Gammel plasma og trøbbel med lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel plasma og trøbbel med lyd

Hei, har flyttet inn i en møblert leilighet der det hang en trollgammel plasma tv av merket panasonic th37pa30. Bare å finne ut modell navnet var vanskelig nok i seg selv for tv'en er hengt opp til veggen og modell nr på panasonicer har jeg på følelsen av blir gjemt vekk best mulig..? så med et speil fikk jeg tatt en titt bak tv'en og sitt litt på innganger.
    Uansett..Jeg vil koble min ps3 til denne tv'en og har en komponent kabel fra ps3'en til komponent inngangen på tven..men lyden kommer jo selvfølgelig ikke med. På dama sin tv (også panasonic) brukte jeg bare andre delen av komponent kablen (rød/hvit) audio til en audio input. Men på denne tv'en så ser det ut som det bare er en audio output ved siden av komponent inngangen? prøvde den, men ingen lyd..:? :?
    Noen forslag...? denne har jo ikke hdmi så må jo bli noe komponent jeg må gå for, og har jo fått bilde gjennom komponent ingangen men ingen lyd..
    Takk for all hjelp..

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med kompositt-inngang / lyd. Har den ikke det i front/side?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, det er en vanlig gul hvit rød inngang i front..av3..men når jeg kobler lyden til der får jeg ikke den til å linke til av4 composit inngangen bak tven..:cry:

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunDance_Kid
    jo, det er en vanlig gul hvit rød inngang i front..av3..men når jeg kobler lyden til der får jeg ikke den til å linke til av4 composit inngangen bak tven..:cry:
    Det er forståelig: Men er det ikke komponent ut på PS3? Så kunne du kjøre alt inn via AV3? Vet selvfølgelig at kvaliteten er mye lavere på komponent enn kompositt - men det er vel bedre enn ingenting??...

En annen mulighet er å kjøre via et Scart-adapter - så sant en av Scart-inngangene støtter RGB/komponent...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    ... Vet selvfølgelig at kvaliteten er mye lavere på komponent enn kompositt ...
    Det er jo omvent. Komponent kan være meget bra, kompositt er det laveste du kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved siden av komponent-inngangen (Rød, grønn og blå farge), så skal det være en egen lydingang (rød og hvit rca-inngang). Finner du ikke den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen: Ja, der har vi problemet. For det er lyd ved siden av komponent inngangene men de er merket som lyd utganger! For sånn som du ser var det på damas panasonic men har prøvd det her også uten hell..:cry:

edit: Wolf2: Jeg kjører nå ps3 inn på av 3 i front av tv'en. men i og med at tv'en har komponent inngang bak må det jo gå an å få lyd også med den inngangen? Har prøvd å finne svar i internett manualen men ingen lykke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen: Ja, der har vi problemet. For det er lyd ved siden av komponent inngangene men de er merket som lyd utganger! For sånn som du ser var det på damas panasonic men har prøvd det her også uten hell..
    Det er nærmere 5 år siden jeg hadde denne skjermen, men nå husker jeg det: Du må i tillegg til komponent-kablene bruke en scart-kabel til AV4. Da får du lyd til komponent-kablene INN til TVn via scarten (det høres sikkert litt rart ut, men Panasonic brukte denne koblingsmåten noen år).

Har du derimot ikke scart ut på det tilkoblede produktet, så får du faktisk ikke lyd inn til skjermen (med mindre du vil bruke s-video eller kompositt-inngangene i front). Eneste alternativet da er en ekstern forsterker der lyden kjøres parallellt med skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, det var jo en smart løsning..jeez...men men, får bare komme meg ut å kjøpe en scart til de to rca kontaktene som er med på komponent kabelen til ps3'en..skal ikke være lett gitt..Men tusen takk for hjelpen Haugen, tester dette og kommer med tilbakemelding til uka..

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er jo omvent. Komponent kan være meget bra, kompositt er det laveste du kommer.
    Takk Hårek!!
    Skitt og kanel - mente selvsagt at kompositt er dårligst - det er jo kompositt-utgangen i front vi snakker om her...
    (Tror ikke hjernen min liker at begge starter på kompo... )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da fikk jeg ordnet meg en scart inngang til lyden inn på AV3 og det funka jo fint! Takk for hjelpen igjen Haugen,hadde nok aldrig funnet ut at den intrikate løsningen til Panasonic uten din hjelp! Nå kan jeg kose meg med HD signal fra PS3 en min og med lyd og greier..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da fikk jeg ordnet meg en scart inngang til lyden inn på AV3 og det funka jo fint! Takk for hjelpen igjen Haugen,hadde nok aldrig funnet ut at den intrikate løsningen til Panasonic uten din hjelp! Nå kan jeg kose meg med HD signal fra PS3 en min og med lyd og greier..
    Det var godt at det gikk i orden. Jeg får håpe du får mange timer foran skjermen nå - med lyd!.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunDance_Kid
    ! Nå kan jeg kose meg med HD signal fra PS3 ..
    har samme tv selv ("42) og er strålende fornøyd for 5 året på rad, men tven kan dessverre ikke kalles hd klar siden den ikke støtter 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha? mener nå jeg iallefall får 720p på den..? om ikke mer..? har ikke spillt så mye ps3 enda men det skal det bli..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •