Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men det er altså ingen som kan bekrefte at det er mulig å få ut analog lyd, uansett hvilken kilde du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Høres ut som samme typen støy som jeg har vært plaget av. Snakket med Samsung idag og de kjente til problemet. Har avtalt service på TV'en imorgen. Jeg ønsker å gi TV'en en ny sjanse, siden jeg er såpass fornøyd med TV'en ellers.

Fikk du noen tilbakemelding om hvilke ting de hadde gjort for å dempe lyden? Det har bl.a. vært snakk om gummiknotter og dempeplater her. Hvor lang tid tok det før du fikk TV'en tilbake?
    Det som er gjort er å legge inn pakning/demping av strømforsyningen fra y-sus/z-sus til skjermen. Disse kablene går rundt ytterkanten av skjermen, og vibrasjoner som strømmen skaper gir buzzelyden (slik forstod jeg det iallefall). Eller, som det står "damped strap cable from y-sus / z-sus" på utført lappen fra InfoCare. Leverte tv'en på en tirsdag, ringte vel hver dag for å høre om den var ferdig... Fikk den tilbake på fredagen samma uka.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gautev
    Men det er altså ingen som kan bekrefte at det er mulig å få ut analog lyd, uansett hvilken kilde du har?
    Du kan hente ut analog lyd utifra scarten. Tror dette funker på de fleste kilder, men jeg har ikke fått lyd utifra avspilling fra media senteret/USB inngangen...

Når det gjelder V10 vs. 855, så synes jeg, som jeg har nevnt tidligere, at 855 er en bedre tv og derfor valget mitt endte på denne. Ja, sortnivået er et hakk bedre på V10 men faktisk ikke så mye bedre. Noe oppskrytt i mine øyne da det fortsatt er laaangt unna Pioneer Kuro og Philips 46PFL9704 og Toshiba 46SV685 som er kongene av sortnivå...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smo1000
    Det som er gjort er å legge inn pakning/demping av strømforsyningen fra y-sus/z-sus til skjermen. Disse kablene går rundt ytterkanten av skjermen, og vibrasjoner som strømmen skaper gir buzzelyden (slik forstod jeg det iallefall). Eller, som det står "damped strap cable from y-sus / z-sus" på utført lappen fra InfoCare.
    Takk, da skal jeg informere teknikeren om dette i den skriftlige feilbeskrivelsen. Så får han selv vurdere om denne løsningen er relevant i mitt tilfelle.

Leverte tv'en på en tirsdag, ringte vel hver dag for å høre om den var ferdig... Fikk den tilbake på fredagen samma uka.
    Høres bra ut. Et (unødvendig) panelbytte ville jo tatt mye lengre tid.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Har et par flere spørsmål til deg Jens. Hvordan opplever du bildekveliteten kontra Lg ps 8000 hvis du har sett denne?
    Vet at dette spørsmålet ikke er myntet på meg, men jeg kan nevne at jeg har lest uttalelser fra 2-3 kalibreringseksperter som mener at billedkvaliteten på B850/855 er minst like bra som på Pioneers Kuro-skjermer, hvis en ser bort ifra svartnivå (en av disse valgte å kvitte seg med Kuro'en da 855 kom i hus). Fargegjengivelsen er bedre enn på Panasonic's V10-skjermer. Den er også skarpere enn noen annen plasma-skjerm jeg har sett. Skjermen håndterer også bevegelser veldig bra (her skal den også være bedre enn Kuro).

LG-skjermen du snakker om her er sikkert bra, men jeg aner ikke om den er like bra som Samsungen (men jeg antar at den er billigere: LG selger forholdsvis billige skjermer). LG har dessverre fått et litt dårlig ry på seg, som kanskje ikke er helt velfortjent. Jeg kjenner til flere som aldri ville kjøpt LG bare fordi merket ikke er så anerkjent som Samsung, Sony, Pioneer og Panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Vet at dette spørsmålet ikke er myntet på meg, men jeg kan nevne at jeg har lest uttalelser fra 2-3 kalibreringseksperter som mener at billedkvaliteten på B850/855 er minst like bra som på Pioneers Kuro-skjermer, hvis en ser bort ifra svartnivå (en av disse valgte å kvitte seg med Kuro'en da 855 kom i hus). Fargegjengivelsen er bedre enn på Panasonic's V10-skjermer. Den er også skarpere enn noen annen plasma-skjerm jeg har sett. Skjermen håndterer også bevegelser veldig bra (her skal den også være bedre enn Kuro).

LG-skjermen du snakker om her er sikkert bra, men jeg aner ikke om den er like bra som Samsungen (men jeg antar at den er billigere: LG selger forholdsvis billige skjermer). LG har dessverre fått et litt dårlig ry på seg, som kanskje ikke er helt velfortjent. Jeg kjenner til flere som aldri ville kjøpt LG bare fordi merket ikke er så anerkjent som Samsung, Sony, Pioneer og Panasonic.
    Jeg har 50" 855, hadde Pioneer 500A. Hadde en dårligere enn forventet LCD i huset i mellom dem. Men jeg ser kun fordeler med Samsungen VS Pioneeren. Men med Kuroen ute og den dårlige LCD'en i mellom, kan det hende jeg ble blindet litt av bildene på Samsungen. Jeg har LITT problem med buzzing, men merker det ikke til vanlig. (Hører det overhodet ikke vanligvis da lyd fra stereo og tv overdøver det totalt.
    Det som irriterte meg på Pioneeren var de utrolig idiotiske og ulogiske menyer og valg. Mange tilkoplinger er en av tinga jeg er ute etter. Men på pio kunne man jo ikke bruke alle! Om inngang "x" ble brukt til component, mistet man f.eks en HDMI-inngang eller hvordan det var. Nei helheten på Pioneer var dårlig.
    Det er dog en ting jeg gremmes over på nesten alt av nye TV'er. Noen klipp (ser mest ut til å være type nyhetsinnslag, kanskje med litt dårlig kvalitet, blir "hakkete" avspilt, en form for strobe. (Har aldri tenkt på hva det heter..))
    Ellers liker jeg bildet mye bedre på plasma enn LCD. Har hatt en del LCD, en LED og 2 plasma. Tror det går en stund før jeg får meg LCD igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vår PS50B855 i hus i dag. Den buzzer mye! Såpass at jeg får propper i ørene. Hører buzzinga også over film/tv med normalt lyttenivå (Spiller ipt ikke på "filmlydnivå" da vi har en 2 barn under 2 år i huset som også ser på tv..)
    Hørte svak buzzing på tilsvarende modell i butikken når jeg la øret inn mot skjermen men ikke i nærheten av det jeg hører her hjemme, dvs ganske så skuffet.. vår forrige 50 plasma fra samsung var ikke i nærheten av dette mtp egenstøy. Har også et problem med at når jeg tar tv-lyden digitalt ut fra CD HD PVR og inn på vår Linn-boks (forforsterker) så hakker lyden/er det støy på lyden, det gjorde det ikke før jeg koblet opp tv'en. Kan dette skyldes elektronisk støy fra tv'en? Ingen kabling er flyttet/byttet på bortsett fra at HDMI kabler er koblet direkte til PS50B855 da jeg ikke har HDMI switching i Linn-boksen. (Skal bytte ut digitalkabel og sjekke om dette blir bedre senere i kveld.) Det er nesten såpass at jeg vurderer å levere tv'en tilbake til butikken og gå for noe helt annet, selv om bildekvaliteten er veldig bra..

Hadde forventet at Samsung hadde fikset problemet med buzzing på nye modeller etter at dette har vært et problem en stund! (Om ikke vi har fått en gammel modell fra butikken da..)

EDIT: Tok en kjapp test etter at vi fikk lagt eldstemann. Kjører altså lyden digitalt via SPDIF fra CD HD PWR til Linn-boksen. Når PS50B855 TV-en står på så skurrer/støyer det på lyden. Når jeg slår av TV'en så blir lyden helt fin.. elektronikkstøy fra TV'en??!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring Samsung prestige service, de sender enten tekniker til deg ellers så stikker den avgårde på et par dagers service (blir hentet/kjørt tilbake) for Det der hørtes ekstremt ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    EDIT: Tok en kjapp test etter at vi fikk lagt eldstemann. Kjører altså lyden digitalt via SPDIF fra CD HD PWR til Linn-boksen. Når PS50B855 TV-en står på så skurrer/støyer det på lyden. Når jeg slår av TV'en så blir lyden helt fin.. elektronikkstøy fra TV'en??!
    prøv å ta lyden fra tv til forsterker og se hva som skjer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt mer, og problemene med lyden oppstår når CD HD PWR og TV er tilkoblet via HDMI. DVS TV'en kan stå på, uten bildesignal fra PWR'en og det blir da ikke støy på lyden. Har også testet med forskjellige HDMI kabler og problemet er likt. Dette har ikke vært et problem med tidligere plasmaskjermer eller LCD-skjermer vi har hatt i hus. (Også fra Samsung.)

prøv å ta lyden fra tv til forsterker og se hva som skjer
    EDIT: Har nå tatt bort lydtilkoblingen (digitalt) fra CD HD PWR og tar ut lyden via optisk kabel fra TV (finner ingen annen digital utgang?) og inn på Linn-boksen, da er det ikke støy der. MEN får bare valg stereo-lyd som valg, kan PS50B855 bare gi ut stereo-lyd via optisk utgang? (Har ikke funnet noe om dette i manual/meny.)

Terka, og fruen, er litt frustrert nå... vurderer å heve kjøpet og gå tilbake til en god gammel "tykk-plasma".

EDIT2: Kom også på at når TV og PWR var tilkoblet via HDMI og PWR og Linn-boks (forforsterker) var tilkoblet via SPDIF (digital lyd) så gikk støyen på lydsignalet bort når jeg slo på menyen på PWR'en.. kan det da være CD HD PWR som er "overfølsom" for støy? (hadde dog som nevnt samme kobling til 2 forskjellige tv'er tidligere uten problemer.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig merkelig ut, og høres ikke minst ut som det er PVR'en din som sliter litt. Men du skal ikke trenge å bytte tv, det er jeg sikker på.

Prøv å oppdater den? Prøv en annen HDMI-inngang på tv'en? Skjønner ikke at det hjelper, men så skjønner jeg heller ikke hvorfor du får dette problemet..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig merkelig ut, og høres ikke minst ut som det er PVR'en din som sliter litt. Men du skal ikke trenge å bytte tv, det er jeg sikker på.

Prøv å oppdater den? Prøv en annen HDMI-inngang på tv'en? Skjønner ikke at det hjelper, men så skjønner jeg heller ikke hvorfor du får dette problemet..
    Enig i at det kan se ut som om det er PVR'en som er kilen. Men dette har ikke vært et probmlem tidligere, senest samme dag fungerte det ok med annen tv tilkoblet.

Har testet alle HDMI inngangene, ingen forskjell.

Skal senere sjekke om det fungerer å flytte strømstøpsel for tv til/fra jordet punkt. (Sjekke om det er en eller annen form for jordsløyfe ute og går..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SAMSUNG PS50B855Y1W en bra TV? Jeg liker xbox og film. er på jobb og rekker derfor ikke lese noe om den og skal kjøpe ny tv om noen timer. hurtig svar mottas med takk. Skriv gjerne litt om pluss og minus sider ved tven

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Enig i at det kan se ut som om det er PVR'en som er kilen. Men dette har ikke vært et probmlem tidligere, senest samme dag fungerte det ok med annen tv tilkoblet.

Har testet alle HDMI inngangene, ingen forskjell.

Skal senere sjekke om det fungerer å flytte strømstøpsel for tv til/fra jordet punkt. (Sjekke om det er en eller annen form for jordsløyfe ute og går..
    En liten oppdatering: Det hjalp å bytte strømuttak, dvs det ble antagelig en eller annen form for jordsløyfe. Lyden via spdif fra CD HD PVR ble helt fin igjen. Da gjenstår det bare å få gjordt noe med buzzinga.

Koblet forresten TV'en til ethernett også og den fant automatisk en Netgear Readynas PRO via DLNA og den finner og kan vise musikk/bilder/film lett.

EDIT:
    Har nå sjekket ut Samsung Prestige Service, og de dekker kun Osloregionen (og Bergen?).
    Har videre avtalt med butikken at vi får byttet TV'en i en annen av samme modell som vi skal prøve ut. Dersom den også da har samme buzz'ing, skal en av dem utbedres. Deretter skal vi prøve den på nytt og se om vi blir fornøyd.

Til redoram:
    PS50B855 har et veldig bra skjermbilde. Dog er det vel fortsatt slik at LCD er bedre til spilling (dersom du spiller mye på din XBOX)? Andre kan sikkert bekrefte dette bedre da jeg ikke spiller selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt samme problem med støy?

Er det fortsatt samme problem med støy på de 855 modellene som
    nå blir solgt, eller skal det være fiksa på nyere prod. dato?

Merkelig om de fortsatt selger disse skjermene uten å ha
    gjort noen forbedringer. Må jo bli sinnsykt mye ekstra arbeid
    for samsung om de ikke har fiksa dette.

Gidder rett og slett ikke bruke så mye penger på en ny tv hvis
    dette fortsatt er et stort problem.

Kan evt 8050 led modellen være et greit alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Er det fortsatt samme problem med støy på de 855 modellene som
    nå blir solgt, eller skal det være fiksa på nyere prod. dato?

Merkelig om de fortsatt selger disse skjermene uten å ha
    gjort noen forbedringer. Må jo bli sinnsykt mye ekstra arbeid
    for samsung om de ikke har fiksa dette.

Gidder rett og slett ikke bruke så mye penger på en ny tv hvis
    dette fortsatt er et stort problem.

Kan evt 8050 led modellen være et greit alternativ?
    I fare for å bli lynsjet av plasma fanskaren her, så vil jeg uansett si at har du mulighet å gå for en 8050 LED så hadde jeg heller gjort det enn 855.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vært på service

Har hatt min på service hos Dalens og fikk beskjed om at den var utbedret i henhold til service-bulletin fra Samsung.

Det er ikke stor forskjell på buzzingen. Den er der fremdeles. Merket at de har skiftet firmware(jeg hadde allerede inne den siste fra november) slik at alle custom-innstillingene var borte. De ville heller ikke fortelle hva som er blitt gjort med apparatet. Det var visst veldig hemmelig.

Noen som vet om den service-bulletinen inkludere skifte av komponenter? Litt kjedelig om det eneste de har gjort er å skifte FW når man vet at det ikke hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansC
    Har hatt min på service hos Dalens og fikk beskjed om at den var utbedret i henhold til service-bulletin fra Samsung.

Det er ikke stor forskjell på buzzingen. Den er der fremdeles. Merket at de har skiftet firmware(jeg hadde allerede inne den siste fra november) slik at alle custom-innstillingene var borte. De ville heller ikke fortelle hva som er blitt gjort med apparatet. Det var visst veldig hemmelig.

Noen som vet om den service-bulletinen inkludere skifte av komponenter? Litt kjedelig om det eneste de har gjort er å skifte FW når man vet at det ikke hjelper.

Så tv'en ble ikke no særlig bedre etter du hadde den på service?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min første 50B850 forrige uke. Etter 1. dag, forsvant den ene linjen med pixler.
    Sendte mail til Netshop, og fikk ny tv med en gang,
    Buzzingen på den første var til stede, men ikke plagsom.
    Tv nr.2 har faktisk ikke buzzing i det hele tatt, vet ikke om det er gjort noe med den før den ble sendt ut. Hvis ikke så er det stor forskjell på displayene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansC

Har akkurat samme erfaring som deg etter å ha hatt min på service hos Dalens. ("utbedret i henhold til service-bulletin fra Samsung")

Ikke så mye forskjell på buzzingen etter servicen. Eneste positive jeg kan si er at det var en høyfrekvent lyd tidligere som nå er ca borte, men buzzingen er fortsatt like høy. Jeg hører den fortsatt i normale filmscener med "filmlyd". Ved lav/normal lyd på kveldstid er det så plagsomt at jeg må skru opp lyden. Eller tv av. Legger jeg øret inntil over tvet er summingen like høy som tidligere.

Jeg er vel ikke videre imponert av Samsung Prestige Service. Da jeg ringte Samsung og meldte feilen gav jeg beskjed om at jeg ønsket Prestige service. (tekniker hjem) De registrerte kun feilbeskrivelsen og jeg fikk beskjed om at verkstedet ville ta kontakt med meg innen 1-2 dager. Etter 3 dager måtte jeg ringe tilbake og gi beskjed om at ingen hadde tatt kontakt med meg. Fikk beskjed om at de skulle purre og dagen etter ringte Dalens. Siden det var tett på jul ble vi enige om å ta service første arbeidsdag over nyttår. De ringte som avtalt og hentet tv. Jeg fulgte servicen på Web og status stod som "mottatt" med beskrivelsen "demontert, feilsøkt, står til test" i 4-5 dager. Jeg skrev da en beskjed til de på websiden med spørsmål om de kunne redegjøre for status. Dagen etter endret statusen seg fra "mottatt" til "under arbeid" og "ferdig" med beskrivelsen "utført service-bulltin fra samsung" Og dagen etter det igjen ringte de for å avtale utlevering.

Jeg mistenker at de ikke har gjort så mye med tvet. Mulig de har oppdatert firmware? (har 2009/09/30_002009) Nå har jeg hatt tvet i ca 2 uker og hatt god tid til å vurdere buzzingen på nytt. Resultatet blir nok at jeg må kontakte Samsung igjen.

Ca 1 uke etter at jeg fikk tvet tilbake fra service fikk jeg et brev fra Samsung Prestige Service hvor de ønsket meg velkommen som Prestige kunde. Fikk et plastkort med Prestige Service nummer og et brev hvor det stod at dersom jeg ringer Samsung Prestige Service før kl 12:00 vil jeg få tekniker hjem dagen etter. Tar dem på ordet på mandag

Side 35 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •