Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 999
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er utruligt fornøyd jeg og =) kan både og forstå den klaginga på buzzingen,
    buzzen plager meg så blir nok en tlf til samsung på mandag for å fikset/dempet dette her. Men utenom fantastisk Tv, =) Bruker den på medfølgende fot nå å d fungerer bra det =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått klarsignal til å kjøpe ny TV igjen, sitter å vipper om jeg tørr bestille 58b855 med tanke på buzzen.. noen som kan bekrefte at gummi klosser bak i kabinettet er løsningen og at samsung gjør dette? har sendt en mail til samsung men det tar sin tid med å få svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke fått fikset lyden, å samsung norge påstår at dette ikke er et kjent problem, så de sier jeg skal kontakte de jeg kjøpte dem hos og evnt få byttet tvn.. Men viss jeg setter de gummi dingsene inn selv, ryker vel garantien ? får dårlig support frå den svensken jeg snakket med i samsung support... har skrevet en mail med forklaring osv for å få orden på detta men mail tar tid =(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Nei har ikke fått fikset lyden, å samsung norge påstår at dette ikke er et kjent problem, så de sier jeg skal kontakte de jeg kjøpte dem hos og evnt få byttet tvn.. Men viss jeg setter de gummi dingsene inn selv, ryker vel garantien ? får dårlig support frå den svensken jeg snakket med i samsung support... har skrevet en mail med forklaring osv for å få orden på detta men mail tar tid =(

Ok, hold oss oppdatert på dette er du snill!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg få kjøpt billig veggfeste til denne tv?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Obee
    Dette er ett kjent problem, da har du fått en som ikke har ett snev av peiling om hva han prater om.. FORLANG SERVICE.. Det fungerte for meg og problemet var løst på dagen!!

Ring igjen... Fortell om hva prestige service hos samsung danmark har funnet og be de kontakte de for og få hjelp.. Hadde f... ikke gitt meg på dette nei!!!

Ellers så er det hyggelig at så mange har funnet ut det samme som meg, at denne skjermen er utrolig god. Jeg slet lenge med og overbevise folk her, men jeg hadde jo sett den og var så overbevist selv :-) Kos dere alle sammen med deres nye skjerm, det gjør jeg :-)

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja IKKE GI DEG! Det kalles jo tross alt PRESTIGE SERVICE?

Var foresten å så på Panasonic TXP50V10 idag. Imponerende tv, men i forhold til 855 så er det ikke så imponerende. Sortnivået er nok et lite knepp bedre og nærmere Pioneer, men skarphet, farger, bevegelser og støy (så lite som mulig selvfølgelig) i bildet er betydelig bedre på 855 i mine øyne. V10n er en utrolig pen tv, ganske overaskende fra Panasonic da de vanligvis lager tver i fylla når det gjelder utseende. I tillegg må man ha på seg ølbriller for at de skal se pene ut. Men 855 er fortsatt MYE penere, mer eksklusiv fot og ca 3x tynnere. Den ga meg ikke samme WOW faktor som jeg fikk da jeg satte på 855'n for første gang med blu-ray.

Det var hos meg det sto mellom V10 og 855, men er glad for at jeg valgte 855... også foran LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sendte mail med forklaring osv om dette for 2dager siden, litt lettere å legge fram fakta osv da enn de 2 svenskene jeg har snakket med på tlf, har ringt opptil flære ganger nå men PRESTIGE SERVICE nytte jo ikke når jeg bur for langt borte, men ble enig om at de skulle sende noen for hente tvn og ta det på service... =))) Så håper disse gummi dingsene eller hva det enn er blir fikset, uansett storfornøyd med tvn jeg =))
    Er det noen som har spilt inn og begynt og kalibrere tvn sin ? Tenkte jeg skulle spille den inn 100timer før jeg starter med det... evnt får noen til å komme å kalibrere,

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TVEN SKAL IKKE UT AV HUSET MITT. Leverer de produkter med feil, så får de **** meg komme hjem å fikse det uten at jeg skal løfte en finger. Prestige service har jo hjemservice!!

uansett bare å forklare hvor jeg jobber, så står de på døra før jeg får lagt på.... :-P

Kjørte rett på kalibrering jeg..

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Brukte disse innstillingene og det ble helt sinnsykt bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også funnet frem til
    www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme - Din guide til fladskærme og lagret siden...

Men sånn jeg har forstått det kan det være en fordel å spille inn tvn ? spesielt plasma tv, trodde jeg.. ?

så derfor står alt på standard fra butikk, har bare spilt tvn på bluray å hd-kanaler til nå, vett ikke om det har noe å si jeg ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tatt så mye hensyn til dette bortsett fra å justere ned kontrast en del og cellelys... Og kjører "Rulling" noen minutter hver kveld

Foresten, ny firmware ute fra juni. Anbefaler å oppdatere til denne. Raskere respons i menyer, og litt enklere å manuvrere igjennom.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har ikke tatt så mye hensyn til dette bortsett fra å justere ned kontrast en del og cellelys... Og kjører "Rulling" noen minutter hver kveld

Foresten, ny firmware ute fra juni. Anbefaler å oppdatere til denne. Raskere respons i menyer, og litt enklere å manuvrere igjennom.

Etter hva jeg har forstått skal det og være enda en ny firmware, som foreløpig kun er og få tak i via nettverket!! Jeg har prøvet, men ikke fått det til. Den har ikke blitt lagt ut på web'n enda

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mins du "hauset" meg sånn da jeg sa jeg kjørte hvitvask hver kveld under innspillingen av tv'n jeg MaW :-) HeHe... Syntes du ikke jeg var alt for pirkete da :-)..... Bra at du gjør det, ikke noe dum ting og gjøre for å sikre seg. Det er jo heller ikke alltid man ser IR med det blotte øye og da kan dette være en fin metode og få det bort hver kveld.. Ellers så har jeg ikke vært plaget av dette ett eneste sekund, men det var jeg heller ikke på min -08 plasma. Dette er bra, og jeg skjønner ikke meg på folk som får det. Dette kan ungåes om man bruker hode!!!..

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SW bug i Cinema smooth

Noen som har lagt merke til den buggen som mange har klaget over når man kjører med cinema smooth ?.. Svartnivået stiger en tre-fire hakk på lysstyrken enn når denne ikke er aktivisert. Jeg har den ikke, men har sett att alle som har plasma 09 modell i fra samsung i USA har denne... Mulig de har fikset denne til 855'n kom ut, håper jeg ikke er aleine om å ikke ha den. Samsung US har sagt de skal fikse dette med en firmware oppgradering. Det finnes en workaround om noen trenger så si i fra

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang kalibrering

Ja, denne tv MÅ kalibreres for og få maks ut av den, det må jo de fleste - men på denne er det en VELDIG stor forbedring om man får den kalibrert.. Man skal så klart vente til den er spilt inn skikkelig. Jeg har og prøvet de settinger som var på flatpanels.dk, men hos meg så var lagde i en ikke linjær gråskala. Ingen paneler er like - settingene vil og bli forskjellige med tanke på alder osc, de er alle forskjellige og settinger på en vil ikke passe på en annen nødvendigvis. På denne skjermen er det også pro settinger i service menyen som en kalibrator vil ta i bruk og du vil få en tv som er veldig nærme standarene og den er mulig og kalibrere veldig godt.. Jeg har fått min pro kalibrert, det ble betydelig forbedringer i fra hva jeg hadde klar, selv om jeg og har måleutstyr som jeg hadde brukt selv. Det var en som spurte etter mine kalibrerte settinger, de vil jeg desverre ikke dele ut da jeg har lovet og ikke gjøre dette. Ellers så kostet det meg en god slump penger. Jeg kan imidlertid anbefale en av norgest mest annerkjente på området som tok min tv, han er isf sertifisert og en av de med lengst og best erfaringer. Jeg mener jo att dette også betyr mye, det at den som kalibrerer er god. Det er sikkert her som i mange bransjer som natt og dag. Sørg for å spørre etter referanser og sjekk disse. Hør hvor lenge han har holdt på og hva erfaringer han har med samsung plasmaer (Dette er viktig, for om han har kun kalibrert kuro tv'r så kan han jo like lite om samsung tv'r som du kan selv).. Send meg PM om dere ønsker navn

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TVEN SKAL IKKE UT AV HUSET MITT. Leverer de produkter med feil, så får de **** meg komme hjem å fikse det uten at jeg skal løfte en finger. Prestige service har jo hjemservice!!

uansett bare å forklare hvor jeg jobber, så står de på døra før jeg får lagt på.... :-P

Kjørte rett på kalibrering jeg..

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Brukte disse innstillingene og det ble helt sinnsykt bra! :-D
    Virker ikke som det er så enkelt, vet Jens fikk hjemmehjelp men det var visst ekstrems sjeldent ifølge service fyren noe han også tvilte sterkt på selv om jeg sa det... Uansett løfter du ikke en finger når dem kommer å henter Tv ditt. Det jeg misstenker er at det kreditterte tv mitt egentlig ikke var defekt
    men bare trengte noen gummi klosser bak. Butikken jeg evt skal kjøpe ny 855
    av aner ikke om jeg får en stille og forbedret utgave eller om jeg må slite med buzz hel**** igjen.. ikke særlig betryggende eller fristende å prøve igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klinte jeg til å bestilte 58" fra Lefdal:smile: (nå var det ikke så gal pris)
    Men jeg har et par spørsmål.

Aller først: Siden Ultra slim wall mount ikke passer på 58", hva bruker dere andre som har 58"?(eller har dere den bare på fot ennå?)
    Finnes det noe som passer til denne som er veldig "slim"?
    Litt synd å ha en så slim tv og så ha et feste som bygger flere ganger bredden av tv

Og hva er egentlig dette: "kjøre rullig" og "hvitvask"?:?
    Er det noe i menyen du kan gå inn på og gjøre?

Og så et siste: Sånn Samsung USB dongle(wireless adapter).
    Må man bruke Samsung sin egen? (er det noe software av noe slag på den som man er avhengig av for å få det til å funke?)
    Eller kan man bruke hvilken som helst? Ser at Samsung sin er mye dyrere enn alle andre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellvin
    Da klinte jeg til å bestilte 58" fra Lefdal:smile: (nå var det ikke så gal pris)
    Men jeg har et par spørsmål.

Aller først: Siden Ultra slim wall mount ikke passer på 58", hva bruker dere andre som har 58"?(eller har dere den bare på fot ennå?)
    Finnes det noe som passer til denne som er veldig "slim"?
    Litt synd å ha en så slim tv og så ha et feste som bygger flere ganger bredden av tv

Og hva er egentlig dette: "kjøre rullig" og "hvitvask"?:?
    Er det noe i menyen du kan gå inn på og gjøre?

Og så et siste: Sånn Samsung USB dongle(wireless adapter).
    Må man bruke Samsung sin egen? (er det noe software av noe slag på den som man er avhengig av for å få det til å funke?)
    Eller kan man bruke hvilken som helst? Ser at Samsung sin er mye dyrere enn alle andre.
    Grattis! Du blir IKKE skuffet!

Samsung Slim Wall Mount fungerer ikke på 58"

Rulling er en funksjon du har i Bildealternativer menyen, som også kalles hvitvasking. La den stå på 5-10 minutter hver kveld de første dagene, så "spiller du inn" skjermen litt ekstra.

Og ja, du må bruke samsung sin egen WLAN adapter.

Ja, nå ringte jeg til Samsung. Bare forklarte situasjonen, inkl det som står på nett med gummipropper bak bakplaten, oppga serienummer og alt det som står på den lille lappen på høyre side. De sa jeg skulle bli oppringt av Prestige i løpet av 3 dager for å booke tid for at de skal komme hjem å sjekke den. Tydeligvis bor jeg i et område de dekker. Noe enkelte kan slite med. Så da er det bare vente å se. De er tydeligvis bevist på problemet nå. Holder dere oppdatert...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Maw, for ille at et Tv til nesten 30k er utholdelig å leve med.
    Jeg hadde ikke turt å sagt til folk at dem ikke hadde blitt skuffet
    over dette Tv... sorry at jeg virker grinete, men har venta lenge nok på ett
    Tv jeg ville ha, og dette hadde greit bilde men høres ut som en vaskemaskin
    på sentrifugering, (greit jeg overdriver litt.)
    Sitter å ser på en gammel pana plasma hvor en bare hører lyden på tv,
    sånn det skal være samsung..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Flott Maw, for ille at et Tv til nesten 30k er utholdelig å leve med.
    Jeg hadde ikke turt å sagt til folk at dem ikke hadde blitt skuffet
    over dette Tv... sorry at jeg virker grinete, men har venta lenge nok på ett
    Tv jeg ville ha, og dette hadde greit bilde men høres ut som en vaskemaskin
    på sentrifugering, (greit jeg overdriver litt.)
    Sitter å ser på en gammel pana plasma hvor en bare hører lyden på tv,
    sånn det skal være samsung..
    Greit bilde?? I mine øyne slår denne det meste som er. Den er bedre enn LED skjermene fra Samsung selv, bedre enn Panasonics V10, bedre enn LGs kritikrroste PS8000 og farlig nærme Pioneer. (om ikke bedre på enkelte ting). Jeg har faktisk grunnlag for å si det, da jeg går mellom utallige tver hver dag...

Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •