Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 50 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Det kanalsøkfenomenet er jeg ganske sikker på dreier seg om en innstilling for autoopddatering av firmware. Det er en innstilling i menyen man må stille på "never", den står default på 45 minutter eller noe helt latterlig (søke etter firmware hvert 45 minutt når det har kommet vel en oppdatering så langt på denne...). Jeg opplevde det samme ihvertfall og det har ikke kommet tilbake etter at jeg endret den innstillingen, husker ikke hvor den er, men sjekk i manualen under firmware for å finne det.

Hvilken reperatør hadde du som ikke fikk fikset buzzingen? Jeg har hørt at Dalen elektroservice årner opp buzz.
    Var hos agder lyd og bildeservice i grimstad, de tar seg av reparasjoner for expert arendal. De sa de ikke hadde hørt noe summing og at alle fix var gjort.

De stoppet 45 minuttersfenomenet, men den summa jo under det og selv og panelet da tilsynelatende er av.

Snakka med expert i går og de skulle bytte tven, håper jeg får en som er stille...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning et problem på B855Y?

Jeg kjøpte PS50B855Y for noen dager siden etter å ha konkludert med at dette apparatet har best bildekvalitet. Imidlertid er det slik at svært mange av de kanalene jeg ser på har et svart felt nede og oppe. Instruksjonsboken advarer også mot 4:3 format som har svart felt på sidene. I tillegg er PS3 benyttet på dette aparatet.
    Jeg lurer nå på om jeg heller burde valgt en LCD skjerm der innbrenning ikke er et tema.
    .....eller er innbrenning ikke lenger et problem for nyere plasma?
    Jeg er altså noe bekymret og trenger eventuelt å bli beroliget. Jeg har 30 dagers bytterett og siste dag er i morgen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å være redd for. Ta en titt tilbake noen sider i denne tråden da innbrenning er temaet...

Jeg har hatt tven i 6 mnd nå og ser ikke noe tegn til innbrenning lenger. Det er isåfall kun i ekstrem tilfeller..

Hvis du opplever innbrenning så er det ALDRI permanent. Svarte striper øverst og nederst forsvinner som regel etter 1-2 min med normal tv-sending f.eks...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer nok til å prøve seg på all slags triks for å unngå å sende en tekniker hjem til deg, det er min opplevelse. Virker som de tjener bedre på å ha tv´et ditt stående i 14 dager og derfor argumenterer for denne løsningen. Da står de også friere til å søle ned i tv mens de jobber. Jeg hadde akkurat fått ordnet en deal med at de skulle komme hjem, men så var rammen rundt display løsnet og da var det plutselig umulig å fikse dette hjemme, I call bullshit.
    Ringte Samsung på torsdag ang buzzingen og de la inn bestilling på tekniker. Han jeg pratet med hos Samsung hadde hørt om problemer med buzzing på 09-modellene av Plasma og det eneste jeg ble spurt om var hvordan buzzingen hørtes ut og hvordan jeg opplevde den. Forklarte at jeg hørte den med normalt lydnivå på tv-sendinger. Også at jeg hadde hørt den med lyden over trinn 20, og med lyden ut på ekstern reciever som gir fyldigere lyd. Han forklarte også at de hadde åpnet noen testeksemplarer av denne tven tidligere og at de var stille.

De siste dagene synes jeg buzzingen har avtatt. Den føles ikke like høyfrekvent lenger. Noen som har erfart det samme?
    Håper likevel at jeg kan få redusert støyen, for det er irriterende å høre den ved normalt lydnivå 7-10 på tv-sendinger og ved stille partier i film. Samsung snakker om at man ikke skal høre buzzing ved lydnivå på 15-20. Lydnivå 20 er veldig høyt for vanlige tv-sendinger, i hvertfall i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    joa det blir bedre. at det henger litt igjen er ikke noe å bekymre seg over. permanent innbrenning er nærmest ikke eksisterende nå for tiden. likevel greit å skifte kanal en gang iblandt de første 300 timene. særlig tvnorge og zebra har kjipe logoer.

kontrasten bør også stilles ned til 50 den samme perioden.
    Jeg leser at det anbefales å spille inn tvet i 100+ timer og at kontrast og lysstyrke bør stilles til under 50. Dette gir et dårlig bilde og 100 timer er lenge hvis man normalt bruker tvet noen få timer hver dag. Er ingen vits å se en film med slike innstillinger.. så hvor viktig er dette? Jeg ser stort sett film/tv med mine egne innstillinger. Når jeg ikke ser tv, så lar jeg heller tvet surre og gå med lys og kontrast på ca 40.

Men hvor viktig er det å spille inn tvet i så mange timer med svakt lys og kontrast? Er det for å gjøre panelet mer resistent mot fremtidig innbrenning?

Jeg har bare sett en film foreløpig, Curious Case of Benjamin Button, og under den filmen kunne jeg se hvite skjolder der teksten kom. Dette var kun ir og forsvant etter hvitvask. Kan man risikere at slik ir ikke blir bedre med tiden om man ikke spiller inn tvet riktig, med lavt lys og kontrast i 100+ timer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Ringte Samsung på torsdag ang buzzingen og de la inn bestilling på tekniker. Han jeg pratet med hos Samsung hadde hørt om problemer med buzzing på 09-modellene av Plasma og det eneste jeg ble spurt om var hvordan buzzingen hørtes ut og hvordan jeg opplevde den. Forklarte at jeg hørte den med normalt lydnivå på tv-sendinger. Også at jeg hadde hørt den med lyden over trinn 20, og med lyden ut på ekstern reciever som gir fyldigere lyd. Han forklarte også at de hadde åpnet noen testeksemplarer av denne tven tidligere og at de var stille.

De siste dagene synes jeg buzzingen har avtatt. Den føles ikke like høyfrekvent lenger. Noen som har erfart det samme?
    Håper likevel at jeg kan få redusert støyen, for det er irriterende å høre den ved normalt lydnivå 7-10 på tv-sendinger og ved stille partier i film. Samsung snakker om at man ikke skal høre buzzing ved lydnivå på 15-20. Lydnivå 20 er veldig høyt for vanlige tv-sendinger, i hvertfall i mine ører.
    La meg presisere at jeg ikke siktet til at Samsungs kundeservice vil prøve seg på triks. De er stort sett ok er mitt inntrykk. Men det er når teknikerne tar kontakt med deg via underfirma at de forsøker å gjøre reperasjonen på en måte som gagner dem, dvs koster mest og tar lengst tid etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser at det anbefales å spille inn tvet i 100+ timer og at kontrast og lysstyrke bør stilles til under 50. Dette gir et dårlig bilde og 100 timer er lenge hvis man normalt bruker tvet noen få timer hver dag. Er ingen vits å se en film med slike innstillinger.. så hvor viktig er dette? Jeg ser stort sett film/tv med mine egne innstillinger. Når jeg ikke ser tv, så lar jeg heller tvet surre og gå med lys og kontrast på ca 40.

Men hvor viktig er det å spille inn tvet i så mange timer med svakt lys og kontrast? Er det for å gjøre panelet mer resistent mot fremtidig innbrenning?

Jeg har bare sett en film foreløpig, Curious Case of Benjamin Button, og under den filmen kunne jeg se hvite skjolder der teksten kom. Dette var kun ir og forsvant etter hvitvask. Kan man risikere at slik ir ikke blir bedre med tiden om man ikke spiller inn tvet riktig, med lavt lys og kontrast i 100+ timer?

Gode spørsmål! Ifølge Jens Eike (privat epost) er det ikke farlig å kjøre plasmaen på høy kontrast de første 200 timene. Det er kun anbefalt av den enkle grunn at det øker risikoen for permanent innbrenning dersom man skulle være så uheldig å få et stillbilde på tv i veldig mange timer. Da er det selvsagt en fordel om ikke kontrast står høyt på. Han rapporterer at han har kjørt max kontrast under innkjøring og har ingen problemer med midlertidig IR i dag. Det kan altså tyde på at dersom man kjører med lav kontrast vil det ta lenger tid å få tv innkjørt, slik at midlertidig IR, slik du beskriver, vil være aktuelt mye lenger. Jeg merker fortsatt en del midlertidig IR (spesielt når TV er varm) og har vel kjørt min B855 50" nå 80 timer. Håper at det blir litt bedre etterhvert siden innkjøringe ikke er helt ferdig (så jeg kan kjøre film med svarte rammer). Men jeg synes ikke jeg merker ghosting rundt tekst slik jeg så antydning til da tv var helt ferskt. Som altså tyder på at det har blitt noe bedre.

Men dette er ren synsing fra min side og jeg ikke egentlig har teknisk kompetanse til å uttale meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner. Jeg skal uansett ha tekniker hjem slik avtalen med Samsung er. Noe annet er uaktuelt. Tvet skal ikke ut av huset med mindre de har vært her, undersøkt og gjort en grundig vurdering med konklusjon at den MÅ på omfattende reperasjon.
    Enig i at Samsung kundeservice er ok. Kun positiv erfaring med dem så langt.

Noen som har fått greie på hva servicepartner gjør/har gjort for å utbedre summingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med mindre man er uheldig å glemme tvet på et stillbilde i flere timer, spiller det liten rolle om man kjører med redusert kontrast og lysstyrke? (Dette må man jo uansett være forsikting med å ikke glemme)

Når man snakker om innkjøring av tvet i 100+ timer, er det fordi panelet er mer følsomt for IR i denne perioden? Og at man derfor anbefales å kjøre hvitvask noen minutter i døgnet, være forsiktig med statiske bilder over lengre tid, som sorte striper på film, kanallogo osv?

Jeg har hatt min tv siden tirsdag forrige uke, og den har ikke kjørt så mange timer ennå. Kanskje rundt 20 timer. Etter å ha sett film med sorte striper i 2 timer så var det noe IR av stripene, men dette forsvant nokså fort etterpå (med litt hvitvask og vanlig tv) Føler ikke at det er noe stort problem med IR på min tv, og hvis det bare blir bedre så er det helt uproblematisk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med mindre man er uheldig å glemme tvet på et stillbilde i flere timer, spiller det liten rolle om man kjører med redusert kontrast og lysstyrke? (Dette må man jo uansett være forsikting med å ikke glemme)

Når man snakker om innkjøring av tvet i 100+ timer, er det fordi panelet er mer følsomt for IR i denne perioden? Og at man derfor anbefales å kjøre hvitvask noen minutter i døgnet, være forsiktig med statiske bilder over lengre tid, som sorte striper på film, kanallogo osv?

Jeg har hatt min tv siden tirsdag forrige uke, og den har ikke kjørt så mange timer ennå. Kanskje rundt 20 timer. Etter å ha sett film med sorte striper i 2 timer så var det noe IR av stripene, men dette forsvant nokså fort etterpå (med litt hvitvask og vanlig tv) Føler ikke at det er noe stort problem med IR på min tv, og hvis det bare blir bedre så er det helt uproblematisk.
    Det er riktig, å kjøre inn tv'n med nedsatt kontrast og baklys er noe man måtte gjøre for noen år tilbake, men i dag så er plasma cellene av så god kvalitet, og motstandsdyktige at dette er ikke nødvendig ved normal tv titting. Som djed sa, dette gjør at du bruker enda lengre tid en de vanlige 100-200 timene. Om du setter kontrasten til under 50 så øker du dette til nærmere 5-700 timer.
    Om du spiller mye, om du sovner ofte forand tv så vil jeg allikevel anbefale deg å sette ned kontrasten.

Og, pass på og blås opp bilde til full størelse, men etter en stund kan du kjøre i vanlig mode mer og mer..

En innbrenningsperiode har man for at plasma cellene skal få en jevn bruk over hele flaten, at noen celler ikke brukes mere enn andre. Dette oppnås best ved normal tv titting. Jeg kan love deg, klarer du å brenne inn ett slikt plasma tv har du hatt ett stillebilde stående der i flere døgn. Så bra har plasma cellene blitt.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Scandinavian Photo som vistnok skal selge denne for 16 000 i følge denne tråden, men de skulle ha nesten 20 000 for denne ferdig levert i Norge.

Det virker som det billigste stedet man kan få kjøpt denne er Computer City for 17 289 inkludert frakt. Dette virker imidlertid som en MEGET amatørmessig forhandler. Dermed er 17 750 uten frakt det billigste reelle alternativet hos Hi-Fi Klubben.

Man snakker med andre ord om en besparelse på 4500 kroner ved kjøpt hos Netshop for 13 500. Selv om man ikke får den supre servicen til Samsung når man kjøper hos Netshop må jeg si at dette frister mer og mer. Man har jo uansett krav på å få rettet en eventuell ulyd i TV-en dersom den skulle vise seg å ha dette etter forbrukerkjøpsloven, og hvor vanlig er det med døde pixler nå til dags (og spesielt på denne TV-en)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok heving på meg, utrolig bittert...
    Selgeren på expert var lite lysten på å omlevere i tilfelle den nye også summa (han ville jo da bli sittendes med to summere), og hadde heller ingen gode alternativer som erstatning som har mulighet for dvb-c dekoding. Han var derimot enig i at summinga var uakseptabel på et tv i den prisklassen, den de hadde i butikken summa den og men man hørte det først etter stengetid.

Er det i det hele tatt noen av ps50b855 serien som ikke summer? Er det mulig å finne et uten ulyd. Jeg har til sett tre av fem som gjør det (min, hifiklubben grimstad og expert arendal. expert kristiansand og expert grimstad var umulige å høre om...)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firkantspiker
    Det blir nok heving på meg, utrolig bittert...
    Selgeren på expert var lite lysten på å omlevere i tilfelle den nye også summa (han ville jo da bli sittendes med to summere), og hadde heller ingen gode alternativer som erstatning som har mulighet for dvb-c dekoding. Han var derimot enig i at summinga var uakseptabel på et tv i den prisklassen, den de hadde i butikken summa den og men man hørte det først etter stengetid.

Er det i det hele tatt noen av ps50b855 serien som ikke summer? Er det mulig å finne et uten ulyd. Jeg har til sett tre av fem som gjør det (min, hifiklubben grimstad og expert arendal. expert kristiansand og expert grimstad var umulige å høre om...)
    ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Hi-Fi Klubbe i dag, og der sa de at denne ikke produseres lenger. Vet ikke om de har rett eller ikke, men det virker altså om som denne er ute av produksjon nå. Kanskje det ble for mye problemer med den for Samsung?

Snakket også med Netshop, og de sa at dersom jeg kjøper denne TV-en, kobler den opp og den summer, kan jeg bruke angreretten og levere den inn igjen. Dette altså selv om den er åpnet og testet. Det gjør det jo noe tryggere. Er det sånn at lyden er der fra starten av dersom den har dette problemet, eller kan den også komme etter hvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører lyden umiddelbart. Hvis det medfører riktighet at Samsung har tatt denne modellen ut av produksjon så er det vel ganske åpenlyst at de nå annerkjenner problemene.

Jeg håper uansett at jeg får ubedret buzzingen på min tv. Venter fortsatt på at servicepartner skal ta kontakt. Ringte Samsung på torsdag og avtalte service.

Edit: Ringte Samsung for å sjekke at servicehenvendelsen min var riktig registrert. Det var den og de skulle sende en påminnelse. Den var visst sendt til Dalen(s) i Oslo. Kan dette være Dalen's Elektronikkservice? Noen med kjennskap til dette firmaet?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg var innom Hi-Fi Klubbe i dag, og der sa de at denne ikke produseres lenger. Vet ikke om de har rett eller ikke, men det virker altså om som denne er ute av produksjon nå. Kanskje det ble for mye problemer med den for Samsung?

Snakket også med Netshop, og de sa at dersom jeg kjøper denne TV-en, kobler den opp og den summer, kan jeg bruke angreretten og levere den inn igjen. Dette altså selv om den er åpnet og testet. Det gjør det jo noe tryggere. Er det sånn at lyden er der fra starten av dersom den har dette problemet, eller kan den også komme etter hvert?
    Den produseres, men kommer ikke tilbake på lager hos Samsung før i januar/febuar etter det jeg hørte sist jeg pratet med dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører lyden umiddelbart. Hvis det medfører riktighet at Samsung har tatt denne modellen ut av produksjon så er det vel ganske åpenlyst at de nå annerkjenner problemene.

Jeg håper uansett at jeg får ubedret buzzingen på min tv. Venter fortsatt på at servicepartner skal ta kontakt. Ringte Samsung på torsdag og avtalte service.

Edit: Ringte Samsung for å sjekke at servicehenvendelsen min var riktig registrert. Det var den og de skulle sende en påminnelse. Den var visst sendt til Dalen(s) i Oslo. Kan dette være Dalen's Elektronikkservice? Noen med kjennskap til dette firmaet?
    De skal visst ha kompetanse til å fikse buzzing. Det er ihvertfall de som skal hente TV´en min. Jeg mener de har hjulpet noen med å redusere buzz, og jeg har også snakket med dem om hvilke prosedyrer de følger. De bytter deler, lapper litt med gummiknotter og legger litt spytt på. Så overvåker den den over tid for å se om buzz er permanent redusert. De lover ikke noe, men gjør ihvertfall et hederlig forsøk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har i det siste lest på avsforum.com at det er flere som har opplevd at buzzingen kommer etter mange måneders bruk. vet ikke om det var deg som snakket om pixler tidligere, men ja - døde pixler er absolut noe som man opplever i dag- og jeg har inntrykk at det er mere vanlig på plasma. Nå er også pixlene på plasma tv'r større enn på lcd tv'r og det er mye lettere og se en død pixel på en plasma..

jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal visst ha kompetanse til å fikse buzzing. Det er ihvertfall de som skal hente TV´en min. Jeg mener de har hjulpet noen med å redusere buzz, og jeg har også snakket med dem om hvilke prosedyrer de følger. De bytter deler, lapper litt med gummiknotter og legger litt spytt på. Så overvåker den den over tid for å se om buzz er permanent redusert. De lover ikke noe, men gjør ihvertfall et hederlig forsøk.
    du burde snakke med de om ät de bytter power kabelen og til en i bedre kvalitet, da dette er noe de som opprinnelig fant ut av denne fixen i danmark engang også gjorde. de hadde ment at powerkabelen kunne absolutt være roten til dette da den ikke hadde vært at den standar og kvalitet til og levere strømmen riktig og dermed fått y-board't i tv til og vibrere..

Når det er sagt, vær oppmerksom at det er to forskjellige typer feil som gir dette problemet og den fixen du nevner der fixer kun den ene. Den andre årsaken vet jeg ikke om det er mulig å få fixet, tror ikke det.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

i usa har 09 plasma modellene nå gått ut av produksjon. jeg vet at det gjelder 6 serien. men jeg vet ikke om det gjelder de andre. 6 serien er jo også den modellen som dette problemet med buzzing har vært mest utbredt på. bl-annet bestbuy i usa som har gått ut med dette, og de er samsungs største forhandler i usa. Det overasker ikke meg at de ville ha gjort noe sånt. De taper store penger på disse modellene på returer og dette er nok den enkleste og billigste løsningen.

jens

Side 28 av 50 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •