Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 50 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    7070 er faktisk meget blank, og gjenskinn fra vinduer vil nok være på ca samme nivå på 855..

så akkurat det punktet er ikke så mye å tenke på tror jeg!

Feil - faktisk så opplevde jeg at min 8050 hadde værre gjennskinn enn min 855 (side ved side). Husk at 855 kommer med ett lags glass, som gjør den veldig god i dagslys. Jeg har null problemer med min, med den 8050'n jeg hadde - var problemene med gjennskinn større..!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja 7070 er merkbart mer lyssterk, men jeg har ALDRI hatt bruk for å utnytte dette, det har alltid stått UNDER 50%

og jeg har heller ikke hatt noe problemer med plasma i en lyd stue sommerstid, så lenge du ikke legger i vurdering av gjenskinn i fra en blank tv.. utelukker du dette, ser jeg ikke noe stort problem..

jeg får iløpet av 3 dagers tid byttet ut min samsung LED-lcd mot en Panasonic V10e 50" Plasma selv - og ingen betenkeligheter ang. bruk på sommeren!
    det ville jeg hatt... V10'n har ikke noe bra coating i forhold til å beholde sortnivået og god kontrast i lys stue. Den har lysstyrken, ja - men det betyr ikke alt. Du kan ikke bruke THX modus om dagen, den er alt for dus og gir deg ett elendig bilde om dagen. THX modus er beregnet på mørke omgivelser. Så er det coatingen som gir deg grått i steden for svart så lenge du har lys i stuen.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    det ville jeg hatt... V10'n har ikke noe bra coating i forhold til å beholde sortnivået og god kontrast i lys stue. Den har lysstyrken, ja - men det betyr ikke alt. Du kan ikke bruke THX modus om dagen, den er alt for dus og gir deg ett elendig bilde om dagen. THX modus er beregnet på mørke omgivelser. Så er det coatingen som gir deg grått i steden for svart så lenge du har lys i stuen.

Jens
    Betyr dette at 855 gir glimrende lys, kontrast og farger selv i fullt dagslys?
    På høyde med 8050/9704?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor i Oslo man kan se og få demo av 50" eller 58"? Har vært hos Hifi-klubben på Grensen som nærmest sperret opp øynene da jeg spurte etter plasma i 2009.. Expert i klingenberggaten har 50", men den er avslått. De kunne tydeligvis ikke koble den opp siden de skulle ommøbelere i butikken Har også vært innom en Lefdal, Elkjøp, Siba og Soundgarden.. Tenkte å prøve Elkjøp Lørenskog, evt. Ullevål om det ikke er totalt kaos der ennå.
    Noen som vet hvor de har 50"/58" som demo?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Noen som vet hvor i Oslo man kan se og få demo av 50" eller 58"? Har vært hos Hifi-klubben på Grensen som nærmest sperret opp øynene da jeg spurte etter plasma i 2009.. Expert i klingenberggaten har 50", men den er avslått. De kunne tydeligvis ikke koble den opp siden de skulle ommøbelere i butikken Har også vært innom en Lefdal, Elkjøp, Siba og Soundgarden.. Tenkte å prøve Elkjøp Lørenskog, evt. Ullevål om det ikke er totalt kaos der ennå.
    Noen som vet hvor de har 50"/58" som demo?

Dette er det som står på hjemmesiden til Expert:

Expert Alnabru Strømsveien 258 23376550 (Finnes på lager)

Jeg har tidligere sett at den henger på veggen der til ustilling

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens

de demoene jeg har hatt av 855 har faktisk vært såpass skuffende, at jeg hadde nok aldri vurdert denne engang; ENE OG ALENE pga støy fra skjermen...lyden hørtes straks jeg gikk inn på hifiklubben, og når jeg skjønte hvor den kom fra, ekskluderte jeg en ellers topp skjerm på flekken -. synd - personlig vært samsung-mann i noen år no, noe som dessverre slutter i morgen!

jeg vet at lysstyrke ikke er alt, men å høre på durelyd på stua hadde jeg ALDRI orket, dessuten var panasonicen ikke akkurat så dårlig som du skal ha det til..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de demoene jeg har hatt av 855 har faktisk vært såpass skuffende, at jeg hadde nok aldri vurdert denne engang; ENE OG ALENE pga støy fra skjermen...lyden hørtes straks jeg gikk inn på hifiklubben, og når jeg skjønte hvor den kom fra, ekskluderte jeg en ellers topp skjerm på flekken -. synd - personlig vært samsung-mann i noen år no, noe som dessverre slutter i morgen!

jeg vet at lysstyrke ikke er alt, men å høre på durelyd på stua hadde jeg ALDRI orket, dessuten var panasonicen ikke akkurat så dårlig som du skal ha det til..
    du sier vel ikke at du hørte lyden med en gang du gikk gjennom døren til hifiklubben? da er i tilfelle skjermen ødelagt.

har denne skjermen og ja det er buzzing fra den men ikke mer enn det som er vanlig for plasmaskjermer generellt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    du sier vel ikke at du hørte lyden med en gang du gikk gjennom døren til hifiklubben? da er i tilfelle skjermen ødelagt.

har denne skjermen og ja det er buzzing fra den men ikke mer enn det som er vanlig for plasmaskjermer generellt.

skjermen hang ca 2-3meter fra døren, og ja man la merke til det, uten at jeg helt skjønte hva/hvor det kom fra, før jeg begynte å nærme meg TVen for å ta den nærmere i øyesyn, da var det ikke aktuelt for min del.. jeg har sett på 3 stk, 2 50" og 1 58" og alle var tilnærmet "lik" støy i..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    Dette er det som står på hjemmesiden til Expert:

Expert Alnabru Strømsveien 258 23376550 (Finnes på lager)

Jeg har tidligere sett at den henger på veggen der til ustilling
    Har nå sett 50" på Expert Alnabru. Syntes ikke den støyet allverden. Stod en annen Samsung plasma ved siden av som hadde merkbart høyere during. Syntes PS50B855 var på samme nivå som gjennomsnittet av plasmaskjermer i butikken mtp during.

Fikk en demo med Twilight (blu-ray) spilt på en Samsung BDP1650. Syntes bildet var bra, men ikke helt wow. Tv hadde visstnok out-of-the-box innstillinger, eller i demo-modus som de kalte det. Vet ikke hvordan kvaliteten eller bildet på Twilight er, men vil tippe at bildet ville blitt merkbart bedre med kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også innom Lefdal på Storosenteret, og der sa selgeren at PS5xB855 ikke var å få tak i. Ingen Lefdal/Elkjøp hadde den inne.
    Etter en stund oppsøkte han meg i butikken og sa at denne modellen var utgått.
    Må innrømme at jeg ble overrasket over den beskjeden. Er det hold i dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Jeg var også innom Lefdal på Storosenteret, og der sa selgeren at PS5xB855 ikke var å få tak i. Ingen Lefdal/Elkjøp hadde den inne.
    Etter en stund oppsøkte han meg i butikken og sa at denne modellen var utgått.
    Må innrømme at jeg ble overrasket over den beskjeden. Er det hold i dette?
    tviler på dette. det er ingen nye modeller på samsung sine sider. har hørt dette før men brukt som salgstriks.

Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermen hang ca 2-3meter fra døren, og ja man la merke til det, uten at jeg helt skjønte hva/hvor det kom fra, før jeg begynte å nærme meg TVen for å ta den nærmere i øyesyn, da var det ikke aktuelt for min del.. jeg har sett på 3 stk, 2 50" og 1 58" og alle var tilnærmet "lik" støy i..
    Har nå hatt mitt PS58B855 tv snart et par uker nå, og eg hører ingen støy/during fra mitt tv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at du er fornøyd med valget av ny tv. Hvilke modeller vurderte du før du til slutt valgte B855 serien?

Er det noen som har tips til hvilken blu-ray man kan kjøre en demo på for å se hva tvet er god for? Eller om det er innstillinger som bør aktiveres/deaktiveres for å få et riktig inntrykk?

Er ganske i tvil om hvilken tv jeg skal velge i prisklassen opp til 30k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp i Sandvika skal ha den oppe på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kan man se PS58B855...?

Sitat Opprinnelig postet av SportyMorty
    Elkjøp i Sandvika skal ha den oppe på veggen.
    :grin:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har også 58" i lydrommet på Ullevåll. Står 50" på prislappen, men den er hvertfall mye større enn min så er nok bare en skrivefeil.

Mange sier de ikke er helt overbevisst etter demo. Denne tven må sees med minimum film modus, men helst kalibrert film modus. Da er den helt rå, og i forhold til V10's THX modus er den vesentlig bedre. Jeg har også fått sett V10 i dempet belysning og det er ikke mye å hente på sortnivå. Den er et bittelite hakk bedre, men Samsung slår den på alle andre områder... I mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung ps-50b855

Hei , har fått mange gode tips i denne tråden og takker fro det.

Sliter litt med summing jeg også , men det kan jeg leve med enså lenge
    kalibrerte tv en min etter fltpanels.dk og satte på en bluray film seint i går kveld , filmen er for øvrig " jenta som lekte med ilden " men til min store forundring ble jeg ganske skuffet siden sort bilde blir veldigt grått , slo av cineema s , men dette hjalp lite . no skal det sies at jeg har en ps3 som blueray spiller.
    er det blueray spilleren som ikke er innstillt, eller at kvaliteten på ps3 som blueray spiller som rett og slett er for dårlig ?
    no skal det sies at jeg bare har hatt skjermen i 1 uke og den har ikke spillt så mange timer enda

takker for all hjelp

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    Hei , har fått mange gode tips i denne tråden og takker fro det.

Sliter litt med summing jeg også , men det kan jeg leve med enså lenge
    kalibrerte tv en min etter fltpanels.dk og satte på en bluray film seint i går kveld , filmen er for øvrig " jenta som lekte med ilden " men til min store forundring ble jeg ganske skuffet siden sort bilde blir veldigt grått , slo av cineema s , men dette hjalp lite . no skal det sies at jeg har en ps3 som blueray spiller.
    er det blueray spilleren som ikke er innstillt, eller at kvaliteten på ps3 som blueray spiller som rett og slett er for dårlig ?
    no skal det sies at jeg bare har hatt skjermen i 1 uke og den har ikke spillt så mange timer enda

takker for all hjelp
    mange gode tips... om du går litt tilbake å leser et inlegg jeg la inn for en stund siden som omhandler rgb signaler og hdmi black så kanskje du ser hva du har gjort feil. Jeg regner med du har satt ps3 til og sende ut rgb signaler og i så måte skal du sette hdmi-black til low..

Du kan lese her..

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1318221

Skru av rgb og sett til YCbCr signaler på din ps3 og sett hdmi-sort til normal så skal du se det hjelper..

Personlig likte jeg ikke instillingene i fra flatpanels.dk, synes de ga alt for flat bilde. Det er vel heller ikke det en kan kalle en kalibrering, men mere en tuning. Dette sier jeg fordi de har ikke stilt sortnivå (brightnes) og kontrast. De har heller ikke stilt fargene.

Nå har jeg fått så mange PM fra folk som ønsker å vite hvordan min tv er kalibrert og til dere (og andre) - jeg skal legge de inn her om en dag eller to. Skal bare finne tiden til og gjøre det.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    EDIT: fjernet pga en viss jenseike ble pottesur her... beklager
    For en unge du er.. den dagen jeg blir pottesur på noen på et forum må jeg begynne å sjekke meg selv:-D , men jeg skjønner jo at du ikke har så mange år på baken og kanskje er litt av den typen. Eneste jeg gjorde var å repetere det du har gjort SÅ mange ganger her og fortalt folk at dette er en teknisk tråd..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en unge du er.. den dagen jeg blir pottesur på noen på et forum må jeg begynne å sjekke meg selv:-D , men jeg skjønner jo at du ikke har så mange år på baken og kanskje er litt av den typen. Eneste jeg gjorde var å repetere det du har gjort SÅ mange ganger her og fortalt folk at dette er en teknisk tråd..
    er du ikke ferdig med dette enda? Dette er bare latterlig. Greit jeg gjorde en feil, innrømmer det og bekalger men nå er det på tide å slutte. Å gå til personangrep i tillegg er bare latterlig så vi skal ikke akkurat snakke om hvem som har mange år på baken her...

Så da skyter jeg meg selv i foten og sier at dette er en teknisk tråd, så nå er det på tide å gi seg Jens...

PUNKTUM for denne saken...

Side 25 av 50 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •