Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gautev
    Jeg mistenker at flere av dere blander buzzingen fra trafoen(som alle plasma-tver har), og denne andre lyden som er spesifikk for 8-serien til samsung?
    Det er mulig noen blander buzzing i fra trafo, men dette er uansett en utrolig høy og irriterende lyd som faktisk overdøver tv lyden selv om jeg øker lyden til 40+, om den forårsakes av det ene eller andre skal jeg ikke si, men det er uansett ikke noe som kan være slik.

Lyden er mye høyere når bildet er mørkt en lyst, og midt foran tv'n er lyden mye sterkere enn om man sitter litt på siden og eller underkant.. (ligge på sofaen stillingen).

/Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er RiksTv godkjent (857)

Har selv en 58B850 med cam og RiksTv, og det fungerer uten problem. Også firmware oppdateringen fungerer via RiksTv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E det noen så har kobla tvn til forsterker ?
    Får ikke lyd jeg.. Har skiftet på tvn og til eksterne høytallere..

Hvordan kobler du det til forsterker.. Trodde det bare var gul grøn bak jeg til forsterker ? Har ikke mulighet for optisk...

Noen som har et bra svar t meg ?? =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    E det noen så har kobla tvn til forsterker ?
    Får ikke lyd jeg.. Har skiftet på tvn og til eksterne høytallere..

Hvordan kobler du det til forsterker.. Trodde det bare var gul grøn bak jeg til forsterker ? Har ikke mulighet for optisk...

Noen som har et bra svar t meg ?? =)
    må bare spørre om du har gått inn i menyen til tv og skiftet til ekstern kilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere horisontale linjer på hvit/grå skjerm

Jeg har en snart en måned gammel PS58B855 som nå snart har stått på i 100 timer. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg på et helt hvitt bilde 5 horisontale linjer på skjermen. Det virker som at det er skille mellom ulike lysstyrker i feltene derfor blir disse synlige på helt hvit skjerm. Jeg kjører med kontrast skarpet cellelys osv under 50%. Dersom jeg skrur opp dette til standard så blir linjene enda mer synlig. I tillegg har jeg passet på å ikke kjøre film med svart felt og alltid brukt rulling hver kveld etter bruk. Spill og pc har aldri vært brukt.
    Dette er utrolig irriterende når jeg først har lagt merke til linjene. Er det en produksjonsfeil på min tv eller kan dette forsvinne med lengre innkjøring? På meg virker det som at skjermen er delt inn i soner og disse sonene har forskjellig lysstyrker. Ellers er skjermen kjøpt på Soundgarden og er veldig stille, ingen buzz osv. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Vebjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    må bare spørre om du har gått inn i menyen til tv og skiftet til ekstern kilde

Ja har det.

Har verken hdmi eller optisk så må bruke de bak.

Er det rett at det bare er ffra grøn gul til forsterker.? Viss det er det er det noe problem med de utgangene tydligvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vknotten
    Jeg har en snart en måned gammel PS58B855 som nå snart har stått på i 100 timer. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg på et helt hvitt bilde 5 horisontale linjer på skjermen. Det virker som at det er skille mellom ulike lysstyrker i feltene derfor blir disse synlige på helt hvit skjerm. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.
    Vebjørn
    Nå har jeg studert min 50" 855 men kan ikke etter beste evne se noen linjer, hverken horisontale eller vertikale med en masse forskjellige instillinger, nå kjører jeg kontrast på 100%, cellelys 10 og kan heller ikke da se noen feil i bildet.

Høres ikke riktig ut at du skal ha noen form linjer, men kanskje er dette en quirk på 58", kanskje noen med 58" som kan svare?

/Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en snart en måned gammel PS58B855 som nå snart har stått på i 100 timer. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg på et helt hvitt bilde 5 horisontale linjer på skjermen. Det virker som at det er skille mellom ulike lysstyrker i feltene derfor blir disse synlige på helt hvit skjerm. Jeg kjører med kontrast skarpet cellelys osv under 50%. Dersom jeg skrur opp dette til standard så blir linjene enda mer synlig. I tillegg har jeg passet på å ikke kjøre film med svart felt og alltid brukt rulling hver kveld etter bruk. Spill og pc har aldri vært brukt.
    Dette er utrolig irriterende når jeg først har lagt merke til linjene. Er det en produksjonsfeil på min tv eller kan dette forsvinne med lengre innkjøring? På meg virker det som at skjermen er delt inn i soner og disse sonene har forskjellig lysstyrker. Ellers er skjermen kjøpt på Soundgarden og er veldig stille, ingen buzz osv. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Vebjørn
    du er ikke alene har samme problem jeg også,har akkurat samme type tv og opplever det samme som deg.Spesielt når den står på innstillingen film men når jeg gikk over til standard da ble det litt mindre synlig.Men det er veldig irriterende.Men buzz er heller ikke og høre her i gården så det spørs om vi har fått fra samme leveranse,fabrik etc. vurderer og høre med lefdal der jeg kjøpte den om hva som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    du er ikke alene har samme problem jeg også,har akkurat samme type tv og opplever det samme som deg.Spesielt når den står på innstillingen film men når jeg gikk over til standard da ble det litt mindre synlig.Men det er veldig irriterende.Men buzz er heller ikke og høre her i gården så det spørs om vi har fått fra samme leveranse,fabrik etc. vurderer og høre med lefdal der jeg kjøpte den om hva som er problemet.
    "bra" at flere har samme problem som meg. Er i kontakt med soundgarden nå og de har ikke hørt om dette problemet. Avventer videre avklaringer der siden de spurte om jeg kunne sjekke med forskjellige kabler osv. Skal begynne å gjøre dette nå. Min tv er produsert i ungarn, november 2009. Er din av samme parti? En tv til mange lapper skal ikke være slik så får håpe det går å få disse linjene bort.
    Vebjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "bra" at flere har samme problem som meg. Er i kontakt med soundgarden nå og de har ikke hørt om dette problemet. Avventer videre avklaringer der siden de spurte om jeg kunne sjekke med forskjellige kabler osv. Skal begynne å gjøre dette nå. Min tv er produsert i ungarn, november 2009. Er din av samme parti? En tv til mange lapper skal ikke være slik så får håpe det går å få disse linjene bort.
    Vebjørn
    skal prøve og sjekke opp når den er laget og hvor den er produsert,prøv og skriv noen ord når du har hørt fra soundgarden.Skal se om jeg får tatt meg tid og snakke med lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve og sjekke opp når den er laget og hvor den er produsert,prøv og skriv noen ord når du har hørt fra soundgarden.Skal se om jeg får tatt meg tid og snakke med lefdal.
    Hei.
    Fikk svar fra soundgarden. Skal ringe å bestille henting av tv i morgen. Det er tydeligvis en feil som ikke skal være der.
    Se link under. Her er samme problem beskrevet. Det er lagt ved bilder i første tråd. (må registrere deg for å se bildene) Mine linjer er veldig lik disse bare at feltene med ulik lysstyrke er bredere ca 12 cm. Spent på hvor dette ender. Veldig fornøyd med denne tv'n bortsett fra disse linjene. Typisk.
    Does your Samsung plasma suffer from horizontal line bleed? - AVS Forum

Vebjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt min Samsung PS58B855. Gnistrende bilde, men som jeg fryktet, svært mye buzzing. Jeg har ringt Samsung, og de har opprettet sak på dette og kontakter meg i løpet av neste uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Fikk svar fra soundgarden. Skal ringe å bestille henting av tv i morgen. Det er tydeligvis en feil som ikke skal være der.
    Se link under. Her er samme problem beskrevet. Det er lagt ved bilder i første tråd. (må registrere deg for å se bildene) Mine linjer er veldig lik disse bare at feltene med ulik lysstyrke er bredere ca 12 cm. Spent på hvor dette ender. Veldig fornøyd med denne tv'n bortsett fra disse linjene. Typisk.
    Does your Samsung plasma suffer from horizontal line bleed? - AVS Forum

Vebjørn
    mange takk for infon.må nok ringe til lefdal jeg også da og høre med dem hva de har og si til sitt forsvar,i allefall har jeg noe å slå i bordet med nå nå som det er bekreftet at det er et problem.Nok en gang takk for infon

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Har selv en 58B850 med cam og RiksTv, og det fungerer uten problem. Også firmware oppdateringen fungerer via RiksTv.
    Hvor kan jeg laste ned firmware oppdatering til 58B850? Kan noen gi meg en direkte link?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange takk for infon.må nok ringe til lefdal jeg også da og høre med dem hva de har og si til sitt forsvar,i allefall har jeg noe å slå i bordet med nå nå som det er bekreftet at det er et problem.Nok en gang takk for infon
    Ikke sikkert det er helt bekreftet enda, men de på Soundgarden har jo drevet med high-end tv'er og lyd lenge og han forstod godt problemet. Service er en av grunnene til at jeg alltid handler på Soundgarden. Skal bli spennende å se. Legger ut mer når jeg får svar på dette.

Forresten noen som vet om Y Pb/Cb Pr/Cr Super-Hvit (HDMI) på PS3 skal være på eller av. Bruker dette på video output format også. Fant ut at denne må være på for å se det svarteste på calibrerings-DVD'er osv. Viser vistnok et bredere fargespekter med Y.... Super.. på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvor kan jeg laste ned firmware oppdatering til 58B850? Kan noen gi meg en direkte link?
    Hei.
    Var tilfeldigvis inne på samsung sine sider samsung.no og fant en ny programvare. Last den ned og legg den på usbpinne eller hdd. Så ordner skjermen restn.

VK

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Var tilfeldigvis inne på samsung sine sider samsung.no og fant en ny programvare. Last den ned og legg den på usbpinne eller hdd. Så ordner skjermen restn.

VK
    På Samsung.no? er vel firmware til 58B855 de har der? Jeg skal ha firmware til 58B850. Kan vel ikke bruke samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    På Samsung.no? er vel firmware til 58B855 de har der? Jeg skal ha firmware til 58B850. Kan vel ikke bruke samme?
    Har du kjøpt tv i norge? Det stod 850 på esken min også, men bakpå står det 855. Du kan vel gå inn på samsung sine utenlandske sider? vet ikke om 855 programvare funker på 850 modeller. Men om du legger 855 programvare på en usb så vil din tv kanskje ikke legge den inn automatisk. om den likevel legger den inn så er det vel samme programvare? Jeg vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vknotten:
    brennarn:

Siden dere har 58B855 uten buzz så lurer jeg på hvor og når deres tver er produsert. Dette står på en klistrelapp bak på tvet.

Min har har problemer med buzz og jeg har akkurat hatt tvet til service hos Dalens. Buzzingen er tonet noe ned, og den aller verste høyfrekvente lyden er borte. Tvet buzzer fortsatt for mye i mine ører så jeg er ikke helt fornøyd. Hører fortsatt buzzingen ved normalt lydnivå på tvsendinger fra 2,5 - 3m avstand. Det er absolutt mest plagsomt når man sitter rett foran skjermen. Jeg har murvegger både bak tvet og bak meg når jeg ser på tv, så mulig det er godt grunnlag for lydrefleksjoner.. Gjorde en test og flyttet tvet så jeg fikk vindu med gardin bak og litt større rom foran skjermen og da var kanskje noe mindre buzz.

Konklusjon: Vært på service, blitt noe bedre men ikke helt fornøyd.

Veldig usikker på hva jeg gjør nå. Noen som vet om det er mulig å måle buzzlyden korrekt (db)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt tv i norge? Det stod 850 på esken min også, men bakpå står det 855. Du kan vel gå inn på samsung sine utenlandske sider? vet ikke om 855 programvare funker på 850 modeller. Men om du legger 855 programvare på en usb så vil din tv kanskje ikke legge den inn automatisk. om den likevel legger den inn så er det vel samme programvare? Jeg vet ikke.
    Ja, den er kjøpt i Norge, hos Dustin.no. Står 850 både på esken og bakpå tven.

Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •