Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 999
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den spiller av det meste jeg har prøvd. Tilogmed .mov trailere fra apple.com i 1080p!

Har kun brukt 8 gb usb minnebrikke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Den spiller av det meste jeg har prøvd. Tilogmed .mov trailere fra apple.com i 1080p!

Har kun brukt 8 gb usb minnebrikke

Takk for svar! Det vil altså si ay WDtv eller å koble til mac er helt overflødig. Men hvor bra er menysystemet som dukker opp? Vil det være mulig å navigere på en disk med hundretalls filmer/MP3 el.l?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enkelt

Legger ved et par bilder

Mappene kommer opp hver for seg, og går du inn i mappen kommer alle filmene opp og du kan velge hvordan du vil sortere det. Det kommer også opp preview av filmen.

(ps. bildet er tatt med iphone så dette er ikke reel bildekvalitet... :-p )

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellvin
    Idag kom tv'n!!
    Dæven steike for et monster av en tv da:-D Den var svær gitt! Og lekker!

Men, det virker ikke som jeg fikk en "ny" modell gitt. "Suser" godt fra den når man skrur ned volumet
    (den gamle Panasonicen min var helt lydløs)
    Nei, jeg ser ikke tv uten lyd, men jeg ser mye tv sent på kveld og natt, og da er det dødens stille både inne og ute så da trenger jeg ikke guffe opp volumet.
    Og da er den en susingen dessverre altfor fremtredende. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut det der
    Men nok om det.

Har ikke fått rota altfor mye rundt i menyene ennå, men mener jeg har lest om ditt og datt som burde skrus av for bedre bilde, bl.a 100Hz motion plus og sånne greier.
    Finner ikke noe 100Hz av/på jegops: Mulig jeg har lest om en annen tv :lol:
    Men den der Cinema smooth fant jeg, men den er "grå" så den kan ikke velges, bare hopper over den
    Det er litt mange nye innstillinger iforhold til den gamle Panasonicen gitt.
    Jaja, finner sikkert ut litt mer etterhvert.

Litt off
    Jeg har en sånn pvr dekoder fra Get(ikke hd pvr). Blir bilde noe bedre med en hd pvr?
    Tenker ikke da på hd-kanalene selvfølgelig, men alle de andre.

Ellers må jeg vel få meg noe surround etterhvert.
    For lyden fra tv'n var skralle greier gitt.
    Hei og gratulerer med ny kuuul tv Jeg kan fortelle deg, det er ingenting som heter 100% på denne plasmaen - eller på noen andre plasmaer i den forstand. Dette er bare noe reklame greier som ikke stemmer. Billed interpolering trenges ikke på en plasma tv som dette, den har så rask respons i skjermen og dette er jo en av fordelene til plasma over lcd.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har fått en modell med Cinema Smooth bug'n også. Ref:
    samsung cinema smooth issue - Page 3 - AVS Forum
    PS58B850/ Cinema smooth Black level problem - CNET Samsung Forums

Det er tydelig forskjell på sortnivå når man skrur denne på, så nå har jeg valgt å skru av CS og da er sortnivået betydelig bedre...

Dette er altså ETTER oppdatering til nyeste firmware...

Merket noe til dette, Jens?

EDIT: ny link
    Nei MaW, jeg har ikke denne buggen i min skjerm, så jeg kan desverre ikke uttale meg om dette.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen oppdate om gummi klossene bak?
    Ståa slik jeg forstår det;
    alle her untatt Jens har skjerm som buzzer for mye.
    Samsung har elending service, har selv sendt en mail til dem om problemet
    uten å få svar.. (4uker siden)
    Da ser det ikke ut som det blir noen 58" på meg med det første da den
    garantert kommer til å plage meg med sin duuuuring.
    Når kommer neste samsung plasma? PS58B955 uten egenlyd:-D
    Irriterer meg grønn, vil ha ny skjerm før Premier League start!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rævva service. Hva skjedde med PRESTIGE Service?
    Det lurer jeg litt på også.
    En av grunnene til at jeg kjøpte en Samsung var at det skulle være så bra service hvis det skulle være noe galt.

Ringte Samsung igår og fortalte at jeg tror jeg kanskje har den feilen som mange har, altså den støyen.
    Men det "støyproblemet" hadde han ikke hørt noe om. De hadde solgt massevis av disse skjermene og ikke fått noe klager på noe støy:-?
    Jeg fortalte ham at det står massevis om dette problemet på div forum.
    Fikk da til svar at jeg ikke måtte tro på alt de sier på disse forumene!!
    Og litt "småirritert" svarer han at hvis jeg ikke er fornøyd med skjermen kan jeg jo bare ringe Lefdal og få den sendt inn til rep eller heve kjøpet hos Lefdal!
    Jeg sa da at hvis jeg har det problemet som flere andre har, så kan det fikses av en tekniker hjemme med noen gummidingser, istedet for å sende en så stor tv rundt omkring.
    Men nei, han hadde aldri hørt om noen som hadde fått fikset noe med noen gummidingser nei.
    Da jeg spurte om å få snakke med noen andre ga han meg tlf.nr til det firma som reparerer skjermene for de.
    Så kunne jeg spørre en tekniker der om disse gummidingsene!
    Det var ABC Electronic som ligger i Stanseveien(Oslo).
    Har dessverre ikke hatt tid til å ringe de ennå.

Men før han han la på så spurte han: det er ikke bare vifta bak du hører da?
    Og da ble jeg plutselig litt usikker. Er det vifte på denne?
    Det "suser" bra bak øverst på høyre side(venstre hvis du står bak skjermen da:wink: )
    Men jeg synes ikke det er helt den lyden jeg hører når jeg sitter rett foran skjermen. For meg så høres det ut som det kommer fra selve panelet.
    Hvis jeg står nærme rett foran skjermen så virker det som det suser fra hele panelet.
    (var ikke en eneste lyd fra den gamle Panasonicen min)
    Det rare er at jeg hører det veldig godt hvis jeg sitter rett foran skjermen(som jo er der jeg sitter for å se på tv'n! ca. 3m ifra skjermen)
    Men med en gang jeg reiser meg opp, så hodet er over skjermen, eller hvis jeg beveger meg litt til sidene, så er den susingen mye lavere!

Så nå er jeg litt usikker på om jeg har dette støyproblemet som dere andre har.
    For jeg vet jo ikke hvordan den støyen dere andre har høres ut.
    Det er mer "susing" jeg har, og den er litt sånn "høyfrekvent", som ikke er veldig behagelig å høre på når man sitter rett foran skjermen.
    Som sagt tidligere, så hører jeg ikke susingen hvis jeg guffer opp volumet, men kveld og nattestid når volumet er lavere så hører jeg susingen godt
    (det skal ikke være nødvendig å ha volumet høyere enn det jeg har hatt på andre tv'er, bare for å overdøve den susingen!)
    Tok opp susingen med en mikrofon, holdt den ca 10cm fra skjermen.
    (Hvis noen vil høre susingen så er den her: Lyd.mp3)
    Er det den samme susingen andre har tro? Høres nesten ut som en gresshoppesverm.

Men så til en annen ting jeg oppdaget i går kveld.
    Ca 45 min etter at jeg slo av tv'n(da står den jo bare i stand-by, er jo ikke noe ordentlig av-knapp på denne),
    så hører jeg klikk-klikk akkurat som når du slår på tv'n, og skjermen slår seg på!:shock:
    Det kommer ikke noe bilde eller den "melodien" som kommer da man slår av/på, men jeg ser at panelet er på.
    (Jeg har lagt meg og det er helt mørkt i rommet, men jeg ser at skjermen er litt "gråere" og jeg hører susingen, så jeg vet at den er på)
    Så er den på i ca 5 sek og så slår den seg av
    Kan det være riktig??
    Noen andre som har opplevd det??
    Ble vel egentlig mer bekymret for det der enn den susingen
    Testet igjen akkurat nå, i håp om at det bare var et engangstilfelle, men jaggu slo den seg på og av igjen etter ca 45 min

Men bortsett fra dette:-D
    Så er jo tv'n helt fantastisk!
    Fytti fela for noen bilder! Hellige jul for noen klare og fine bilder!!
    Var å hentet HD pvr fra Get igår også Jesus Kristiansen så mye bedre bildene ble iforhold til den vanlige pvr boksen!
    Og med noen hd kanaler også. Er en helt annen verden enn den gamle Panasonicen når det kommer til bildekvalitet gitt8)

EDIT 1
    Lastet opp en lydfil av susingen

EDIT 2ops:
    En kjempeops: tror jeg
    Tror kanskje jeg fant ut av hvorfor den slår seg automatisk av/på
    Kan det være den "Standby Mode Upgrade"? Den står nemlig på 45minops:
    Roter litt i menyen samtidig som jeg skriver her.
    Si at det bare er den, så blir jeg glad:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er same susingen som jeg hører på min Pioneer - typisk TV støy - ingen vifte nei. Satt å så på Dirty Harry på TVN i går og der lyden var svakest kunne jeg høre lyden, ellers ikke. Plager meg ikke men det trenger ikke være slik da TV'n min var helt stille før panelet fikk feil og måtte byttes.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at jeg kjøpte en Samsung var at det skulle være så bra service hvis det skulle være noe galt.

Ringte Samsung igår og fortalte at jeg tror jeg kanskje har den feilen som mange har, altså den støyen.
    Men det "støyproblemet" hadde han ikke hørt noe om. De hadde solgt massevis av disse skjermene og ikke fått noe klager på noe støy:-?
    Jeg fortalte ham at det står massevis om dette problemet på div forum.
    Fikk da til svar at jeg ikke måtte tro på alt de sier på disse forumene!!
    Og litt "småirritert" svarer han at hvis jeg ikke er fornøyd med skjermen kan jeg jo bare ringe Lefdal og få den sendt inn til rep eller heve kjøpet hos Lefdal!
    Jeg sa da at hvis jeg har det problemet som flere andre har, så kan det fikses av en tekniker hjemme med noen gummidingser, istedet for å sende en så stor tv rundt omkring.
    Men nei, han hadde aldri hørt om noen som hadde fått fikset noe med noen gummidingser nei.
    Da jeg spurte om å få snakke med noen andre ga han meg tlf.nr til det firma som reparerer skjermene for de.
    Så kunne jeg spørre en tekniker der om disse gummidingsene!
    Det var ABC Electronic som ligger i Stanseveien(Oslo).
    Har dessverre ikke hatt tid til å ringe de ennå.

Men før han han la på så spurte han: det er ikke bare vifta bak du hører da?
    Og da ble jeg plutselig litt usikker. Er det vifte på denne?
    Det "suser" bra bak øverst på høyre side(venstre hvis du står bak skjermen da:wink: )
    Men jeg synes ikke det er helt den lyden jeg hører når jeg sitter rett foran skjermen. For meg så høres det ut som det kommer fra selve panelet.
    Hvis jeg står nærme rett foran skjermen så virker det som det suser fra hele panelet.
    (var ikke en eneste lyd fra den gamle Panasonicen min)
    Det rare er at jeg hører det veldig godt hvis jeg sitter rett foran skjermen(som jo er der jeg sitter for å se på tv'n! ca. 3m ifra skjermen)
    Men med en gang jeg reiser meg opp, så hodet er over skjermen, eller hvis jeg beveger meg litt til sidene, så er den susingen mye lavere!

Så nå er jeg litt usikker på om jeg har dette støyproblemet som dere andre har.
    For jeg vet jo ikke hvordan den støyen dere andre har høres ut.
    Det er mer "susing" jeg har, og den er litt sånn "høyfrekvent", som ikke er veldig behagelig å høre på når man sitter rett foran skjermen.
    Som sagt tidligere, så hører jeg ikke susingen hvis jeg guffer opp volumet, men kveld og nattestid når volumet er lavere så hører jeg susingen godt
    (det skal ikke være nødvendig å ha volumet høyere enn det jeg har hatt på andre tv'er, bare for å overdøve den susingen!)
    Er det den samme susingen andre har tro? Høres nesten ut som en gresshoppesverm.

Men så til en annen ting jeg oppdaget i går kveld.
    Ca 45 min etter at jeg slo av tv'n(da står den jo bare i stand-by, er jo ikke noe ordentlig av-knapp på denne),
    så hører jeg klikk-klikk akkurat som når du slår på tv'n, og skjermen slår seg på!:shock:
    Det kommer ikke noe bilde eller den "melodien" som kommer da man slår av/på, men jeg ser at panelet er på.
    (Jeg har lagt meg og det er helt mørkt i rommet, men jeg ser at skjermen er litt "gråere" og jeg hører susingen, så jeg vet at den er på)
    Så er den på i ca 5 sek og så slår den seg av
    Kan det være riktig??
    Noen andre som har opplevd det??
    Ble vel egentlig mer bekymret for det der enn den susingen
    Testet igjen akkurat nå, i håp om at det bare var et engangstilfelle, men jaggu slo den seg på og av igjen etter ca 45 min

Men bortsett fra dette:-D
    Så er jo tv'n helt fantastisk!
    Fytti fela for noen bilder! Hellige jul for noen klare og fine bilder!!
    Var å hentet HD pvr fra Get igår også Jesus Kristiansen så mye bedre bildene ble iforhold til den vanlige pvr boksen!
    Og med noen hd kanaler også. Er en helt annen verden enn den gamle Panasonicen når det kommer til bildekvalitet gitt8)

EDIT 1
    Lastet opp en lydfil av susingen

EDIT 2ops:
    En kjempeops: tror jeg
    Tror kanskje jeg fant ut av hvorfor den slår seg automatisk av/på
    Kan det være den "Standby Mode Upgrade"? Den står nemlig på 45minops:
    Roter litt i menyen samtidig som jeg skriver her.
    Si at det bare er den, så blir jeg glad:-D
    Jeg må si jeg er overasket over de tilbakemeldingene jeg ser du har fått i fra samsung. Jeg hadde også de samme problemene med de i begynnelsen, men som jeg har skrevet før så er det bare og stå på. Når jeg ringte første gang (og andre gang) fikk jeg akkurat de samme beskjedene.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt DIREKTE til produktansvarlig for TV'r i Norden og fortalt hva du opplever. Han vet om dette her, jeg vet at f eks hifi klubben har direkte kontakt med han, og de var jo noen av de første som tok tak i dette. Jeg skulle ønske de skjerpet seg på samsung support, kanskje du også kan forlange og få prate med en ansvarlig over de "gutt ungene" som sitter på 1 linje support der. Jeg fikk som jeg har sagt igjennom min sak ganske greit når jeg først fikk prate med en som viste hva jeg snakket om.

Håper du ikke gir deg på dette, gi de inn mener jeg - FORLANG !!! Det er lovt å bli forbannet når man har lagt i 30 lapper på noe og blir behandlet som dritt..

Her er noe info for deg som forteller hvor mye han du snakket med vet : Det er ikke en eneste vifte på samsung sinde B serie 09 plasma serie.. Ikke en eneste en, og når han da sier at dette kan komme derifra så forteller jo det en del!!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Er det noen oppdate om gummi klossene bak?
    Ståa slik jeg forstår det;
    alle her untatt Jens har skjerm som buzzer for mye.
    Samsung har elending service, har selv sendt en mail til dem om problemet
    uten å få svar.. (4uker siden)
    Da ser det ikke ut som det blir noen 58" på meg med det første da den
    garantert kommer til å plage meg med sin duuuuring.
    Når kommer neste samsung plasma? PS58B955 uten egenlyd:-D
    Irriterer meg grønn, vil ha ny skjerm før Premier League start!

Om du forsikrer deg om at du får en ny produsert skjerm, så trenger du ikke noe service i fra samsung med disse klossene.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er same susingen som jeg hører på min Pioneer - typisk TV støy - ingen vifte nei.
    Typisk TV støy? Men jeg har aldri hatt noe sånn lyd på tidligere tv, så høy altså.
    (Pga en dårlig mic koblet til pc måtte jeg ha den inntil skjermen for å få med lyden. Jeg holder mic mitt foran panelet, ikke på baksiden altså)
    Men den lyden jeg tok opp her hører jeg meget godt på 3 meters avstand.
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt DIREKTE til produktansvarlig for TV'r i Norden og fortalt hva du opplever. Han vet om dette her, jeg vet at f eks hifi klubben har direkte kontakt med han, og de var jo noen av de første som tok tak i dette.
    Jens
    Hva gjør jeg da? Hvor ringer jeg for å snakke direkte med produktansvarlig?
    Om du forsikrer deg om at du får en ny produsert skjerm, så trenger du ikke noe service i fra samsung med disse klossene.

Jens
    Hvordan vet man at den er ny produsert? Bak på min står det Manufactured May 2009.
    Er den "gammel" og trenger disse gummiklossene? Eller er min ny og at støyen jeg hører faktisk er helt normal?
    Er jo ikke noe vits i å ringe og mase om noen gummiklosser ihvertfall hvis min er av de nye.

Siden Samsung ikke yter så god service fortiden, så er ihvertfall servicen her upåklagelig

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk TV støy? Men jeg har aldri hatt noe sånn lyd på tidligere tv, så høy altså.
    (Pga en dårlig mic koblet til pc måtte jeg ha den inntil skjermen for å få med lyden. Jeg holder mic mitt foran panelet, ikke på baksiden altså)

Hvordan vet man at den er ny produsert? Bak på min står det Manufactured May 2009.
    Er den "gammel" og trenger disse gummiklossene? Eller er min ny og at støyen jeg hører faktisk er helt normal?
    Er jo ikke noe vits i å ringe og mase om noen gummiklosser ihvertfall hvis min er av de nye.

Siden Samsung ikke yter så god service fortiden, så er ihvertfall servicen her upåklagelig
    Når jeg sier "typisk TV støy", så mener jeg den type støy som en del TV, mest plasma, er plaget med. Pioneer har hat dette problemet lenge.

Hvorfor tar du ikke reklamasjonen gjennom din forhandler. Dette skal ikke du behøve å styre med ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Produsert i mai 09 er desverre en av de tidligere produserte. Det skulle nok ha stått så seint som juli 09.

Dette er ikke normal plasma støy, Ja det kommer som regel noe støy i fra ett plasma tv (det trenger faktiskt ikke å gjøre det, mitt 08 samsung var helt stille og det er også min 855 nå. Jeg vet at pioneer har hatt/har problemer med dette, men det vil ikke si at samsung skal ha det!.. Den lyden Hellvin opplever er IKKE normal.. Og jeg skjønner jo at noen som har en 58" ikke ønsker og holder på å frakte dette frem og tilbake. Samt at dette er også et meget bra tv og jeg skjønner om han ikke ønsker å bytte dette ut. Er vel bare pioneeren som kan måle seg, så hva gjør du!! Og når de da skal ha en løsning på samsung så er jo dette noe han skal forlange gjort av de (hjemme spør du meg)

Hvordan kan du ringe produktansvarlig ja!! Bare og ringe det, men som jeg har nevnt før så er dette ett problem de SKAL vite om så jeg hadde startet med å prøve og ringe en som er annsvarlig på support, han er tross alt annsvarlig for de "neka" du har snakket med tidligere og som ikke gjør jobben sin som de skal!!..

Jeg har navnet på produktsjefen liggende ett sted om du trenger det skal jeg finne det!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produsert i mai 09 er desverre en av de tidligere produserte. Det skulle nok ha stått så seint som juli 09.

Jeg har navnet på produktsjefen liggende ett sted om du trenger det skal jeg finne det!!Jens
    Jamen det var bra, at jeg fikk avklart om min er "ny" eller "gammel" altså.
    Jeg tar gjerne imot navnet på han produktsjefen:wink:
    (er det Samsung support tlf 815 56 480 jeg ringer da eller?)

Skjer det ikke noe da så må jeg vel ringe Lefdal.
    Tenkte at man slapp et "mellomledd" ved å ringe Samsung direkte.
    (Sparte en hel uke på rep av pc en gang, ved å ringe HP direkte. Fikk da beskjed om å levere den på Info Care. Ringte egentlig butikken først, og fikk beskjed om å levere den der så skulle de sende den videre.
    Fant senere ut at butikken sendte det til Info Care de også, men at de kjørte ut en gang i uka)

Og er ingen interessert i å hjelpe og jeg evt ikke får reparert/byttet den på reklamasjon, så får jeg vel bare benytte meg av angrerett da
    Kjøpte den på nett. Ikke fikk jeg med noe angrerettskjema heller. Skal man ikke få med det ved all netthandel?
    Hvordan er det med angreretten forresten, må jeg ordne frakten da?
    Det blir jo litt vanskelig, har ikke såååå stor bil, og ikke har jeg pappesken lenger heller. Den var jo stor som et hus!!! Har ikke plass til å spare på all den pappen!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(Sparte en hel uke på rep av pc en gang, ved å ringe HP direkte. Fikk da beskjed om å levere den på Info Care. Ringte egentlig butikken først, og fikk beskjed om å levere den der så skulle de sende den videre.
    Fant senere ut at butikken sendte det til Info Care de også, men at de kjørte ut en gang i uka)

Og er ingen interessert i å hjelpe og jeg evt ikke får reparert/byttet den på reklamasjon, så får jeg vel bare benytte meg av angrerett da
    Kjøpte den på nett. Ikke fikk jeg med noe angrerettskjema heller. Skal man ikke få med det ved all netthandel?
    Det blir jo litt vanskelig, har ikke såååå stor bil, og ikke har jeg pappesken lenger heller. Den var jo stor som et hus!!! Har ikke plass til å spare på all den pappen!
    Har du ikke mottatt angrerett skjema har du 3 mnd angrett - kanskje opp til 1 år (litt uklart i teksten ) <dato>LOV-2000-12-21-105</dato> Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Det at du har kastet embalsjen skaper imidlertid litt problemer. Du får store problemer med å returnere/sende den på service på en forsvarlig måte og de kan (kanskje) nekte deg retur. Skjønner godt du ønsker service besøk hjemme.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er desverre sånn at om du skal bruke angreretten så må du ordne med frakt selv. Samsung har derimot på døren service (de henter om de må ta den med)... Det er en ting jeg ikke helt forstår her... Har ikke samsung sagt noe om de skal reparere denne eller noe, har de ikke tenkt til å foreta seg noe?.. Jeg mener - om de ikke klarer og fikse den så må de jo bytte den som de gjorde med Gr3!! Da kommer de på døren også, og du trenger ikke og ha esken. Uansett, har du prøvd noe av de forslagene mine - som og ringe å prate med ansvarlige på support?... Det nummeret du har der er kun til samsung support - Ikke det jeg pleier og ringe til samsung 67 10 20 70. Du kommer her til sentralbord. Prøv dette først, så slipper du alt stresset og venting med butikken.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestillt denne

Jeg har bestillt en PS50B855 fra datakjeden, da de var billigst 18710+388 i frakt. Dette er min første flat tv. Jeg har hatt en Philips 28" CRT i 10 år. Jeg har altså ingen erfaring med innkjøring og diverse annet som nevnes her. Slik jeg har skjønnt så må man kjøre inn tvn i 100-200 timer. Hvordan gjør jeg det, altså hva gjør jeg når jeg skrur den på for første gang. Hvilke innstillinger anbefales under innkjøring. Er det noen innstillinger som jeg kan få et bra utgangspunkt i når jeg kalibrerer den? Jeg har også lest masse om at man må skru av diverse funksjoner, hvilke skrur man av? Hvordan ser man hvor mange timer den har gått? Datakjeden og diverse andre nettbutikker fikk den inn på lager igår, etter å ha vært utsolgt i lang tid. Tror dere jeg kommer til å få en nyprodusert modell uten buzzingen?

All hjelp mottas med takk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ps50b855
    Jeg har bestillt en PS50B855 fra datakjeden, da de var billigst 18710+388 i frakt. Dette er min første flat tv. Jeg har hatt en Philips 28" CRT i 10 år. Jeg har altså ingen erfaring med innkjøring og diverse annet som nevnes her. Slik jeg har skjønnt så må man kjøre inn tvn i 100-200 timer. Hvordan gjør jeg det, altså hva gjør jeg når jeg skrur den på for første gang. Hvilke innstillinger anbefales under innkjøring. Er det noen innstillinger som jeg kan få et bra utgangspunkt i når jeg kalibrerer den? Jeg har også lest masse om at man må skru av diverse funksjoner, hvilke skrur man av? Hvordan ser man hvor mange timer den har gått? Datakjeden og diverse andre nettbutikker fikk den inn på lager igår, etter å ha vært utsolgt i lang tid. Tror dere jeg kommer til å få en nyprodusert modell uten buzzingen?

All hjelp mottas med takk.
    Grattis med utrolig bra tv Joda, jeg kan tenke meg du har fått en ny modell da både disse og andre trolig har vært tom pga av samsung stoppet salget en stund..

Ang instillinger, skru ned baklys til 5-6, skru ned kontrasten til rundt 70 (noe særlig lavere blir for mørkt), pass på og kjør billeder i zoom uten svarte områder og om du vil være på den helt sikre siden - kjør hvitvask hver kveld ca 10-15 min. Sette i gang pixelshift. Ikke spill og ikke la tv'n stå med statiske billeder. Aktiviser screensaver både i tv og blu-ray spiller til og slå seg inn etter 10 min.. Skulle holde i massevis om du følger dette i 200 timer :-)

Ellers, fint om du gir tilbakemelding ang buzzing. Mange her som er interessert i og vite om samsung virkelig har fikset dette i de nye modellene...

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, fint om du gir tilbakemelding ang buzzing. Mange her som er interessert i og vite om samsung virkelig har fikset dette i de nye modellene...

Jens
    Kunne ikke vært mer enig, noe nytt ang det med de andre her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg og hadde store problemer med samsung, men fikk nå ordnet service og tok kontakt med dem, myye lettere og mye hyggligere folk =) ..
    Tvn blei hentet sist uke, og ringte hørte hvordan det gikk med tvn. Fikk i svar at han hørte ikke noe unormalt fra tvn.. men an ville beholde det i noen dager for å sjekke det mere. Så nå har det gått 6dager og tok tlf til dem igjen i frykt... =p Da han hadde testet det mer og sjekket kom han og fram til at den buzzingen er for høy og ikke bra, han skrudde opp bak-panelet og satte inn sånner gummi dingser eller hva det en er i =)
    Støyen er nå redusert til normalt plasma nivå og tvn skulle jeg få tilbake imorgen, litt gla =P ikke verst 1uke på henting fiksing og levering på 1uke..
    fra karmøy til bergen.. Så vente i spenning og får vel se en bluray imorgen for å sjekke ut tvn og buzzingen..

Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •