Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Ikke helt enig her, jeg har sett denne skjermen selv (med blueray film kjørende) og den kunne absolutt måle seg med pioneer sine skjermer.. Jeg så de riktignok ikke side ved side, men jeg kan fortelle att det jeg så var nærmest feilfritt bilde.. Når sier "sjefen" så mener jeg også det att dette er topp modellen til samsung, så dette er ikke en påstand på att samsung har det beste.. Det er jo det jeg har åpnet denne tråden for å diskutere.. Nå kommer denne skjermen ut i begynnelsen av mai, jeg har bestilt den selv og da skal det bli spennende og se hva folk synes..
    Det som jeg personelig mener er att den knuser de nye LED skjermene til samsung og det har jeg hørt andre som har sett denne tv'n si også..

Jens
    Hei.
    Kan jeg spørre om hvor du så den, skulle gjerne hatt den i øyesyn ;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Har også hatt v10 til vurdering, men blir garantert en samsung i stedet på meg. Synes de er penere og om bilde er bedre er det jo et lett valg.
    Samsungen har et renere design, og er en del tynnere.
    Da gjenstår det å se hvordan kvaliteten er på bildet.
    Ser fram til en grundig test av b860 opp mot Panasonic V10 og Pioneer Kuro.

Roger

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Samsungen har et renere design, og er en del tynnere.
    Da gjenstår det å se hvordan kvaliteten er på bildet.
    Ser fram til en grundig test av b860 opp mot Panasonic V10 og Pioneer Kuro.

Roger
    Her i Norge/Norden vil det ikke bli levert annet enn B855. B850/B860 er betegnelsene på usa modellene og forskjellen på de er att B860 har cinema smooth modus (24p i 96Hz) samt lagring for dag/natt innstillinger.. Dette har ikke B8850, men her på berget vil B855 ha disse mulighetnene

Jeg så forresten selv denne tv'n på CES 2009 og det var forrykende.. den er på referanse nivå når det gjelder muligheter til og gjenngi farger og gråskala samt svart dybde.. Denne er bedre enn panasonicen på dette sier en venn av meg som har hatt de ved siden av hverandre i usa..

Jeppe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Jeg er egentlig helt led-klar men etter jeg leser litt ymse om de (selvom testene varierer) , må jeg si jeg heller litt mot denne nå(iallefall i dag...).
    Virker som denne er et tryggere kjøp mtp bildekvaliteten...?
    Men har denne vifte, er redd for evt støy noe jeg er veldig kresen på?
    Må prøve å få sett B7070 vs 855 ved siden av hverandre når butikkene får dem inn.

Ja, den har vifte - men jeg har hørt att støynivået på denne er lik 0. Skjermen er jo også eco vennelig og bruker ca 30% mindre power enn fjorårets modeller..

Jeg er enig med att dette er nok ett tryggere kjøp med tanke på billedkvalitet, jeg mener selv at LED skjermene har alt for mange barne sykdommer som må lukes bort før de kan konkurere med gode plasma skjermer.. Dette sier jo også de fleste ekspertene og vel også produsentene selv..

JP

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så forresten selv denne tv'n på CES 2009 og det var forrykende.. den er på referanse nivå når det gjelder muligheter til og gjenngi farger og gråskala samt svart dybde.. Denne er bedre enn panasonicen på dette sier en venn av meg som har hatt de ved siden av hverandre i usa..
    Jeppe
    Dette lover bra, men det som gjenstår er en grundig og upartisk test av denne opp mot den siste generasjonen til Panasonic.
    Jeg stoler ikke 100% på brukerrapporter, da disse har en tendens til å være farget av at kjøpet må forsvares.

Jeg krysser fingrene, og håper faktisk at Samsung leverer varene.
    Nå som Pioneer ikke lengre er en konkurrent til Panasonic, trenger markedet en ny utfordrer.
    Konkurranse en bra ting !

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker utrolig spennende, slår jo pana glatt på finish også.
    Når er den å få kjøpt? ser 1 forhandler på hardware, der er den ikke på lager..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 mai8) noen som har snoka opp noe mer nytt om denne?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover bra, men det som gjenstår er en grundig og upartisk test av denne opp mot den siste generasjonen til Panasonic.
    Jeg stoler ikke 100% på brukerrapporter, da disse har en tendens til å være farget av at kjøpet må forsvares.

Jeg krysser fingrene, og håper faktisk at Samsung leverer varene.
    Nå som Pioneer ikke lengre er en konkurrent til Panasonic, trenger markedet en ny utfordrer.
    Konkurranse en bra ting !

Roger

Jeg kan fortelle deg at min venn er en plasma kjøper akkurat som oss. Han hadde fått begge disse skjermene hjem på lån før kjøp for å se hvem han likte best og han hadde levert tilbake panasonicen dagen etter. Han sa han hadde bestemt seg for å kjøpe den skjermen han syntes var best av de to ut i fra det Han så...
    Tenkte det kanskje hjalp litt?

JP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    6 mai8) noen som har snoka opp noe mer nytt om denne?

Ny dato i fra Samsung er 12. mai... om du ønsker å lese innlegg i fra andre som har kjøpt denne skjermen kan du gjøre det her. I US er denne vært ute en liten stund allerede :

Samsung 2009 plasmas - AVS Forum

Mye interessant lesing og det er foreløpig ingen som har noe som helst negativt og si om denne skjermen (i motsetting til de nye LED skjermene som jeg synes mange som har sett/kjøpt de prater negativt om)

Jens Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Samsung har hatt noe problemer med innbrenning, eller er det et "ikke-tema" lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det skrives endel på avsforum at dem ikke er fornøyd med 850 ikke har cinema smooth.. er 850 og 855 den samme modellen? Evt hvor viktig er den funksjonen?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får denne samsungen til 20 k om du tar telefon til søta bror så sparer du noen lapper.. Ellers så sier samsung at 855'n skal levere 50% bedre svart enn de har gjort tidligere på plasmaene. Det er utviklet en nye "Real black filter" som også er utviklet til og gi en mye bedre svart i opplyst rom. Den skal også redusere refleksjoner i lys.. Kontrast, dyp farger og lys har også fått ett reelt løft og det er ingen tvil om att de her har funnet frem til en høyst bra konkurent til de modellene du nevner. Og så leveres 24p med en refresh på 96Hz som jo lover bra.. Gir ikke pioneeren bare 72 Hz da?..

Jeppe
    24p Playback heter det i utgangspunktet og det er et "kinoformat" man finner i en del Blu-Rayfilmer. Dette støtter Panasonic, LG, Pioneer og de fleste andre på de fleste TV-ene sine uten billigklassen.

Ikke glem at Panasonic har laget panelene til Pioneer en god stund nå og kan endelig inntre med det sortnivået med sine NeoPDP paneler med Infinite Black. LG og Panasonic introduserer også 600hz Sub-Field drive på de fleste av sine nye TV-er.

Utsnitt fra hjemmekino.no

"Den nye 600Hz Intelligent Frame Creation gjør en høyere bevegelig oppløsning mulig. Ved å beregne bevegelser i originalmaterialet med avanserte algoritmer og skape "sub-frames", får du fullstendig jevne bevegelser spesielt med 24p materiale(24p Real Cinema)."

LG sin nyeste 60" PS8000 koster 25 000 hos lefdal, verdt å ta en titt på. Det er lagt til rette for avansert ISF kalibrering og også deres TV er THX-sertifisert. Denne 60" trekker 379w maksimalt(kritthvitt støy på maks lysstyrke) og snitt langt mindre, hva sier EU til dette?

(Til sammenligning trekker en viss Samsung 63" 750w (maks). Håper det har kommet med noe bedre på denne generasjonen)

Slik jeg ser det er det nå kommet ordentlig svart på de fleste nye gode plasmaene og flyten er feilfri. Blir spennende og se også denne i butikken.

Jeg så en nevnte innbrenning her. Dette kan du i utgangspunktet bare glemme. Da det ikke er tegn til innbrenning på min snart to år gamle Panasonic tror jeg virkelig ikke at nyere TV-er merker noe til dette. Min står gjerne på samme bilde i lang lang tid og andre med samme TV bruker den gjerne til PC-bruk (Surfing etc). Dette er et utdater syn på plasma.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan fortelle deg at min venn er en plasma kjøper akkurat som oss. Han hadde fått begge disse skjermene hjem på lån før kjøp for å se hvem han likte best og han hadde levert tilbake panasonicen dagen etter. Han sa han hadde bestemt seg for å kjøpe den skjermen han syntes var best av de to ut i fra det Han så...
    Tenkte det kanskje hjalp litt?
    JP

Jeg trenger nok mere krutt enn som så for å overbevises.
    Det er mange faktorer som spiller inn:

- Bildekvalitet på HD kilder
    - Bildekvalitet ved raske HD panoreringer
    - Bildekvalitet på SD kilder (god signalbehandling og skalering)
    - Korrekt fargegjengivelse
    - Konsistens i fargegjengivelse i lyse og mørke scener
    - Korrekte gråtoner
    - Lavt støynivå (maurtue effekt)
    - Sortnivå & detaljer i mørke områder (ønsker ikke "black crush" effekt)
    - Støynivå fra skjerm (vifter, strømforsyninger)
    - Design

Ja, jeg er kresen ;-)

Jeg vurderer Samsung xxb855 opp mot Panasonic xxV10 og Pioneer xx90H

Roger

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS50B855 får definitvt 5090 og V10 (vel, jeg har ikke sett denne enda) til å sjelve i buksene. TVen var mildt sagt imponerende... Jeg skriver dessverre ikke noe inntrykk enda, av diverse grunner. Men det kommer!

Pioneer er plutselig ikke såå overlegen i forhold til andre plasmaer lenger.....og jeg elsker det! :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Pioneer er plutselig ikke såå overlegen i forhold til andre plasmaer lenger.....og jeg elsker det! :-D
    Konkurranse er bestandig bra !
    Pioneer har mange fordeler, men jeg ønsker heller ikke bruke 20-30 lapper på en skjerm som summer og bråker i stua.

Personlig veier jeg opp fordelene og ulempene opp mot hverandre.
    Samsung virker veldig lovende, og jeg venter i spenning på en uhildet test av fagfolk :-)

Roger

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger nok mere krutt enn som så for å overbevises.
    Det er mange faktorer som spiller inn:

- Konsistens i fargegjengivelse i lyse og mørke scener
    - Korrekte gråtoner
    - Sortnivå & detaljer i mørke områder (ønsker ikke "black crush" effekt)
    - Støynivå fra skjerm (vifter, strømforsyninger)
    - Design

Ja, jeg er kresen ;-)

Jeg vurderer Samsung xxb855 opp mot Panasonic xxV10 og Pioneer xx90H

Roger
    Ja, det er jeg helt enig - jeg har jo sett denne personlig og syntes selv den var mektig imponerende.. Jeg har så klart ikke sett den på alt mulig materiala, bra kalibrert osv, men jeg kan garantere deg jeg vil gi en utfyllende beskrivelse når jeg får den. Den er som sagt bestilt og kommer så snart samsung har den. foreløpig er dette 12. mai.. Jeg kan gi deg noen korte svar på noe av det du spør om :

==> Det beste jeg har sett!!!
    ==> Meget bra, ingen skavanker her (Cinema Smooth funksjon: 24p i 96Hz samt 600 Hz motion teknologi fikser dette meget meget bra, Helt rått!)
    ==> Har ikke sett denne med SD kilde
    ===> Beste jeg har sett!!! Jeg så denne under lyse forhold (ikke veldig lyse, men dog lyst) og her slår den pioneeren. Det gjennstår og se i mørke. Ekstremt bra fargegengivelse.
    - Korrekte gråtoner
    ===> Ja, men igjen under lyse forhold og ikke kalibrert. Jeg kan si att den imponerte i forhold til LED skjermen, denne sto like ved og selv under de lyse forholdene så var dette utrolig mye bedre..
    ==> Ingen støy what so ever..!!!
    - Sortnivå & detaljer i mørke områder
    ==> Beste jeg har sett under de forholdene. Dette imponerte meg virkelig hvor bra sort, dybde og 3d effekt denne har under normale lyse forhold. Dette er som kjent ikke en plasma styrke, men denne kunne konkurere med LED tv'ne under normalt lys. Jeg gleder meg til og få sett denne i mørkt rom ferdig kalibrert

-Design ==> Uten tvil det kuuuleste tv'n jeg noen gang har lagt mine øyne på. Her er alle detaljer 100% forsegjort... Ingen slår den her!!!

Regner med jeg er en av de første som får kloa i denne her på berget, så jeg skal komme tilbake med utfyllende så snart det skjer.. Da denne ble utsatt på dato begynte jeg å tenke smått på andre skjermer, men det varte ikke mange minuttene før jeg smørte på meg litt mere tålmodighet. Denne skal jeg bare ha.!

Jeppe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkurranse er bestandig bra !
    Pioneer har mange fordeler, men jeg ønsker heller ikke bruke 20-30 lapper på en skjerm som summer og bråker i stua.

Personlig veier jeg opp fordelene og ulempene opp mot hverandre.
    Samsung virker veldig lovende, og jeg venter i spenning på en uhildet test av fagfolk :-)

Roger

Jeg fikk i dag en mail i fra Cnet.com gutta som svar på en forespørsel jeg kom med til de om de skulle ha en review på denne samsungen. Ja, det kommer i løpet av de neste ukene. Det som var usikkert var om det ble B850 eller B860. Jeg håper det blir B860 da denne har "Cinema Smooth" funksjonen og tilsvarer da B855 som skal ut her i Norden. De skulle også komme med kalibrerings forslag på denne.. Gleder meg!!!!

JP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    24p Playback heter det i utgangspunktet og det er et "kinoformat" man finner i en del Blu-Rayfilmer. Dette støtter Panasonic, LG, Pioneer og de fleste andre på de fleste TV-ene sine uten billigklassen.

Ikke glem at Panasonic har laget panelene til Pioneer en god stund nå og kan endelig inntre med det sortnivået med sine NeoPDP paneler med Infinite Black. LG og Panasonic introduserer også 600hz Sub-Field drive på de fleste av sine nye TV-er.

Utsnitt fra hjemmekino.no

"Den nye 600Hz Intelligent Frame Creation gjør en høyere bevegelig oppløsning mulig. Ved å beregne bevegelser i originalmaterialet med avanserte algoritmer og skape "sub-frames", får du fullstendig jevne bevegelser spesielt med 24p materiale(24p Real Cinema)."

LG sin nyeste 60" PS8000 koster 25 000 hos lefdal, verdt å ta en titt på. Det er lagt til rette for avansert ISF kalibrering og også deres TV er THX-sertifisert. Denne 60" trekker 379w maksimalt(kritthvitt støy på maks lysstyrke) og snitt langt mindre, hva sier EU til dette?

(Til sammenligning trekker en viss Samsung 63" 750w (maks). Håper det har kommet med noe bedre på denne generasjonen)

Slik jeg ser det er det nå kommet ordentlig svart på de fleste nye gode plasmaene og flyten er feilfri. Blir spennende og se også denne i butikken.

Jeg så en nevnte innbrenning her. Dette kan du i utgangspunktet bare glemme. Da det ikke er tegn til innbrenning på min snart to år gamle Panasonic tror jeg virkelig ikke at nyere TV-er merker noe til dette. Min står gjerne på samme bilde i lang lang tid og andre med samme TV bruker den gjerne til PC-bruk (Surfing etc). Dette er et utdater syn på plasma.
    En viss samsung 63" ala 2009 modell trekker faktisk ikke mere enn maks 390W

Alle de nye plasmaene til samsung har også 600Hz sub field prosessor og leveres 24 i 96Hz (cinema smooth tilsvarer da 24 real cinema). Samsung har dette også på low end modellene sine.. På alle faktisk. Faktisk så har jeg sett dette på panasonic og syntes att samsungen handterte dett e bedre. Men det er meg!!..

Når det gjelder innbrenning så er ikke dette ett helt utdatert problem enda da fortsatt det raporteres att det kan hende på den nye LG'n..

JP

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ==> Det beste jeg har sett!!!
    ==> Meget bra, ingen skavanker her (Cinema Smooth funksjon: 24p i 96Hz samt 600 Hz motion teknologi fikser dette meget meget bra, Helt rått!)
    ==> Har ikke sett denne med SD kilde
    ===> Beste jeg har sett!!! Jeg så denne under lyse forhold (ikke veldig lyse, men dog lyst) og her slår den pioneeren. Det gjennstår og se i mørke. Ekstremt bra fargegengivelse.
    - Korrekte gråtoner
    ===> Ja, men igjen under lyse forhold og ikke kalibrert. Jeg kan si att den imponerte i forhold til LED skjermen, denne sto like ved og selv under de lyse forholdene så var dette utrolig mye bedre..
    ==> Ingen støy what so ever..!!!
    - Sortnivå & detaljer i mørke områder
    ==> Beste jeg har sett under de forholdene. Dette imponerte meg virkelig hvor bra sort, dybde og 3d effekt denne har under normale lyse forhold. Dette er som kjent ikke en plasma styrke, men denne kunne konkurere med LED tv'ne under normalt lys. Jeg gleder meg til og få sett denne i mørkt rom ferdig kalibrert

-Design ==> Uten tvil det kuuuleste tv'n jeg noen gang har lagt mine øyne på. Her er alle detaljer 100% forsegjort... Ingen slår den her!!!
    Jeppe

Skulle tro du var en blåruss som jobbet for Samsung ;-)
    Men en sindig trønder som meg trenger nok noe mere faglig tyngde for å bli overbevist.

Som sagt, skjermen er lovende på papiret.
    Men det gjenstår å få den grundig testet, og sammenlignet opp mot tidligere nevnte konkurrenter. Ser du nevner en kommende test i cnet.com.
    Interessant nok, men ikke særlig tungtveiende fordi de er veldig lettvektere når det kommer til å teste produkter. Mye av fagpressen er desverre også sterkt farget av sine annonsører.
    Jeg følger også med i div utenlandske forum, og jeg har ennå tilgode å se annet enn selgere og ivrige kjøpere som utaler seg.

Roger

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro du var en blåruss som jobbet for Samsung ;-)
    Men en sindig trønder som meg trenger nok noe mere faglig tyngde for å bli overbevist.

Som sagt, skjermen er lovende på papiret.
    Men det gjenstår å få den grundig testet, og sammenlignet opp mot tidligere nevnte konkurrenter. Ser du nevner en kommende test i cnet.com.
    Interessant nok, men ikke særlig tungtveiende fordi de er veldig lettvektere når det kommer til å teste produkter. Mye av fagpressen er desverre også sterkt farget av sine annonsører.
    Jeg følger også med i div utenlandske forum, og jeg har ennå tilgode å se annet enn selgere og ivrige kjøpere som utaler seg.

Roger
    Stiller meg faktisk enig her.

Men vi får se når den kommer i butikk. Blir gøy å stille den opp mot 5090. 8)

Side 2 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •