Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 999
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Powerbuy på PN58B855 ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Ser det skrives endel på avsforum at dem ikke er fornøyd med 850 ikke har cinema smooth.. er 850 og 855 den samme modellen? Evt hvor viktig er den funksjonen?

Dette har jeg skrevet om tidligere.. 855 er ikke lik 850, men kan sammenlignes med 860... 855 har cinema smooth..

Ja, den er viktig siden den viser 24p med riktig anntall bilder, mens uten vil du se 24 i 60Hz som kan gi ustabil panorering.. Men når det er sagt har jeg sett de som har 850 uttale seg om att dette ikke er synelig på denne skjermen,

Det er uansett litt uvesentlig da denne KUN leveres som en modell her og da med....

JP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Skulle tro du var en blåruss som jobbet for Samsung ;-)
    Men en sindig trønder som meg trenger nok noe mere faglig tyngde for å bli overbevist.

Som sagt, skjermen er lovende på papiret.
    Men det gjenstår å få den grundig testet, og sammenlignet opp mot tidligere nevnte konkurrenter. Ser du nevner en kommende test i cnet.com.
    Interessant nok, men ikke særlig tungtveiende fordi de er veldig lettvektere når det kommer til å teste produkter. Mye av fagpressen er desverre også sterkt farget av sine annonsører.
    Jeg følger også med i div utenlandske forum, og jeg har ennå tilgode å se annet enn selgere og ivrige kjøpere som utaler seg.

Roger

Har alldri vært russ jeg Er det kanskje litt uvant og lese om noen so virkelig har vært fornøyd med det han har sett???.. Neida, bare ganske ivrig når jeg endelig har fått snusen i noe som jeg synes kan måles med den beste.. Å siden jeg ikke ønsker og kjøpe kuro'n selv pga av alle de probleme den har så har jeg brukt godt med tid på og sette meg inn i denne skjermen..

Ang tester så er jeg både enig og totalt uenig med deg... Det som jo må være det som er aller viktikgst er hvordan du selv opplever skjermen.. Alle tester uttaler segf forskjellige. Bare se hva som skrives om den nye LED panelen.. Det er jo side opp og side ned, alt fra det mest fantastiske til det helt elendige... So my friends... Test it your selfe with your own eyes.. Ellers kan man jo gå totalt i spinn av alle de forskjellige test uttalelsene..

JP

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Ang tester så er jeg både enig og totalt uenig med deg...
    JP

Du har nok litt rett i det du sier. Og du er også inne på noen av mine svake sider ;-)
    Jeg er på noen områder perfeksjonist, og bruker alt for mye tid på å innhente informasjon å lese tester før jeg bestemmer meg.
    Skulle nesten ønske jeg bare kunne dra innom nærmeste elektrovarehus, og ta med med ukens "tilbud" hjem.

Egentlig trenger jeg ikke stresse, men jeg lar meg tidvis også rive med av ny teknologi. Men frekvensen faller i takt med alderen....40 for min del ;-)

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alldri vært russ jeg Er det kanskje litt uvant og lese om noen so virkelig har vært fornøyd med det han har sett???.. Neida, bare ganske ivrig når jeg endelig har fått snusen i noe som jeg synes kan måles med den beste.. Å siden jeg ikke ønsker og kjøpe kuro'n selv pga av alle de probleme den har så har jeg brukt godt med tid på og sette meg inn i denne skjermen..

Ang tester så er jeg både enig og totalt uenig med deg... Det som jo må være det som er aller viktikgst er hvordan du selv opplever skjermen.. Alle tester uttaler segf forskjellige. Bare se hva som skrives om den nye LED panelen.. Det er jo side opp og side ned, alt fra det mest fantastiske til det helt elendige... So my friends... Test it your selfe with your own eyes.. Ellers kan man jo gå totalt i spinn av alle de forskjellige test uttalelsene..

JP
    Er veldig enig i det du sier her, synes det nesten er umulig å få bestemt seg når det er så varierende meninger og tester rundt et produkt.
    Had ønske jeg også var som den jevne, bare stikke innom en butikk og handle...
    Jeg er kresen, men tror jeg noen ganger lar meg rive med av folk som er 10 ganger mer enn det jeg er.
    Blir nesten bare svimmel av å sitte på div forum og diskutere slikt(ink andre typer forum). Men nå sitter jeg da her og da klarer jeg ikke og slutte-he he.
    Men til nå har jeg ventet til en ny og bedre(og slankere, viktig for meg!) skjerm har kommet for så å hele tiden nesten måtte diskutere hva som er rundt hjørnet neste gang.
    Så nå er det da mest sannsynlig (hittil...) 8000-serien eller 855 plasma for meg, men får vel snart høre så mye rart om de også og da er jeg der jeg begynte igjen... He he, huff.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen en link til modeller som kommer til Norge? Hvilke størrelser / specs?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 og 58 toms kommer til Norge. type B855

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har noen en link til modeller som kommer til Norge? Hvilke størrelser / specs?
    Den er desverre ikke lagt ut på nettet enda i Norden, men du kan gå på den tyske siden (om du kan tysk da) og se på PS50B859 som er 100% lik den som kommer i norge B855 :

PS50B859 - Samsung Electronics Deutschland

Denner er litt kul, det er ett 3D view av modellen :

::: SAMSUNG PLASMA TV 850-50 :::

(Dra sliden under bilde til høyre og venstre for å snu på skjermen)

Jeg har og lagt ut en link tidligere til den amerikanske samsung weben, samt pdf på PN50B860 som er den i USA som tilsvarer den som kommer her.. Ligger tidlig i denne tråden..

Jens

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva er de viktigste forskjellene på PS58B859 og den nye 63" PS63B685 som er kommet på sidene til samsung.no nå ( nyeste teknologi i stort format med SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG )

Rent bortsett fra 58" og 63" selvfølgelig ...

Har nettopp kanselsert min ordre på den nye LG'n 60PS8000. Og denne er nå en hot kandidat.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Noen som vet hva er de viktigste forskjellene på PS58B859 og den nye 63" PS63B685 som er kommet på sidene til samsung.no nå ( nyeste teknologi i stort format med SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG )

Rent bortsett fra 58" og 63" selvfølgelig ...

Har nettopp kanselsert min ordre på den nye LG'n 60PS8000. Og denne er nå en hot kandidat.
    Forskjellen ligger i displayet. 63" har Ultra FilterBright display og 855 har Ultra FilterBright pluss som skal gi ett mye bedre bilde under lyse forhold. Om du ser mest på tv under mørke forhold så er det ikke forskjell og snakke om. Men hensikten med det nye pluss panelet er som sagt og gi en bedre kontrast, svart og farger under lyse forhold.. Og det fungerer utrolig bra, når jeg så denne skjermen på CES skulle en nesten tro det var en LCD skjerm - så klar denne var i det lyse rommet...

Så er det jo så klart designet da som også skiller. Tykkelsen på panelet!

I norge vil begge disse modellene har "cinema smooth" funksjonen..

Bortsett fra disse tingene så er dette like skjermer, ser du mest på tv i mørket kan en like greit gå for den litt billgere 6 modellen

JP

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen ligger i displayet. 63" har Ultra FilterBright display og 855 har Ultra FilterBright pluss som skal gi ett mye bedre bilde under lyse forhold. Om du ser mest på tv under mørke forhold så er det ikke forskjell og snakke om. Men hensikten med det nye pluss panelet er som sagt og gi en bedre kontrast, svart og farger under lyse forhold.. Og det fungerer utrolig bra, når jeg så denne skjermen på CES skulle en nesten tro det var en LCD skjerm - så klar denne var i det lyse rommet...

Så er det jo så klart designet da som også skiller. Tykkelsen på panelet!

I norge vil begge disse modellene har "cinema smooth" funksjonen..

Bortsett fra disse tingene så er dette like skjermer, ser du mest på tv i mørket kan en like greit gå for den litt billgere 6 modellen

JP
    Synd at ikke 63" har pluss funksjonen... Har en veldig lys stue med mange store glass. Hvordan er disse skjermene med tanke på refleksjoner da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Synd at ikke 63" har pluss funksjonen... Har en veldig lys stue med mange store glass. Hvordan er disse skjermene med tanke på refleksjoner da?
    De er bra, og igjen - som en LCD. I tillegg til "pluss funksjonen" så består dette tv av bare ett glass som også skal hjelpe på. Kanskje den beste plasmaen på dette!!!

JP

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel vurdere å gå ned noen tommer, og heller satse på 58B855 da kanskje...
    Får vente å se når de kommer i butikkene. Hvis da begge modellene kommer i butikk. Hadde vært greit å se de side om side...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får denne samsungen til 20 k om du tar telefon til søta bror så sparer du noen lapper.. Ellers så sier samsung at 855'n skal levere 50% bedre svart enn de har gjort tidligere på plasmaene. Det er utviklet en nye "Real black filter" som også er utviklet til og gi en mye bedre svart i opplyst rom. Den skal også redusere refleksjoner i lys.. Kontrast, dyp farger og lys har også fått ett reelt løft og det er ingen tvil om att de her har funnet frem til en høyst bra konkurent til de modellene du nevner. Og så leveres 24p med en refresh på 96Hz som jo lover bra.. Gir ikke pioneeren bare 72 Hz da?..

Jeppe
    Har du fått skjermen din enda?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når disse skjermene kommer til landet?

Finner de ikke i noen nettbutikker. Ikke på samsung.no sine sider eller for den slags skyld.

Noen som har nok info til å legge opp begge skjermene på avnytt?

Kanskje også starte en egen tråd under pris og produktjakt. Slik at vi får inn litt informasjon om tilgjengelighet og priser etter hvert... Så slipper en også at denne tekniske tråden blir fylt opp av den slags informasjon.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ingen dato på 855, men jeg vil tro rundt juni...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ser jo veldig pene ut designmessig de nye Samsungene - både på plasma og LED... Dessverre har designet også vært Samsungs største styrke innen plasma de siste årene. Pioneeren er rett og slett en vanskelig kandidat å bryne seg på, men nå slipper jo uansett produsentene snart å bruke tid på det ettersom Pioneer har klart kunststykket å rydde seg selv av banen.

Tidligere har problemet gjerne bestått i snodige farger, ustabilt hvitnivå, dårlig prosessering og labert sortnivå. I år har de jo brukt en milliard på forskning innen videoprosessering, så den delen skulle en jo tro de har fått skikk på, mens det spennende da blir å se om fargene er på plass, samt selvsagt om sortnivået er akseptabelt.

Jeg har sett disse TVene på IFA, og DER imponerende de ikke synes jeg, men mye kan jo ha skjedd siden dengang...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir spennende å se. Den imponerer jo tross alt med 3 cm tykkelse...

men blir spennende å se om den leverer på sortnivå. LG sin PS8000 leverer jo knallbra så lenge den er i mørke omgivelser så håper det samme skjer med Samsung her. PS50A766 var jo ikke så halvgærn den heller, faktisk ganske imponerende spør du meg! :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opprettet en produkt- og prisjakt tråd, så det er mulig å legge inn priser og tilgjengelighet når de begynner å dukke opp i butikker og på nettbutikker:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ps-58b855.html

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ser jo veldig pene ut designmessig de nye Samsungene - både på plasma og LED... Dessverre har designet også vært Samsungs største styrke innen plasma de siste årene. Pioneeren er rett og slett en vanskelig kandidat å bryne seg på, men nå slipper jo uansett produsentene snart å bruke tid på det ettersom Pioneer har klart kunststykket å rydde seg selv av banen.

Tidligere har problemet gjerne bestått i snodige farger, ustabilt hvitnivå, dårlig prosessering og labert sortnivå. I år har de jo brukt en milliard på forskning innen videoprosessering, så den delen skulle en jo tro de har fått skikk på, mens det spennende da blir å se om fargene er på plass, samt selvsagt om sortnivået er akseptabelt.

Jeg har sett disse TVene på IFA, og DER imponerende de ikke synes jeg, men mye kan jo ha skjedd siden dengang...
    Jeg så de på CES. Men og andre ble veldig imponert - tror ikke man skal henge seg for mye opp i hva som har skjedd før her..

Her kan du se forskjellen årets og fjoråret ved siden av hverandre. Dette er ett bilde da!

Side 3 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •