Samsung 2009 modeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 2009 modeller

Oppretter egen tråd for diskusjon av alle Samsungs 2009 modeller (LED tvene har egen tråd, men kan diskuteres fritt her og)

Både 4,5,6,7 og 8 serien blir oppdatert i både LCD versjoner og plasma versjoner. Mange har allerde havnet på nett.

Eksempler:

LE40B655
    Bilde - LCD TV | Hi-Fi Klubben: SAMSUNG LE40B655T2W LCD TV

PS50B855
    Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

LE32B455
    Komplett.no - Samsung 32" LCD-TV LE32B455

LE32B535
    Komplett.no - Samsung 32" LCD-TV LE32B535

LE40B555
    Samsung 40" LCD TV - LE40B555 Full HD - MPX.no - Elektromarked

De kommer også flere modeller, type: B555, B755, osv. Alle disse kommer fra april til juni, så mye spennende som kommer.

så fyr løs! Hva kan forventes av plasma skjermene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Oppretter egen tråd for diskusjon av alle Samsungs 2009 modeller (LED tvene har egen tråd, men kan diskuteres fritt her og)

Både 4,5,6,7 og 8 serien blir oppdatert i både LCD versjoner og plasma versjoner. Mange har allerde havnet på nett.

Eksempler:

LE40B655
    Bilde - LCD TV | Hi-Fi Klubben: SAMSUNG LE40B655T2W LCD TV

PS50B855
    Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

LE32B455
    Komplett.no - Samsung 32" LCD-TV LE32B455

LE32B535
    Komplett.no - Samsung 32" LCD-TV LE32B535

LE40B555
    Samsung 40" LCD TV - LE40B555 Full HD - MPX.no - Elektromarked

De kommer også flere modeller, type: B555, B755, osv. Alle disse kommer fra april til juni, så mye spennende som kommer.

så fyr løs! Hva kan forventes av plasma skjermene?
    Skuffende at det bare er 3 HDMI på plasmaen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg så et bilde av baksiden på den og da telte jeg 4, men mulig dette var en større modell....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg så et bilde av baksiden på den og da telte jeg 4, men mulig dette var en større modell....
    Leste på HiFiKlubben i går at det var 3 i alle fall....
    Har ikke sett denne, men var på HiFiKlubben i vinter og så på de fleste Samsung plasmaer, men ble skuffet over dem og syntes det var kornete bilder på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Skuffende at det bare er 3 HDMI på plasmaen.
    De fleste vil vel bruke de med en receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste tv'ene i år ha 3+1hdmi altså en hdmi ingang på siden av tv'en.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    De fleste vil vel bruke de med en receiver?
    Jeg vil tro mange vil gjøre det. Mange kjører nok uten også. Men de som ikke benytter receiver/AVamp har vel neppe så mange HDMI komponenter heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter bare på at en butikk får inn både 7070 og PS-50B855 ved siden av hverandre så kan sammeligne, er veldig spent! Tror en av disse modellene er noe for meg, har mest lyst på LED men om ikke edge led er bra nok, ender jeg nok på denne plasmaen. Nå har jeg ventet såå lenge med å kjøpe flatskjerm og klarer ikke vente mer enn max(!!) 2 mnd'r til.
    Elkjøp på Lørenskog får inn 7070 uke 16 fikk jeg høre av en selger der.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6050 kommer hvertfall til uka, mens 7070 er jeg litt mer usikker på. PS50B855 burde også være tilgjengelig ganske snart.... MYE kommer nå i april (de mest normale størrelsene), mens flere ankommer i mai.

Merker at mange her er veldig skeptiske til edge-led uten å ha sett det selv.... Jeg tror det er lite å frykte her, spesielt etter de gode testene. Personlig tror jeg disse kommer til å bli kjempepopulære, selv om de koster mye. Jeg tror tilogmed ola nordmann vil være interessert i en 40" som er 2,8 cm tykk og har så mange funksjoner...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6050 kommer hvertfall til uka, mens 7070 er jeg litt mer usikker på. PS50B855 burde også være tilgjengelig ganske snart.... MYE kommer nå i april (de mest normale størrelsene), mens flere ankommer i mai.

Merker at mange her er veldig skeptiske til edge-led uten å ha sett det selv.... Jeg tror det er lite å frykte her, spesielt etter de gode testene. Personlig tror jeg disse kommer til å bli kjempepopulære, selv om de koster mye. Jeg tror tilogmed ola nordmann vil være interessert i en 40" som er 2,8 cm tykk og har så mange funksjoner...
    Merker at folk er skeptiske til edge led her ja og derfor blir jeg veldig usikker selv-huff. Jeg må nok se dem "live" og sammenligne, folk har jo så mye meninger her inne...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

akkurat satt opp min nye LE46B755..

flott tv, men jeg sliter fælt med å fikse standard innstillingene.
    Den leveres med masse farve osv.
    Får det til å se bra nok ut på filer fra disk, men analoge og digitale tv signaler blir ikke så bra..

Noen gode råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le40b655t2w

Har siklet etter LE40B655T2W fra hifi klubben altfor lenge nå. Pris ligger stødig på 9990,- . Hifi klubben gikk idag ut med en kampanje. Er det noen som helst sjanse for at de snart skal gå ned i pris på denne stjernemodellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LE40B655T2W
    Har siklet etter LE40B655T2W fra hifi klubben altfor lenge nå. Pris ligger stødig på 9990,- . Hifi klubben gikk idag ut med en kampanje. Er det noen som helst sjanse for at de snart skal gå ned i pris på denne stjernemodellen?
    Noen grunn til at du må ha den derfra?
    kjøper du paralellimport, så får du den for 7995,- på netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige specs

Jeg sikler også etter B655 eller B755. Men opplever merkelige ting i spec-sammenligning på Samsung.no. 7-eren har «high contrast», mens 6-eren har «ultra contrast». Det siste høres bedre ut, og det synes jeg er merkelig. Skulle jo tro at 7-serien var bedre? B755 og B657 har bildemotor DNIe+, mens B656 har Samsung Crystal FHD Engine. Da jeg ringte Samsung, sa de at forskjellene innad i B65x kun var kosmetiske - likevel oppgir altså Samsung.no forskjellige specs på 656 og 657. Det virker feil. Er det ene bare et annet navn på det andre? Stoler ikke på specsene på Samsung.no nå...

Uansett: A656 vant jo best i test og årets LCD osv. Jeg sikler nå på B655 eller B755. Men er skeptisk til å velge 7-serien, fordi det var jo 6-serien som vant testen...

Innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt 42PFL8404H

Med tungt hjerte droppet jeg samsung LE40B655T2W for philips 42PFL8404H. Får håpe det holder.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlenhau
    Jeg sikler også etter B655 eller B755. Men opplever merkelige ting i spec-sammenligning på Samsung.no. 7-eren har «high contrast», mens 6-eren har «ultra contrast». Det siste høres bedre ut, og det synes jeg er merkelig. Skulle jo tro at 7-serien var bedre? B755 og B657 har bildemotor DNIe+, mens B656 har Samsung Crystal FHD Engine. Da jeg ringte Samsung, sa de at forskjellene innad i B65x kun var kosmetiske - likevel oppgir altså Samsung.no forskjellige specs på 656 og 657. Det virker feil. Er det ene bare et annet navn på det andre? Stoler ikke på specsene på Samsung.no nå...

Uansett: A656 vant jo best i test og årets LCD osv. Jeg sikler nå på B655 eller B755. Men er skeptisk til å velge 7-serien, fordi det var jo 6-serien som vant testen...

Innspill?
    "A"-656 vant testen. Da eksisterte ikke B755-serien engang.

Du må ikke finne på å legge vekt på tester som er fra før mars i år. 755 er forøvrig vesentlig bedre enn B656/657 på alle områder.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

le32b455

Fikk kjøpt en avlastnings tv i dag. Nå Kan de sende så mye ParadiseHotel de bare vil i vinter, jeg har nå ett valg

Men instillinger på disse Samsungene er litt vriene. Noen som har brynt seg på le32b455 og har noen tips på bra bilde.

Er greit fornøyd (greit kun fordi 46B6050-led står i stuen, og den er rå). Men som tv-nr 2 er dette veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det slik å forstå at Samsung B655 er en nyere modell av A656? Hvordan er disse i forhold til hverandre?

Lurer også på hva forskjellen er på Samsung LE46B650 (655) og Samsung LE46B620 som de selger på netshop?

b620: Samsung LE46B620 46" LCD-TV FullHD 100Hz - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE46B620 46" LCD-TV FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    b650: Samsung LE46B650 (655) 46" LCD-TV 100Hz - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE46B650 (655) 46" LCD-TV 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

På forhånd takk.

Edit: Endte opp med en UE46b6050 isteden :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •