Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Nei, det virker som det sitter bak i tven på en måte... snur jeg mye frem og tilbake på tven så kan buzzen nesten stoppe av og til.. men så går det en kort stund så starten den igjen. Mener jeg leste et sted om at en kunne bli kvitt buzzinga ved å feste små gummiting bakpå tven...noen som har forsøkt det?
    Ja, gummidingser er noe er installert, og funker for noen. Slik jeg har forstått, så er det snakk om to forskjellige typer samsung fix. En med gummiknotter, og en med dempeplater. Dempeplater er etter hva jeg forstår den siste samsung fixen som er kommet. Se link:

09 Samsung B series "buzz" thread [NO PRICE TALK] - Page 71 - AVS Forum

Jeg har selv en PS50B855, som buzzer spesielt ved mørke scener. Jeg har via expert fått bestilt service hos Info Care, og etter å ha snakket med de, så vil dempeplater bli montert. Dette skal fungere bra sa teknikeren, de hadde i hvertfall ikke fått tv'er tilbake som hadde fått utført denne servicen.

Så får vi se da, eller høre når tv'en er tilbake fra service...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er nå ferdig reparert for buzzing. Status fra verksted er at service-bulletin fra samsung er utført og at tvet nå er innenfor spesifikasjonene til Samsung. Og at den er testet ok.

Jeg vet ikke helt hva dette innebærer, men jeg håper at problemet er løst. Får sikkert tvet tilbake denne uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som min 58 tommer er ok likevel...fant løsningen på Samsung side, tven sto for nær veggen...flytta den litt lenger vekk fra murveggen, og nå virker det som den verste lyden er borte...den lager innimellom en litt høyere summelyd fortsatt høres det ut som..men det er ikke verre nå enn at jeg tror jeg kommer til å beholde tven...kanonbra tv med veldig bra bilde, jeg anbefaler denne tven til de som skal ha seg ny stor tv, er kjempefornøyd, er ikke helt fornøyd med lyden som kunne vært bedre, og fjernkontrollen er veldig stor, tung og "hard" å trykke på syns jeg og den kunne sett bedre ut...men stort sett kjempefornøyd... anbefaler å kjøpe 850 "gråimportert" utgave slik som meg, etter det jeg har lest er folk mer plaget med buzzing på 855. Er jo også ganske mye penger å spare på å kjøpe 850 utgaven... Kanskje flere som har lydplager har tven for nær veggen eller?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det virker som dette er et vanlig problem på plasmaer fra 2008/2009.

Panasonic V10 - her er det mange som har problemer med buzzing
    Pioner KRP-500 - her er det mange som har problemer med ekstrem buzzing

LG PS8000 er faktisk den eneste jeg veit om som ikke har problemer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har riktignok murvegger og ikke altfor mye på veggene i stua, men buzzingen på min tv var uansett så sjenerende at jeg måtte ta den til service. Det er som du sier; at lyden setter seg i hodet. (gjerne over tid)

Det skal ikke være slik at alle hjemme får vondt i hodet av å ha på tvet. Buzzingen var godt hørbar med tv-volumet på nivå 15-20. Den var hørbar selv med normalt høyt lydnivå på receiver mens jeg så på film.

Tvet mitt står på et tv-bord ca 20 cm fra veggen. Da jeg først fikk tvet virket det som om buzzingen kun kom fra det øvre høyre hjørnet av tvet. Etter litt bruk syntes jeg at buzzingen avtok noe, men etter et par ukers tid syntes jeg støynivået eskalerte til det verre. Da jeg leverte inn tvet for en ukes tid siden hadde buzzingen forplantet seg jevnt over hele dekselet bak.

At lyden reflekteres og kan forsterkes via vegger tror jeg på. Jeg merket selv like etter at jeg fikk tvet at buzzingen et par ganger satt seg "fast" i noen ikeakrukker i glass som stod oppå kjøleskapet. Disse stod da og dirret og fungerte som en forsterker på buzzelyden. Da jeg gikk bort og "tok" på de var det som om det ble helt stille. Men buzzlyden fra tvet var like høy, så det sier bare litt om hvor forsterket lyden ble av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Jeg har riktignok murvegger og ikke altfor mye på veggene i stua, men buzzingen på min tv var uansett så sjenerende at jeg måtte ta den til service. Det er som du sier; at lyden setter seg i hodet. (gjerne over tid)

Det skal ikke være slik at alle hjemme får vondt i hodet av å ha på tvet. Buzzingen var godt hørbar med tv-volumet på nivå 15-20. Den var hørbar selv med normalt høyt lydnivå på receiver mens jeg så på film.

Tvet mitt står på et tv-bord ca 20 cm fra veggen. Da jeg først fikk tvet virket det som om buzzingen kun kom fra det øvre høyre hjørnet av tvet. Etter litt bruk syntes jeg at buzzingen avtok noe, men etter et par ukers tid syntes jeg støynivået eskalerte til det verre. Da jeg leverte inn tvet for en ukes tid siden hadde buzzingen forplantet seg jevnt over hele dekselet bak.

At lyden reflekteres og kan forsterkes via vegger tror jeg på. Jeg merket selv like etter at jeg fikk tvet at buzzingen et par ganger satt seg "fast" i noen ikeakrukker i glass som stod oppå kjøleskapet. Disse stod da og dirret og fungerte som en forsterker på buzzelyden. Da jeg gikk bort og "tok" på de var det som om det ble helt stille. Men buzzlyden fra tvet var like høy, så det sier bare litt om hvor forsterket lyden ble av dette.
    Jeg syns også at verste buzzingen kommer fra øvre høyre hjørne. Syns buzzingen har blitt ganske lav nå etter jeg har flytta tven lenger fra veggen, lav nok til at jeg kommer til å beholde tven om ikke buzzingen skulle forverre seg igjen... Jeg har en mistanke om at mange som plages av høy buzzing har tven nær en hard vegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic V10 - her er det mange som har problemer med buzzing
    Buzzing på V10 har først om fremst rammet de som fikk de tidlige utgavene i 2009. På de senere utgaver var dette borte, så V10 er ikke på noen måte i Buzz-kategori med Pioneer og Samsung 855.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har en mistanke om at mange som plages av høy buzzing har tven nær en hard vegg...
    Hvor langt unna veggen har du tvet, før og etter at du flyttet den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel bare slenge meg på i gjengen med Buzz TV, ps50b855, kjøpte på HIFI klubben, fikk tv'n i går kveld, men den støyer såpass at det er umulig å se på tv som har normal tale eller i stille partier i en film. Faktisk hører jeg brummingen selv om jeg har på en del lyd i fra anlegget også, lyden genereres ut i fra frontplaten.

Stiller jeg meg bak tv'n eller på siden så hører jeg knapt noen ting, men i det jeg går foran apparatet så durer det noe voldsomt.

Så da blir det vel kontakt med HIFI klubben eller Samsung da.. sukk, man skulle jo tro at når de har hatt dette problemet en stund så klarte de å gjøre noe med det... merker jeg begynner å gå tom for energy nå, først ue46b7070 som ikke så ut i måneskinn mht clouding, og nå altså dette.

/Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden gir seg etter noen minutter hos meg.

Min 58B850 har en ganske kraftig "trafo" lignende lyd (øvre h.hjørne) i det den slås på, men denne lyden forsvinner etter noen minutter. Andre som opplever det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Min 58B850 har en ganske kraftig "trafo" lignende lyd (øvre h.hjørne) i det den slås på, men denne lyden forsvinner etter noen minutter. Andre som opplever det samme?
    Ja, det er samme her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Hvor langt unna veggen har du tvet, før og etter at du flyttet den?
    Litt over 10 cm fra veggen venstre hjørnet etter jeg flyttet den. Hadde den nesten helt inntil veggen før jeg flyttet den ene hjørnet, den er snudd på siden.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en tv jeg vurderte for en uke siden. Men pga buzz-problemet la jeg den på hyllen, og kjøper heller noe annet.

Men for sikkerhets skyld emailet jeg Samsung Support og spurte om de ville bekrefte at dette problemet eksisterte, og om det eventuelt var løst.

Hvordan tolker dere dette svaret?

Hei
    Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Vi har fått information att det har varit ett summelyd på B855 plasma.
    Det har tagits fram åtgärd till 50" meninget ännu till 58".

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
    os igen.
    Jeg synes ikke det besvarer noe i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Dette var jo en tv jeg vurderte for en uke siden. Men pga buzz-problemet la jeg den på hyllen, og kjøper heller noe annet.

Men for sikkerhets skyld emailet jeg Samsung Support og spurte om de ville bekrefte at dette problemet eksisterte, og om det eventuelt var løst.

Hvordan tolker dere dette svaret?

Jeg synes ikke det besvarer noe i det hele tatt.
    Var ikke det et svar at de har løst det på 50" men ikke på 58"...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall ikke løst på min 50" som er produsert i desember 2009.

Venter på Dalens skal komme og plukke opp tv'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kontakt med netshop support. Og i følge dem så har jeg full garanti på denne gråimporterte tven, kan heller ikke se hvorfor jeg ikke skulle ha det. Så jeg ville tatt alle denne skremselspropagandaen med en klype salt. Eneste problemet er at det tar lengre tid å reparere den, men netshop henter tven for deg, så du slipper stress med å sende den inn.

men jeg har to spm.:

Hvilke muligheter har du for analog ut? Må du bruke en scart --> phono overgang? Dumt spm., men tven er rikstv-godkjent selv om den er gråimportert ja?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke scart til phono ja. Og nei, tven er ikke godkjent for RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotte
    Det er ihvertfall ikke løst på min 50" som er produsert i desember 2009.

Venter på Dalens skal komme og plukke opp tv'n.

Jeg mistenker at flere av dere blander buzzingen fra trafoen(som alle plasma-tver har), og denne andre lyden som er spesifikk for 8-serien til samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du kan bruke scart til phono ja. Og nei, tven er ikke godkjent for RiksTV
    Ouch, ikke? Står jo det på netshop sine sider.
    Samsung PS50B850 50" Plasma FullHD 100Hz - Samsung - Plasma - Samsung PS50B850 50" Plasma FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

1920x1080, 3x HDMI, 2x USB, Riks TV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte netshop nå, og de sa den var rikstv-godkjent. Men er det noen som kan bekrefte dette? Trenger vel bare å kjøpe en cam?

Side 32 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •