Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 50 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 999
    Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg begynner å bli rimelig klar for denne TVen, antageligvis bare 50" da, siden vi flytter til en stue som bare er 3,5 meter fra vegg til vegg, slik at 50" bare er fryktelig lite, og ikke ekstremt lite.

Men derfor lurer jeg:

Kan noen som med hånden på hjertet og bestemors helse på spill kan si at de ser forskjell på 24hz og 60hz si at PS5xB855 spiller 24hz riktig, uten problemer?

Kan noen på tilsvarende måte si at deres TV ikke har noen problemer med vertikal banding, selv når man ser langrenn eller fotball på full lysstyrke?

Kan noen som er av typen som ville sett en eventuell forskjell forsikre meg om at bildekvaliteten er den samme på 50hz som på 60hz (kontrast og graderinger ved bevegelse)?

Dette er de tre store problemene jeg har med min TV i dag, og som gjør at jeg vil bytte den ut. Jeg vet at 9 av 10 tilfeldig utvalgte mennesker ikke ville legge merke til disse tingene, men de plager vannet av meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy fra 855

Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Har et spørsmål til dere som har Jeg har lest flere steder at noen irriterer seg over en "brummelyd" fra tven når, dette skyldes at bakplaten på tven er litt løsere enn det den skal være.(Kilde, samsung). Dette skal nå være fikset på i følge samsung, men hvilken produksjonsdatoer bør jeg passe på at den jeg kjøper er kjøpt etter? Bør jeg ligge unna de som er produsert tidlig sommer /vår 09 ?
    Som skrevet tidligere har jeg nå hatt 2 eks. av denne tv'en. Begge har hatt den ulyden alle snakker om. Det siste eksemplaret er nå 2 uker gammelt, og det går inn på service i dag. Er storfornøyd med bildet, men kan ikke leve med støyen. Dersom ikke buzzingen kommer ned på et nivå slik at jeg IKKE kan høre det på 3,5 meter( avstanden fra tv til der jeg sitter) kommer jeg til å heve kjøpet. Men jeg er nå optimist, og tror dette ordner seg nå.
    Kommer med tilbakemelding når jeg får den tilbake om et par dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, den "buzzer" - ikke pga chassiset

Min ble hentet fredag 6/11 (dårlig dag å hente en tv på riktignok), av Dalens Elektronikkservice AS, som tydeligvis gjør service for Samsung Norge. Det skal ta 7-10 dager før de er ferdige. Jeg er veldig spent på resultatet. Buzzingen er definitivt ikke pga løs bakplate eller at chassiset er av dårlig materiale slik jeg ser det. Det høres mer ut som en elektrisk komponent (trafo eller lignende) som lager denne summelyden.
    Det merkelige synes jeg, er at ingen servicetekniker kom hjem til meg for å høre på lyden, men i stedet henter de tv'n. Det er jo en STOR tv å frakte..! T takk til meg selv for at jeg hadde tatt vare på original-emballasjen. Man må nemlig signere på et dokument når de henter tv'n - hvor det står klart at riper, skader etc som skjer under transport pga at tv'n ikke er i original-emballasjen eller ikke er godt nok emballert, er på eiers egen risiko..!
    Jeg håper i alle fall min tv kommer skadefri tilbake i nevnte original-emballasje, og fri for summing.. Den som lever får se

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dure lyd er irriterende. Skal ringe Samsung prestige før jeg henger den opp på veggen.

Kjøpte min som demo brukt har ikke esken er det et problem, 50" ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask
    Som skrevet tidligere har jeg nå hatt 2 eks. av denne tv'en. Begge har hatt den ulyden alle snakker om. Det siste eksemplaret er nå 2 uker gammelt, og det går inn på service i dag. Er storfornøyd med bildet, men kan ikke leve med støyen. Dersom ikke buzzingen kommer ned på et nivå slik at jeg IKKE kan høre det på 3,5 meter( avstanden fra tv til der jeg sitter) kommer jeg til å heve kjøpet. Men jeg er nå optimist, og tror dette ordner seg nå.
    Kommer med tilbakemelding når jeg får den tilbake om et par dager.

Jeg har også bestilt service på denne nå. Snakket med en tekniker som mente de hadde noen triks for å fikse buzzing. Gir tilbakemelding her i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy på Samsung 855

Nå har jeg fått tilbake tv'en etter service. I følge arb. rapporten har de byttet YSUS board samt oppgradert "main firmware". Støyen fra tv'en er der fortsatt. Kanskje litt lavere, men fullt hørbar og like irriterende 3,5 meter fra tv'en, altså der jeg sitter å ser på tv! Dette er ved normalt lyd-volum på tv'en.
    Kommer til å returnere denne tv'en til Lefdal og heve kjøpet. Dette gidder jeg ikke å kaste bort tiden min med mere! Har brukt nesten 30k på en tv, og er til de grader misfornøyd med kjøpet.
    Kommer definitivt ikke til å kjøpe Samsung igjen med det første, hvis de ikke kan produsere noe bedre enn dette.

Noen som kan komme med en varm anbefaling på en tv til ca 30k??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye toppmodellen til philips, 9704.

52 tommeren ligger på 30k.

Best i test i siste hjemmekino, og har fått eisaprisen for 2009/10.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Hva med den nye toppmodellen til philips, 9704.

52 tommeren ligger på 30k.

Best i test i siste hjemmekino, og har fått eisaprisen for 2009/10.
    Har kikket litt på den, ja. Får ta en tur til Soundgarden å "myse" litt. Håper den kan måle seg på bildekvaliteten opp mot 855'en, for der var jo Samsungen bra! Hadde det ikke bare vært den h...... buzzzingen:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tilbake tv'en etter service. I følge arb. rapporten har de byttet YSUS board samt oppgradert "main firmware". Støyen fra tv'en er der fortsatt. Kanskje litt lavere, men fullt hørbar og like irriterende 3,5 meter fra tv'en, altså der jeg sitter å ser på tv! Dette er ved normalt lyd-volum på tv'en.
    Kommer til å returnere denne tv'en til Lefdal og heve kjøpet. Dette gidder jeg ikke å kaste bort tiden min med mere! Har brukt nesten 30k på en tv, og er til de grader misfornøyd med kjøpet.
    Kommer definitivt ikke til å kjøpe Samsung igjen med det første, hvis de ikke kan produsere noe bedre enn dette.

Jeg snakket med noen på Dalen elektro (som er prestige-service for Samsung) som mente de hadde noen triks utover gummilister og bytte Y-board. Hva het firmaet som reparerte din og hvor lenge var du uten TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men er det mange som er plaget med buzzing på 50-tommeren også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Jeg snakket med noen på Dalen elektro (som er prestige-service for Samsung) som mente de hadde noen triks utover gummilister og bytte Y-board. Hva het firmaet som reparerte din og hvor lenge var du uten TV?
    Det var Moer radio/tv service i Elesco kjeden som reparerte tv'en. Var uten tv i 8 dager. De måtte bestille deler fra Nedeland.
    Kanskje jeg skal ta en telefon til Dalen elektro og høre hva de har å si. Jeg kan egentlig ikke skjønne hvordan de kan sende ut tv'er som støyer slik som dette. Alle ville reagert på denne ulyden. Jeg ville ikke godtatt denne ulyden om den så hadde kommet fra en tv til 5k.
    Jeg forstår at det kommer noe støy fra alle tv'er, men det skal ikke kunne høres på flere meters avstand med normalt lydvolum på!

Skal kikke på Philips 9704. Hvis denne overbeviser, går jeg for den.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: fjernet pga en viss jenseike ble pottesur her... beklager

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Etter jul selger jeg en Samsung PS50B855. Nordisk versjon med full garanti fra Samsung Norge, fikset for buzzefeilen, pro-kalibrert og inkludert Wi-fi dongle, veggfeste (ikke samsung sitt), overgang til analog lydutttak og et par HDMI kabler til 16 000 kr. ca. 6 mnd gammel. Helt strøken, med eske, manualer og alt tilbehør. MÅ HENTES.

Nypris 21995 da jeg kjøpte den, nå ligger den til 19995. Alt dette har vel en verdi på tilsammen ca. 25000 kr

Ta kontakt på PM om du er interessert, men den hentes ikke før nærmere jul og betales selvfølgelig ikke før den hentes...

Legger ut annonse etterhvert.

PRIS: 16 000 inkl alt tilbehøret som nevnt over

Selges fordi jeg skal på andre sida av jorda i 4 mnd...

Du er ganske utrolig MaW... Kjefter på folk som ikke har lagt inn innlegg som ikke følger prinsippet "teknisk tråd", og det så det holder. Så legger du ikke en salgs annonse her!!!! Ganske frekt spør du meg... Og jeg vil legge til - for den prisen du nevner der får du denne tv ny flere steder. Den koster kanskje 19' noen steder - men ble scandinavian foto selger denne til 16' !!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er riktignok riktig at det er Y-board i tv'n som er problemet, men du løser det ikke ved å bytte det - det er det mange som har prøvd på uten resultater. Når buzzingen er av denne karakter, så må det inn med de gummidingsene, det de gjør er å støtte opp Y-boardet så det ikke står å vibrerer. Du beskriver en strafo lyd, og dette er Y-boarder som står å vibrerer veldig, som skaper disse lydene. Dette er jo den type problem som de virkelig klarer å fikse, men tydligvis så har ikke det stedet som du har hatt tv'n noe peiling på det. Noe mange andre har, bl.a. det andre service stedet som er nevnt her i tråden for ett par poster siden..

Dette går ann å ordne om du virkelig vil ha denne tv. Og det er det værdt spør du meg for du finner ikke en lcd (ikke engang phillipsen som nevnes) som kan måle seg..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei lurer på om det er noen av dere godtfolk som har samsung 50" 855 som kunne ha målt foten, har prøvd og få tak i målene til den, men har ikke funnet noe. tenker da på dybde og brede.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Du er ganske utrolig MaW... Kjefter på folk som ikke har lagt inn innlegg som ikke følger prinsippet "teknisk tråd", og det så det holder. Så legger du ikke en salgs annonse her!!!! Ganske frekt spør du meg... Og jeg vil legge til - for den prisen du nevner der får du denne tv ny flere steder. Den koster kanskje 19' noen steder - men ble scandinavian foto selger denne til 16' !!!

Jens
    Er enig her.
    BTW, fikk omsider koplet PC'en til 855'en i dag og så Istid 3 på DVD. Det var bra!

Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått på plass min Samsung PS-58B855 Tv. Et stort beist av et tv. og med et fantastisk bilde. Eneste eg ikkje har fått stilt inn skikkelig og som eg sliter litt med er bilde fra Dreambox'en (DM7000) som er koblet til med medføgende scartovergang som låg ved tv'en. Noen som har noen gode tips/råd innstillinger å komme med for å finne dei beste innstillingene?? Vet at det vil variere litt fra skjerm til skjerm, men all hjelp mottas med takk :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er enig her.
    BTW, fikk omsider koplet PC'en til 855'en i dag og så Istid 3 på DVD. Det var bra!
    Noe spesielt å bemerke om kvaliteten på film fra PC-VGA/DVI-HDMI kontra oppskalering på DVD/Blu-ray spller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no

Jens
    Enig i at det var en avsporing fra teknisk tråd. Men selv om Scandinavian Photo selger denne for 16 så var det en del som gjorde at det ikke nødvendigvis blir et dårlig kjøp: minus buzzing, ferdig innkjørt, trådløs dongle, proff-kalibrert og med veggfeste. Jeg ville sagt et røverkjøp til 14.000.

SportyMorty: Fått tilbake B855´en fra Dalen elektroservice enda? Skal ringe dem i dag og få elektriker hjem, jeg kommer til å nekte å sende TV. De sa det var en mulighet, men at de da ikke kunne garantere resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhead
    Da har eg fått på plass min Samsung PS-58B855 Tv. Et stort beist av et tv. og med et fantastisk bilde. Eneste eg ikkje har fått stilt inn skikkelig og som eg sliter litt med er bilde fra Dreambox'en (DM7000) som er koblet til med medføgende scartovergang som låg ved tv'en. Noen som har noen gode tips/råd innstillinger å komme med for å finne dei beste innstillingene?? Vet at det vil variere litt fra skjerm til skjerm, men all hjelp mottas med takk :wink:

Sjekk bakover i denne tråden. Et par sider bakover finner du mine innstillinger med veldig gode innspill fra Jens Eike. Det skal også være flere eksempler på innstillinger om du leter lenger bak. Ellers bør du også sjekke tråder på PS50B850 på Avsforum.com.

Side 23 av 50 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •