Samsung Plasma - Noe muffens?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Plasma - Noe muffens?

Har lagt merke til ett noe irriterende fenomen på Samsung-TV'n min, en A456, ikke den mest avanserte TV'n, men skulle vel ikke være dårligere enn den den erstatter, en eldre C96.

Vel, problemet er som følger: Lyse scener, rævva farger, washed out colors, på godt norsk. En Googlerunde tilsier at dette ikke skal være så veldig synlig på nyere PDP, så er det mere tull med denne TV'en? Første runde var at betjeningsknapper på apparatet ikke fungerte. Plasma har jo begrensninger i lysstyrke den kan avgi, men skal dette gå ut over fargemetning? Forferdelig plagsomt i scener hvor kameraet går gradvis oppover fra bakken til en lys himmel med folk i senter av bilde. Man formelig ser fargen forsvinne i ansikter og omgivelser. Puh, det var beskrivelsen, noen her som kan bekrefte eller avkrefte om jeg bør ta nok en tur til Siba etter påska?

God påske!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Huff, hørtes virkelig ikke bra ut... Vanskelig å si om dette er en generell svakhet eller om du har fått en defekt TV. Samsungs plasmaer har jo ikke utmerket spesielt på plasmafronten så langt, men jeg må jo si at jeg ikke så langt har sett noe til det fenomenet du beskriver her, selv om Samsungene tidligere har hatt litt problemer med å gjengi hvitt uten å "flimre" svakt...

Hadde du hatt måleutstyr hadde du jo kunnet avdekke feil i gråskalaen ved visse nivåer, og ev. forsøkt å rette opp dette, men jeg hadde nok prøvd meg på et bytte først og heller gått opp litt i pris til f.eks. en Panasonic-plasma som tross alt ikke koster veldig mye mer og samtidig leverer usedvanlig gode bilder selv i "øko"-segmentet...

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker selv her- Men mistenker at det er noe feil på denne TV'en. Det hvitflimmeret du nevner ser jeg, men det er helt ubetydelig i forhold til det som skjer med farger. Virker som om Tv'en ikke har nok power til å holde liv i både farger og lysstyrke samtidig på en måte. Nå hadde jeg generasjonen før denne også og den var jeg storfornøyd med, men den fikk ett ublidt møte med parketten

Har prøvd å lage en slags beskrivelse i photoshop:
    Sånn det skal være

Sånn ca sånn det blir på TV'n

Har også i desperasjon stilt lysstyrken laaaangt ned for å se om det kunne avhjelpe fenomenet men dengang ei. Noen teori om hva som er galt her? Så aldri noe slikt på den gamle.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...OK, da må det nesten være en defekt da - SÅ kjipe er jo ikke Samsungene heller skulle en tro...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten ikke Hannspree LCDen jeg kjøpte i fjor er så kjip, og den skryter jeg aldri av ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er iallefall ikke mitt samsung tv. Jeg er faktisk ganske så fornøyd med det

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dollhouse

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, skarpsynet på plass. Akkurat fått sansen for den serien, digger Joss Whedon sine verk. Vel, da får jeg nesten prate med Siba over påska. Thanks.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_K
    Hehehe, skarpsynet på plass. Akkurat fått sansen for den serien, digger Joss Whedon sine verk. Vel, da får jeg nesten prate med Siba over påska. Thanks.
    Det nederste bildet ligner nesten på, ikke riktig så ille , det bildet jeg fikk når jeg først koblet min KRP til Altibox dekoderen og den auto valgte input modus RGB 0-255. Når jeg setter den til RGB 16-255 blir det riktig farger, men jeg må forsatt dra ned lysstyrken til -10.

Vet ikke om du har muligheten til å gjøre slike valg på Samsung ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja serien e bra den men Eliza Dushku e bedrehehehe

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det nederste bildet ligner nesten på, ikke riktig så ille , det bildet jeg fikk når jeg først koblet min KRP til Altibox dekoderen og den auto valgte input modus RGB 0-255. Når jeg setter den til RGB 16-255 blir det riktig farger, men jeg må forsatt dra ned lysstyrken til -10.

Vet ikke om du har muligheten til å gjøre slike valg på Samsung ?
    helt riktig det du sier,det mått eg gjøre på pcn min for å få det skikkelig farger osv,men vettsje om det er det på tvn,men ska vel vere det rekner eg med eller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •