Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 999
    Newcomer kjetilsen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hentet min PS50B855 hos hifi klubben i går :-), men jeg må si den bzzz lyden var litt vel påtrengende. Jeg oppgraderte fra pioneer 4280xa, og den hadde jo også en bzzz lyd, men mer lavfrekvent som var tolererbart.

Så da får jeg vel kontakte samsung og se hva som må gjøres :?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    850 kommer ikke i fra samsung norden

850 og 855 er samme tv. forskjellen er at du mister en del av den garantien som samsung norden tilbyr. feks, om du får en feil må du betale bringe/hente kost selv om du må ha den på service. 850 i fra netshop er gråimport og du mister også sånt som pixelgaranti..

Jeg personlig hadde aldri tatt sjansen på og kjøpe denne modellen uten de garantiene som samsung norden tilbyr.. det er alt for mange ting som kan skje med denne modellen (som skjer med andre)...

jens p
    vel summelyden har ikke jeg. heller ikke døde pixler. samtidig har netshop serviceavtaler med andre bedrifter. skulle det hende noe med tven min regner jeg med å få reparert denne eller at netshop sender en ny. ellers bor jeg 5 min fra netshop oslo så for meg spiller det ingen rolle hvis jeg må levere denne inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    850 kommer ikke i fra samsung norden

850 og 855 er samme tv. forskjellen er at du mister en del av den garantien som samsung norden tilbyr. feks, om du får en feil må du betale bringe/hente kost selv om du må ha den på service. 850 i fra netshop er gråimport og du mister også sånt som pixelgaranti..

Jeg personlig hadde aldri tatt sjansen på og kjøpe denne modellen uten de garantiene som samsung norden tilbyr.. det er alt for mange ting som kan skje med denne modellen (som skjer med andre)...

jens p
    Hva er pixelgarantien? Jeg har en død pixel på min, ikke at det er irriterende..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    vel summelyden har ikke jeg. heller ikke døde pixler. samtidig har netshop serviceavtaler med andre bedrifter. skulle det hende noe med tven min regner jeg med å få reparert denne eller at netshop sender en ny. ellers bor jeg 5 min fra netshop oslo så for meg spiller det ingen rolle hvis jeg må levere denne inn.

ja, om du tror det er så enkelt kan jeg fortelle deg at jeg kjøpte en samsung plasma for noen år siden på netshop. En stund etter de to år garanti tid hadde gått ut, fant jeg flere døde pixler på denne skjermen - Siden garantien hadde gått ut, gjorde ikke netshop noen ting med det. Det var bare og hive skjermen!! Pixelgarantien er 100% i fra samsung norden - om du tror du er godt sikret med ett kjøp hos netshop - tro omigjen. Uansett, både summelyd og døde pixler kan oppstå når som helst og selv om du ikke har det nå kan du ha det i morgen! Etter min opplevelse med netshop kommer jeg alrdi til og hande tv verken der eller andres steder de driver med grå import. En annen ting, de tunerne som er innebygd i tv'r som er grå importert er ikke godkjent av nordiske kabel tv aktører. Og når du da ser hvor mye du mister ved og spare en 1000 lapp på og handle på netshop er det ikke værdt det (jeg ser 850 koster 15.000 på netshop, mens du kan få en som kommer i fra samsung norden i fra scandinavian foto for 16.000, altså en tusen lapp)

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, om du tror det er så enkelt kan jeg fortelle deg at jeg kjøpte en samsung plasma for noen år siden. Etter de to år garanti tid hadde gått ut, fant jeg flere døde pixler på denne skjermen - Siden garantien hadde gått ut, gjorde ikke netshop noen ting med det. Det var bare og hive skjermen!! Pixelgarantien er 100% i fra samsung norden - om du tror du er godt sikret med ett kjøp hos netshop - tro omigjen. Uansett, både summelyd og døde pixler kan oppstå når som helst og selv om du ikke har det nå kan du ha det i morgen!

Jens

Mener du at du er i stand til å se en død pixel på flere meters avstand? Kan forstå at det er irriterende med cluster av døde pixler, men en pixel er ihvertfall ikke noe jeg ønsker å returnere skjermen for.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, om du tror det er så enkelt kan jeg fortelle deg at jeg kjøpte en samsung plasma for noen år siden på netshop. En stund etter de to år garanti tid hadde gått ut, fant jeg flere døde pixler på denne skjermen - Siden garantien hadde gått ut, gjorde ikke netshop noen ting med det. Det var bare og hive skjermen!! Pixelgarantien er 100% i fra samsung norden - om du tror du er godt sikret med ett kjøp hos netshop - tro omigjen. Uansett, både summelyd og døde pixler kan oppstå når som helst og selv om du ikke har det nå kan du ha det i morgen! Etter min opplevelse med netshop kommer jeg alrdi til og hande tv verken der eller andres steder de driver med grå import. En annen ting, de tunerne som er innebygd i tv'r som er grå importert er ikke godkjent av nordiske kabel tv aktører. Og når du da ser hvor mye du mister ved og spare en 1000 lapp på og handle på netshop er det ikke værdt det (jeg ser 850 koster 15.000 på netshop, mens du kan få en som kommer i fra samsung norden i fra scandinavian foto for 16.000, altså en tusen lapp)

Jens

for min del har jeg aldri opplevd noen problemer hos netshop når det gjelder retur eller defekte varer. tenker jeg har brukt over 100 lapper der gjennom årene.

når det gjelder tunerne inne i tven har jeg ikke problemer med de. de tar inn det de skal ta inn selv om de ikke er godkjent som du sier. netshop reklamerer også med at den er klar for rikstv eller hva man måtte ønske.

samtidig må jeg være enig med andre over her, klarer du virkelig å se en død pixel fra der du sitter.

er det forresten noen som vet hvor cinema smooth innstillinger finnes i service menyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med kjøp av denne tven hos amentio.no?

Ser de har en ganske bra pris på 58"en nå.. :
    AMENTIO / SAMSUNG PS58B855Y1WXXE 58" Plasma

Vurderer å handle derfra, men er det noen som har erfaring med butikken? Tenker da spesielt på dette med gråimport..

Takk for svar.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del har jeg aldri opplevd noen problemer hos netshop når det gjelder retur eller defekte varer. tenker jeg har brukt over 100 lapper der gjennom årene.

når det gjelder tunerne inne i tven har jeg ikke problemer med de. de tar inn det de skal ta inn selv om de ikke er godkjent som du sier. netshop reklamerer også med at den er klar for rikstv eller hva man måtte ønske.

samtidig må jeg være enig med andre over her, klarer du virkelig å se en død pixel fra der du sitter.

er det forresten noen som vet hvor cinema smooth innstillinger finnes i service menyen?
    vel, flott for deg - da får du ha lykke til om det skulle skje noe da.. Og hvor har du "en død pixel fra" - synes så tydelig å si jeg oppdaget flere. Jeg sa heller ingenting om jeg kunne se den i fra der jeg sitter, selv om det klarte jeg fint. Jeg kan love dere at døde pixel på en plasma synes godt Spesielt på plasma som man fikk for noen år siden der pixlene sto lengre i fra hverandre.. Gå litt nærme tv'n og se hvor godt du ser hver enkelt pixel (når tv er på). Tenkt dere da om en av de er døde.. På en lcd er det annerledes, da er det vanskeligere og se de små pixlene. På en plasma ser du de... Og det var uansett ikke poenget mitt, det var at jeg ikke fikk retur på tv når det skjedde.. Da sto jeg med skjegget i postkassen!! Et annet poeng var at med så mye problemer det har vært med spesielt denne type tv, hadde jeg aldrig tatt sjansen på å kjøpe gråimport bare for å spare en tusenlapp. Spesielt når man mister den servicen som samsung gir. Med de problemene som det har vært på denne tv hadde jeg aldrig stolt på ett verksted som er utenforstående til å fikse det. Når til og med samsung sliter med det!!

Jeg skjønner godt du ønsker å forsvare kjøpet ditt og for å være ærlig så gir jeg f.. i hva du har gjort. Jeg forteller her hva jeg ville ha gjort. Og jeg forteller det med to erfaringer. Den ene er i fra å ha opplevd "netshop sine garantier", den andre er å ha denne tv'n selv.

Når vi snakker om netshop vil jeg gjerne få fortelle om en annen opplevelse jeg hadde der nylig. Jeg sendte en mobil tilbake som jeg returnerte innenfor 14 dagers regelen. Etter en tid så hørte jeg ikke ett pip derifra. Ringte så inn, å de finner ikke telefonen. De har signert den ut fra posten - men har altså rotet den bort.. Dette vasr 3-4 mnd siden og jeg har fortsatt ikke sett noe som helst til pengene mine. Heller ikke mobilen. De nekter på og erstatte den, og har ende ikke innrømmet og ha rotet den bort.. Det er helt utrolig hvordan det går ann og behandle noen på en slik måte, spes når posten allerede har beviset over for de att den er levert der..
    SÅ lykke til igjen med Netshop og returer eller garantier...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Noen som har erfaring med kjøp av denne tven hos amentio.no?

Ser de har en ganske bra pris på 58"en nå.. :

Vurderer å handle derfra, men er det noen som har erfaring med butikken? Tenker da spesielt på dette med gråimport..

Takk for svar.
    Nei, dette er ikke grå import. Du kan se det på typebetegnelsen :

PS58B855Y1WXXE

Når den slutter på XXE, så kommer den i fra samsung norden..

Dette er hva jeg mener. Sjekk denne er ca 1000 lappen dyrere enn på netshop, og her får du en som kommer i fra samsung norden med alle garantier i behold..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er ikke grå import. Du kan se det på typebetegnelsen :

PS58B855Y1WXXE

Når den slutter på XXE, så kommer den i fra samsung norden..

Dette er hva jeg mener. Sjekk denne er ca 1000 lappen dyrere enn på netshop, og her får du en som kommer i fra samsung norden med alle garantier i behold..

Jens
    Takk for oppklaringen.

Vet du forresten (eller noen av dere andre) hvordan det er iforhold til reklamasjon når du bestiller fra Amentio (eller forsåvidt andre nettbutikker)? Hvis feks jeg skal være uheldig å få en modell som støyer, må jeg da belage meg på å pakke ned tven og sende tilbake til Amentio?

Jeg bor i Stavanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KrustyCo
    Hei!

Er ny her på forumet, og har lest ALT dere har sagt om 58B855:-) Har nå bestilt en på Lefdal - får den på fredag!

I bladet "Samsung Trend og Design" står det at det finnes et "Ultra Slim" veggfeste med varekode WMN1000CXXC som er laget spesielt til 58" plasma i 8-serien :-D Dette er sannsynligvis en kraftigere utgave av WMN1000BXXC, i tillegg til at den nødvendigvis har lengre "tråd". Avdelingslederen her på Lefdal (som er på vei over i jobb for Samsung) sjekker opp tilgjengeligheten - spennende!!

Vil takke alle som har delt av sin kunnskap og erfaring for å gi oss nykommere en sjanse til å hente ut mer av denne TV'n! Gleder meg til å få den på veggen:-)
    Noen som kan bekrefte/avkrefte en gang for alle om dette festet kan benyttes på 58"? Jeg leser veldig mye forskjellig på nettet. Noen påstår at det tåler belastning på 50kg maks - som burde holde i massevis. Samtidig står det at festet er beregnet på LED tvene opptil 55" osv..

Er det noen her som faktisk benytter dette festet på 58"en sin og kan derav bekrefte at dette fungerer? Eller vet om andre?

Takk for svar.

ps. Her er et eksempel på at festet skal være kompatibel med 58"en:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, flott for deg - da får du ha lykke til om det skulle skje noe da.. Og hvor har du "en død pixel fra" - synes så tydelig å si jeg oppdaget flere. Jeg sa heller ingenting om jeg kunne se den i fra der jeg sitter, selv om det klarte jeg fint. Jeg kan love dere at døde pixel på en plasma synes godt Spesielt på plasma som man fikk for noen år siden der pixlene sto lengre i fra hverandre.. Gå litt nærme tv'n og se hvor godt du ser hver enkelt pixel (når tv er på). Tenkt dere da om en av de er døde.. På en lcd er det annerledes, da er det vanskeligere og se de små pixlene. På en plasma ser du de... Og det var uansett ikke poenget mitt, det var at jeg ikke fikk retur på tv når det skjedde.. Da sto jeg med skjegget i postkassen!! Et annet poeng var at med så mye problemer det har vært med spesielt denne type tv, hadde jeg aldrig tatt sjansen på å kjøpe gråimport bare for å spare en tusenlapp. Spesielt når man mister den servicen som samsung gir. Med de problemene som det har vært på denne tv hadde jeg aldrig stolt på ett verksted som er utenforstående til å fikse det. Når til og med samsung sliter med det!!

Jeg skjønner godt du ønsker å forsvare kjøpet ditt og for å være ærlig så gir jeg f.. i hva du har gjort. Jeg forteller her hva jeg ville ha gjort. Og jeg forteller det med to erfaringer. Den ene er i fra å ha opplevd "netshop sine garantier", den andre er å ha denne tv'n selv.

Når vi snakker om netshop vil jeg gjerne få fortelle om en annen opplevelse jeg hadde der nylig. Jeg sendte en mobil tilbake som jeg returnerte innenfor 14 dagers regelen. Etter en tid så hørte jeg ikke ett pip derifra. Ringte så inn, å de finner ikke telefonen. De har signert den ut fra posten - men har altså rotet den bort.. Dette vasr 3-4 mnd siden og jeg har fortsatt ikke sett noe som helst til pengene mine. Heller ikke mobilen. De nekter på og erstatte den, og har ende ikke innrømmet og ha rotet den bort.. Det er helt utrolig hvordan det går ann og behandle noen på en slik måte, spes når posten allerede har beviset over for de att den er levert der..
    SÅ lykke til igjen med Netshop og returer eller garantier...
    jeg trenger ikke forsvare kjøpet mitt, jeg kjøper ny når jeg er lei denne. tar rundt tre år. samtidig kjøpte jeg ikke tven for å spare 1000 spenn. det er vel heller du som er grinete ettersom du sikker betalt en del mer.

hva er det samsung gir som ikke netshop gir? hente tven? pixelgaranti. det er vel ingen av de andre produsentene som gir pixelgaranti på panelene sine, hva gjør de! når det oppstår en død pixel.

at du er grinete på netshop kommer tydlig frem i det du skriver, men mobilhistorien din høres litt søkt ut. hvis posten har bevis for dette er det lite netshop kan gjøre for for å nekte. for min del hadde jeg anmeldt forholdet.
    kanskje du ikke forteller alt?

jeg har flere ganger returnert varer til netshop uten problemer.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trenger ikke forsvare kjøpet mitt, jeg kjøper ny når jeg er lei denne. tar rundt tre år. samtidig kjøpte jeg ikke tven for å spare 1000 spenn. det er vel heller du som er grinete ettersom du sikker betalt en del mer.

hva er det samsung gir som ikke netshop gir? hente tven? pixelgaranti. det er vel ingen av de andre produsentene som gir pixelgaranti på panelene sine, hva gjør de! når det oppstår en død pixel.

at du er grinete på netshop kommer tydlig frem i det du skriver, men mobilhistorien din høres litt søkt ut. hvis posten har bevis for dette er det lite netshop kan gjøre for for å nekte. for min del hadde jeg anmeldt forholdet.
    kanskje du ikke forteller alt?

jeg har flere ganger returnert varer til netshop uten problemer.
    lykke til forteller vel det meste, at du flere ganger har måtte returnere varer dit.. By the way, jeg betalte mindre enn deg, og det var når den kom ut i sommer!!! Og, ja - jeg er bitter på netshop, det med god grunn. Og derfor prøver jeg å fortelle mine erfaringer her. Nei, det er ikke noe ulovlig i å miste noe, derfor hjelper ikke en politi anmeldelse. Men saken er meldt inn for forliksrådet. Igjen så mister du poenget mitt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til forteller vel det meste, at du flere ganger har måtte returnere varer dit.. By the way, jeg betalte mindre enn deg, og det var når den kom ut i sommer!!! Og, ja - jeg er bitter på netshop, det med god grunn. Og derfor prøver jeg å fortelle mine erfaringer her. Nei, det er ikke noe ulovlig i å miste noe, derfor hjelper ikke en politi anmeldelse. Men saken er meldt inn for forliksrådet. Igjen så mister du poenget mitt
    det forteller ingen verdens ting ettersom jeg har handlet mye der, noe har jeg ikke vært fornøyd med,andre ting har blitt defekte. at man må returnere varer til en nettbutikk som det er feil med er som regel produsentens feil ikke butikken.

hvis netshop nekter å erstatte mobilen din og du har bevis for at de har den så er det ulovelig, og forliksrådet er faktisk første steg.

i tillegg vil jeg si at det er ikke bare netshop jeg har returnert varer til men også komplett, amentio, multicom. er dette like dårlige butikker da?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også holder vi pokkern meg kjeft om gråimport og en elendig nettbutikk!!!!!!!!!!!!!!

Dette er en teknisk tråd så respekter dette!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Også holder vi pokkern meg kjeft om gråimport og en elendig nettbutikk!!!!!!!!!!!!!!

ord

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Noen som kan respektere at jeg lurer fælt på om noen har prøvd WMN1000BXXC på 58"en ?:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan respektere at jeg lurer fælt på om noen har prøvd WMN1000BXXC på 58"en ?:P

Mener å ha lest et sted her i tråden at det ikke går, men at man kan bruke et annet feste fra Samsung.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    ord
    enig

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, den skal ikke brukes på 58"

jp

Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •