Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 999
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ps50b855
    Jeg har ikke blu ray spiller men jeg har en bærbar pc med blu ray leser og hdmi. Jeg har prøvd å kjøre mot tvn med 1920x1080 på 24hz, da fikk jeg muligheten til å velge cinema smooth. Og det hakket som bare det på harry potter order of the phoenix i åpningsscenen. Jeg har også rippet denne og kjørt den på wd tv som også sender ut i 24p .Samme hakkinga der. Men begynner å tro at jeg må venne meg til dette.

Dette er ikke tven sin feil.... det er et eller annet på veien som gjør dette. Jeg testet med 1080p HD film fra maccen min ista. Dette gikk knirkefritt, men "bittelitt" mer hakking enn vanlig blu-ray.... skyldes vel kanskje mac'n..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MaW: Hvordan blir det med hakkingen dersom du kjører samme film fra USB på TV?

Ellers noen som vet om man trenger man spesielle HDMI-adaptere for vinkel dersom man skal veggmontere denne? Og er det noen spesielle HDMI-kabler å anbefale til modellen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe merkbar hakking.... Du trenger ikke å tenke på dette som et problem en gang. Du får det på alle tver, uansett merke og er knapt merkbart..

Du trenger ikke spesielle HDMI kabler. Innngangene ligger som en vinkel bak ut mot kanten...

Til de som vurderer å kjøpe: hvis jeg skal trekke ut ET MINUS på denne tven som jeg har funnet i forhold til andre, så er det sortnivået. Det er bedre enn de fleste LCD skjermer, og er nesten på nivå med Panasonic V10 men ikke helt i nærheten av Pioneer. Men det som er fordelen med 855 er at den slår de på nesten alle andre områder, og har funksjoner som du faktisk bruker ofte (Media 2.0, DLNA) Den er FANTASTISK på SD kilder, dvs DVD og TV. Den har ekstremt naturlige farger ved god kalibrering, utrolig 3D følelse og skarphet som du ikke får på andre skjermer...

Jeg skryter kanskje denne opp å skyene, men den er faktisk SÅ god...

Det er derfor jeg valgte denne, og jeg brukte ca. 1 år på det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ikke noe merkbar hakking.... Du trenger ikke å tenke på dette som et problem en gang. Du får det på alle tver, uansett merke og er knapt merkbart..

Du trenger ikke spesielle HDMI kabler. Innngangene ligger som en vinkel bak ut mot kanten...

Takk for input! Jeg tror jeg går for denne så skryt gjerne mer for min del. Dumt at Datakjeden akkurat fant på å sette opp prisen... Er det noe vits å håpe på redusert pris på denne utover høsten?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djed
    Takk for input! Jeg tror jeg går for denne så skryt gjerne mer for min del. Dumt at Datakjeden akkurat fant på å sette opp prisen... Er det noe vits å håpe på redusert pris på denne utover høsten?
    Ja... Følg med hver dag...

Så foresten testen i Hjemmekino. Tror de har testet en versjon med Cinema Smooth bug'n, altså at sortnivået hopper et par hakk opp med denne aktivert. For sortnivået er bedre enn PS8000, og IKKE langt unna V10. Men fortsatt ikke bra nok... det skal jeg være enig i. Men når kommer den perfekte tv? tja...aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til de som vurderer å kjøpe: hvis jeg skal trekke ut ET MINUS på denne tven som jeg har funnet i forhold til andre, så er det sortnivået. Det er bedre enn de fleste LCD skjermer, og er nesten på nivå med Panasonic V10 men ikke helt i nærheten av Pioneer. Men det som er fordelen med 855 er at den slår de på nesten alle andre områder, og har funksjoner som du faktisk bruker ofte (Media 2.0, DLNA) Den er FANTASTISK på SD kilder, dvs DVD og TV. Den har ekstremt naturlige farger ved god kalibrering, utrolig 3D følelse og skarphet som du ikke får på andre skjermer...

Hva er din grunn til å f.eks. ikke velge Pioneer Kuro PDP-5090 fremfor denne....? Pioneeren selges jo på kampanje rundt omkring om dagene...

Jeg selv vurderte Samsungen en stund, men endte opp med Pioneer KRP-500A

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MaW, Jens og alle dere andre som har denne tvn. Hvilke instillinger bruker dere. Kan dere poste dem her? Er det noen av dere som har fått tvn isf kalibrert?

BTW så MÅ jeg si meg enig med MaW angående SD, denne tvn er fantastisk på SD, sylskarp bilde uten noe støy. Dette er en påstand jeg kommer med etter å ha testet NRK kanalene via DVB-T og via min DM800HD. DM800HD oppskalerer riktignok alle SD kanaler til 1080i, men jeg har som sagt testet med den inebygde tuneren. Og det er perfekt. Fargene er klare og man får en skikkelig wow følelse. Sort nivået kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noen anelse om sort nivå på andre tvr. Men det er helt upåklagelig.

Ang. HDMI kabler:

Jeg har både Monster Cable M1000HD(toppmodell) og en billig kabel fra clas-ohlson. Disse går ut fra tvn så du vil ikke få noen problemre med å veggmontere dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer og kjøpe Samsung PS63B685 men klarer ikke og finne så mye info her på forumet,kansjkje jeg som ikke leter bra nok...men er det noen her som har samme tven og har noe og si om den både pluss og minus,lefdal`s nettbutikk har ganske bra pris på denne nå.Kansjke feil plass og spørre om den her tven på denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes det er viktig og påpeke når du sier at pioneeren er mye bedre enn denne skjermen på sortnivå så gjelder det kun om du har ett totalt mørkt rom (ala hjemmekino). Er det bare litt lys i rommet så vil du ikke kunne se denne kontrast forskjellen som er mellom disse to skjermene. Jeg synes derimot at samsungen er noe bedre enn pioneeren om det er noe lys i rommet, og pioneeren er bedre om du har totalt mørkt rom.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MaW, Jens og alle dere andre som har denne tvn. Hvilke instillinger bruker dere. Kan dere poste dem her? Er det noen av dere som har fått tvn isf kalibrert?

BTW så MÅ jeg si meg enig med MaW angående SD, denne tvn er fantastisk på SD, sylskarp bilde uten noe støy. Dette er en påstand jeg kommer med etter å ha testet NRK kanalene via DVB-T og via min DM800HD. DM800HD oppskalerer riktignok alle SD kanaler til 1080i, men jeg har som sagt testet med den inebygde tuneren. Og det er perfekt. Fargene er klare og man får en skikkelig wow følelse. Sort nivået kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noen anelse om sort nivå på andre tvr. Men det er helt upåklagelig.

Ang. HDMI kabler:

Jeg har både Monster Cable M1000HD(toppmodell) og en billig kabel fra clas-ohlson. Disse går ut fra tvn så du vil ikke få noen problemre med å veggmontere dem.

Jeg har, men legger ikke det ut da dette kostet meg noen tusen. men om du sender meg en pm så kan ejg hjelpe deg godt på vei. Mine innstillnger vil uansett ikke være riktig på din skjerm. Sånn er det med plasma skjermer, det er ikke to som er like, og da vil ikke innstillger fra en virke optimalt på en annen. Men jeg kan guide deg i riktig retning!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på B855 og B655? B855 er jo tynnere så jeg lurer på om det er der prisforskjellen egentlig ligger eller er det noe på bildekvalitet også?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet noen innstillinger noen sider tilbake i denne tråden. De fungerte supert for meg. Måtte justere et hakk på Brightness, så ble alt supert. Cinema Smooth er foreløpig deaktivert da denne fucker opp sortnivået...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. I morra kommer de å henter tven min. Er fryktelig skeptisk til dette og virker som Service Eksperten Vest er ....litt halvveis. Har nå tatt bilder av hele tven, tellt skruer og notert alt på tven, så da har jeg fulle bevis hvis tven skulle komme tilbake med riper, skrammer eller manglende skruer...

...for hvis jeg finner riper eller andre skader?? Da får de skaffe meg et nytt eksemplar uten diskusjon, og de får en....mildt sagt....rasende meg på telefonen. For jeg er FANTASTISK nøye på slikt.

Legger også ved full feilbeskrivelse, pluss referanser hit og til Samsung for at dette skal bli gjort skikkelig.

Som sagt, veldig skeptisk og forventer en telefon: "duu....vi finner ikke noe feil vi"

noen som kan berolige litt? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på hva som er forskjellen på PS-xxB855 og PS63B685. noen som vet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. I morra kommer de å henter tven min. Er fryktelig skeptisk til dette og virker som Service Eksperten Vest er ....litt halvveis. Har nå tatt bilder av hele tven, tellt skruer og notert alt på tven, så da har jeg fulle bevis hvis tven skulle komme tilbake med riper, skrammer eller manglende skruer...

...for hvis jeg finner riper eller andre skader?? Da får de skaffe meg et nytt eksemplar uten diskusjon, og de får en....mildt sagt....rasende meg på telefonen. For jeg er FANTASTISK nøye på slikt.

Legger også ved full feilbeskrivelse, pluss referanser hit og til Samsung for at dette skal bli gjort skikkelig.

Som sagt, veldig skeptisk og forventer en telefon: "duu....vi finner ikke noe feil vi"

Hva er det som er feil da ?

Går vel som regel greit. Er selv en petimeter når det gjelder slikt og var ganskje skeptisk da panelet røk og jeg måtte bytte på min KRP500M. Forsøkte å få bytte TV men den gikk ikke. Fikk i gjen TV'n etter en drøy uke og hvis jeg er meget pirkete kan jeg se noen små riper i ramma foran, men da må jeg kloss innpå og så på skrå . Ingen ting jeg ser til daglig og de (Pioneer Norge) gjorde en god kalibreringsjobb - som jeg var mest skeptisk til. TV ble faktisk bedre selv om det nye panelet summer litt...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I mitt tilfelle var dem helt enig, summe lyden var for høy. Men kunne dem gjøre noe med det? Neinei, dette er såpass lenge siden at gummiklosser ikke ble diskutert. Har service folka dine hørt om dem?
    Tv ble ihvertfall kreditert til samsung etter dag 2. Tok over en mnd før min butikk fikk papirene fra samsung at jeg stod fri til å få ett nytt tv.. kjiipt som f

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den blir hentet idag så vi får se. Tror det går greit. Har lagt med full feilbeskrivelse pluss litt referanser til diverse nettsider og Samsung danmark så håper de finner en løsning.

Men har tenkt litt på å selge denne når jeg får den tilbake og får testet den at den fungerer som den skal. IKKE fordi den er dårlig, dere kan jo lese at jeg er ganske så fornøyd med den, men jeg er nok litt for kresen på sortnivået og sikler derfor på Panasonic TXP50V10, etter å ha kikket og testet den litt mer men jeg føler Panasonicen holder litt igjen på den ekstreme skarpheten og fargene som 855 har... men vi får se. Sjansen er der... Dessuten er det VELDIG delte meninger om sortnivået. FlatpanelsHD.com sier at V10 og 855 har nesten identisk sortnivå, og da er det tydeligvis ikke så mye å hente, mens andre sier noe annet. bl.a Hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 58B855 Maw?
    Jeg syntes ikke 50" var stort i det hele tatt, selv etter den korte tiden.
    Gikk fra 42".

Jeg venter nå på 58" versjonen rett fra Samsung.
    Helt ny fabrikert skal den ikke ha buzz problemet.

Etter det jeg har lest, skal du ikke ha mye om noe å hente på en V10..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen klager jeg ikke på. 50" er perfekt der jeg sitter... :-D

Men vi får se. Tror 855'n blir stående. Har lest igjennom ørten hundre sier på diverse forumer nå, og kommet fram til samme som deg. Ikke mye å hente på V10, spesielt når 855 er bedre på skarphet og mer korrekte farger... Sortnivå er ikke alt..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Dette gikk overaskende fort! TVen er tilbake i stua igjen og service er kjørt på den. Det ble plassert gummiknotter som nevnt på den danske siden. Så nå er buzzingen betydelig lavere, men ikke borte. Men dette er vel vanlig plasma støy så dette kan man fint leve med..

Dette ble gjort på service eksperten vest og tok 3 dager alt i alt. Imponerende! :-D

MEN, ser ut som 855'n forsvinner til fordel for Panasonic V10... Må bare vente med salg til jeg får dato på V10'n. Vi får se..

Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •