Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 999
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    vknotten:
    brennarn:

Siden dere har 58B855 uten buzz så lurer jeg på hvor og når deres tver er produsert. Dette står på en klistrelapp bak på tvet.

Min har har problemer med buzz og jeg har akkurat hatt tvet til service hos Dalens. Buzzingen er tonet noe ned, og den aller verste høyfrekvente lyden er borte. Tvet buzzer fortsatt for mye i mine ører så jeg er ikke helt fornøyd. Hører fortsatt buzzingen ved normalt lydnivå på tvsendinger fra 2,5 - 3m avstand. Det er absolutt mest plagsomt når man sitter rett foran skjermen. Jeg har murvegger både bak tvet og bak meg når jeg ser på tv, så mulig det er godt grunnlag for lydrefleksjoner.. Gjorde en test og flyttet tvet så jeg fikk vindu med gardin bak og litt større rom foran skjermen og da var kanskje noe mindre buzz.

Konklusjon: Vært på service, blitt noe bedre men ikke helt fornøyd.

Veldig usikker på hva jeg gjør nå. Noen som vet om det er mulig å måle buzzlyden korrekt (db)?
    Jeg har ikke 58B855, men 58B850. Den er produsert i Ungarn november 2009. Litt summing/buzzelyd. Men det er varierende, vanligvis ikke så veldig ille.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du kan bruke scart til phono ja. Og nei, tven er ikke godkjent for RiksTV

Har du prøvd selv scart til phono? eller noen andre for den saks skyld? På flere typer innsignal? Har lest at dette fungerer kun med analoge signaler, uten at jeg ser noen åpenbar logikk her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min PS50B65* nå i 2 dager og var strålende fornøyd. Men så etter jeg oppgraderte til siste firmwaren, tven gikk av og så på igjen, ble hele bildet snudd 180 grader!

Forstår ikke helt hva som skjedde, men ikke så lett og se på tv opp ned. Er det en måte og rotere bildet på evt ved tastetrykk eller noe? Har forsøkt å gå tilbake til forrige firmware, men ingen endring i bilderoteringen.

Jeg oppgraderte fra 002004 til 002005 firmware, så om noen har en 002004 liggende ville jeg gjerne prøvd å overskreve den eksisterende.

Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidz0n
    Jeg har hatt min PS50B65* nå i 2 dager og var strålende fornøyd. Men så etter jeg oppgraderte til siste firmwaren, tven gikk av og så på igjen, ble hele bildet snudd 180 grader!

Forstår ikke helt hva som skjedde, men ikke så lett og se på tv opp ned. Er det en måte og rotere bildet på evt ved tastetrykk eller noe? Har forsøkt å gå tilbake til forrige firmware, men ingen endring i bilderoteringen.

Jeg oppgraderte fra 002004 til 002005 firmware, så om noen har en 002004 liggende ville jeg gjerne prøvd å overskreve den eksisterende.

Noen tips?
    Nå er dette for 850 og ikke 650-serien.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 50" 850 fra netshop i går.
    Det virker som en meget bra TV.
    Men ....... i dag når jeg kom hjem fra jobb, så hadde jeg mistet alle pixlene på den ene linjen ca 5 cm over bunnen på bildet.

Noen andre som har oppdaget det samme?

Sendte mail til Netshop, ba dem om å sende meg en ny tv, og jeg sendte min i retur med samme bilen som leverer min.
    Har bare hatt tv´n i 24 timer når dette skjer. Så uansett gjelder angreretten.
    Regner med at netshop ordner opp.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert spurt om før,men kunne ikke finne noe.
    På min PS58B855 har jeg et problem når jeg ser fotball.Vet jo at panoreringer kan være et problem.
    Er det noen innstillinger jeg kan prøve for at,ved f.eks et langt oppspill,ballen ikke skal etterlate seg en masse "skyggeballer"?Er et skikkelig etterslep av baller etter "originalen" viss dere skjønner hva jeg mener
    Sikkert noen som er lei av slike spørsmål,men håper noen har litt tips?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med PS50B855 (Y1WXXE) så langt:

Jeg er svært fornøyd med denne TV'en, bortsett fra en ting: Den elektroniske støyen som er blitt diskutert i denne tråden. Dette er faktisk den tredje modellen jeg har.

Den første byttet jeg ut i håp om at jeg ville få en modell som ikke lagde denne ulyden. Da denne også viste seg å være like ille, så bestemte jeg meg for å kjøpe Panasonic V10 istedet (50 tommeren). Denne hadde jeg hørt mye positivt om og den hadde også vunnet noen tester.

Men denne viste seg å være dårligere enn Samsungen på omtrent alle områder: Billedkvaliteten var ikke på høyde med Samsungen (selv etter en masse eksperimentering med innstillinger), funksjonaliteten var manglende og designet var heller ikke like bra (jeg reagerte også på det ganske dårlige bildet det produserte fra min analoge kabel TV. Her var Samsungen mye bedre).

Jeg fikk ikke det samme kvalitetsinntrykket som jeg fikk av Samsungen, og mitt inntrykk var at skjermen heller ikke var like gjennomtenkt. Den kostet attpåtil noen tusenlapper ekstra. Panasonic'en lagde imidlertid ikke den samme ulyden som Samsungen.

Så da valgte jeg å gjøre et siste forsøk med Samsungen, siden jeg synes billedkvaliteten var utrolig bra (særlig billedskarpheten, renheten i bildet og fargegjengivelsen imponerte). Denne kommer jeg ikke til å bytte inn: Jeg vil forsøke å få den repartert istedet, slik enkelte her har gjort (dempeplater eller gummiknotter, evt. bytte av Y-kort). Dersom det ikke fungerer, så har jeg dessverre ikke annet valg enn å finne en helt annen skjerm.

Dersom Samsung har andre modeller som produserer et bilde av tilnærmet samme kvalitet, men med et tykkere chassis (som reduserer sjansen for at det oppstår ulyd slik som på 855), så vil jeg vurdere å kjøpe en av disse.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidz0n
    Jeg har hatt min PS50B65* nå i 2 dager og var strålende fornøyd. ... Noen tips?
    Ja, opprett en annen tråd eller finn en eksisterende B65*-tråd, denne tråden gjelder B855

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med PS50B855 (Y1WXXE) så langt:

Jeg er svært fornøyd med denne TV'en, bortsett fra en ting: Den elektroniske støyen som er blitt diskutert i denne tråden. Dette er faktisk den tredje modellen jeg har.

Den første byttet jeg ut i håp om at jeg ville få en modell som ikke lagde denne ulyden. Da denne også viste seg å være like ille, så bestemte jeg meg for å kjøpe Panasonic V10 istedet (50 tommeren). Denne hadde jeg hørt mye positivt om og den hadde også vunnet noen tester.

Men denne viste seg å være dårligere enn Samsungen på omtrent alle områder: Billedkvaliteten var ikke på høyde med Samsungen (selv etter en masse eksperimentering med innstillinger), funksjonaliteten var manglende og designet var heller ikke like bra (jeg reagerte også på det ganske dårlige bildet det produserte fra min analoge kabel TV. Her var Samsungen mye bedre).

Jeg fikk ikke det samme kvalitetsinntrykket som jeg fikk av Samsungen, og mitt inntrykk var at skjermen heller ikke var like gjennomtenkt. Den kostet attpåtil noen tusenlapper ekstra. Panasonic'en lagde imidlertid ikke den samme ulyden som Samsungen.

Så da valgte jeg å gjøre et siste forsøk med Samsungen, siden jeg synes billedkvaliteten var utrolig bra (særlig billedskarpheten, renheten i bildet og fargegjengivelsen imponerte). Denne kommer jeg ikke til å bytte inn: Jeg vil forsøke å få den repartert istedet, slik enkelte her har gjort (dempeplater eller gummiknotter, evt. bytte av Y-kort). Dersom det ikke fungerer, så har jeg dessverre ikke annet valg enn å finne en helt annen skjerm.

Dersom Samsung har andre modeller som produserer et bilde av tilnærmet samme kvalitet, men med et tykkere chassis (som reduserer sjansen for at det oppstår ulyd slik som på 855), så vil jeg vurdere å kjøpe en av disse.
    Jeg har samme erfaring med V10. 855 er MYE bedre på SD-signaler, betydelig bedre fargegjengivelse og milevis foran når det gjelder støyfrie bilder...

Treffer Samsung på sortnivå i 2010, så er Samsung min nye plasma igjen... men det blir det nok uansett.

Huff, på onsdag kommer kjøper og henter 855'n min... Det blir trist. Men når jeg skal bort i 4 mnd så er det lite vits at den står hjemme ubrukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått prøvd Panasonic V10, er virkelig bildet så mye bedre både på HD og SD på Samsung i forhold til Panasonic, da er det rart syns jeg at V10 har fått så mye skryt?? Jeg håper virkelig Samsung har fått fjerna summe/buzzelyden på 2010-modellene som kommer... da blir det kanskje Samsung HD 3D tv jeg kommer til å kjøpe, ellers blir det nok Panasonic HD 3D...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har ikke fått prøvd Panasonic V10, er virkelig bildet så mye bedre både på HD og SD på Samsung i forhold til Panasonic, da er det rart syns jeg at V10 har fått så mye skryt??
    På SD hersker det ingen tvil om at Samsungen er bedre (Panasonic'en gjorde en skuffende dårlig jobb på de-interlacing av SD-materiale og bildene jeg fikk servert fra kabel TV var fulle av jaggies. Støyfjerningen var også bedre på Samsungen).

Når det gjelder HD så foretrekker jeg et litt skarpere bilde, slik jeg er vant med fra Sonys LCD-skjermer (som er kjent for sine knivskarpe bilder). Å gå fra Samsungen til Panasonic'en med sitt mykere bilde var derfor en skuffelse. Samsungen gjør en veldig bra jobb med å produsere et skarpt bilde uten negative bi-effekter. Jeg forsøkte å øke skarpheten til Panasonic'en littegrann, men det produserte også et mindre naturlig bilde. Dessuten var bildet til Samsungen 'renere' (mindre 'maurstøy' i bildet) og minnet mer om LCD-skjermer i så måte.

Totalt sett hadde Samsungen mer dybde og fargedynamikk i bildet. Panasonic'en har muligens litt bedre svartnivå, men svartnivået til Samsungen er bra nok for meg. Billedkvalitet dreier seg ikke bare om svartnivå, og når jeg tar Samsungens andre kvaliteter i betraktning så leverer den totalt sett et bedre bilde etter min personlige mening.

Forskjellen på HD-materiale er imidlertid ikke som dag og natt mellom disse to skjermene. Panasonic'en er en bra skjerm synes jeg, men hvorfor skulle jeg velge den når jeg måtte betale mer for den og når den produserte et bilde jeg ikke var helt fornøyd med?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På SD hersker det ingen tvil om at Samsungen er bedre (Panasonic'en gjorde en skuffende dårlig jobb på de-interlacing av SD-materiale og bildene jeg fikk servert fra kabel TV var fulle av jaggies. Støyfjerningen var også bedre på Samsungen).

Når det gjelder HD så foretrekker jeg et litt skarpere bilde, slik jeg er vant med fra Sonys LCD-skjermer (som er kjent for sine knivskarpe bilder). Å gå fra Samsungen til Panasonic'en med sitt mykere bilde var derfor en skuffelse. Samsungen gjør en veldig bra jobb med å produsere et skarpt bilde uten negative bi-effekter. Jeg forsøkte å øke skarpheten til Panasonic'en littegrann, men det produserte også et mindre naturlig bilde. Dessuten var bildet til Samsungen 'renere' (mindre 'maurstøy' i bildet) og minnet mer om LCD-skjermer i så måte.

Totalt sett hadde Samsungen mer dybde og fargedynamikk i bildet. Panasonic'en har muligens litt bedre svartnivå, men svartnivået til Samsungen er bra nok for meg. Billedkvalitet dreier seg ikke bare om svartnivå, og når jeg tar Samsungens andre kvaliteter i betraktning så leverer den totalt sett et bedre bilde etter min personlige mening.

Forskjellen på HD-materiale er imidlertid ikke som dag og natt mellom disse to skjermene. Panasonic'en er en bra skjerm synes jeg, men hvorfor skulle jeg velge den når jeg måtte betale mer for den og når den produserte et bilde jeg ikke var helt fornøyd med?
    Jeg har hatt en PS58B850 her nå, og det er en super tv, veldig skarpt bilde, er kjempefornøyd både med hd og sd...men det er den summinga/buzzinga og at jeg har lyst på HD 3D istedet når det kommer som gjør at jeg sender tven tilbake...så bra tv at det er leit å kvitte seg med den...etter alt jeg leser om hvor mye skarpere bilde Samsung har enn Panasonic så blir det vel Samsung HD 3D tv på meg tenker jeg, selv om visst Panasonic har det beste 3D systemet, om ikke Panasonic har gjort noe med skarpheten i bildet på 2010-modellene...Men håper så inderlig at summinga/buzzinga ikke blir et problem i 2010-modellene til Samsung også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer visst med størrelser 50', 54', 58' og 65'. Noen som vet hvilke størrelser 2010-modellene til Samsung blir?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, opprett en annen tråd eller finn en eksisterende B65*-tråd, denne tråden gjelder B855
    vel, nå er nå disse to tv'ne ganske like, ikke så mye mere enn dybden i de som er forskjellige. Om noen er interessert så har jeg sett begge disse kalibrert side om side, og du ser ikke noe forskjell. Ikke om dagen og ikke om kvelden. Derfor synes jeg ikke det er noe problem å lufte erfaringer med denne skjermen her. Når det gjelder plasma B-09 serien til samsung så er den rimelig lik over det hele, den største forskjellen er designet.

Men svaret på det problemet du har med din 650 tror jeg hadde ringt buttikk eller samsung om. Ingenting som skulle være mulig å stille på (på tv i allefall) som kan få bilde til å snu 180 grader..

jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Sikkert spurt om før,men kunne ikke finne noe.
    På min PS58B855 har jeg et problem når jeg ser fotball.Vet jo at panoreringer kan være et problem.
    Er det noen innstillinger jeg kan prøve for at,ved f.eks et langt oppspill,ballen ikke skal etterlate seg en masse "skyggeballer"?Er et skikkelig etterslep av baller etter "originalen" viss dere skjønner hva jeg mener
    Sikkert noen som er lei av slike spørsmål,men håper noen har litt tips?
    personlig så tror jeg dette handler vel så mye dårlige signaler, jeg ser aldrig slike problemer på min verken når jeg ser på vanslige sd sendinger eller hd sendinger med fotball.

Hvordan leverer du signalene?

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Service buzzing PS50B855

Har nå fått tv'en tilbake fra service hos info care (støy demping). Jeg var veldig plaget av høyfrekvent buzzing, da spesielt ved mørke scener. Buzzingen kom fra midten av panelet. Resultatet etter servisc er at buzzingen er der fremdelses, men i mye lavere grad. Faktisk så hører jeg det kun med tv'en muta, og da ved mørke scener. Jeg er fornøyd med dette og kan endelig konsentrere meg om å se på tv, isteden for å irriterer meg grønn over buzzinga.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan Samsung er på å få returnere tv evt. få den byttet? Jeg har tenkt å kjøpe en fra fyndbørsen i sverige, da følger det med samsung sin prestige serivice. Men forutsatt at jeg ikke under noen omstendighet må være avhengig av å sende den tilbake dit. Det blir altfor dyrt. Så hvis de ikke greier å fikse lyden på tv'en min, kan jeg da returnere den til Samsung her i norge og få tilbake mine penger(en såkalt RMA)?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    vel, nå er nå disse to tv'ne ganske like, ikke så mye mere enn dybden i de som er forskjellige. Om noen er interessert så har jeg sett begge disse kalibrert side om side, og du ser ikke noe forskjell.
    Vel, det kan diskuteres, ettersom jeg har hørt andre si at 850-serien gir bedre bilde enn 650

Uansett så synes jeg i utgangspunktet at tekniske diskusjoner omkring andre modeller hører hjemme i en annen tråd. Dessuten er det nok større sjanse for at han får respons dersom han åpner en ny tråd spesifikt for hans problemstilling (og jeg ser at det er nettopp det vedkommende har gjort).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smo1000
    Har nå fått tv'en tilbake fra service hos info care (støy demping). Jeg var veldig plaget av høyfrekvent buzzing, da spesielt ved mørke scener. Buzzingen kom fra midten av panelet. Resultatet etter servisc er at buzzingen er der fremdelses, men i mye lavere grad. Faktisk så hører jeg det kun med tv'en muta, og da ved mørke scener. Jeg er fornøyd med dette og kan endelig konsentrere meg om å se på tv, isteden for å irriterer meg grønn over buzzinga.
    Høres ut som samme typen støy som jeg har vært plaget av. Snakket med Samsung idag og de kjente til problemet. Har avtalt service på TV'en imorgen. Jeg ønsker å gi TV'en en ny sjanse, siden jeg er såpass fornøyd med TV'en ellers.

Fikk du noen tilbakemelding om hvilke ting de hadde gjort for å dempe lyden? Det har bl.a. vært snakk om gummiknotter og dempeplater her. Hvor lang tid tok det før du fikk TV'en tilbake?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har nå falt ned på en besluttning om å bestille denne tvn etter et par måneder i tekeboksen. Hadde en Lg ps8000 60 som jeg levert tilbake grunnet pikselfeil

Sånn jeg forstår det så har vel du ikke hatt noen problemer med denne skjermen Jens Eike? Så da er det vel mulig å få eksemplarer som fungerer ok?

Har et par flere spørsmål til deg Jens. Hvordan opplever du bildekveliteten kontra Lg ps 8000 hvis du har sett denne?

Vet du om innstillingene til Flatpanel.dk er brukbare eller burde man kjøpe utstyr for å kalibrere selv?

Kjetil.

Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •