Kjølevifta går i standby-modus Samsung LE46A866 LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjølevifta går i standby-modus Samsung LE46A866 LCD TV

Fikk levert ny Samsung LCD TV, 8 serie, i februar 2009.
    Type: LE46A866S1WXXE
    Serial no: ASZB3SYS100429V
    Version: SQ01

Til å begynne med fungerte alt tilfredsstillende, men etter ca. 3 ukers bruk begynte kjøleviften å gå i standby-modus.

Beskrivelse av problemet:
    - Når apparatet skrus av og går i standby, stopper kjølevifta (alt virker ok)
    - Etter en stund i avslått tilstand, anslår en time ca., starter kjølevifta å gå uten at apparatet er tatt i bruk
    - Kjølevifta går deretter til apparatet slås på og deretter slås av.

Konsekvenser:
    - Det kan i prinsippet ikke være riktig, eller nødvendig, at kjølevifta går det når apparatet ikke er i bruk
    - Vi har apparatet i nærheten av der vi sover og viftesus kan høres, ikke høy lyd, men det er generende

Spurte en selger hos Expert. Han trodde det kunne ha noe med software oppdatering å gjøre, uten at vi fant konkret tiltak.

Ønsker:
    - Tips om hvordan problemet kan løses
    - Tilbakemelding fra andre med samme problem

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve en firmware oppgradering fra New URL ?

Eller spør i samsung 8 serie tråden? http://avforum.no/forum/tv-apparater...0-46-52-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Här är ett tips

Go into service meny -->advanced-->adjust-->fan check -->OFF...this will disable the fan in standby mode...but the fan will operate normally in power on mode.
    P.S. Code for advanced is four zeroes i.e. 0000

För att komma till service meny på Samsung LCD. Tv i standbye, tryck sedan Info --> Menu --> Mute --> Power på fjärrkontrollen. För att komma ur service meny, stäng tv med power knappen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene!

Vet noen hvordan jeg finner "Service menu" på Samsung LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    While the Display is in standby press:

Info * Menu * Mute * Power

The Display will turn on with the service menu displayed.

To Exit the service menu , press the power button on the display

Eller:

To Access the Service Menu: Turn the power off. On the remote, press Mute followed by 1, 8, 2, Power in sequence. You should now see the service menu. To exit the Service Menu always select RESET.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller:

To Access the Service Menu: Turn the power off. On the remote, press Mute followed by 1, 8, 2, Power in sequence. You should now see the service menu. To exit the Service Menu always select RESET.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Service meny

Har samme problem selv med kjølevifta. Men ingen servicemeny kommer med disse tastekombinasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För att komma till service meny på Samsung LCD. Tv i standbye, tryck sedan Info --> Menu --> Mute --> Power på fjärrkontrollen. För att komma ur service meny, stäng tv med power knappen

Den röda lysdioden på fronten måste blinka innan du trycker nästa knapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, DET var nå OG et problem, men ikke hos meg... jeg får ikke brukt Lyse/NTE-dekoderen før Samsungen har stått på i 5-7 minutter :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke inn i "Service Menu" med tidligere forslag, men har ikke prøvd Görans forslag: "Tv i standbye, tryck sedan Info --> Menu --> Mute --> Power på fjärrkontrollen. För att komma ur service meny, stäng tv med power knappen".

I går ringte jeg Samsung Support og fortalte om kjølevifteproblemet. I utgangspunktet synes jeg ikke det er riktig å fikle for mye med en ny TV som har garanti. På telefon fikk jeg instruksjon om følgende:
    1. Sette TV i standard-modus
    2. Resette TV til fabrikkinnstilling (Meny-knappen på fjernkontoll nede i 8 sek.)

Ikke noe av dette fungerte og kjølevifta starter fortsatt en stund etter at apparatet er satt i Standby. Tidspunktet for når kjølevifta starter viser seg å være avhengig av innstilt tidspunkt for "Programvareoppgradering" i meny "Innstillinger". Settes intervall for programvareoppgradering til "Av", vil kjølevifta starte 45 minutter etter at TV er satt i Standby.

Samsung Support avgjorde at det er feil på apparatet og det må inn til service. De vil sende en budbil for å hente apparatet. Mye styr, og jeg er spent på om de klarer løse dette og om apparatet kommer like helt tilbake og når.

Skal informere om forløpet fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjølevifte

Sitat Opprinnelig postet av Atlantis
    Kom ikke inn i "Service Menu" med tidligere forslag, men har ikke prøvd Görans forslag: "Tv i standbye, tryck sedan Info --> Menu --> Mute --> Power på fjärrkontrollen. För att komma ur service meny, stäng tv med power knappen".

I går ringte jeg Samsung Support og fortalte om kjølevifteproblemet. I utgangspunktet synes jeg ikke det er riktig å fikle for mye med en ny TV som har garanti. På telefon fikk jeg instruksjon om følgende:
    1. Sette TV i standard-modus
    2. Resette TV til fabrikkinnstilling (Meny-knappen på fjernkontoll nede i 8 sek.)

Ikke noe av dette fungerte og kjølevifta starter fortsatt en stund etter at apparatet er satt i Standby. Tidspunktet for når kjølevifta starter viser seg å være avhengig av innstilt tidspunkt for "Programvareoppgradering" i meny "Innstillinger". Settes intervall for programvareoppgradering til "Av", vil kjølevifta starte 45 minutter etter at TV er satt i Standby.

Samsung Support avgjorde at det er feil på apparatet og det må inn til service. De vil sende en budbil for å hente apparatet. Mye styr, og jeg er spent på om de klarer løse dette og om apparatet kommer like helt tilbake og når.

Skal informere om forløpet fremover.

Blir spennende å se hva de kommer fram til. Går forresten vifta konstant når Tv'en er på, og hører du lyden fra denne merkbart?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjølevifta går når TV er på, og det er vel helt normalt. Vifta kan ikke høres i dette tilfelle, da TV-lyden overdøver vifta. Ingen problem når TV'n står på altså.

Det er i Stanby vifta høres når det ellers er stille i leiligheten. Noen vil sikkert synes det er lite å bry seg om. I alle fall er det ikke riktig at kjølevifta står slik å går natt og dag når TV'n ikke er i bruk, dette er også bekreftet av Samsung Support. De sender tekniker hit onsdag, håper de finner ut av det. For øvrig god service fra Samsung, at jeg slipper sende TV'n på verksted, i alle fall i første omgang.

Gir lyd fra meg når teknikker har vært på besøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, kanskje de sender en til Nord Trøndelag og skifter Invertere i min da!? :P
    (cable Remote interference trouble)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlantis
    Ja kjølevifta går når TV er på, og det er vel helt normalt. Vifta kan ikke høres i dette tilfelle, da TV-lyden overdøver vifta. Ingen problem når TV'n står på altså.

Det er i Stanby vifta høres når det ellers er stille i leiligheten. Noen vil sikkert synes det er lite å bry seg om. I alle fall er det ikke riktig at kjølevifta står slik å går natt og dag når TV'n ikke er i bruk, dette er også bekreftet av Samsung Support. De sender tekniker hit onsdag, håper de finner ut av det. For øvrig god service fra Samsung, at jeg slipper sende TV'n på verksted, i alle fall i første omgang.

Gir lyd fra meg når teknikker har vært på besøk.
    Så da er det ikke bare Pioneer som driver med hjemme besøk altså ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Samsung har også en begrenset servicetjeneste med hjemmebesøk, ref. tekst fra Samsung.no:

"Vi har gleden av å kunne tilby Prestige service på Samsung TV-er f.o.m. 40 tommer og oppover i Bergen og Oslo. Dette innebærer at en tekniker vil komme hjem til deg. Klikk på ”Registrer ditt produkt”. Fyll ut skjemaet nøyaktig og med så mye informasjon som mulig. Dette vil gjøre det lettere for oss å gi deg riktig informasjon og god service. Våre garantiforpliktelser gjelder bare for produkter som er solgt via Samsung Electronics Nordic AB." prestige service SAMSUNG

Jeg bor riktignok 40 km utenfor Oslo, men Samsung har tydeligvis bestemt seg for å utvide området for hjemmeservice, i alle fall i mitt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk dette? Har samme problem selv!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bekrefte at det gikk å komme inn i menyen..

hvordan reseter jeg tv`n til slik at den blir som da jeg kjøpte den.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •