Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

innbrenning

Hei

Har hatt min samsung 855 50 tommer i 2 uker snart

Har brukt skjermen til spill / tv / film

Har hver kveld brukt hvitvasksings fungsjonen
    ble meget overrasket da etter å ha sett på tv norge i 2 timer at logoen til tv norge hange igjen oppe i venstre hjørne , men fikk denne vekk men ble igrunn litt bekymret om dette kommer til å bli et problem med denne skjermen på sikt.

Men har ikke hatt disse problemen med å feks spille cod 2 på konsoll , hadde ventet at det kunne bli et problem der egentlig i starten .
    Har hatt en Jvc plasma skjerm tidliger men har ikke hatt problemer men innbrenning der tidligere

Men etter hva jeg forstår skal dette bli bedre etter 2-300 timer innspilling av skjerm . nå har ikke jeg tatt tiden på hvor mange timmer den har vært i bruk , men tror rundt 100 timer .

Har dere andre også opplevd dette ?

Og har dere merket at dette blir bedre etter å ha spilt inn skjermen ?

mvh
    Glenn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    Hei

Har hatt min samsung 855 50 tommer i 2 uker snart

Har brukt skjermen til spill / tv / film

Har hver kveld brukt hvitvasksings fungsjonen
    ble meget overrasket da etter å ha sett på tv norge i 2 timer at logoen til tv norge hange igjen oppe i venstre hjørne , men fikk denne vekk men ble igrunn litt bekymret om dette kommer til å bli et problem med denne skjermen på sikt.

Men har ikke hatt disse problemen med å feks spille cod 2 på konsoll , hadde ventet at det kunne bli et problem der egentlig i starten .
    Har hatt en Jvc plasma skjerm tidliger men har ikke hatt problemer men innbrenning der tidligere

Men etter hva jeg forstår skal dette bli bedre etter 2-300 timer innspilling av skjerm . nå har ikke jeg tatt tiden på hvor mange timmer den har vært i bruk , men tror rundt 100 timer .

Har dere andre også opplevd dette ?

Og har dere merket at dette blir bedre etter å ha spilt inn skjermen ?

mvh
    Glenn
    joa det blir bedre. at det henger litt igjen er ikke noe å bekymre seg over. permanent innbrenning er nærmest ikke eksisterende nå for tiden. likevel greit å skifte kanal en gang iblandt de første 300 timene. særlig tvnorge og zebra har kjipe logoer.

kontrasten bør også stilles ned til 50 den samme perioden.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lagt merke til noe innbrenning av logoer istarten, men nå er innbrenning ikke et tema lenger. For et par dager siden lot PS3n stå på ved et uhell på skjermen over 2-3 timer, da var det noe innbrenning men forsvant etter 2-3 min med normal tv og knapt synlig...

Uansett ikke noe bekymre seg for...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører PC i timesvis på den og veldig ofte samme TV-kanal fra DM8000 i MANGE timer. Har aldri sett antydning til innbrenning. Og har ALDRI brukt vasken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har sett PS5xB855, Panasonic V10 og Philips 9704 uttale seg om hvordan disse står opp mot hverandre hva gjelder:

* Skarphet
    * Fargegjengivelse
    * Sortnivå
    * Begvelser / Panorering

Takker for svar. Fortsatt usikker på mitt valg, men dette er nok de det står mellom - men med en knapp på PS58B855.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Kan noen som har sett PS5xB855, Panasonic V10 og Philips 9704 uttale seg om hvordan disse står opp mot hverandre hva gjelder:

* Skarphet
    * Fargegjengivelse
    * Sortnivå
    * Begvelser / Panorering

Takker for svar. Fortsatt usikker på mitt valg, men dette er nok de det står mellom - men med en knapp på PS58B855.
    Sitter å ser på de samme tvene. Vurderer å bytte min Samsung UE46B7070 til en av de overstående, da min skjerm sliter med clouding.
    Er det fortsatt problem med buzzelyd på Samsungen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzz-problemet skal være fikset etter hva jeg har hørt, men jeg er absolutt forberedt på å få det med på kjøpet.. Jeg har sett på 2 stk 50" og 1 stk 58" i Oslo og ingen av de hadde plagsomt mye støy. Den ene 50" var nærmest lydløs.

På Expert klingenberg var de klar over problemet og nevnte også løsningen med gummiknottene. De sa forøvrig at tvene de nå fikk kom direkte fra Samsung Norden og skulle ikke ha problemet lenger. Men en vet jo aldri. Har fått inntrykk av at problemet er størst på 58".

Jeg kommer nok til å gå for PS58B855, men er usikker på om jeg skal kjøpe på nett eller i butikk. Er skeptisk til nettbutikker med 20+ på lager. (lukter mai/juni/juli produksjon). Vurderer Expert da jeg får direkte fra Samsung Norden (og forhåpentligvis en relativt ny produksjon, uten buzz-problem)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på samsungen hos netonnet. De har den til 12995. Er klar over at det er import/ikke nordisk modell. Men jeg bor i Bergen og ser at de har serviceverksteder her. Har sendt en mail til de og spurt om garantier/service og problemet med buzzelyden.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet både 855`en og Samsung 7070 led. Hvordan er bildekvaliteten på plasmaen kontra Led-skjermen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide

* Skarphet
    * Fargegjengivelse
    * Sortnivå
    * Begvelser / Panorering

Jeg har prøvd samtlige tver gjennom jobben, så jeg kan nevne kjapt litt om tvene her. Dette er dog MIN mening, har ikke testet alle tvene griseNØYE bortsett fra 855 som jeg selv har så det kan taes med en klype salt men jeg prøver så godt jeg kan hvertfalll...

Litt kjappe svar her:

Skarphet:
    V10: Noe soft i bildet, men relativt skarp i THX modus.
    855: En del skarpere enn V10,
    9704: Typisk ekstrem LCD skarphet, et hakk over 855.

Farger:
    V10: Typisk Panasonic fargegjengivelse. Noe grønnskjær, men dette kan visst kalibreres bort. Meget bra
    855: Definivt en av de beste tvene på dette området på markedet akkurat nå
    9704: grisevanskelig å kalibrere grunnet få justeringsmuligheter. Vanskelig å få til skikkelig farger. laaangt unna plasma fargegjengivelse i mine øyne.

Sortnivå: Her er Panasonic rå, og er et hakk bedre enn 855.
    855: Sortnivået her er best i en belyst stue, men et lite hakk under V10
    9704: vel....helt overlegen, men mister mye av detaljene i det sorte og skygger.

Bevegelser:
    V10: her er 855 og v10 ganske like, med typisk plasma "hakking"
    855: over..
    9704: Er helt rå på bevegelser med 200 hz på, men gjør HD bilder mere soft og det er ille.

Et tips, hvis du ønsker litt av hver så sjekk ut Toshiba sin 46SV685 LED-tv. Skal få sett på denne i helga, og blir spennende å se. Har fått strålende kritikker overalt.

Personlig synes jeg 855 er vesentlig bedre enn Samsung LED tvene, rett og slett fordi du slipper den FORBANNA cloudingen som er et problem på LED-tvene til Samsung....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Farger:
    9704: grisevanskelig å kalibrere grunnet få justeringsmuligheter. Vanskelig å få til skikkelig farger. laaangt unna plasma fargegjengivelse i mine øyne.
    Jeg har sett Philips 9704 to ganger. Første gangen syntes jeg den hadde for mye lilleskjær og kanskje var litt blass i fargene. Jeg så den igjen idag, med to forskjellige blu-ray, uten å bli overbevist. Skarpheten var bra, men litt lite dybde og tildels blasse farger. (kan ha vært dårlige innstillinger) La også merke til få innstillingsmuligheter, med forbehold om at jeg ikke så hele menyen. Men jeg så de forhåndsdefinerte innstillingene (normal, vivid, cinema osv)

Bevegelser:
    V10: her er 855 og v10 ganske like, med typisk plasma "hakking"
    Hva mener du med typisk plasma hakking? Har ingen erfaring med plasma, men synes LCD virker å "hakke" mer enn plasma i bevegelsene. De gangene jeg har sett 855'en har jeg lagt merke til noe hakking, men vesentlig mindre enn på mange andre tv'er. (både plasma og lcd) Så faktisk hakking på 9704 også.

Personlig synes jeg 855 er vesentlig bedre enn Samsung LED tvene, rett og slett fordi du slipper den FORBANNA cloudingen som er et problem på LED-tvene til Samsung....
    Enig. Jeg synes 855'en går Samsung LED'ene en høy gang. Har sett disse LED skjermene flere ganger og jeg synes de blir verre for hver gang jeg ser dem. Har sett markant Clouding (som du nevner), men også mye støy i bildet (korn og noe som kan se ut som et slags kornbelegg), støy rundt personer (siluett?).. i tillegg synes jeg at sortnivået har en tendens til å bare være sort, altså utvasket og med få detaljer. Hadde valgt 9704 om jeg skulle ha LED.

Blir nok en 855 på meg Håper bare jeg får en uten Buzzing!
    Noen som vet om Prestige Service gjelder alle postnummer i Oslo? Sjekket på Samsung sin side, men fikk bare "søk igjen" på mitt postnummer.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var kanskje litt tullete å bruke ordet plasma hakking, men kjører du en plasma skjerm og en lcd skjerm med 100 hz vedsiden av hverandre så skjønner du for thva jeg mener, men dette er kun en bagatell og ikke et problem...

Samsung prestige nummeret er: 815 56 480

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på Samsung PS50B850 hos netonnet. Der koster den 12 990 ink. frakt. Er klar over at det er en ikke-nordisk modell og at prestige-support hos samsung ikke gjelder på denne. Men er jo snakk om en del tusen spart. Har også forhørt meg om de angående buzzeproblemet og de fortalte meg at de har serviceverksteder her i Bergen som kunne fikse problemet viss det skulle være på tven.
    Har noen her erfaringer med netonnet og kjøp av tv derfra?
    Er 850 modellen helt lik 855?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar deg en liten leserunde noen sider bakover i tråden her, så ser du at gråimportert 850 ikke er å anbefale... Selvfølgelig er det penger å spare, men tenk deg om 2 ganger før du gjør det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 50" 855

Hang opp 855en i går. Fantastisk bilde men plagsom støy/buzzing fra panelet slik nevnt tidligere i forumet!

Er det settinger som bør slå av eller på?
    Innkjøring?
    Hvordan fikse støy, hvem kontakter jeg.

Trodde dette problemet var fikset, men store skuffelse!!

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy på Samsung 855

Sitat Opprinnelig postet av magnusseng
    Hang opp 855en i går. Fantastisk bilde men plagsom støy/buzzing fra panelet slik nevnt tidligere i forumet!

Innkjøring?

Geir
    Elesco er verkstedkjeden som har service for Samsung. Ta kontakt med dem. Hadde 2 skjermer med den samme støyen. Sendte den siste til service etter 1 uke i stua, men de klarte ikke å fikse støyproblemet Ga opp hele tv'en og har nå gått for en Philips 52" 9704 i stedet.
    Når du kjøper en tv i denne prisklassen , skal det være unødvendig å tulle med slike ting som dette; bytte tv'er, inn og ut fra service flere ganger. Det er Samsung som har ett problem her. Kan ikke forstå at Samsung ikke trekker hele modellen fra markedet før de har fått orden på problemet. Tror de mister endel kunder pga dette tullet! Jeg brukte i allefall mine penger på et annet merke etter mye problemer med Samsung.

Philipsen kommer til neste uke. Håper den henger lengre på veggen enn de to 58" 855 jeg har hatt tidligere!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask
    Elesco er verkstedkjeden som har service for Samsung. Ta kontakt med dem. Hadde 2 skjermer med den samme støyen. Sendte den siste til service etter 1 uke i stua, men de klarte ikke å fikse støyproblemet Ga opp hele tv'en og har nå gått for en Philips 52" 9704 i stedet.
    Når du kjøper en tv i denne prisklassen , skal det være unødvendig å tulle med slike ting som dette; bytte tv'er, inn og ut fra service flere ganger. Det er Samsung som har ett problem her. Kan ikke forstå at Samsung ikke trekker hele modellen fra markedet før de har fått orden på problemet. Tror de mister endel kunder pga dette tullet! Jeg brukte i allefall mine penger på et annet merke etter mye problemer med Samsung.

Philipsen kommer til neste uke. Håper den henger lengre på veggen enn de to 58" 855 jeg har hatt tidligere!
    Jeg synes faktisk støyproblemet er blitt mindre etter de første 200 timene. Venter nå på service, og er egentlig litt bekymret for om det skal bli verre. Har sett andre rapportere dette på utenlandske forum, altså at støyen ble verre etter service dersom TV var innkjørt først (etter bytte av såkalt Y-board). Men nå er det mulig jeg er en upresis kilde siden jeg har kraftig tinnitus om dagen :-)

Men må uansett få dem til å fikse at TV "går opp i liminga". Dekselet rundt panelet buler ut nede på den ene siden! Eventuelt skal jeg be dem sette på gummiknottene, men nekte dem å bytte Y-board eller andre interne komponenter. Tror det skal gå greit dersom jeg får service hjemme, man må visst mase seg til dette (såfremt man bor i en av de større byene). Sjekk prestigeservice på samsung.no for mer info eventuelt.

edit: jeg har produksjonsdato september 2009 (tsjekkia) 50" B855

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusseng

Innkjøring?

Geir
    Hvor kjøpte du tven? Og hvilken produksjon er det du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 50" 855

Den ble kjøpt på Expert Alnabru.
    Produsert okober 09.

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg har selv bestemt meg for denne tv, og har bestilt hos Expert.no

Trodde virkelig at denne feilen var rettet nå. En av grunnene til at jeg valgte Expert fremfor mpx, datakjeden etc var fordi de to sistnevnte har hatt lagerbeholdning i norge en stund mens expert har vært tomme. Og etter hva jeg har hørt får expert varer rett fra asia til hovedlageret i skien. Så dette som en mulighet til å få en relativt ny produksjon og forhåpentligvis uten høy buzzing. Det var dårlige nyheter at selv oktoberproduksjonen har denne feilen

Jeg ringte forøvrig Samsung i forrige uke for å høre om mitt postnummer hadde Prestige Service. Da spurte jeg samtidig om denne buzzfeilen, men hun jeg snakket med hadde ingen teknisk kompetanse til å svare på det. Men hun sa at Samsung opererte med en terskelverdi på 30 dB på 0,5m avstand og at man ikke skulle høre buzzing fra skjermen ved normal titteavstand og volumet på 15-20.

Noen som har noen formening om hvordan 30 dB høres ut fra 0,5m? Eller fra 2-3m?

Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •