Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 typer buzz

Jeg har også funnet ut at det snakkes om to typer buzz. Den ene reparerbar med gummiknotter osv som beskrevet. Dette gjaldt tidlige modeller og skyldtes noe løs kabling el. Skal være fikset på høstens produksjon!
    Den andre er pdp buzz som produseres av bildegeneratoren og kan høres på alle plasmaer i varierende grad. (bak og ut av kjølesplater på topp bakkant på vanlige tykke plasmaer) Denne lyden varierer i pitch og styrke med bildematerialet som vises på skjermen. Problemet til 855 serien er tykkelsen. Zummingen fra bildegeneratoren blir overført til glasset og reflektert ut i rommet.

Jeg kontaktet to forskjellige reperatører i Elesco kjeden (Oslo og Sarpsborg) og spurte om utbedring av pdp buzz. Jeg fikk ingen forsikring om at de kunne fikse problemet jeg beskrev for dem. Mitt inntrykk var at dette ikke lot seg ordne, men de var villige til å prøve!!

Min 855 går tilbake til Expert i morgen!! Synd da jeg fikk den for 15000. Noen som vil ha den for 15K?? Må hentes i Son.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultra Slim Wallmount veggfeste finnes IKKE til 58" !!

Se mitt innlegg om dette fra tidligere.
    Det er en helt annet feste som behøves, og dette har jeg, så min 58" henger nå på veggen. Dette veggfestet er riktignok mer "standard" eller konvensjonelt, som en stor stålplate, og skaper litt mer avstand fra veggen. Men helt ok. Så skal jeg bruke romjulen til å sjekke mer vedr "buzzingen" - Jeg fikk en ny tv nå på lørdag 19/12 - da den forrige ble returnert pga "buzzingen", og Dalens Elektronikkservice kunne ikke gjøre noe for å utbedre dette. Morten :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SportyMorty
    Se mitt innlegg om dette fra tidligere.
    Det er en helt annet feste som behøves, og dette har jeg, så min 58" henger nå på veggen. Dette veggfestet er riktignok mer "standard" eller konvensjonelt, som en stor stålplate, og skaper litt mer avstand fra veggen. Men helt ok. Så skal jeg bruke romjulen til å sjekke mer vedr "buzzingen" - Jeg fikk en ny tv nå på lørdag 19/12 - da den forrige ble returnert pga "buzzingen", og Dalens Elektronikkservice kunne ikke gjøre noe for å utbedre dette. Morten :?

Kunne ikke Dalens Elektronikkservice gjøre noe med akkurat din TV, eller mente de generelt at det ikke var noe å gjøre med buzzing på disse modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme lurer jeg på. Ringte Samsung her tidligere ang. buzzing og ble oppringt av Dalen's Elektronikkservice i forrige uke. Ble enige med de om service rett over nyttår.

SportyMorty: Vet du hva de forsøkte for å rette feilen på din tv? Vedkommende som ringte meg fra Dalen's trodde at panelet på min måtte byttes. (ut i fra feilbeskrivelsen fra Samsung) Etter at jeg forklarte hvordan buzzingen hørtes ut og oppførte seg, samt etter å ha svart på endel spørsmål han hadde, var han fortsatt sikker på at panelet måtte byttes på min.

Etter hva jeg har lest om buzzingen så er jeg usikker på hvor vidt dette vil løse problemet. Man kan jo lese om alt fra strømforsyning, strømkabel av dårlig kvalitet, y-board, gummiknotter osv.. Men i og med at noen har fått feilfrie tver, samt at mange har fått de fikset betyr jo at det finnes løsninger på dette.

Hvis de ikke klarer å reparere min så blir det vel omlevering fra Expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte fra Expert. En del buzz fra midten av panelet. Og etter en stund opparbeider jeg meg en slags "tinnitus-effekt" hvor buzzingen setter seg fast i hodet.

Det blir vel bytte etter nyttår. Synd fordi alt det andre med med TV'en er helt supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS58b850 vs PSb855 hva er forskjellen?

På nettshoppen NetonNet opereres det med 2 utgaver av denne TV'n.
    PS58B850 og PS58B855. Noen som vet forskjellen på disse, de ser helt like ut på spesifikasjonene, men prisforskjellen er dramatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les 5-10 sider tilbake i tråde. Gråimport er stikkordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så det nå..

Takker.
    TV'n (PS58B850) er nå mottatt og sjekket, ingen døde pixler og ingen rar summelyd, så da får jeg håpe at dette vedvarer, og at jeg ikke vil trenge Samsung Nordens "fantastiske" garantier, men vil klare meg med den forbruker beksyttelsen som ellers rår.
    Prisdifferansen mellom det jeg betalte (17.990.-) til "nest billigste" butikk, var på hele kr 6.000.- så for et såpass stort beløp tok jeg sjansen, så får jeg håpe at det går bra. Det eneste savnet er at det ikke er med noen Skandinavisk manual, men det betyr ingen ting siden slike aldri blir lest alikevel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Gråimport

Fikk min 58" B850 fra Net on net i går. 17.990 levert på døren. Det er samme serviceverkstedet som foretar service/garantireparasjoner som om jeg hadde kjøpt B855. Garantien er selvsagt etter kjøpsloven i begge tilfelle. Etter min mening er det bare tull å si at en ikke skal kjøpe gråimport.
    Forøvrig krystallklart bilde pg ingen "buzzinglyd" Helt stille!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk manual ligger her
    Filarkiv SAMSUNG

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig!

Expert selger 50" for 14999,. nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Samsung PS58B850 og PS58B855? hvorfor er PS58B855 mye dyrere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp! Problemer med oppdatering av Hardware på TVen

Har akkurat fått PS50B855 i hus. Gleder meg stort til å få prøvd den ut skikkelig.
    Men sliter med å oppdatere hardware på TVen. Så at TVen ikke hadde siste versjon, så jeg lastet ned siste versjon på samsung.no over på en USB-stick. Men da jeg koblet USB-sticken til TVen fant den ikke noe programvare å oppdatere....? (prøvde også å formatere USB-sticken først)

Noen tips? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er anbefalt sitteavstand til en 58 tommers plasma skjerm? Jeg vurderer å kjøpe SAMSUNG PS-58B850. Sitteavstand til tven her blir ca 3.5 meter, er det en grei avstand til 58 tommer? Noen forslag til et passende tvbord for denne tven forresten?
    Én meter per ti tommer står det på denne sida? det er vel litt i meste laget?
    TV-skolen: Hvilken TV bør du kjøpe? - teknofil.no
    Bør jeg heller kjøpe 50 tommer når sitteavstanden er 3.5 til 4 meter? Regner med den nye 58 tommeren til Samsung er bedre på alle områder enn de eldre 50 tommerne, også lydmessig, derfor har jeg lyst å kjøpe denne egentlig om den ikke blir for stor? Mener jeg leste også et sted at den har en helt ny og penere fjernkontroll, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElGringo
    Har akkurat fått PS50B855 i hus. Gleder meg stort til å få prøvd den ut skikkelig.
    Men sliter med å oppdatere hardware på TVen. Så at TVen ikke hadde siste versjon, så jeg lastet ned siste versjon på samsung.no over på en USB-stick. Men da jeg koblet USB-sticken til TVen fant den ikke noe programvare å oppdatere....? (prøvde også å formatere USB-sticken først)

Noen tips? :-D
    Hei!

Har du pakket ut filen som du laster ned og lagt den på stick'en på rett måte?
    Kan det tenkes at du ikke har en skandinavisk utgave av tv, at du må f.eks bruke tysk sw?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er anbefalt sitteavstand til en 58 tommers plasma skjerm? Jeg vurderer å kjøpe SAMSUNG PS-58B850. Sitteavstand til tven her blir ca 3.5 meter, er det en grei avstand til 58 tommer? Noen forslag til et passende tvbord for denne tven forresten?
    Én meter per ti tommer står det på denne sida? det er vel litt i meste laget?
    TV-skolen: Hvilken TV bør du kjøpe? - teknofil.no
    Bør jeg heller kjøpe 50 tommer når sitteavstanden er 3.5 til 4 meter? Regner med den nye 58 tommeren til Samsung er bedre på alle områder enn de eldre 50 tommerne, også lydmessig, derfor har jeg lyst å kjøpe denne egentlig om den ikke blir for stor? Mener jeg leste også et sted at den har en helt ny og penere fjernkontroll, stemmer det?
    Tror kanskje 58 tommer blir for stort, så tror jeg går for Samsung PS50B850 istedet... 12500,- på netshop må være en knallpris for denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er forskjellen på Samsung PS58B850 og PS58B855? hvorfor er PS58B855 mye dyrere?
    Tror eneste forskjellen på 850 og 855 er at funksjonen Cinema Smooth alltid er på ved 24p materiale på 850, mens den kan slås av/på på 855. I tilegg får du Samsungs prestige service på den nordiske utgaven (855).

Jeg har ca 2,5 m sitteavstand til min 58" og synes det er helt perfekt til film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Tror eneste forskjellen på 850 og 855 er at funksjonen Cinema Smooth alltid er på ved 24p materiale på 850, mens den kan slås av/på på 855. I tilegg får du Samsungs prestige service på den nordiske utgaven (855).

Jeg har ca 2,5 m sitteavstand til min 58" og synes det er helt perfekt til film.
    Hm...nå hade jeg nesten bestemt meg for å kjøpe 50 tommeren...men nå ble jeg svært i tvil igjen? Har du 58tommeren PS58B850? Og 2.5 meter sitteavtand går greit? Det er vel på hd? Regner med sitteavstanden min på 3.5-4m går helt greit ved hd... men skal se en del sd også...hvordan går dette på den avstanden? Stemmer det forresten at det er en ny og bedre fjernkontroll med 58 tommeren?
    Dere som nylig har kjøpt 50 tommeren? Er det fremdeles problem med lyden, buzzing o.l? Eller er lyden helt i orden nå på 50 tommeren også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Hei!

Har du pakket ut filen som du laster ned og lagt den på stick'en på rett måte?
    Kan det tenkes at du ikke har en skandinavisk utgave av tv, at du må f.eks bruke tysk sw?

Inge
    Takk for hjelpen!
    (viste ikke at jeg måtte pakke ut filen først...at jeg ikke tenkte på det da...ops: )

Så nå gikk det som en drøm:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS58B855 som jeg kjøpte tidlig i desember fra Expert.no. Har dessverre denne buzzelyden så min skal på service nå over nyttår. Dersom det ikke lar seg reparere blir det nok omlevering av tven.

Sitter vel ca 2-3 m fra tven og synes det går greit uansett signalkilde. Selvfølgelig best med HD, men går greit også ved vanlige sendinger. Jeg gikk fra 37" til 58" så det var en merkbar overgang! Da jeg pakket ut tven og satt den på plass var det første jeg tenkte; at 50" hadde vært mer enn stort nok. Og at dama kom til å reagere på størrelsen Var vel overveldet over størrelsen en ukes tid og så ble det helt normalt. Nå kunne jeg overhodet ikke tenkt meg noe mindre, og dama er fornøyd

Jeg har liten stue, men hadde jeg hatt litt større plass så ville jeg kanskje sett vanlig tv fra litt større avstand. Men BD er perfekt fra 2-3 m synes jeg.

Om du leser litt lenger opp i tråden på denne siden så ser du at det er 2 stk som har fått 58" fra netonnet nå nylig uten buzzelyd. Mener å lest på avsforum.com eller annet sted om tver som har fått denne buzzelyden etter flere måneders bruk. (dette er jeg ikke 100% sikker på) I tillegg har jeg hørt om mange tilfeller av elendig service hos netonnet. Disse faktorene sammenlagt var hovedårsaken til at jeg valgte 855 fra en norsk forhandler.

Fjernkontrollen som medfølger tven er denne:

Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •