Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 50 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 999
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Hei..

Jeg og hadde store problemer med samsung, men fikk nå ordnet service og tok kontakt med dem, myye lettere og mye hyggligere folk =) ..
    Tvn blei hentet sist uke, og ringte hørte hvordan det gikk med tvn. Fikk i svar at han hørte ikke noe unormalt fra tvn.. men an ville beholde det i noen dager for å sjekke det mere. Så nå har det gått 6dager og tok tlf til dem igjen i frykt... =p Da han hadde testet det mer og sjekket kom han og fram til at den buzzingen er for høy og ikke bra, han skrudde opp bak-panelet og satte inn sånner gummi dingser eller hva det en er i =)
    Støyen er nå redusert til normalt plasma nivå og tvn skulle jeg få tilbake imorgen, litt gla =P ikke verst 1uke på henting fiksing og levering på 1uke..
    fra karmøy til bergen.. Så vente i spenning og får vel se en bluray imorgen for å sjekke ut tvn og buzzingen..
    Jeg har også merket at buzzingen kommer etter 30 min-2 timers tid etter du har skrudd den på. (hvis den ikke har stått på siden igår f.eks)

Jeg venter også på at service avdelingen skal komme å hente den og fikse min også. Tror dette skal gå ganske smertefritt da jeg var prioritert

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Hei..

Jeg og hadde store problemer med samsung, men fikk nå ordnet service og tok kontakt med dem, myye lettere og mye hyggligere folk =) ..
    Tvn blei hentet sist uke, og ringte hørte hvordan det gikk med tvn. Fikk i svar at han hørte ikke noe unormalt fra tvn.. men an ville beholde det i noen dager for å sjekke det mere. Så nå har det gått 6dager og tok tlf til dem igjen i frykt... =p Da han hadde testet det mer og sjekket kom han og fram til at den buzzingen er for høy og ikke bra, han skrudde opp bak-panelet og satte inn sånner gummi dingser eller hva det en er i =)
    Støyen er nå redusert til normalt plasma nivå og tvn skulle jeg få tilbake imorgen, litt gla =P ikke verst 1uke på henting fiksing og levering på 1uke..
    fra karmøy til bergen.. Så vente i spenning og får vel se en bluray imorgen for å sjekke ut tvn og buzzingen..
    Meget bra, jeg håper nå alt er bra med skjermen din så du får nytet den fuldt ut. Jeg håper du samtidig også tar en telefon til samsung (for å hjelpe andre som har samme problem og spør om de har tenkt til og legge dette på minnet til de medarbeiderene der som ikke har fått dette inn enda. De som påstår dette ikke er ett problem! Jeg har gjort det allerede jeg, men har vist ikke hjulpet så mye :-)

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tven idag, det står at den er produsert july 2009, så ja det er ny modell.
    Jeg merker ingen kraftig buzzing, så problemet er nok løst så lenge dere passer på at dere får en ny modell.

Jeg har noen spørsmål til dere erfarne angående tven:

Skal det ikke være led lys foran på tven?
    Jeg har et hjemmekino anlegg uten noen form for digital inn, er det noen måte å få inn lyden inn til scart på hjemmekinoen, den har en hdmi men den er bare ut.

Hva skal jeg sette på dynamic contrast under innkjøringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått igjen tvn og testet det litt ut..
    Buzzingen er redusert t noramalt og levbart nivå etter service =))
    så nå er alt bra her... hadde og treig meny / der jeg switcha mellom hmdi1-2 osv.. Det ser ut til og være fikset og, da den ikke er treig nå...
    Funker med de gummi dingsene for meg, håper dere andre med samme problem opplever det enklere og hyggeligere ang samsing support...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ps50b855
    Fikk tven idag, det står at den er produsert july 2009, så ja det er ny modell.
    Jeg merker ingen kraftig buzzing, så problemet er nok løst så lenge dere passer på at dere får en ny modell.

Jeg har noen spørsmål til dere erfarne angående tven:

Skal det ikke være led lys foran på tven?
    Jeg har et hjemmekino anlegg uten noen form for digital inn, er det noen måte å få inn lyden inn til scart på hjemmekinoen, den har en hdmi men den er bare ut.

Hva skal jeg sette på dynamic contrast under innkjøringen?

Herlig og høre!!!. Dynamisk kontrast skal ALLTID være av, det samme skal alle andre finurlige billedbehandlings "dutter". Disse skaper bare forstyrrelser i billedet.

Jens

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Herlig og høre!!!. Dynamisk kontrast skal ALLTID være av, det samme skal alle andre finurlige billedbehandlings "dutter". Disse skaper bare forstyrrelser i billedet.

Jens
    Hvorfor er de der da, hvis man skal skru de av ???
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte min LED 8050 til en plasma 855 i stedet - måtte derfor bare skrive en liten meldinger her slik at jeg lettere kan følge med på forumet via hurtiglinkene.... Ikke meningen å forstyrre ;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnlaget for den vurderingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hva er grunnlaget for den vurderingen?

Har hatt 8050'n i 1,5 uke nå og har problemer med "clouding" når jeg slår av autodimming-funksjonen. Med autodimming på, så er problemet med clouding bortimot fraværende, men da er jeg ikke førnøyd med at tekst blir mer grå-aktig samt at skjermen hele tiden "jobber" når eksempelvis en film skifter mellom lyse og mørke scener - ser det i hovedsak på undertekst (som jeg liker å ha på) samt på f.eks. filmer på TV1000HD hvor kanal-logoen "skifter farge" i forhold til hvor lys eller mørk scenen er....

Skal bruke TV til hovedsaklig å se film på (+ vanlig tv) og da kan jeg få 5" større til samme pris ved å velge plasma (i tillegg til at clouding skal være et ikke-problem) :-)

Vi får se - drar til Nordby Digital i helgen for å sjekke plasmaen + pris (bor i Oslo).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Hvorfor får jeg ikke opp denne tråden under "hurtiglenker/tråder jeg har deltatt i" nå som jeg har deltatt i den?!? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens
    Jens, har du blått led lys på tvn din`? Hva gjør pixelshift funksjonen, bør den være på?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Har hatt 8050'n i 1,5 uke nå og har problemer med "clouding" når jeg slår av autodimming-funksjonen. Med autodimming på, så er problemet med clouding bortimot fraværende, men da er jeg ikke førnøyd med at tekst blir mer grå-aktig samt at skjermen hele tiden "jobber" når eksempelvis en film skifter mellom lyse og mørke scener - ser det i hovedsak på undertekst (som jeg liker å ha på) samt på f.eks. filmer på TV1000HD hvor kanal-logoen "skifter farge" i forhold til hvor lys eller mørk scenen er....

Skal bruke TV til hovedsaklig å se film på (+ vanlig tv) og da kan jeg få 5" større til samme pris ved å velge plasma (i tillegg til at clouding skal være et ikke-problem) :-)

Vi får se - drar til Nordby Digital i helgen for å sjekke plasmaen + pris (bor i Oslo).

Jaaaaaa. Det virker som folk glemmer det er LCD pga LED. LCD teknikken har ikke forandret seg stort selv om baklysteknologien er annerledes. Det jeg har sett i det siste har ikke endret på mine preferanser som er plasma så lenge man vesentlig bruker TV'n til TV og film på kveldstid.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som plasma er teknologien med minst tydelige feil etter det jeg har lest her... Forsvarer ikke plasma her, men etter det jeg har lest av erfaringer så virker det som high-end plasma kommer best ut uansett.

Er vel ikke blått lys på den?

Pixelshift burde stå på. Jeg har ikke merket at det påvirker bildet når det er ON på tv-sendinger osv, men når du velger skjermtilpasning på bildestørrelse på f.eks når du ser på blu-ray så forsvinner denne for da har du 1:1 pixelmapping noe som gir deg betydelig bedre skarphet!

Die Hard 4 på BR er foresten lagd for 855! Nye referanse/show off filmen min...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    For meg virker det som plasma er teknologien med minst tydelige feil etter det jeg har lest her... Forsvarer ikke plasma her, men etter det jeg har lest av erfaringer så virker det som high-end plasma kommer best ut uansett.

Er vel ikke blått lys på den?

Pixelshift burde stå på. Jeg har ikke merket at det påvirker bildet når det er ON på tv-sendinger osv, men når du velger skjermtilpasning på bildestørrelse på f.eks når du ser på blu-ray så forsvinner denne for da har du 1:1 pixelmapping noe som gir deg betydelig bedre skarphet!

Die Hard 4 på BR er foresten lagd for 855! Nye referanse/show off filmen min...
    Jeg synes at tvn sliter veldig på panoreringer. Har du merket noe til dette. Nå er vel ikke jeg akkurat ekspert på dette her da dette er min første flat tv, og første "stor" tv. Men jeg merker at tvn sliter veldig på panoreringer på avspilling fra WD TV og Dreambox 800HD. Jeg har ikke blu ray spiller enda så får ikke testet den med blu ray.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ps50b855
    Jeg synes at tvn sliter veldig på panoreringer. Har du merket noe til dette. Nå er vel ikke jeg akkurat ekspert på dette her da dette er min første flat tv, og første "stor" tv. Men jeg merker at tvn sliter veldig på panoreringer på avspilling fra WD TV og Dreambox 800HD. Jeg har ikke blu ray spiller enda så får ikke testet den med blu ray.
    Jeg synes ikke den sliter på panoreringer i det hele tatt. Den er bedre på panoreringer enn Pioneer, (spesielt med Cinema Smooth funksjonen på. Jeg har sammenlignet disse godt, og 855'n er bedre) så tror det er noe med spillerne dine. Noe hakking blir det, men det er absolutt ikke plagsomt

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvorfor er de der da, hvis man skal skru de av ???
    vel, det er jo ditt valg om du ønsker og beholde det på.. Men for å ett optimalisert billedet som er korrekt i følge alle standarer så skrur du slike ting av. Kort fortalt, og skru på slike dynamiske ting "fokker opp" gråskalaen og farge metningen dine veldig (spesielt denne innstilgen).

Men for de som ikke bryr seg om dette, er de velkommene til og sette det på så klart. jeg for min del (og jeg tror mange er enige med meg her) sier at dette forderver billedet.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg synes ikke den sliter på panoreringer i det hele tatt. Den er bedre på panoreringer enn Pioneer, (spesielt med Cinema Smooth funksjonen på. Jeg har sammenlignet disse godt, og 855'n er bedre) så tror det er noe med spillerne dine. Noe hakking blir det, men det er absolutt ikke plagsomt
    Jeg er veldig enig med MaW her, denne tvn er veldig god på panorering. Det du opplever har nok en annen årsak en tvn. Jeg opplever selv uten av cinema smooth er aktivisert bra panorering. JA, bedre enn kuro også..!!

Cinema smooth får du kun testet på blu-ray (24p) materiale.. Jeg vil nok tro at siden dette er din første flat tv så er dette noe du må venne deg til. En flat tv som denne plasmaen har nok ikke samme flyten som en gammel crt tv.. uansett så skal det ikke oppleves forstyrrende. Så sjekk ditt source materiale osv...

Grattis med ny tv forresten!!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører faktisk tv-signaler med dynamisk kontrast på Lav for å piffe opp bildet litt, men på blu-ray så er dette fy fy. 8)

På eldre dvder med litt kjedelig, grått bilde pleier jeg også å piffe opp litt med dynamisk kontrast....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte PS50B855 fra Datakjeden på tirsdag 4. august til 18710,- og dagen etter.... altså igår hadde de justert opp prisen til 20490,-. Kanskje de fant ut at de hadde priset den litt lavt i forhold til andre nettbutikker.
    Snakket med tollpost og får levert tv'n imorgen... gleder meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig enig med MaW her, denne tvn er veldig god på panorering. Det du opplever har nok en annen årsak en tvn. Jeg opplever selv uten av cinema smooth er aktivisert bra panorering. JA, bedre enn kuro også..!!

Cinema smooth får du kun testet på blu-ray (24p) materiale.. Jeg vil nok tro at siden dette er din første flat tv så er dette noe du må venne deg til. En flat tv som denne plasmaen har nok ikke samme flyten som en gammel crt tv.. uansett så skal det ikke oppleves forstyrrende. Så sjekk ditt source materiale osv...

Grattis med ny tv forresten!!!
    Jeg har ikke blu ray spiller men jeg har en bærbar pc med blu ray leser og hdmi. Jeg har prøvd å kjøre mot tvn med 1920x1080 på 24hz, da fikk jeg muligheten til å velge cinema smooth. Og det hakket som bare det på harry potter order of the phoenix i åpningsscenen. Jeg har også rippet denne og kjørt den på wd tv som også sender ut i 24p .Samme hakkinga der. Men begynner å tro at jeg må venne meg til dette.

Side 15 av 50 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •