Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 999
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    I fare for å bli lynsjet av plasma fanskaren her, så vil jeg uansett si at har du mulighet å gå for en 8050 LED så hadde jeg heller gjort det enn 855.
    8050 har bedre sortnivå enn 855, men ellers slår 855'n så og si LED'n på alle andre områder...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det noen som kan gi meg noen tips for hvilke funksjoner jeg bør ha på når jeg skal se fotball? Dere ser oppsettet mitt sånn som det er nå. TV-en er brukt over 200 timer, så trenger ikke bekymre seg for noe på den fronten.

TV-en er proffkalibrert på HDMI 1 hvor PlayStation 3 som brukes til spilling og som blu-ray-spiller er koblet til.

Get-boksen står i HDMI 2, og her er innstillingene som følgende:

Cellelys: 4
    Kontrast: 95
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 50
    Farge: 50
    Nyanse (G/R): 50/50
    Svarttone: Av
    Dynamisk kontrast: Medium
    Gamma: 0
    Hudfarge: 0
    Kantforbedring: På
    Digital NR: Lav
    1080 Full HD bevegelsesden: Av
    Filmmodus: Auto2
    Ekte 100 Hz-demo: Av

Update: Jeg så nettopp et klipp fra en fotballkamp på NRK i vanlig SD, og der ble det hele bare en stor blur. Ingen skarphet what so ever... Mulig det var klippet som var dårlig, men har bare NRK atm, så får ikke testet noe mer enda.

La også merke til at i PS3-menyen var alle ikonene gulaktige istedenfor hvite, er dette vanlig når TV-en er proffkalibrert?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Er det noen som kan gi meg noen tips for hvilke funksjoner jeg bør ha på når jeg skal se fotball? Dere ser oppsettet mitt sånn som det er nå. TV-en er brukt over 200 timer, så trenger ikke bekymre seg for noe på den fronten.

TV-en er proffkalibrert på HDMI 1 hvor PlayStation 3 som brukes til spilling og som blu-ray-spiller er koblet til.

Update: Jeg så nettopp et klipp fra en fotballkamp på NRK i vanlig SD, og der ble det hele bare en stor blur. Ingen skarphet what so ever... Mulig det var klippet som var dårlig, men har bare NRK atm, så får ikke testet noe mer enda.

La også merke til at i PS3-menyen var alle ikonene gulaktige istedenfor hvite, er dette vanlig når TV-en er proffkalibrert?
    Jeg ville prøvd noe av de samme settingene som du har i fra pro kalinbreringen din jeg.. De vil nok få deg nærmest det du burde ha.. Mine SD signaler er utrolig skarpe uansett, selv fotball kamper. Jeg bruker mine kalibrerte settinger i fra HD signaler til SD signaler også, husk at tv uansett upkonverterer signalene dine til 1080i...

Jens

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    8050 har bedre sortnivå enn 855, men ellers slår 855'n så og si LED'n på alle andre områder...
    ja, det er bedre svartnivå - men det svartnivået på 8050 kommer med utrolig mange "barnesykdommer" som clouding og flashligting.. Dette er utrolig iriterende momenter...
    Det går jo knapt å se på de om kvelden en gang, og det jeg hadde hadde en meget mild utgave at disse sykdommene i forhold til andre jeg har sett...

Nei, 8050'n kan desverre ikke sammenlignes i det hele tatt med verken denne eller andre plasma tvr

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting lurer jeg litt på siden jeg bruker PS3 som Blu-ray-spiller...

Jeg ser at spillmodus aktiveres, dette er vel ikke optimalt når man ser film? Bør jeg slå av dette manuelt når jeg skal bruke den til å se film?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Har akkurat samme erfaring som deg etter å ha hatt min på service hos Dalens. ("utbedret i henhold til service-bulletin fra Samsung")

Ikke så mye forskjell på buzzingen etter servicen. Eneste positive jeg kan si er at det var en høyfrekvent lyd tidligere som nå er ca borte, men buzzingen er fortsatt like høy. Jeg hører den fortsatt i normale filmscener med "filmlyd". Ved lav/normal lyd på kveldstid er det så plagsomt at jeg må skru opp lyden. Eller tv av. Legger jeg øret inntil over tvet er summingen like høy som tidligere.

Jeg er vel ikke videre imponert av Samsung Prestige Service. Da jeg ringte Samsung og meldte feilen gav jeg beskjed om at jeg ønsket Prestige service. (tekniker hjem) De registrerte kun feilbeskrivelsen og jeg fikk beskjed om at verkstedet ville ta kontakt med meg innen 1-2 dager. Etter 3 dager måtte jeg ringe tilbake og gi beskjed om at ingen hadde tatt kontakt med meg. Fikk beskjed om at de skulle purre og dagen etter ringte Dalens. Siden det var tett på jul ble vi enige om å ta service første arbeidsdag over nyttår. De ringte som avtalt og hentet tv. Jeg fulgte servicen på Web og status stod som "mottatt" med beskrivelsen "demontert, feilsøkt, står til test" i 4-5 dager. Jeg skrev da en beskjed til de på websiden med spørsmål om de kunne redegjøre for status. Dagen etter endret statusen seg fra "mottatt" til "under arbeid" og "ferdig" med beskrivelsen "utført service-bulltin fra samsung" Og dagen etter det igjen ringte de for å avtale utlevering.

Jeg mistenker at de ikke har gjort så mye med tvet. Mulig de har oppdatert firmware? (har 2009/09/30_002009) Nå har jeg hatt tvet i ca 2 uker og hatt god tid til å vurdere buzzingen på nytt. Resultatet blir nok at jeg må kontakte Samsung igjen.

Ca 1 uke etter at jeg fikk tvet tilbake fra service fikk jeg et brev fra Samsung Prestige Service hvor de ønsket meg velkommen som Prestige kunde. Fikk et plastkort med Prestige Service nummer og et brev hvor det stod at dersom jeg ringer Samsung Prestige Service før kl 12:00 vil jeg få tekniker hjem dagen etter. Tar dem på ordet på mandag
    Fint om du holder oss oppdatert på dette! Har selv en "stående ordre"
    på service hos Dalens ift. buzzing, men hadde en magefølelse på at de ikke har spesielt peiling på hva de driver med i forhold til dette problemet.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical

Du burde jo bruke standard modusen hvis du skal få litt mer "sprut" i fargene.

Grunnen til at ikonene virker gulaktige er at den har relativt "varm" fargetone... Dette er smak og behag men aktiver Spillmodus når du spiller. Dette gjøres vel i Generelt menyen om jeg ikke husker helt feil. Da henger tven mye bedre med og du får mye mer liv i bildet. Den kalibrerte Film modusen skal kun brukes ved BR/DVD titting..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Fint om du holder oss oppdatert på dette! Har selv en "stående ordre"
    på service hos Dalens ift. buzzing, men hadde en magefølelse på at de ikke har spesielt peiling på hva de driver med i forhold til dette problemet.
    Jeg fikk ringt Samsung i dag før kl 12:00 og meldt feilen på nytt. Feilmeldingen gikk tilbake til Dalens som skal ta kontakt med meg innen kl 12:00 i morgen. (såkalt "backservice" eller hva de kalte det)

Problemet er som sagt fortsatt buzzing, men i tillegg har tvet nå fått horisontale streker over skjermen. Disse strekene er synlige i lys grå, lys gul, krem, grønn etc farger på skjermen. Og synes enda bedre når man går inn i menyene på tvet.

Dette er noe som har dukket opp eller blitt forsterket etter første service hos Dalens. Så ikke noe slikt da tvet var ny.

Merkelig at det skal være så mange "feil" på en så dyr tv. Men men, nå får de en sjanse til, til å rette feilene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    ja, det er bedre svartnivå - men det svartnivået på 8050 kommer med utrolig mange "barnesykdommer" som clouding og flashligting.. Dette er utrolig iriterende momenter...
    Det går jo knapt å se på de om kvelden en gang, og det jeg hadde hadde en meget mild utgave at disse sykdommene i forhold til andre jeg har sett...

Nei, 8050'n kan desverre ikke sammenlignes i det hele tatt med verken denne eller andre plasma tvr
    Og du mener 8050 ikke 6/7 serien? Hørte at 8 serien skal være bedre på clouding enn 6+7 serien. Det er visst også varierende hvor ille det er på modellene. Skulle gjerne sett en bra kalibrert 50" 855 i Oslo, men ingen av butikkene jeg har vært innom har hatt den utstilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min B855 er jeg også plaget med buzzing-lyd, de skulle vel ha fikset dette siden jeg handlet den januar/februar-skiftet 2010? når det er helt stille i huset og i rommet den står i(rommet er 10kvm) og jeg har tv-høyttaleren på 3 i volum, hører jeg en høy summing som øker og senker volum når jeg blant annet bytter kanal på get boxen, og jeg blir sliten i hodet og får vondt i hodet etter en 30min., og jeg hører buzzing-lyden bedre enn musikken fra tv-høyttaleren, er dette da en buzzing-lyd som ikke skal være der og som jeg bør melde fra om til Samsung? Jeg har ingen desibelmåler, skal sjekke om jeg kan skaffe en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er trist å høre om alle som sliter med disse skjermene. Men det bør være en advarsel til alle om IKKE å kjøpe disse skjermene før neste generasjon kommer. Problemet i dette tilfellet er at Samsung har kuttet dybden på skjermen så mye (et dobbeltglass og mer avstand innad i chassiet ville redusert buzzing) at skjermingen ikke er blitt god nok. Detter veldig synd da skjermen i seg selv faktisk er veldig god.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 50" eller 58" og hvor lang sitteavstand har du? Hvis du kun hører buzz når tv-lyden står på 3 så kan du se på deg selv om heldig.. På en normal tv-sending med dialog så hører jeg buzzingen ved tv-lyden på 20-30 fra 3m avstand.

Hører det også godt med normal lyd ut på anlegget på film (full 5.1 ved vanlig dialog/normale scener). På kvelden når det er helt stille og jeg må justere ned lyden betraktlig er buzzingen så fremtredende at jeg like gjerne kan slå av tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dalens tok selvfølgelig ikke kontakt med meg før kl 12:00 slik de skal i henhold til Prestige service. Ringte derfor til Samsung og klagde. Det hjalp jo selvfølgelig ingenting... Samsung support ringte Dalens og sjekket opp for meg. Da de ringte meg tilbake kom de med dette svaret: "Dalens tar kontakt med deg i dag hvis de får/har tid"

Personene hos Samsung virker å unngå Prestige service. Man må tydeliggjøre at man har krav på Prestige serivice hele tiden. Nå konfronterte jeg dem igjen med at de lover meg service innen 24 timer. (ringte før kl 12 i går) Vedkommende svarte: "å gi prestige service innen 24 timer er samsung sitt mål og visjon" De lover altså kunden service innen 24 timer samtidig som de gir verkstedet 24 timer på seg til å kontakte kunden ved prestige service.

Prestige service er verdiløst :evil:
    Første gangen jeg henvendte meg ang buzz tok det 2 uker fra jeg ringte til jeg fikk tilbake tv (inkl purring) UTEN at feilen var utbedret. De gadd ikke engang å oppdatere firmware.

Nå skal jeg ringe expert og høre om de kan bytte tvet, eller ta den tilbake. Ser ingen grunn til å levere den tilbake til Dalens med mindre jeg må..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom min Samsung PS58B855 tilbake fra et service-opphold på en uke grunnet buzzing. Jeg hadde store forventninger når jeg slo på TV'en i dag, men buzzingen er ikke forbedret i noen som helst grad. Den er skikkelig ille når man sitter rett foran TV'en, og mindre ille ved titting fra sidene. Dette var også tilfelle før jeg sendte den på service. Buzzingen høres uansett hvilket volum jeg har på anlegget. Verkstedet sa til meg at de så og si hadde eliminert buzzingen etter instrukser fra Samsung, og at en viss støy vil det alltid være. Problemet er fortsatt like stort, og nå er jeg ikke helst sikker på hva jeg gjør videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er i samme båt tydeligvis. Hvilket verksted stod for servicen på din tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    City Radio & TV service, de holder til i Trondheim. Hva med deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Dalens Elektronikkservice på Skytta utenfor Oslo som håndterer service på min tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er trist å høre om alle som sliter med disse skjermene. Men det bør være en advarsel til alle om IKKE å kjøpe disse skjermene før neste generasjon kommer. Problemet i dette tilfellet er at Samsung har kuttet dybden på skjermen så mye (et dobbeltglass og mer avstand innad i chassiet ville redusert buzzing) at skjermingen ikke er blitt god nok. Detter veldig synd da skjermen i seg selv faktisk er veldig god.
    Jeg har denne og merker knapt buzzinga. Hører mer til bryteren/dimmeren til lysene i taket...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne og merker knapt buzzinga. Hører mer til bryteren/dimmeren til lysene i taket...
    Da er du blant de heldige og ingenting er bedre enn det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Da er du blant de heldige og ingenting er bedre enn det!
    Jeg tror en del av de som hører det hadde hørt atskillig mindre til det om de ikke hadde hørt om problemet og...

Side 36 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •