Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 999
    Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svaret, djed 8) Skal sjekke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhead
    Da har eg fått på plass min Samsung PS-58B855 Tv. Et stort beist av et tv. og med et fantastisk bilde. Eneste eg ikkje har fått stilt inn skikkelig og som eg sliter litt med er bilde fra Dreambox'en (DM7000) som er koblet til med medføgende scartovergang som låg ved tv'en. Noen som har noen gode tips/råd innstillinger å komme med for å finne dei beste innstillingene?? Vet at det vil variere litt fra skjerm til skjerm, men all hjelp mottas med takk :wink:
    Bytt ut DM7000 med DM 800 eller helst DM8000!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Noe spesielt å bemerke om kvaliteten på film fra PC-VGA/DVI-HDMI kontra oppskalering på DVD/Blu-ray spller?
    Har ikke sammenlignet, men spilte Istid 3 fra LG BD-R i PC'en, og det var NYDELIG! Skjermkortet er et ATI 48**.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Du er ganske utrolig MaW... Kjefter på folk som ikke har lagt inn innlegg som ikke følger prinsippet "teknisk tråd", og det så det holder. Så legger du ikke en salgs annonse her!!!! Ganske frekt spør du meg... Og jeg vil legge til - for den prisen du nevner der får du denne tv ny flere steder. Den koster kanskje 19' noen steder - men ble scandinavian foto selger denne til 16' !!!

Jens
    Slapp av mann! Herrejesus... Har fjerna det. Snakk om å ta av..

Btw, scandinavian photo har ikke noe pris på denne.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Bytt ut DM7000 med DM 800 eller helst DM8000!
    Jepp. Den skal nok byttes ut med DM8000. Men har nå brukt en ca 45000 dei 3 siste mnd på nytt anlegg og tv, så DM8000 får eg vente til lommeboken er fylt opp igjen 8) Men trenger å få stilt inn PS-58B855 Tv'en til DM7000 nå. Har lest side opp og side ned, både her og andre plasser. Men har desverre ikkje funnet noen ting enda. Muligens eg har blitt blind etter all denne lesingen he he.. Så vist det er noen som har noen forslag eller en lenke, så mottas dette med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhead
    Jepp. Den skal nok byttes ut med DM8000. Men har nå brukt en ca 45000 dei 3 siste mnd på nytt anlegg og tv, så DM8000 får eg vente til lommeboken er fylt opp igjen 8) Men trenger å få stilt inn PS-58B855 Tv'en til DM7000 nå. Har lest side opp og side ned, både her og andre plasser. Men har desverre ikkje funnet noen ting enda. Muligens eg har blitt blind etter all denne lesingen he he.. Så vist det er noen som har noen forslag eller en lenke, så mottas dette med stor takk.
    Så vidt jeg husker kan du kjøre component ut fra Scart på den. Det burde du i alle fall prøve.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Så vidt jeg husker kan du kjøre component ut fra Scart på den. Det burde du i alle fall prøve.
    Dreamboxen er koblet til med scart til medføgende scartovergang som låg ved tv'en, Men skal teste ut og koble til med component ut fra Scart.
    Bare lurte på om noen har noen gode tips/hint for å få stilt inn tv'en best mulig med signal fra Dreamboksen siden den er koblet inn på EXT(rgb) på tv nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung plasma i hus

Da er samsung 50 855 i hus , fikk den doe kr 12900 på ekspert på vestkanten på natt åpent tilbud i går . mener selv dette må være årets kjøp for den prisen
    mine kilder er ps3 , altibox + apple tv , alle kilder kobles til ved hdmi

er det noen av dere som har noen gode kalibrerings tips , bruker tips på skjermen

kan få en kalibrerings dvd fra hifiklubben i bergen , men stoler mer på innstillinger av erfaringer

mvh
    så langt fornøyd plasma eiger

takker for alle svar

mvh
    glenn kleppe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Slapp av mann! Herrejesus... Har fjerna det. Snakk om å ta av..

Btw, scandinavian photo har ikke noe pris på denne.
    Slapp av jeg!!.. Det er dine egne ord man... les tilbake på dine egne innlegg :

Opprinnelig skrevet av MaW
    Også holder vi pokkern meg kjeft om gråimport og en elendig nettbutikk!!!!!!!!!!!!!!

Dette er en teknisk tråd så respekter dette!!!

Ring og sjekk da vel, de har ingen priser liggende ute på weben. Prisen er det jeg sa, samme som du forlanger for en 6 mnd gamme.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da forsvant 58" 855 ut av huset!

Etter å ha plundret med denne modellen i 1 1/2 mnd, gir jeg opp! Ble returnert til butikken der jeg kjøpte den og kjøpet ble hevet. De kunne ikke gjøre mer på service verkstedet til Samsung for å bli kvitt støyen fra apparatet. Snakket også med Prestige Service i Oslo, og de hadde ingen andre løsninger på problemet enn verkstedet her i Tønsberg. Litt skuffende at det ikke er noe de kan gjøre i grunnen

Lurer litt på hvor mange prosent av denne modellen som har dette problemet med støy, og som har blitt returnert enten til butikk eller til service?? Tror det er flere enn Samsung liker å tro!

Da er det bare å begynne å kikke etter en ny tv. Ble litt nedtur å sette tv'en til ungene på 29" i stua etter å ha hatt en 58" der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask
    Etter å ha plundret med denne modellen i 1 1/2 mnd, gir jeg opp! Ble returnert til butikken der jeg kjøpte den og kjøpet ble hevet. De kunne ikke gjøre mer på service verkstedet til Samsung for å bli kvitt støyen fra apparatet. Snakket også med Prestige Service i Oslo, og de hadde ingen andre løsninger på problemet enn verkstedet her i Tønsberg. Litt skuffende at det ikke er noe de kan gjøre i grunnen

Lurer litt på hvor mange prosent av denne modellen som har dette problemet med støy, og som har blitt returnert enten til butikk eller til service?? Tror det er flere enn Samsung liker å tro!

Da er det bare å begynne å kikke etter en ny tv. Ble litt nedtur å sette tv'en til ungene på 29" i stua etter å ha hatt en 58" der.

du skulle ikke kunne tenke deg 655 modellen da? litt billigere like bra bilde og like stor, men noe tykkere. fin er den også.

edit etter å ha lett litt finner jeg den ikke. er sikker på at man kunne få denne i 58 også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er den i stuer med mye sollys

Hei, jeg skal snart oppgradere og valget står mellom PS-50B855 og 55 tommers LED modell 7070. (og muligens Philips 52 tommers 9704)
    Jeg har en stue som er meget lys om sommeren, masse sol inn fra sidelinjen ift TVens plassring.

Hvordan klarer denne plasmaskjerme seg i slikt lys?
    Gjør jeg totalt sett lurest i å satse på 7070, dvs LED? Eventuellt Philipsen, men den er jo ganske kostbar.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Hei, jeg skal snart oppgradere og valget står mellom PS-50B855 og 55 tommers LED modell 7070. (og muligens Philips 52 tommers 9704)
    Jeg har en stue som er meget lys om sommeren, masse sol inn fra sidelinjen ift TVens plassring.

Hvordan klarer denne plasmaskjerme seg i slikt lys?
    Gjør jeg totalt sett lurest i å satse på 7070, dvs LED? Eventuellt Philipsen, men den er jo ganske kostbar.

Jeg hadde B8050'n som er hakket bedre enn 7070.. Og min anbefaling er : ligg langt unna. Om det er mange sykdommer med denne plasmaen, så er det ingenting i forhold til disse flate LED'ne. Bare for å nevne: Utrolig mye clouding, Dynamisk dimming som gjør alt som er hvit i bilde grått. Denne kan skrues av, men da har du enda mere clouding. Ser du på en film med noe mørkt i, f eks en mann med svart dress ser du store hvite flekker av clouding mitt i dressen. Dette kommer frem med en gang kveldsmørket siver inn og du ikke har dagslys i stua. Med dagslys ser du det ikke, så pass på.. Så har du lyse og mørke hjørner som kan iritere deg grenseløs. Utrolig mye og masse som garantert vil få deg til å iritere deg. Og jeg hadde 46", jo større - jo værre er det og de alle 55" jeg har sett i mørke er ubruklige.. Samsung sier til det: skru på masse lys i stua på kvelden, ikke se tv i mørke...!!! Ja da, skulle jeg gjøre det når jeg har punget ut så mye!!? Hadde du!: samsung sier og.... All clouding er godtatt og ikke grunn for garanti bytte!!!! Husk det!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg hadde B8050'n som er hakket bedre enn 7070.. Og min anbefaling er : ligg langt unna. Om det er mange sykdommer med denne plasmaen, så er det ingenting i forhold til disse flate LED'ne. Bare for å nevne: Utrolig mye clouding, Dynamisk dimming som gjør alt som er hvit i bilde grått. Denne kan skrues av, men da har du enda mere clouding. Ser du på en film med noe mørkt i, f eks en mann med svart dress ser du store hvite flekker av clouding mitt i dressen. Dette kommer frem med en gang kveldsmørket siver inn og du ikke har dagslys i stua. Med dagslys ser du det ikke, så pass på.. Så har du lyse og mørke hjørner som kan iritere deg grenseløs. Utrolig mye og masse som garantert vil få deg til å iritere deg. Og jeg hadde 46", jo større - jo værre er det og de alle 55" jeg har sett i mørke er ubruklige.. Samsung sier til det: skru på masse lys i stua på kvelden, ikke se tv i mørke...!!! Ja da, skulle jeg gjøre det når jeg har punget ut så mye!!? Hadde du!: samsung sier og.... All clouding er godtatt og ikke grunn for garanti bytte!!!! Husk det!
    Jens
    Takk for fyldig svar. Dette var masse om hva som er galt med 7070/8050.
    Men det jeg var mest interessert i å vite er hvordan 855'ern er i fullt daglys i en stue med sol fra sideveggen.
    Blir den grå og kjedelig i slikt lys?
    Og hvor mye dårligere enn 7070/8050/Philips 9704?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fyldig svar. Dette var masse om hva som er galt med 7070/8050.
    Men det jeg var mest interessert i å vite er hvordan 855'ern er i fullt daglys i en stue med sol fra sideveggen.
    Blir den grå og kjedelig i slikt lys?
    Og hvor mye dårligere enn 7070/8050/Philips 9704?

min 55"7070 er heldigvis ikke så ille som det her virker, men så har jeg skrudd backlighten lavt, noe som gjør disse problemene langt mindre tydelig!

personlig synes jeg 855 var "voldsomt" høylytt during i, såpass plagsomt at jeg ikke hadde orket å ha den i hus.. ser at mange får fikset dette, og da er jo problemet borte - men ser også at mange ender med å kvitte seg med TVen fordi det rett og slett ikke blir fikset tilfredsstillende...
    men at 855 er en kanonbra tv er det vel liten tvil om!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    min 55"7070 er heldigvis ikke så ille som det her virker, men så har jeg skrudd backlighten lavt, noe som gjør disse problemene langt mindre tydelig!

personlig synes jeg 855 var "voldsomt" høylytt during i, såpass plagsomt at jeg ikke hadde orket å ha den i hus.. ser at mange får fikset dette, og da er jo problemet borte - men ser også at mange ender med å kvitte seg med TVen fordi det rett og slett ikke blir fikset tilfredsstillende...
    men at 855 er en kanonbra tv er det vel liten tvil om!
    Takk for svar, men fortsatt er spørsmålet:
    Hvordan er 855ern i en stue med mye sollys om sommeren?
    Sammenlignet med nevnte Tver?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7070 er faktisk meget blank, og gjenskinn fra vinduer vil nok være på ca samme nivå på 855..

så akkurat det punktet er ikke så mye å tenke på tror jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    7070 er faktisk meget blank, og gjenskinn fra vinduer vil nok være på ca samme nivå på 855..

så akkurat det punktet er ikke så mye å tenke på tror jeg!
    he he, mulig jeg ordlegger meg litt utydelig, men alle "vet" jo at plasmaer har dårligere lysstyrke enn LCD/LED.
    Så spørsmålet er: Hvordan klarer 855 seg i stuer med mye lys, f.eks å se en film når sola skinner inn (fra sidelinje så det er ikek gjenskinn jeg er redd for , men lysstyrke, farger og kontrast i en stue full av dagslys)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, mulig jeg ordlegger meg litt utydelig, men alle "vet" jo at plasmaer har dårligere lysstyrke enn LCD/LED.
    Så spørsmålet er: Hvordan klarer 855 seg i stuer med mye lys, f.eks å se en film når sola skinner inn (fra sidelinje så det er ikek gjenskinn jeg er redd for , men lysstyrke, farger og kontrast i en stue full av dagslys)

ja 7070 er merkbart mer lyssterk, men jeg har ALDRI hatt bruk for å utnytte dette, det har alltid stått UNDER 50%

og jeg har heller ikke hatt noe problemer med plasma i en lyd stue sommerstid, så lenge du ikke legger i vurdering av gjenskinn i fra en blank tv.. utelukker du dette, ser jeg ikke noe stort problem..

jeg får iløpet av 3 dagers tid byttet ut min samsung LED-lcd mot en Panasonic V10e 50" Plasma selv - og ingen betenkeligheter ang. bruk på sommeren!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

855'n er veldig lyssterk og utgir veldig god kontrast selv i sol lyse stuer. Jeg har målt min tv til 45 fl (foot-lambert) på mine dags innstillinger, og da har jeg baklyset på 8. Det kan gå opp til 10, og da skulle jeg fint pasere 50 fl. Og da holder sortnivået seg som det gjør på kvelden, det er veldig bra coating på denne skjermen som gjør det. Akkurat som på kuro skjermene. Som jeg skrev så har jeg hatt en LED, og jeg har satt min 855 og LED'n side ved side. 855 er like god om dagen som den, med tanke på lys.. Mere har du aldrig behov for

Og til deg som sier du har 7070 og må skru ned baklyset så mye for å bli kvitt problemene. Ja, det er akkurat det jeg mener, man skal ikke måtte ofre bilde for å bli kvitt ett problem på en så dyr tv. Jeg også måtte skru ned baklyset til omtrent 3, og det ga meg så dårlig kontrast - og faktisk gjorde så plasmaen (855) ble mye mere lyssterk i dagslys enn LED'n. Og det sier jo det meste!!!...

Det at plasma skjermer har dårlig lys er gammelt nå. Både samsung, pioneer og panasonic skjermer er så lyssterke nå, og de beholder sortnivået under dagslys (bortsett fra panasonic da som har alt for dårlig coating på skjermene sine)

Jens

Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •