faktisk ganske bra, men selv den hadde for mye.. Selv om det var ungenes sin tv fant jeg dette så pass iriterende at jeg solgte den og kjøpte inn en LG til de.. Tror det er hip som hap om om 6/7 serien er dårligere eller bedre på dette, du vil i allefall aldrig klare å se dette i butikken. Romet må totalt mørkt.. Om du vil se en kalibrert 855 så har de vel en 855 ståenede på hifi klubben i oslo sentrum. den står og i mørkerommet der om de har den enda der da.. ta med f eks mine settinger så kan du jo se en tilnærmet kalibrert 855 (tilnærmet fordi mine settinger ikke passer noen andre enn mitt tv og miljø 100%)

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Hei. Har nå falt ned på en besluttning om å bestille denne tvn etter et par måneder i tekeboksen. Hadde en Lg ps8000 60 som jeg levert tilbake grunnet pikselfeil

Sånn jeg forstår det så har vel du ikke hatt noen problemer med denne skjermen Jens Eike? Så da er det vel mulig å få eksemplarer som fungerer ok?

Har et par flere spørsmål til deg Jens. Hvordan opplever du bildekveliteten kontra Lg ps 8000 hvis du har sett denne?

Vet du om innstillingene til Flatpanel.dk er brukbare eller burde man kjøpe utstyr for å kalibrere selv?

Kjetil.
    Har desverre ikke sett den LG skjermen.. Men den er nok hakket bak 855 etter hva jeg har lest meg til...

Personlig synes jeg ikke noe om de instillingene, det er heller ingen stor kalibrering han har gjort der. jeg sjekket med han i forumet der.. jeg har selv investert i pro utstyr og har ikke angret et sekund.. dette kan jeg og bruke på neste tv samt når jeg trenger å recalibrere denne. det får du ikke ved en vanlig kalibrering

stemmer... min skjerm er perfekt,,

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Vel, det kan diskuteres, ettersom jeg har hørt andre si at 850-serien gir bedre bilde enn 650

Uansett så synes jeg i utgangspunktet at tekniske diskusjoner omkring andre modeller hører hjemme i en annen tråd. Dessuten er det nok større sjanse for at han får respons dersom han åpner en ny tråd spesifikt for hans problemstilling (og jeg ser at det er nettopp det vedkommende har gjort).
    Jeg kan garantere at du med det blotte øye ikke ser noe forskjell på disse. Du vil kanskje se noe forskjell med pro instrumenter.. Jeg har faktisk sett pro kalibratører som sier at 650 kommer bedre ut billedmessig enn 850.. Vet dette kan være vanskelig og svelge all den tid man har betalt mere for 850n, men det er fakta..:!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Har videre avtalt med butikken at vi får byttet TV'en i en annen av samme modell som vi skal prøve ut. Dersom den også da har samme buzz'ing, skal en av dem utbedres. Deretter skal vi prøve den på nytt og se om vi blir fornøyd.
    Har nå fått byttet tv i en ny PS50B855 og denne er voldsomt mye bedre mtp buzz. Skal sjekke den i noen dager, og dersom førsteinntrykket stemmer så beholder vi denne!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er kjempetrist, men jeg personlig tror ikke dybde har noe å si her... Jeg har jo denne og, og jeg kan faktisk legge hode helt inntill tv, både forand og bak.. Og jeg hører absolutt ingenting. Det er ikke en lyd i fra den. Hadde dette med tykkelsen vært selv et lite problem så ville også jeg hatt problemer med lyd av noen grad. Så, har jo også alle andre i plasma 09 serien til samsung (550, 650 og 680) akkurat de samme problemene. Disse skjermene har "normal" tykkelse...
    Tykkelsen er absolutt en utfordring også på støy, der dobbeltglass f.eks. gir mer skjerming av elektronisk støy ut fra glasset. Det er ikke helt tilfeldig at Panasonic Z1/11 på 2,5 cm har en del av teknologien i en ekstern boks. Men Samsung har vist at de kan klare å få til tynne skjermer og lite støy SAMTIDIG i andre skjermer, så en får bare håpe at flere kan få erfare 855 uten "buzz".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg motatt min 850 i går. Masse buzz som forventet. Hjleper det å sende den inn på service?
    Det rare er at buzzen reflekteres gjennom skjermen på et visst punkt.
    Hvis jeg sitter i sofaen rett foran tvn hører jeg den veldig høyt.
    Reiser jeg meg litt opp forsvinner den betraktelig. Dette gjelder også hvis jeg sette meg litt til siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre, KjR. Min sendte jeg på service (58"), og de sa at de hadde fikset den og at den var ok, men når jeg slo den på igjen hørte jeg akkurat den samme buzzingen. Samtidig har jeg hørt om tilfeller der et service-besøk har dempet lyden noe, så dette kan gå begge veier. Personlig synes jeg det er for lett for et verksted å s at TV'en er ok, selv om den faktisk ikke er det mtp. buzzing. Jeg ble møtt av frasen "litt lyd vil det alltid være i en plasmaskjerm". Det er jeg fullstendig klar over da jeg har hatt slike skjermer tidligere, men det er ikke kun plasmastøy som skaper den høyfrekvente lyden på denne TV'en. Service-verksteder er mao ikke bestandig like medgjørelige.
    Verdt et forsøk er det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå min 58" 855 på service for andre gang pga. buzz. I følge serviceverkstedet er nytt panel blitt bestilt. Hadde også forekomster av "line bleed"

Mitt inntrykk er at Samsung ennå ikke har noen fix på dette problemet og at serviceverkstedene sliter med å utbedre buzzingen.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner

ikke hvorfor dere kjøper denne plasma når det refereres til diverse problemer og særlig buzzing i denne tråd.
    Flere som har kjøpt denne og vet om disse problemene.....:shock:

Det er jo så mye annet å velge imellom,f.eks denne Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS8000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse problemer på PS50B850?

Det første problemet er Internet@tv funksjonen.

Via tråløst med samsung usb dongle:
    Når jeg trykker internet@ knappet på fjærnkontrollen så kommer det opp en avtale hvor alt står på polsk (tror jeg), så står det godkjenne og avvise på norsk. Selv om jeg da trykker på godkjenne knappen, så kommer denne meldingen opp:

Tjenesten internet@tv vil bare tilbys hvis du har samtykket i avtalen.
    Prøvd flere ganger, men kommer ikke forbi denne meldinga.

Nettverkskabel fra routeren direkte inn til RJ45 nettverkskontakta på tv'en:
    Forbindelsen ble brutt på grunn av nettverksinterferens.
    Bare oppsett menyen er aktivert.

Når jeg kjører nettverkstesten på tv'en så fungerer alt.
    Noen forslag til hva jeg kan prøve?

--------------------------------------------------------------------------

Andre problemet er at jeg ikke får lagt inn ny SW via USB stick.

Lasta ned fila ifra Samsung sine sider som heter T-CHU7DEUC.exe
    har pakka den opp så alle filene ligger i ei mappe som heter T-CHU7DEUC før jeg setter usb sticken i tv'en.

Setter USB sticken i tv'en og velger programvareoppgradering via USB inne på menyen. Søker etter USB......ingen fil tilgjengelig for oppgradering. Venligst sjekk den og prøv på nytt.

Fila som ligger på tv'en min nå heter:
    2009/09/01_002005

Den nye jeg har lasta ned heter: FM/200911/20091124160819718/T-CHU7DEUC.exe og denne er lagt ut 24/11-09.

Regner med at dette er en nyere firmware, men skjønner ikke hvorfor tv'en ikke tar imot fila. Forslag?

Kjøpte forresten tv'en denne uka og har ikke noe store problemer med buzz.
    Kan høre det når jeg ikke har på noe lyd, men er absolutt ikke noe stort problem. Tv'en er produsert i Oktober '09.

Er kjempe fornøyd med tv'en så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    ikke hvorfor dere kjøper denne plasma når det refereres til diverse problemer og særlig buzzing i denne tråd.
    Flere som har kjøpt denne og vet om disse problemene.....:shock:

Det er jo så mye annet å velge imellom,f.eks denne Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS8000
    Litt enig. Etter å ha fått 58 850 i hus etter å ha hatt 60 ps 8000,er dette min mening. sortnivå relativt likt. min ps 8000 var bra innstilt-
    Ps 8000 er bedre en 850 på 600 hz teknologien. det vil si hakking i raske.. bevegelser. Faktisk syns jeg 850 kan ha litt mere gråblass ved enkelet mørke bilder. Farge ganske likt. Hd sendinger fra get bedre på ps 8000.
    Har ikke fått kalibret 850 men funnet innstillinger som skal være bra.
    Men vi snakker ikke store forskjeller bortsett fra hakkingen på samsungen.
    Designet på samsungen overleget men buzzingen ødelegger hele opplevelsen.
    Mulig jeg ikke har stilt inn 850 riktig. Fint om noen har tips som kan hjelpe meg på vi i såfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er mulighetene for å heve kjøpet av Samsung-plasmaen pga buzzing-lyder? og jeg har handlet den fra svensk nettbutikk, kan jeg bare levere den til Samsung i og med at jeg har full samsung garanti? vurderer nemlig om jeg skal bytte til ps8000, men et viktig poeng er jo faktisk om jeg får levert tilbake tv'en og få igjen pengene eller om jeg må kjøre til sverige med den eller frakte den over?? Mvh. Sondrewn93

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [DOBBELTPOST. MODERATORER, VENNLIGST SLETT ....] hghg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig. Etter å ha fått 58 850 i hus etter å ha hatt 60 ps 8000,er dette min mening. sortnivå relativt likt. min ps 8000 var bra innstilt-
    Ps 8000 er bedre en 850 på 600 hz teknologien. det vil si hakking i raske.. bevegelser. Faktisk syns jeg 850 kan ha litt mere gråblass ved enkelet mørke bilder. Farge ganske likt. Hd sendinger fra get bedre på ps 8000.
    Har ikke fått kalibret 850 men funnet innstillinger som skal være bra.
    Men vi snakker ikke store forskjeller bortsett fra hakkingen på samsungen.
    Designet på samsungen overleget men buzzingen ødelegger hele opplevelsen. Mulig jeg ikke har stilt inn 850 riktig. Fint om noen har tips som kan hjelpe meg på vi i såfall.
    Jeg tror du bør kalibrere Samsungen først før du sammenligner de to skjermene (husk at standardinnstillingene på Samsungen ikke er egnet for filmtitting. Du bør ta utgangspunkt i filmmodusen til skjermen. LG'en drar nytte av THX-modusen, som sørger for at bildet er relativt 'korrekt' out-of-the-box).

PS8000 kommer dårligere ut billedmessig i tester sammenlignet med plasma-toppmodellene til Panasonic og Samsung (men forskjellen er ikke stor og såvidt jeg vet er LG billigere, så du får det du betaler for). Samsungen regnes for å være suveren på farger og skarphet. PS8000 har heller ikke like bra sortnivå som konkurrentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sondrewn93
    Men hva er mulighetene for å heve kjøpet av Samsung-plasmaen pga buzzing-lyder? og jeg har handlet den fra svensk nettbutikk, kan jeg bare levere den til Samsung i og med at jeg har full samsung garanti? vurderer nemlig om jeg skal bytte til ps8000, men et viktig poeng er jo faktisk om jeg får levert tilbake tv'en og få igjen pengene eller om jeg må kjøre til sverige med den eller frakte den over?? Mvh. Sondrewn93
    Kjøpte min på Dustin Home. De hadde ingen avtaler med verksted i norge.
    De gikk med på å betale for utbedring av buzz samt at tv blir hentet og levert hjem hos meg. Det syns jeg var bra service. Jeg snakket med dalens om utbedring. Noen som har erfaring med de ang utbering av buzz?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sondrewn93
    Men hva er mulighetene for å heve kjøpet av Samsung-plasmaen pga buzzing-lyder? og jeg har handlet den fra svensk nettbutikk, kan jeg bare levere den til Samsung i og med at jeg har full samsung garanti?
    Jeg tror du må forholde deg til den svenske butikken der du kjøpte den, siden Samsung Norge ikke er forpliktet til å reparere TV'en din da den er kjøpt i Sverige. Dersom lovverket er det samme som i Norge, skal du uansett kunne heve kjøpet dersom angrefristen gjelder fremdeles (selv om det ikke er noe galt med skjermen).

Når det er sagt så skjønner jeg ikke at folk kjøper dyrere apparater i utlandet for å spare noen tusen kroner Dersom ting skulle gå galt kan ting fort bli dyrere enn om man hadde kjøpt TV'en i Norge (det er også praktiske hensyn her som f.eks. transport og ventetid ved reparasjoner).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min på Dustin Home. De hadde ingen avtaler med verksted i norge. De gikk med på å betale for utbedring av buzz samt at tv blir hentet og levert hjem hos meg. Det syns jeg var bra service.
    Det kaller jeg god service. Jeg tror ikke det er noe man kan forvente dersom man kjøpte apparatet i Sverige (en mindre samarbeidsvillig butikk ville kanskje forlangt at DU betalte for frakten). Selve reparasjonen skal du ikke betale for uansett så lenge garantien gjelder.

Jeg snakket med dalens om utbedring. Noen som har erfaring med de ang utbering av buzz?
    Nei, men det finnes en rekke tips lengre opp i tråden. Jeg har nemlig vært igjennom samme prosess selv (ikke med Dalens, men mange verksted -- og sannsynligvis Dalens -- forholder seg til Samsungs interne service bulletin).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenger litt hjelp her. Har fått stilt inn tv gansk bra.
    Lurer på om jeg skal ha på eller av følgende innstillinger.

Black tone

xvYCC

Digital NR

Film Mode

Denne hdmi black level har jeg ikk funnet. Er den bare til feks bluray spiller eller finner man den på vanlige innstillinger?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg tror du må forholde deg til den svenske butikken der du kjøpte den, siden Samsung Norge ikke er forpliktet til å reparere TV'en din da den er kjøpt i Sverige. Dersom lovverket er det samme som i Norge, skal du uansett kunne heve kjøpet dersom angrefristen gjelder fremdeles (selv om det ikke er noe galt med skjermen).

Når det er sagt så skjønner jeg ikke at folk kjøper dyrere apparater i utlandet for å spare noen tusen kroner Dersom ting skulle gå galt kan ting fort bli dyrere enn om man hadde kjøpt TV'en i Norge (det er også praktiske hensyn her som f.eks. transport og ventetid ved reparasjoner).
    Du tar feil.. Samsung NORDEN fikser også tv'r kjøpt i sverige. Det går på typebeteknelsem som slutter på XXY både i sverige, danmark og norge. Du får også byttet ut tv selv om det er kjøpt i sverige om garantien taler for det.

Samsung har felles distrubisjon for hele norden..

Jens

Side 37 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •