Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Interessant. Jeg har selv bestemt meg for denne tv, og har bestilt hos Expert.no

Trodde virkelig at denne feilen var rettet nå. En av grunnene til at jeg valgte Expert fremfor mpx, datakjeden etc var fordi de to sistnevnte har hatt lagerbeholdning i norge en stund mens expert har vært tomme. Og etter hva jeg har hørt får expert varer rett fra asia til hovedlageret i skien. Så dette som en mulighet til å få en relativt ny produksjon og forhåpentligvis uten høy buzzing. Det var dårlige nyheter at selv oktoberproduksjonen har denne feilen

Jeg ringte forøvrig Samsung i forrige uke for å høre om mitt postnummer hadde Prestige Service. Da spurte jeg samtidig om denne buzzfeilen, men hun jeg snakket med hadde ingen teknisk kompetanse til å svare på det. Men hun sa at Samsung opererte med en terskelverdi på 30 dB på 0,5m avstand og at man ikke skulle høre buzzing fra skjermen ved normal titteavstand og volumet på 15-20.

Noen som har noen formening om hvordan 30 dB høres ut fra 0,5m? Eller fra 2-3m?
    Om expert har fortalt deg at de får varene rett i fra lager i asia har de gitt deg en liten skrøne. Alle samsung tv'r solgt via samsung norden er produsert her i europa - desuten har samsung sitt hovedlager for norden i danmark.

Ang buzz.. Dette kan ikke ansees som normal buzzing, så den terskelverdigen betyr ingenting. Dette skyldes en produksjons/design feil i alle -09 plasma skjermene til samsung. Det skal uansett gå på garanti. Til alle dere som lurer, mitt tv er 100% stille og dermed kan man gå ut i fra det når man skal avgjøre hva som er "vanlig" plasma støy i fra denne tv'n. Jeg haddde derfor ikke godtatt noe annet..!

Jens

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var det med 58 tommeren og veggfeste, det fantes ikke org.feste? Har noen fått hengt den opp på veggen? Hvordan?

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Mener å ha lest et sted her i tråden at det ikke går, men at man kan bruke et annet feste fra Samsung.
    Hvilket??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Hvordan var det med 58 tommeren og veggfeste, det fantes ikke org.feste? Har noen fått hengt den opp på veggen? Hvordan?

Edit:

Hvilket??
    Les tråden? Tror ikke du skal så fryktelig mange sider tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står på Samsung.no:
    PS58B855 er 29,5 mm tynn og lekkert utformet for å passe inn i et moderne hjem. Sammen med veggfestet Ultra slim wallmount tar ikke TV-en større plass på veggen enn et bilde.

Hvis dette ikke fungerer så er det rart at Samsung selv reklamerer for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Om expert har fortalt deg at de får varene rett i fra lager i asia har de gitt deg en liten skrøne. Alle samsung tv'r solgt via samsung norden er produsert her i europa - desuten har samsung sitt hovedlager for norden i danmark.
    Mener å huske at de sa dette på en av expertbutikkene jeg var innom, men det kan jo være at jeg hørte, eller husker feil.

Jeg fikk forresten min 58" i dag. Den er produsert i November 2009 og har en form for buzzing. Den er høy nok til at jeg hører den fra 2,5 meters avstand, selv med normalt lydnivå. Lyden kommer fra øverste høyre hjørnet av tven. (der hvor det er flest slike huller i dekselset.

Kan høres ut som det er støy fra strømforsyningen? Høres iallefall ut som elektronisk støy av noe slag. Får vel ringe Samsung etterhvert.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les tråden? Tror ikke du skal så fryktelig mange sider tilbake
    Takk for hjelpen...
    Har lest side opp og ned, men husker ikke at noen faktisk har kommet med en endelig konklusjon. Ja, flere har skrevet det ikke går (med ett type feste), men har ikke sett noe til at noen har skrevet at det faktisk passer (og ikke bare lest på en produktside som muligens er feil!).

Dette står på Samsung.no:
    PS58B855 er 29,5 mm tynn og lekkert utformet for å passe inn i et moderne hjem. Sammen med veggfestet Ultra slim wallmount tar ikke TV-en større plass på veggen enn et bilde.

Hvis dette ikke fungerer så er det rart at Samsung selv reklamerer for det.
    Ja, det er rart, men det betyr ikke at det er feil, det er jo fler som har skrevet at det ikke går.. Men er usikker på om det finnes flere typer.

OG så er jeg interessert i å høre om noen faktisk har hengt det på veggen, og med hvilket feste (evt. andre metoder enn originalfeste).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes iallefall det er rart hvis veggfestet Samsung reklamerer for ikke passer. Jeg har også lest igjennom tråden og mener å huske at det var ultra slim wallmount noen sa ikke passet. Men kan det være at nordisk feste fungerer på nordisk tv, og at ting ikke passer om hverandre? Det er jo mange som har kjøpt 850 modellen (us import) via nettbutikker i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen...
    Har lest side opp og ned, men husker ikke at noen faktisk har kommet med en endelig konklusjon. Ja, flere har skrevet det ikke går (med ett type feste), men har ikke sett noe til at noen har skrevet at det faktisk passer (og ikke bare lest på en produktside som muligens er feil!).
    Skal hjelpe deg jeg, her er posten fra side 20 i tråden:

Sitat Opprinnelig postet av KrustyCo
    Hei!

Er ny her på forumet, og har lest ALT dere har sagt om 58B855:-) Har nå bestilt en på Lefdal - får den på fredag!

I bladet "Samsung Trend og Design" står det at det finnes et "Ultra Slim" veggfeste med varekode WMN1000CXXC som er laget spesielt til 58" plasma i 8-serien :-D Dette er sannsynligvis en kraftigere utgave av WMN1000BXXC, i tillegg til at den nødvendigvis har lengre "tråd". Avdelingslederen her på Lefdal (som er på vei over i jobb for Samsung) sjekker opp tilgjengeligheten - spennende!!

Vil takke alle som har delt av sin kunnskap og erfaring for å gi oss nykommere en sjanse til å hente ut mer av denne TV'n! Gleder meg til å få den på veggen:-)
    Dersom det ikke fører til noe kan du høre med brukeren "Brennarn" her på forumet, han hadde ihvertfall fått hengt 58" monsteret på veggen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hjelpe deg jeg, her er posten fra side 20 i tråden:

Dersom det ikke fører til noe kan du høre med brukeren "Brennarn" her på forumet, han hadde ihvertfall fått hengt 58" monsteret på veggen.
    Det var vel en annen post også som nevnte at samsung norge ikke klarte å oppdrive dette festet (eller noe i den duren). Men om det var fordi det ikke produseres, selges, eller ikke passer, var vel ikke nevnt. Men på nett så er det flere resultater på WMN1000CXXC som sier det burde passe til 58". Spørsmålet er jo da om det lar seg oppdrive i noen butikk (og om det funker).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ringe Samsung: 815 56 480

Sikkert flere som lurer på det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp Buzz, eller høyfrekvent støy fra skjermen.

Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no

Ang buzz.. Dette kan ikke ansees som normal buzzing, så den terskelverdigen betyr ingenting. Dette skyldes en produksjons/design feil i alle -09 plasma skjermene til samsung. Det skal uansett gå på garanti. Til alle dere som lurer, mitt tv er 100% stille og dermed kan man gå ut i fra det når man skal avgjøre hva som er "vanlig" plasma støy i fra denne tv'n. Jeg haddde derfor ikke godtatt noe annet..!

Jens
    Etter et par samtaler med Samsung, samt flere besøk til Expert og Elkjøp med DB måler i hånden, har jeg kommet til denne konklusjonen:
    Samsung sier det samme som er sagt tidligere på formuet. 30db en halv meter unna er akseptabelt. Dette er vanskelig å måle. Jeg har en db måler som starter på 60 med en +-10 indikator. 4 cm fra glasset (uansett hvor) får jeg utslag på 57db. I 2 forskjellige butikker, på både 50 og 58 tommeren fikk jeg samme måling. Går du rundt og ser på andre plasmaer som henger tett i tett vil du høre tilsvarende zumming av varierende styrke. Zummingen varierer litt i tone og styrke etter som bilder på skjermen forandrer seg. Switcher du mellom de 4 bildemodusene vil du høre variasjon i lyden. Når du får TVen hjem vil dempingen av rommet ha stor betydning for om du lar deg irritere av lyden eller ikke. Et mindre rom med harde flater vil forsterke lyden, mens en større stue med tepper og gardiner vil dempe den til et nivå som er akseptabelt for de fleste. Min stue har mange harde flater og mye glass, noe som hever lyden til et nivå som skaper irritasjon når en har brukt så mye penger på en ny TV.

Vurderer derfor å bare levere den tilbake og kjøpe en HD ready panasonic til 8000 kr og vente i 2-3 år da ny LED eller OLED teknologi er blitt fobedret! :-

Geir|

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jens sier at Samsung fikset skjermen hans og at den nå er helt stille. Har du vurdert å ringe Samsung for å få en tekniker hjem? Kan være at de klarer å få støynivået ned til et akseptabelt nivå, eller enda bedre, eliminere det helt.

Da jeg snakket med Samung (før jeg kjøpte tven) sa vedkommende på kundeservice at støynivået _ikke_ skulle være sjenerende ved vanlig tv-titting. Jeg hører summingen på min tv godt, selv på 1,5 - 2,5m avstand med lydnivået på trinn 20. Nå skal det sies at jeg har en liten stue, parkett og murvegger uten bilder. Så mulig at det forsterker summingen noe.

I går mens jeg så en blu-ray på moderat lydnivå ble summingen plutselig mye høyere. Jeg gikk da til til tven for å høre, men lyden var på samme nivå som tidligere. Etter hvert fant jeg ut at noen glasskrukker med pasta som stod oppå kjøleskapet forsterket lyden noe grasat. Da jeg tok på en av de var det akkurat som hele summelyden ble borte. (men den gikk selvfølgelig bare tilbake til sitt vanlige nivå)

Jeg skal vurdere tven i ro og mak til over helgen, og så blir det nok en telefon til Expert / Samsung for å utbedre summingen. I følge Samsungs Prestige Service så skal jeg få en tekniker hjem innen 3 dager.

Bortsett fra summingen så er jeg knallfornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jens sier at Samsung fikset skjermen hans og at den nå er helt stille. Har du vurdert å ringe Samsung for å få en tekniker hjem? Kan være at de klarer å få støynivået ned til et akseptabelt nivå, eller enda bedre, eliminere det helt.

Da jeg snakket med Samung (før jeg kjøpte tven) sa vedkommende på kundeservice at støynivået _ikke_ skulle være sjenerende ved vanlig tv-titting. Jeg hører summingen på min tv godt, selv på 1,5 - 2,5m avstand med lydnivået på trinn 20. Nå skal det sies at jeg har en liten stue, parkett og murvegger uten bilder. Så mulig at det forsterker summingen noe.

I går mens jeg så en blu-ray på moderat lydnivå ble summingen plutselig mye høyere. Jeg gikk da til til tven for å høre, men lyden var på samme nivå som tidligere. Etter hvert fant jeg ut at noen glasskrukker med pasta som stod oppå kjøleskapet forsterket lyden noe grasat. Da jeg tok på en av de var det akkurat som hele summelyden ble borte. (men den gikk selvfølgelig bare tilbake til sitt vanlige nivå)

Jeg skal vurdere tven i ro og mak til over helgen, og så blir det nok en telefon til Expert / Samsung for å utbedre summingen. I følge Samsungs Prestige Service så skal jeg få en tekniker hjem innen 3 dager.

Bortsett fra summingen så er jeg knallfornøyd

De kommer nok til å prøve seg på all slags triks for å unngå å sende en tekniker hjem til deg, det er min opplevelse. Virker som de tjener bedre på å ha tv´et ditt stående i 14 dager og derfor argumenterer for denne løsningen. Da står de også friere til å søle ned i tv mens de jobber. Jeg hadde akkurat fått ordnet en deal med at de skulle komme hjem, men så var rammen rundt display løsnet og da var det plutselig umulig å fikse dette hjemme, I call bullshit.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakket med dem så var det ikke noe spesielle spørsmål. De sendte bare en serv. req til Service eksperten og så kom de og hentet den og fikset den på 1 dag og jeg fikk tilbake tven etter 2 dager, med minimalt buzzelyd. Der hadde service eksperten vært i kontakt med Samsung. Jeg fikk ingen tekniker hjem fordi jeg bodde utenfor området dems, men service'n gikk kjapt uansett og de gjorde det helt uten spørsmål.

Man hører fortsatt litt buzzing når man mute'r lyden, men dette er normal plasma støy og absolutt ikke plagsomt da det bare er å skru volum på 1 så er det borte...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, kjøpte for to uker siden en 50" 855 og har fulgt med på denne tråden siden.
    Den summer ille, gjennomtrengende, retningsbestemt og det treffer meg i sofaen der jeg vanligvis sitter.
    Men så oppdager jeg noe rart, ca 45 min etter at jeg har skrudd av tven sier den "klikk-klikk" som om den skulle skrudd seg på og siden jeg har kobla til en stereoforsterker via scart hører jeg at den begynner å zappe gjennom kanaler. Etter ca et minutt skrur den seg av igjen. Hele prosessen foregår uten at panelet skrur seg på og tven ser ut som om den er i standby.
    Men under denne prosessen er allikevel summingen der, og så jeg som trodde det var plasmaen i panelet som kanskje lagde lyden.

Så tar jeg tven til service i går, og de mente det var et kjent problem og noe de kunne fikse for, men når jeg henter den igjen sier de at tven har fra fabrikk alle de siste støydempende tiltak, gummiknotter og en spole som er fjernet (denne? 09 Samsung B series "buzz" thread [NO PRICE TALK] - Page 72 - AVS Forum)
    og at de ikke kunne høre noe støy hos seg, men de hadde stramma alle skruer bedre og lakka noen spoler i tilfelle det var det som gjorde det. De lurte også på om transporten til dem kunne ha rista noe på plass...
    Jeg tar den hjem igjen og selvfølgelig ingen forbedring.
    Så vi får se hva det blir til fremover.

Er det noen andre som har opplevd kanalsøkfenomenet? Er det i det hele tatt noen som har tv som er stille?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Relelyd som i av/på "lyden" når tv'en står av.

For noen dager siden satt jeg faktisk med TV'en av og plutselig hørte jeg relelyden som kommer når man slår av og på TV'en uten at jeg så at tv'en ble slått på. Nå kom jeg hjem, og når jeg kom inn døra hørte jeg den lyden igjen, og det blinket i den røde LED'en i fronten av TV'en. Dette liker jeg dårlig... Noen som har noen ide om hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    For noen dager siden satt jeg faktisk med TV'en av og plutselig hørte jeg relelyden som kommer når man slår av og på TV'en uten at jeg så at tv'en ble slått på. Nå kom jeg hjem, og når jeg kom inn døra hørte jeg den lyden igjen, og det blinket i den røde LED'en i fronten av TV'en. Dette liker jeg dårlig... Noen som har noen ide om hva dette kan være?
    Var det tre kvarter siden du slo av tven? se min post over...
    Det var vist helt normalt og noe som kunne skrues av.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firkantspiker
    Heisann, kjøpte for to uker siden en 50" 855 og har fulgt med på denne tråden siden.
    Den summer ille, gjennomtrengende, retningsbestemt og det treffer meg i sofaen der jeg vanligvis sitter.
    Men så oppdager jeg noe rart, ca 45 min etter at jeg har skrudd av tven sier den "klikk-klikk" som om den skulle skrudd seg på og siden jeg har kobla til en stereoforsterker via scart hører jeg at den begynner å zappe gjennom kanaler. Etter ca et minutt skrur den seg av igjen. Hele prosessen foregår uten at panelet skrur seg på og tven ser ut som om den er i standby.
    Men under denne prosessen er allikevel summingen der, og så jeg som trodde det var plasmaen i panelet som kanskje lagde lyden.

Så tar jeg tven til service i går, og de mente det var et kjent problem og noe de kunne fikse for, men når jeg henter den igjen sier de at tven har fra fabrikk alle de siste støydempende tiltak, gummiknotter og en spole som er fjernet (denne? 09 Samsung B series "buzz" thread [NO PRICE TALK] - Page 72 - AVS Forum)
    og at de ikke kunne høre noe støy hos seg, men de hadde stramma alle skruer bedre og lakka noen spoler i tilfelle det var det som gjorde det. De lurte også på om transporten til dem kunne ha rista noe på plass...
    Jeg tar den hjem igjen og selvfølgelig ingen forbedring.
    Så vi får se hva det blir til fremover.

Er det noen andre som har opplevd kanalsøkfenomenet? Er det i det hele tatt noen som har tv som er stille?
    Det kanalsøkfenomenet er jeg ganske sikker på dreier seg om en innstilling for autoopddatering av firmware. Det er en innstilling i menyen man må stille på "never", den står default på 45 minutter eller noe helt latterlig (søke etter firmware hvert 45 minutt når det har kommet vel en oppdatering så langt på denne...). Jeg opplevde det samme ihvertfall og det har ikke kommet tilbake etter at jeg endret den innstillingen, husker ikke hvor den er, men sjekk i manualen under firmware for å finne det.

Hvilken reperatør hadde du som ikke fikk fikset buzzingen? Jeg har hørt at Dalen elektroservice årner opp buzz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som opplever at hvitvaskingen ikke slår seg av etter ti minutter? I natt stod hvitvaskingen på helt til morgen. Det har også hendt tidligere.

En mulig beslektet ting er at IR har blitt helt uutholdelig på tv´en (har 50"). Tidligere har det aldri vært et problem, men nå er det slik at om jeg bare skru på en meny 1 sekund så henger det i når bildet viser svart. Til og med menyen som viser at det ikke er noe på kanalen med pixelshift (alle felter flyttes noen pixler ca hvert 2 sekund) skaper massiv IR! Dette må være et defekt panel, IR skal jo bli bedre etter bruk? Det er ingen innbrenning, etter hvitvasking ser panelet nok så svart ut. Dvs, det er faktisk noen ekstremt svake vertikale striper og jeg tenker at det kanskje er den kontinuerlige hvitvaskingen som har stått på over natten som kanskje har ødelagt panelet nå?

Edit: i dag var det mye mindre IR. Tror kanskje problemet oppstod akkurat i går fordi plasmaen akkurat hadde stått på hvitvask i over en time og var ekstremt varm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDP buzz, støy fra 855. 50"

Jeg gjorde en interessant observasjon hos en nabo i går som har en 1 år gammel Samsung, full HD. (ikke den smale vi har, men top of the line fra i fjor) Der høres det samme buzzet, men kun bak skjermen og ut av toppen av kjølespaltene. Det kommer ingen lyd fra selve glasset! Da denne lyden går rett opp bak panelet vi den ikke oppfattes som irriterende fra sofaen.

Tror Samsung sikkert nytter samme komponent som støyer i de nye skjermene, men her gjør tykkelsen på kabinettet sitt til at denne sitter inntil glasset og lyden overføres direkte og kan høres fra hele glassflaten som er rettet mot seer posisjonen.

Veldig interessant hvis noen her har fått fikset sin 855 (ingen støy fra glassflaten what so ever!!) og kan fortelle hvem som reparerte og hva de gjorde?(navn og telefonnummer). Min går tilbake til expert neste uke hvis ikke jeg kan forsikre meg om at støyen blir eliminert.

Det virker på meg som at Samsung erkjenner problemet med støyen, siden de serverer bullshit som 30db, 1/2 meter i fra, og at du ikke skal høre noe på volum 15-20...(hva med helt stille scener fra en god film!!!!!!)

Geir

Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •