42" Alternativ til KRP-500M

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" Alternativ til KRP-500M

Hei.

Jeg vurderte en periode KRP-500M som min neste tv. Men, etter mye fram og tilbake blir den for stor, det vil rett og slett se for dumt ut med den tven i min lille stue.

Så, et enkelt spørsmål, finnes det i det hele tatt et 42" alternativ?

...det er ingen andre som leverer rene monitorer heller, eller hva?

Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er ingen andre som leverer rene monitorer heller, eller hva?
    Jo, Panasonic TH-42PH11 er en ren monitor:

Professional plasma display - Professional plasma display - TH-42PH11 - overview - Norge

Men rent teknisk bør den nye Panasonic TX-P42G10E være bedre (ikke monitor).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for svar.

Jeg har jo sett på P42G10, men i tester har jeg ikke fått intrykk av at denne kan sammenlignes med Pioneeren, noen synspunkter på dette?

Og, noen sannsynlighet for at denne kommer i en (bedre?) monitorvariant?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Philips 42PES0001H som er monitor med separat media boks.

Elkjøp - Philips 42" LCD-TV m/MPEG4

men kanskje ikke det du var ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så kritisk at det er en monitor, det var mest et pluss, siden det er funksjoner jeg ikke har bruk for.

Og, i utgangspunktet har jeg bestemt meg for å kjøpe en plasmaskjerm.

Men takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, noen sannsynlighet for at denne kommer i en (bedre?) monitorvariant?
    Det gjør den! Men spørsmålet er vel heller om du har tålmodighet til å vente.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det gjør den! Men spørsmålet er vel heller om du har tålmodighet til å vente.......
    Jeg har ingen TV nå, så svaret er vel nei...

Nå har jeg lest litt grundigere om P42G10, og jeg må vel ta tilbake det jeg nevnte, den ser i alle fall ut til å være nær å matche 5090 på en del områder. Men, det som bekymrer meg er SD ytelse, denne blir beskrevet som temmelig middelmådig i CNET sin test, men som akseptabel andre steder... noen som har kommentarer til dette?

Og, den virkelige årsaken til at jeg har hatt en CRT tv fram til nå: panoreringer. Er disse ok på denne? Ser host Trustedreviews at det skal være forbedret, men er det kun i forhold til Panasonic generelt, eller plasmaskjermer som en helhet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, den virkelige årsaken til at jeg har hatt en CRT tv fram til nå: panoreringer. Er disse ok på denne? Ser host Trustedreviews at det skal være forbedret, men er det kun i forhold til Panasonic generelt, eller plasmaskjermer som en helhet?
    Panasonic er bedre enn Pioneer på panoreringer, selv om vi sammenlikner med topp-modeller som LX5090 eller KRP-500. Men om vi drar inn LCD, så også Philips og Samsung sine topp-modeller gode på panoreringer.

Nå har jeg lest litt grundigere om P42G10, og jeg må vel ta tilbake det jeg nevnte, den ser i alle fall ut til å være nær å matche 5090 på en del områder. Men, det som bekymrer meg er SD ytelse, denne blir beskrevet som temmelig middelmådig i CNET sin test, men som akseptabel andre steder... noen som har kommentarer til dette?
    Det har vi ennå ikke noe godt svar på. Jørn Finnerud har en Panasonic TX-P46G10E til test i HJEMMEKINO (kommer i mai-utgaven), og så får vi se hva han mener. Jeg får den samme skjermen om en ukes tid, men jeg er ikke skribent lenger, så jeg har ikke lenger førstepri

Nettsiden: HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating er også regnet som den mest pålitelige test-siden for flatskjermer (ved siden av Cnet US), så når testen av G10 kommer der, får vi nok et bedre svar.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er bedre enn Pioneer på panoreringer, selv om vi sammenlikner med topp-modeller som LX5090 eller KRP-500. Men om vi drar inn LCD, så også Philips og Samsung sine topp-modeller gode på panoreringer.

Det har vi ennå ikke noe godt svar på. Jørn Finnerud har en Panasonic TX-P46G10E til test i HJEMMEKINO (kommer i mai-utgaven), og så får vi se hva han mener. Jeg får den samme skjermen om en ukes tid, men jeg er ikke skribent lenger, så jeg har ikke lenger førstepri

Nettsiden: HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating er også regnet som den mest pålitelige test-siden for flatskjermer (ved siden av Cnet US), så når testen av G10 kommer der, får vi nok et bedre svar.
    Merkelig, har ikke sett noe til de såkalte panoreringproblemene til Pioneer. Er det fordi jeg ikke ser fotball, eller kun kjøre Pure mode?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panoreringproblemene til Pioneer. Er det fordi jeg ikke ser fotball, eller kun kjøre Pure mode?
    Nei, det tror jeg neppe. Forskjellen er ikke så stor, selv om Panasonic har et fortrinn på Pioneer på dette området. I tillegg hjelper det nok å kjøre Pure (det gjorde det ihvertfall hos meg). Slikt sett hadde det vært fint om flere produsenter hadde forsøkt å oppnå en slik nøyaktig "out of the box" mode som hos Pioneer KRP-serien.

PS. Ellers var det synd å høre at du ikke fikk en like stillferdig KRP-500m som tidligere. Men det ser ut som om det er helt tilfeldig om man får en Pioneer-skjerm som støyer eller ikke. Underlige greier....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det tror jeg neppe. Forskjellen er ikke så stor, selv om Panasonic har et fortrinn på Pioneer på dette området. I tillegg hjelper det nok å kjøre Pure (det gjorde det ihvertfall hos meg). Slikt sett hadde det vært fint om flere produsenter hadde forsøkt å oppnå en slik nøyaktig "out of the box" mode som hos Pioneer KRP-serien.

PS. Ellers var det synd å høre at du ikke fikk en like stillferdig KRP-500m som tidligere. Men det ser ut som om det er helt tilfeldig om man får en Pioneer-skjerm som støyer eller ikke. Underlige greier....
    Den støyer hørbart fra sitteposisjon kun i begynnelsen og kun ved lyst bilde. Når den har blitt varme etter 15-20 minutter er støyen nesten borte, selv om jeg tydelig hører den når jeg går nærme. Lyden kommer fra venstre side i øvre halvdel av skjermen. Den gamle var dønn stille i alle modus.

Det som imidlertid er bra er at denne skjermen er en aning skarpere enn den gamle, eller retter sagt det gamle panelet. Jeg ser også mye mindre, om noe, midlertidig innbrenning. På den gamle så jeg avtrykk etter rullteksten når jeg tok ut CD'n - det ser jeg ikke på den nye. Videre synes jeg den nye har en blåere farge når TV'n ikke er på selv om det ser ut til å mørkne nå som jeg har brukt den litt. Sum av sum tror jeg faktisk det har gått til det bedre da summingen ikke er plagsom selv i starten. Har hatt av bakplata og sjekket. Ikke mulig å se at den har vært på service. Fant et par skruer med blå lakk som jeg mener satt midt på hvert av plastdekslene over betjeningknappene i underkant. Hvis noen kan bekrefte at dette er rett posisjon hadde det vært fint.

Pussige greier at det skal være så store forskjeller. Vet ikke hva av eletronikk som flyttes over ved panelbytte, men alle instillingene mine var på plass etter panelbytte. Panelet er produsert i slutten av nov 2008, på samme tid som TV'n. Har Pioneer flere fabrikker som produserer paneler ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah, jeg var for svak når det kom til stykket.... krp-500m på veg

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor monitor og ikke tv? hva er forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitoren inneholder ingen tv-tuner, noe jeg ikke har behov for, siden jeg benytter en separat boks fra GET.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si egentlig da alle tver har det? hehe må jo ikke bruke de boksene som er innebygd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg er litt sær på de greiene, jeg innbiller meg at alt teknisk utstyr blir bedre jo mer "dedikerte" de er... men, uansett, farger og bilde skal være bedre på 500m vs 5090, jeg tipper det er beskrevet i detalj i Pioneer samletråden.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen
    Jeg vurderte en periode KRP-500M som min neste tv. Men, etter mye fram og tilbake blir den for stor, det vil rett og slett se for dumt ut med den tven i min lille stue.
    Neida, hvor liten stue har du egentlig?! Jeg bor på en 2-roms på 52kvm og synes KRP500 er akkurat passe stor!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Neida, hvor liten stue har du egentlig?! Jeg bor på en 2-roms på 52kvm og synes KRP500 er akkurat passe stor!
    Jeg ombestemte meg, og krp500 er bestilt

Sitteavstanden er ikke noe problem, men kortveggen (mellom to dører) vil se litt teit ut nå, med en vegg av høyttaler+tv+høyttaler (om du skjønner).

Men, med skjermen på antar jeg at jeg kommer til å bry meg fint lite om det

Edit: Argh, fortsatt "i arbeid" hos MPX... har bare klikket F5 hele arbeidsdagen i dag

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    hvorfor monitor og ikke tv? hva er forskjellen?
    KRP serien er den siste Pioneer og vel vert å ha et eksemplar av synes nå jeg. Den er bedre på det mest sammenliknet med 5090 (sortnivå/bilde) og har Pure modus som er bedre enn alle de andre modus'ene i mine øyne.

KRP500M har alt bygd inn i en slank TV på 64 mm og hvem trenger TV tuner i dag ? Hadde ikke falt meg inn å kjøre gammeldags kabelTV på denne. Må du ha det, plus noe annet dill som en middels dekoder, så kan man kjøpe A modellen der det ligger i en ekstra bok - en ekstra boks å plassere og tørke støv av :-D .

...derfor er monitor best....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •