Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 50 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 999
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjeie
    Man får p50b850 til 14995,- her : Samsung PS50B850 50" Plasma FullHD 100Hz - Samsung - Plasma - Samsung PS50B850 50" Plasma FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Det er vel samme tv som 855? Kan det bety at den er en tidlig utgave (som f.eks. vel hadde mer buzzing enn de som er produsert nå i det siste) eller er den bare lavt prisa (feilprisa?).
    stemmer. dette er gråimport

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare fortelle at min venn som mottok skjermen her i forige uke fra Scandinavian Photo utruster fotografen med det beste innen foto og video. Kjøp ditt digitalkamera | videokamera | speilreflekskamera | kompaktkamera | fototilbehør fra profesjonelle fikk en skjerm som var perfekt.

Ikke noe during/buzzing (så og si lydløs) og ikke noe problemer med cinema smooth!!! :-) Heller ikke noe som helst IR problemer..

Bra samsung!!!

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men de burde komme med en firmware oppdatering som fikser Cinema Smooth bug'n på de før dette...

IR er vel ikke noe problem i mine øyne. Så denne hadde mindre IR enn de før? Tviler sterkt! Da skal det isåfall være rimelig store endringer i elektronikken...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    men de burde komme med en firmware oppdatering som fikser Cinema Smooth bug'n på de før dette...

IR er vel ikke noe problem i mine øyne. Så denne hadde mindre IR enn de før? Tviler sterkt! Da skal det isåfall være rimelig store endringer i elektronikken...

ikke sikker på om jeg skjønner hva du skriver her MaW. Men det er faktisk store forskjeller på IR fra skjerm til skjerm. Noen opplever mye, andre faktisk ingenting. Jeg opplevde absolutt ingenting om jeg ikke da hadde ett statisk billede oppe i lange tider.. Men jeg sjekket etter dette veldig mye under innkjøringen uten og se noe...

Er usikker på om det faktisk går og fikse dette via noe firmware oppgradering. Grunnlaget for den tanken er at det faktisk er noen som har dette problemet og andre ikke. Da har disse samme firmware. Det får meg til å tenke at dette kan være en produkskjons feil??!!?? Men - la oss for alle del ikke håpe dette.

Uansett, jeg har sett litt på dette - og det jeg finner ikke noe merkelig forskjell på panoreringen selv om man engager cinema-smooth..

I usa så er det jo slik at disse B850 skjermene har cinema-smooth automatisk engasjert når tv mottar 24p signaler og på B860 må du sette dette manuelt (litt som her på berget med 855). Men spørsmålet er om ikke dette blir engasjert uansett. Tar gjerne en diskusjon på dette her. Jeg mener at 96Hz på 24p blir engasjert uansett når du mottar 24p.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten

CNET har nå testet b850 plasmaen.. Kommer veldig bra ut der også - men jeg mener at cnet ikke kalibrerer bra eller korrekt.. Han som kalibrerte min kom til kontrast opp mot 100 og det ser jeg de fleste andre som kalibrerer også havner på. Det kan da ikke være så forksjell fra panel til panel. Men 85 synes jeg høres lavt ut.. Og gamma på -1 som de kommer til er også i forhold til min og de fleste andre feil..

Samsung PN50B850 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNET har nå testet b850 plasmaen.. Kommer veldig bra ut der også - men jeg mener at cnet ikke kalibrerer bra eller korrekt.. Han som kalibrerte min kom til kontrast opp mot 100 og det ser jeg de fleste andre som kalibrerer også havner på. Det kan da ikke være så forksjell fra panel til panel. Men 85 synes jeg høres lavt ut.. Og gamma på -1 som de kommer til er også i forhold til min og de fleste andre feil..
    Jo, det er kan være relativt stor forskjeller mellom panelene, og ihvertfall mellom paneler som er produsert for det amerikanske og det europeiske markedet. Det påvirkes av blant annet hvilken fabrikk skjermen settes sammen i, hvilke spesifikasjoner som brukes (software-versjoner o.l. )og hvor de får de ulike (interne) komponentene fra (mange små avvik kan samlet gi "store" samlede avvik). Det er selvsagt også avhengig av i hvilken grad fabrikken kontrollmåler produktene før utsendelse eller ikke, det har med kostnader å gjøre.

Ellers så vil inngangstypen som brukes (scart, component HDMI) ha sin innvirkning, det samme vil kilden, med mindre de bruker kalibreringsustyr som kobles rett til skjermen, uten en avspillsingskilde som f.eks. en BD eller DVD-spiller.

Cnet gjør en meget bra jobb, sammen med HDTV-test-sidene og avforums UK. Da jeg bare for gøy kontrollmålte Cnets test av Panasonic TH-50PH10UK, så var avikene minimale (jeg valgte riktignok en gamma-kurve på 2.2 fremfor Cnets 2,5, men ellers mye likt).

Husk også på at selv om måleinstrumenter objektivt sett skal gi samme resultater, så kan det også der være avvik. Og så kommer det subjektive inn; Hva ser best ut; Noen "finjusterer" på skjønn og erfaring.

PS. Du må få ordnet opp i brukbørsannonsen din....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jo, det er kan være relativt stor forskjeller mellom panelene, og ihvertfall mellom paneler som er produsert for det amerikanske og det europeiske markedet. Det påvirkes av blant annet hvilken fabrikk skjermen settes sammen i, hvilke spesifikasjoner som brukes (software-versjoner o.l. )og hvor de får de ulike (interne) komponentene fra (mange små avvik kan samlet gi "store" samlede avvik). Det er selvsagt også avhengig av i hvilken grad fabrikken kontrollmåler produktene før utsendelse eller ikke, det har med kostnader å gjøre.

Ellers så vil inngangstypen som brukes (scart, component HDMI) ha sin innvirkning, det samme vil kilden, med mindre de bruker kalibreringsustyr som kobles rett til skjermen, uten en avspillsingskilde som f.eks. en BD eller DVD-spiller.

Cnet gjør en meget bra jobb, sammen med HDTV-test-sidene og avforums UK. Da jeg bare for gøy kontrollmålte Cnets test av Panasonic TH-50PH10UK, så var avikene minimale (jeg valgte riktignok en gamma-kurve på 2.2 fremfor Cnets 2,5, men ellers mye likt).

Husk også på at selv om måleinstrumenter objektivt sett skal gi samme resultater, så kan det også der være avvik. Og så kommer det subjektive inn; Hva ser best ut; Noen "finjusterer" på skjønn og erfaring.

PS. Du må få ordnet opp i brukbørsannonsen din....
    Ja, jeg er klar over forskjeller på forskjellige paneler. Men noen ganger er de veldig off target... De sier bl annet at man kan bruke samme innstillingene på en 46 som en 55" (jeg leste dette på B7000 LED), og dette er ikke tilfelle da disse har totalt forskjellige lysutbytter. Jeg så i samme testen at de viste gamma på + 3 noe som f eks lygren målte og skrev at -3 var det mest riktige.. Dette også på LEDn. Derfor sier jeg att de er veldig off i mange tilfeller...

Jeg har og testet på denne plasmaen resultater som har blitt målt på amrikanske solgte PN50B850 og de var ikke langt unna på min skjerm. Det var noen forskjeller, men ikke på langt nær så mye som dette. Derfor er jeg ikke enig med deg når det gjelder denne testen på denne skjermen...!!! Du sier jo det samme selv om Panasonic TH-50PH10UK.

Jeg sier ikke att de alltid er way off, men at de er det her synes jeg

ang min annonse så burde du undersøke fakta før du uttaler deg, har sendt deg en pm på dette!!!!:shock: :-x

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang min annonse så burde du undersøke fakta før du uttaler deg, har sendt deg en pm på dette!!!!
    En sak har minst to sider, og her på forumet må moderatorer og andre alltid høre alle parters forklaringer. Forhåpentligvis vil alt nå gå i orden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    ikke sikker på om jeg skjønner hva du skriver her MaW. Men det er faktisk store forskjeller på IR fra skjerm til skjerm. Noen opplever mye, andre faktisk ingenting. Jeg opplevde absolutt ingenting om jeg ikke da hadde ett statisk billede oppe i lange tider.. Men jeg sjekket etter dette veldig mye under innkjøringen uten og se noe...

Er usikker på om det faktisk går og fikse dette via noe firmware oppgradering. Grunnlaget for den tanken er at det faktisk er noen som har dette problemet og andre ikke. Da har disse samme firmware. Det får meg til å tenke at dette kan være en produkskjons feil??!!?? Men - la oss for alle del ikke håpe dette.

Uansett, jeg har sett litt på dette - og det jeg finner ikke noe merkelig forskjell på panoreringen selv om man engager cinema-smooth..

I usa så er det jo slik at disse B850 skjermene har cinema-smooth automatisk engasjert når tv mottar 24p signaler og på B860 må du sette dette manuelt (litt som her på berget med 855). Men spørsmålet er om ikke dette blir engasjert uansett. Tar gjerne en diskusjon på dette her. Jeg mener at 96Hz på 24p blir engasjert uansett når du mottar 24p.

Jens

Jeg tror ærlig talt ikke det er SÅ store forskjeller på paneler på samme modell. Jeg jobber med tver daglig, og har ikke lagt merkee til forskjeller mellom 2 av samme tv f.eks. Vis meg gjerne tilfeller. Jeg synes faktisk du overdramatiserer dette veldig... Er enig i at det kan være forskjeller mellom en 46" og en 55" i samme serie, men mellom to 50" av samme modell så mener jeg det er ingen forskjeller... Med mindre du motbeviser det.

Når det gjelder firmware, så er det jo ganske vanlig at noen har feilen, andre har ikke. Og når en del har feilen så skal det jo rettes uansett. Jeg for min del ser knapt forskjell med cinema smooth på eller av... bortsett fra at sortnivået øker noen hakk...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ærlig talt ikke det er SÅ store forskjeller på paneler på samme modell. Jeg jobber med tver daglig, og har ikke lagt merkee til forskjeller mellom 2 av samme tv.
    Jeg er ihvertfall enig med vedkommende. Mange som har en del fartstid her på forumet, husker kanskje at jeg stadig etterlyste Panasonic TH-42PA50E på bruktbørsen. Det endte med at jeg kjøpte 8 stykker (!) til ca. 4000-5000 pr. stykk. Dette er virkelig gode skjermer på SD-signaler, og målet var å kontrollmåle dem på diverse parametre. Jeg var nemlig lei av at enkelte mente at noen av PA50-skjermene gav for mye rødt, mens andre mente at de gav for mye grønt (meget vanlig på Panasonic). Resultat: Ikke en av dem målte likt! (fargetemp og gamut i Normal/Normal-modus)! Alle gav for mye blått etter D65 i denne modusen (litt avhengig av antall brukstimer= mange brukstimer= mindre blått), de fleste hadde oversaturert grønt, men det par var veldig bra i forhold til rec 601/709.

Nå var det selvsagt noen av dem som var temmelig like, men når du sitter med testbilder i fullstendig mørke i timesvis, så er jeg temmelig sikker på at du også vil se forskjell. Jeg er selvsagt klar over at det er nesten galskap å drive på slik, men jeg fikk ihvertfall en bekreftelse på at også avvik mellom skjermene kan medvirke til at tv-tittere opplever skjermene sine ulikt (og ikke bare fordi de har forskjellig smak, lys//mørke lokaler, forskjellig tilkoblet utstyr, bruk av forskjellige innganger, feil kontrast/brightness, "feil" modus osv.).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare supplere svaret ovenfor med et lite utdrag fra den anerkjente TV-testeren David Mackenzie i hans omtale av Panasonic TX-P54Z1 VS V10 som i teorien skal være like (men som altså heller ikke er det):

"THX Mode Measurements: Because the point of the THX mode is to get close-to-accurate video out of the box, I make a point of measuring it's unadjusted performance when a TV features it. So, after letting the TV warm up, I selected the THX preset, touched nothing else, and then started the measurements. Here are the results:

Greyscale: the colour of grey had a visibly green tint to it. Although the error on the charts is fairly minor, it's more visible to the eye then errors with Red or Blue. This surprised me, because the THX mode on the Panasonic V10 model we reviewed months ago brought basically perfect Greyscale performance with the correct mix of red, green and blue – out of the box.

But, remember that the Plasma panel itself is an opto-electrical component, and is particularly susceptible to individual production tolerances - in other words, this varies from screen to screen. It's one reason why copying other people's calibrated picture settings from the internet is unlikely to get you the best possible picture. Fortunately, the Z1 features easily accessible Greyscale calibration controls, so a professional calibator will be able to remove the green tint fairly quickly". (slutt)

Hentet fra:

Panasonic TX-P54Z1B Plasma HDTV Review at AVForums.com

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg er ihvertfall enig med vedkommende. Mange som har en del fartstid her på forumet, husker kanskje at jeg stadig etterlyste Panasonic TH-42PA50E på bruktbørsen. Det endte med at jeg kjøpte 8 stykker (!) til ca. 4000-5000 pr. stykk. Dette er virkelig gode skjermer på SD-signaler, og målet var å kontrollmåle dem på diverse parametre. Jeg var nemlig lei av at enkelte mente at noen av PA50-skjermene gav for mye rødt, mens andre mente at de gav for mye grønt (meget vanlig på Panasonic). Resultat: Ikke en av dem målte likt! (fargetemp og gamut i Normal/Normal-modus)! Alle gav for mye blått etter D65 i denne modusen (litt avhengig av antall brukstimer= mange brukstimer= mindre blått), de fleste hadde oversaturert grønt, men det par var veldig bra i forhold til rec 601/709.

Nå var det selvsagt noen av dem som var temmelig like, men når du sitter med testbilder i fullstendig mørke i timesvis, så er jeg temmelig sikker på at du også vil se forskjell. Jeg er selvsagt klar over at det er nesten galskap å drive på slik, men jeg fikk ihvertfall en bekreftelse på at også avvik mellom skjermene kan medvirke til at tv-tittere opplever skjermene sine ulikt (og ikke bare fordi de har forskjellig smak, lys//mørke lokaler, forskjellig tilkoblet utstyr, bruk av forskjellige innganger, feil kontrast/brightness, "feil" modus osv.).

JA det er galskap å drive slik...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA det er galskap å drive slik...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk hengt opp min 58" i går på veggen ja jeg mener Samsung PS58B855 og seint ble det så noe mye testing ble det ikke tid til,men 1 ting ble jeg irritert over og det var en slags kasselyd følte jeg det som når høytalerne lagde lyd,min gamle panasonic har bedre lyd enn dette...er dette et kjent problem? eller går det an og stille noe på eqou.eller bare bestille meg noen lettdrevne små høytalere og henge ved siden av...da hjemmekinon tar seg av lyden når jeg vill se film.Tenkte bare på vanlig tv titting,nyheter,serier ol.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tven er 3 cm tynn er det ikke plass til mye høyttalere... Så lyden er dårlig, men funker helt greit på vanlig tv-sendinger hos meg hvertfall. Låter bedre enn LED skjermene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tven er 3 cm tynn er det ikke plass til mye høyttalere... Så lyden er dårlig, men funker helt greit på vanlig tv-sendinger hos meg hvertfall. Låter bedre enn LED skjermene!
    ok takk for svar.spørs om det ikke blir noen små lettdrevne ved siden av da ja noen her som har noe og foreslå,så at hifiklubben hadde noen som var beregnet som sideheng for div.flatskjermer de heter PARADIGM Cinema 330 kansjke for tungdrevne i forhold til utgangseffekten på tven har så lite peiling på akkurat det med og lese disse specene på tv og høytalere.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    ok takk for svar.spørs om det ikke blir noen små lettdrevne ved siden av da ja noen her som har noe og foreslå,så at hifiklubben hadde noen som var beregnet som sideheng for div.flatskjermer de heter PARADIGM Cinema 330 kansjke for tungdrevne i forhold til utgangseffekten på tven har så lite peiling på akkurat det med og lese disse specene på tv og høytalere.
    Unnskyld meg men: Har du først brent av såpass med lapper for å få et bra bilde er det vel verdt å understøtte bildet med god lyd!??
    Altså: Bruk noen kroner på en grei amp og noen greie høyttalere... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Unnskyld meg men: Har du først brent av såpass med lapper for å få et bra bilde er det vel verdt å understøtte bildet med god lyd!??
    Altså: Bruk noen kroner på en grei amp og noen greie høyttalere... ;-)
    krefter er det nok av både emotovia,parasound og yamaha rx 3800 som styrer hjemmekinon så må vel ta deg på ordet og blåse noen lapper til da...men først er det vel og begynne og teste ut bildebehandlingsdelen når jeg kommer hjem fra jobb i dag og bare det er jo en utfordring men får smøre meg med tålmodighet og prøve meg fram,kansjke for en gangs skyld lese boka som fulgte med pluss lese gjennom her på forumet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn

Elkjøp - Samsung hjemmekino

Komplett.no - Samsung HT-WS1 hjemmekino

denne er faktisk helt genial hvis du vil ha ekstra god lyd til tven. I tillegg til trådløs sub. Den passer også helt perfekt med tykkelsen på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Samsung hjemmekino

Komplett.no - Samsung HT-WS1 hjemmekino

denne er faktisk helt genial hvis du vil ha ekstra god lyd til tven. I tillegg til trådløs sub. Den passer også helt perfekt med tykkelsen på tven.
    Og der var også soundbaren med trådløs sub kommet i Bluray-versjon:

Komplett.no - Samsung HT-BD8200 soundbar med bluray

Side 18 av 50 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •