Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 999
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Til 18.000 ka du trur?
    En litt overpriset 50"

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er den absolutt ikke overpriset. Sammenlignet faktisk KRP500A og 855 tidligere. KRP500 gruser 855 på sortnivå (da mener jeg gruser) men det er faktisk kanskje det eneste den gruser også. 855 har et hakk mindre støy i bildet, betydelig skarpere bilde, farger er et hakk mer livlige og korrekte, og bevegelser, spesielt etter firmware oppdateringer er på et helt annet nivå. Begge hadde kalibreringsinnstillinger tatt fra diverse forumer...

Men KRP500 ER en bedre tv, rett og slett fordi den er så sinnsykt mye bedre i mørke scener. Men når det kommer til lyse scener, så er 855 farlig nærme, spesielt i FORHOLD TIL PRIS...og som sagt, bedre på noen av punktene over.

18 000 er en god pris for denne. Ønsker du mye av det samme til lavere pris så har du PS50B655 som er nesten identisk med 855 hvis man ser borti fra tykkelsen og utseende....

kommer nok til å røre i glasset til Pioneer folkene nå, men dette er faktisk min mening... Som nevnt tidligere, det finnes andre alternativer enn Pioneer og jeg er glad jeg valgte det...

OG nei, jeg sier ikke at Pioneer er dårlig. De er jo referansen i sin klasse...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    I mine øyne er den absolutt ikke overpriset. Sammenlignet faktisk KRP500A og 855 tidligere. KRP500 gruser 855 på sortnivå (da mener jeg gruser) men det er faktisk kanskje det eneste den gruser også. 855 har et hakk mindre støy i bildet, betydelig skarpere bilde, farger er et hakk mer livlige og korrekte, og bevegelser, spesielt etter firmware oppdateringer er på et helt annet nivå. Begge hadde kalibreringsinnstillinger tatt fra diverse forumer...

Men KRP500 ER en bedre tv, rett og slett fordi den er så sinnsykt mye bedre i mørke scener. Men når det kommer til lyse scener, så er 855 farlig nærme, spesielt i FORHOLD TIL PRIS...og som sagt, bedre på noen av punktene over.

18 000 er en god pris for denne. Ønsker du mye av det samme til lavere pris så har du PS50B655 som er nesten identisk med 855 hvis man ser borti fra tykkelsen og utseende....

kommer nok til å røre i glasset til Pioneer folkene nå, men dette er faktisk min mening... Som nevnt tidligere, det finnes andre alternativer enn Pioneer og jeg er glad jeg valgte det...

OG nei, jeg sier ikke at Pioneer er dårlig. De er jo referansen i sin klasse...
    Maw: vet du om dette er siste firmware? Upgrade File (ver.T-CHU7DEUC-2008.2), dvs den du anbefaler her?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som ligger på samsung sine nettsider mener jeg er den nyeste ja...

Dette skal visst også CS bug'n på noen eksemplarer men ikke hos meg... Merker uansett ikke forskjell med CS av og på så jeg bryr meg lite..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som ligger på samsung sine nettsider mener jeg er den nyeste ja...

Dette skal visst også CS bug'n på noen eksemplarer men ikke hos meg... Merker uansett ikke forskjell med CS av og på så jeg bryr meg lite..

Det var sikkert et dumt spørsmål, men jeg er stressa på at alt skal fungere optimalt når jeg får denne i hus til uka. Ellers trodde jeg at jeg hadde skutt gullfuglen med ruteren Netgear WNDR3700, siden den har DLNA via USB. Problemet er at ryktene sier kapasiteten for streaming av HD-materiale er dårlig og ustabil. Må nok sannsynligvs gå til innkjøp av en NAS-server jeg kan koble til B855´en. Gir tilbakemelding her hvordan det fungerer om noen er interessert. Har ikke tenkt å prøve trådløst da det sannsynligvis er meningsløst med 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultra Slim veggfeste PS58B855XXE !

Hei!

Er ny her på forumet, og har lest ALT dere har sagt om 58B855:-) Har nå bestilt en på Lefdal - får den på fredag!

I bladet "Samsung Trend og Design" står det at det finnes et "Ultra Slim" veggfeste med varekode WMN1000CXXC som er laget spesielt til 58" plasma i 8-serien :-D Dette er sannsynligvis en kraftigere utgave av WMN1000BXXC, i tillegg til at den nødvendigvis har lengre "tråd". Avdelingslederen her på Lefdal (som er på vei over i jobb for Samsung) sjekker opp tilgjengeligheten - spennende!!

Vil takke alle som har delt av sin kunnskap og erfaring for å gi oss nykommere en sjanse til å hente ut mer av denne TV'n! Gleder meg til å få den på veggen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KrustyCo
    Hei!

Er ny her på forumet, og har lest ALT dere har sagt om 58B855:-) Har nå bestilt en på Lefdal - får den på fredag!

I bladet "Samsung Trend og Design" står det at det finnes et "Ultra Slim" veggfeste med varekode WMN1000CXXC som er laget spesielt til 58" plasma i 8-serien :-D Dette er sannsynligvis en kraftigere utgave av WMN1000BXXC, i tillegg til at den nødvendigvis har lengre "tråd". Avdelingslederen her på Lefdal (som er på vei over i jobb for Samsung) sjekker opp tilgjengeligheten - spennende!!

Vil takke alle som har delt av sin kunnskap og erfaring for å gi oss nykommere en sjanse til å hente ut mer av denne TV'n! Gleder meg til å få den på veggen:-)

Jeg kjøpte akkurat WMN1000BXXC på en nettbutikk til veldig god pris. Tenkte å bruke det på 50B855, så håper det fungerer. Lykke til med å få din 58B855 opp på veggen!

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig...

tilbake på hjemmekinokjøret igjen etter et par års fravær. Bestilte 58" fra MPX i dag til smått utrolige 25 995,-, så nå forsvinner både pj og den 5 år gamle sd panasonic 42" ut.

Så var det å finne en br spiller som kan gjøre seg fortjent til å komme i hus da.

Takk til alle som har bidratt i denne tråden forresten, var nyttig i valget av ny TV.

Så var det å forklare dette for kjærringa da...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Samsung 855 58"

Kjøpte denne sist lørdag. Bildet på denne tven er veldig bra, men det høres jo ut som om jeg sitter ved siden av en høyspentmast i regnvær. Forferdelig irriterende elektrisk støy fra skjærmen. Ringte Samsung og forklarte problemet, og de sa at slik skulle det ikke være. Tok så kontakt med Lefdal som solgte meg tven, og de hentet den idag. For nesten 30 000 så kan man forlange at det ikke skal irritere deg å sitte å se på tv. De sa jeg skulle få en ny tv i løpet av neste uke. Håper denne er "tyst".
    Den tven jeg hadde var produsert i mai 2009. Vet ikke om problemet fremdeles er på de som er produsert i seinere tid? Noen som har erfaringer?
    Butikken hadde ikke tven på lager, så de lurte på om jeg ikke ville ha en 55" Led i stedet (7070). Takket nei til dette, da jeg var svært fornøyd med bildet på 855.

Håper dette løser seg og at det er verdt bryet:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask
    Kjøpte denne sist lørdag. Bildet på denne tven er veldig bra, men det høres jo ut som om jeg sitter ved siden av en høyspentmast i regnvær. Forferdelig irriterende elektrisk støy fra skjærmen. Ringte Samsung og forklarte problemet, og de sa at slik skulle det ikke være. Tok så kontakt med Lefdal som solgte meg tven, og de hentet den idag. For nesten 30 000 så kan man forlange at det ikke skal irritere deg å sitte å se på tv. De sa jeg skulle få en ny tv i løpet av neste uke. Håper denne er "tyst".
    Den tven jeg hadde var produsert i mai 2009. Vet ikke om problemet fremdeles er på de som er produsert i seinere tid? Noen som har erfaringer?
    Butikken hadde ikke tven på lager, så de lurte på om jeg ikke ville ha en 55" Led i stedet (7070). Takket nei til dette, da jeg var svært fornøyd med bildet på 855.

Jeg har hatt Pioneer KRP-500 som mange har klagd på støy fra men den hørte jeg ikke. Jeg har Samsung 855 nå, og til tider irriterer lyden fra den meg og...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mask

Er det riktig at man kan se på bak på disse modellen når den er produsert? Jeg får min PS50B855 i dag eller i morgen og er veldig spent på når den er produsert. Snakket med en fyr på Expert som sa at Samsung hadde vært i butikken og installert de gummilistene på utstillingsmodellen så den ikke skulle buzze/brumme. Regner med at det er fare for at jeg får problemet selv da siden din var produsert så sent som mai med denne feilen (om det nå er samme feil da..).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Er det riktig at man kan se på bak på disse modellen når den er produsert? Jeg får min PS50B855 i dag eller i morgen og er veldig spent på når den er produsert. Snakket med en fyr på Expert som sa at Samsung hadde vært i butikken og installert de gummilistene på utstillingsmodellen så den ikke skulle buzze/brumme. Regner med at det er fare for at jeg får problemet selv da siden din var produsert så sent som mai med denne feilen (om det nå er samme feil da..).

sitter å lurer på det samme siden jeg og får min i morgen. litt søkt at de er innom en butikk å ordner opp slik at kunden ikke skal høre noe, blir litt missvisende.

håper jeg får en stille sak da jeg har kjøpt min fra netshop. er vel ikke samme servicebetingelser der siden de paralellimporterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Slim Wallmount veggfeste til PS58B855

Jeg har hatt en UE55B7070 (såkalt LED-TV), som jeg byttet til en PS58B855 (plasma-TV). Fordi jeg syntes LED-TV'n ikke var god nok på bevegelser under sportsendinger (fotball, tennis m.m.) Med en gang det er littegrann avstand til fotballspillere eller sportsutøvere, så får kroppen og ansiktet en slags "glorie" eller silhuett rundt seg. Riktignok ikke på HD-sendinger, men VELDIG tydelig på vanlige sendinger. Dette er mer tydelig jo større tv'en er. Der er plasma-tv'n helt klart bedre, selv om den også har noe av silhuetten rundt utøverne. Man får bare se frem til flere HD-sendinger, men pr dags dato kan ingen si om det blir HD-sendinger fra f.eks. fotball-VM i Sør-Afrika som starter i juni 2010... NRK ligger også håpløst tregt an med tanke på HD-sendinger..

Samsung PS58B855 plasma-tv'n er nydelig designmessig. Bildekvalitet på HD-sendinger og film (DVD eller Blu-ray) er meget bra etter min mening.
    Den er tynn, MEN MERK: Det står i Samsungs katalog, og i all teknisk info på nettet, at denne kan brukes sammen med Slim Wallmount veggfeste, som heter WMN1000CXXC. DETTE STEMMER IKKE! Samsung kan ikke levere dette.
    Jeg har hatt en laaang prosess i denne forbindelse, og konklusjonen er at et annet veggfeste må benyttes, som er helt konvensjonelt, altså en stålplate med oppheng som festes på veggen. Dette veggfestet gir også mer avstand ut fra veggen. Derfor skulle jeg ønske noen forhandlere kunne noe om dette, men det kan de dessverre ikke.
    For LED-tv'er og tv'er opp t.o.m. 50" - så kan Slim Wallmount veggfeste fint skaffes og benyttes, enten WMN1000AXXC eller WMN1000BXXC.

Ellers, så ser jeg at flere her har erfaring med at Plasma-tv'n støyer,enten det er PS50B855 eller PS58B855. Dette er tilfelle også på min tv. Det er og blir rett og slett irriterende. Den gir en slags "stråle"-lyd, godt beskrevet av en annen her inne; som å være i nærheten av en høyspentmast. Det merkes best når du sitter/står rett fremfor skjermen, og mindre når du er plassert i en vinkel i forhold til skjermen. Dessverre ødelegger dette veldig for en ellers veldig bra tv etter min mening.

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Jeg fikk min på fredag, og bildet er lekkert. Når det gjelder støy så er det en svak trafolyd fra den, men ikke værre enn at det ikke kan høres om det er lyd på tv'n. Jeg hadde tidligere en 42" Panasonic, og den var mye mer høylydt en denne den første tiden. Den ble imidlertid helt stille etter et par tre hundrede timer.

Min er forøvrig produsert i juli.

G

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg ser at flere her har erfaring med at Plasma-tv'n støyer, enten det er type PS50B855 eller PS58B855. Dette er tilfelle også på min tv. Det er og blir rett og slett irriterende. Den gir en slags "stråle"-lyd, godt beskrevet av en annen her inne; som å være i nærheten av en høyspentmast. Det merkes best når du sitter/står rett fremfor skjermen, og mindre når du er plassert i en vinkel i forhold til skjermen. Dessverre ødelegger dette veldig for en ellers veldig bra tv etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SportyMorty
    Hei!
    Jeg ser at flere her har erfaring med at Plasma-tv'n støyer, enten det er type PS50B855 eller PS58B855. Dette er tilfelle også på min tv. Det er og blir rett og slett irriterende. Den gir en slags "stråle"-lyd, godt beskrevet av en annen her inne; som å være i nærheten av en høyspentmast. Det merkes best når du sitter/står rett fremfor skjermen, og mindre når du er plassert i en vinkel i forhold til skjermen. Dessverre ødelegger dette veldig for en ellers veldig bra tv etter min mening.

Mener det bare skulle være å få installert disse gummilistene så skulle det bli bedre, dette må en servicemann gjøre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SportyMorty
    Hei!
    Kontakt Samsung Prestige service (hvis du har kjøpt fra norsk butikk) og forklar situasjonen. De henter tven din og fikser det på 2 dager.

har du kjøpt PS50B850 type gråimport? vel...synd for deg... (ikke at du har gjort det.. )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt Samsung Prestige service (hvis du har kjøpt fra norsk butikk) og forklar situasjonen. De henter tven din og fikser det på 2 dager.

har du kjøpt PS50B850 type gråimport? vel...synd for deg... (ikke at du har gjort det.. )

vel da var min ps50b850 fra netshop i hus, må si meg fornøyd enn så lenge. ingen ulyd. leste en plass i tråden at 850 var ulik 855 men dette stemmer jo ikke, dette er en helt lik tv med like specs.

kjekk tv må jeg si

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    vel da var min ps50b850 fra netshop i hus, må si meg fornøyd enn så lenge. ingen ulyd. leste en plass i tråden at 850 var ulik 855 men dette stemmer jo ikke, dette er en helt lik tv med like specs.

kjekk tv må jeg si
    850 kommer ikke i fra samsung norden

850 og 855 er samme tv. forskjellen er at du mister en del av den garantien som samsung norden tilbyr. feks, om du får en feil må du betale bringe/hente kost selv om du må ha den på service. 850 i fra netshop er gråimport og du mister også sånt som pixelgaranti..

Jeg personlig hadde aldri tatt sjansen på og kjøpe denne modellen uten de garantiene som samsung norden tilbyr.. det er alt for mange ting som kan skje med denne modellen (som skjer med andre)...

jens p

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig..

BUZZELYDEN f.eks...er et av problemene

Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •