Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 201
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått tak i en 60PS8000, regner med at jeg kan få den opp i løpet av helgen og så gjort noen målinger. Litt spent på denne, fordi den får mye skryt samtidig som at den selges for en god pris.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Jeg synest det ble for dårlig selv om det var mørkt. Har kvittet meg med denne skjermen og har no pioneer KRP-500A, som jeg er fornøyd med. Men dette er jo en helt annen prisklasse.
    Trist at ikke LG får til dette med sort, er i markedet for å bytte ut en gammel Pana 42 PV60 (fortsatt en knallbra tv billedmessig) i en 60" i høst, og hadde nok kjøpt meg en 60PS8000 hvis den kunne vise sort.

Hadde en LG innom for et par år siden, flott tv - men sortnivå kunne de ikke da - og i følge diverse tester - tydeligvis ikke nå heller (tross alle fantastiske kontrastmålinger).

Så da må en vel forsøke å finne seg en 60 Pio Kuro eller Panasonic til en noenlunde fornuftig pris.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Trist at ikke LG får til dette med sort, er i markedet for å bytte ut en gammel Pana 42 PV60 (fortsatt en knallbra tv billedmessig) i en 60" i høst, og hadde nok kjøpt meg en 60PS8000 hvis den kunne vise sort.

Hadde en LG innom for et par år siden, flott tv - men sortnivå kunne de ikke da - og i følge diverse tester - tydeligvis ikke nå heller (tross alle fantastiske kontrastmålinger).

Så da må en vel forsøke å finne seg en 60 Pio Kuro eller Panasonic til en noenlunde fornuftig pris.
    Har du sjekket sortnivået på LGen selv?? Kan jo være du blir fornøyd...er jo mange som er veldig fornøyd med bildet på denne tven...er litt sånn LG kriminell her på forumet....og mange blir dradd med på et lass uten å vite hva de snakker om

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Har du sjekket sortnivået på LGen selv?? Kan jo være du blir fornøyd...er jo mange som er veldig fornøyd med bildet på denne tven...er litt sånn LG kriminell her på forumet....og mange blir dradd med på et lass uten å vite hva de snakker om
    Niks - har ikke sjekket denne modellen, men vet hva jeg vil ha og ikke mht bildekvalitet, hadde 5 forskjellige 42" innom huset før jeg endte på Pana'en den gangen.

Eneste måten å få sjekket på er å dra 60" LG i hus, for så å returnere - noe jeg ikke gidder så lenge denne svakheten allerede er påpekt av folk jeg har stor respekt for. Men ikke noe hadde vært bedre enn om Korea hadde kommet opp på Japansk nivå mht billedkvalitet.
    IMO har LG + Samsung generelt mye bedre design på TV'ene enn de Japanske.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Niks - har ikke sjekket denne modellen, men vet hva jeg vil ha og ikke mht bildekvalitet, hadde 5 forskjellige 42" innom huset før jeg endte på Pana'en den gangen.

Eneste måten å få sjekket på er å dra 60" LG i hus, for så å returnere - noe jeg ikke gidder så lenge denne svakheten allerede er påpekt av folk jeg har stor respekt for. Men ikke noe hadde vært bedre enn om Korea hadde kommet opp på Japansk nivå mht billedkvalitet.
    IMO har LG + Samsung generelt mye bedre design på TV'ene enn de Japanske.
    Forsåvidt OK men syns det er litt dumt av deg å snakke negativt om LG(Du vet ingenting om sortnivået til denne, du har ikke sett dette) Selv om du har hatt 4-5 modeller innom huset for 3-4 år siden...så var TV verden litt annerledes for 3-4 år siden...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig min 50" PS8000 på torsdag, hengte den på veggen fredag, og har hatt en fin TV helg, gikk fra Panasonic TH-PX70 til LG 47 LH3000 LCD, som ble totalt miss for meg som har hatt plasma, var rett og slett ikke gøy å se på TV... LCD gir utydelige ansikter, og jeg...føler at jeg må ha briller for å se ansiktene klart. Er bare knall bilde på den nye plasmaen, endelig er jeg fornøyd igjen, suveren kvalitet på SD bilder også, fryktet for at det ville bli kornete med 50" men dettte er kjempebra, sort er faktisk sort også UTROLIG nok, blir jo betenkt når mange syter på sortnivået, men farger og sort er kjempebra( Mulig noen får en allergisk reaksjon på de to bokstavene som står på midten på glasset i underkant...LG......) Er jo en nydelig design på denne også da. Tomlene opp fra meg iallefall 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En seriøs test på avsforums er gjort.
    Etter mye kalibrering blir han godt fornøyd, men det er også en god del kvalitetsproblemer med denne skjermen som man ser om man leser hele tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50ps8000

Hei, jeg lurer på å kjøpe meg 50PS8000, men lurer på en ting; Er denne klargjort for riks-tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsaa
    Hei, jeg lurer på å kjøpe meg 50PS8000, men lurer på en ting; Er denne klargjort for riks-tv?
    JA, det er den. Velkommen til forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Da satser jeg nok på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått min 60PS8000 inn i stuekinoen

etter en kjapp kalibrering er resultatet meget bra er fortsatt litt graderinger, så tips til hvordan jeg kan få en mer korrekt gråtoneskala evt bli kvitt litt mer av graderingene i rødfargene tas imot med takk. (har ikke tilgang på måleinstrumenter)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    da har jeg fått min 60PS8000 inn i stuekinoen

etter en kjapp kalibrering er resultatet meget bra er fortsatt litt graderinger, så tips til hvordan jeg kan få en mer korrekt gråtoneskala evt bli kvitt litt mer av graderingene i rødfargene tas imot med takk. (har ikke tilgang på måleinstrumenter)
    kan jeg spørre hvor du fikk tak i den? de fleste nettbutikker er dessverre utsolgt for tiden og komplett pushet nettop datoen på når dem skulle få den inn med en hel uke.... er desp etter å få tak i den nå! vil kaste og brenne min gamle sony 32 tommer crt tv....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har sett at de har gått tom rundtomkring. jeg fikk av det forrige partiet til netonnet, men så at de gikk tomme samme dagen som de sendte min. ser ut som de har på avshop

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker denne kortleseren til ps8000??
    Elkjøp - Technicrypt RiksTV CA-modul

tenkte å kvitte meg med en boks i racket..

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det funket

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor i Oslo/Bærum/Asker?

Noen som vet hvor i Osloområdet denne kan sees i live?
    Ønsker å ta en titt på både HD og SD materiale...

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Kjøpte meg 60PS8000, og er kjempefornøyd med den

Men jeg har veldig lyst å prøve å kalibrere den ! Har noen kanskje settings som de kunne delt med meg? Håper noen gidder å dele settingene sine

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd:D

Jeg kjøpte LG 60" Plasma-TV 60PS8000 fra komplett.no til en totalpris inkl. frakt på ca. 24000,-

Da jeg fikk TV-en ble jeg veldig overrasket over hvor stor en 60" faktisk er.

Jeg har hatt TV-en i noen måneder nå, og jeg må ærlig innrømme; antageligvis det beste kjøpet jeg har gjort innen elektronikk.

Jeg hadde en 40" LCD-tv fra Samsung, og den var jeg strålende fornøyd med når jeg kjøpte den, men denne TV-en fra LG lever opp til forventningene mine iallefall.

Jeg har PC-en min oppkoblet til TV-en og jeg har bestilt meg CAM-kort og HDMI-kabler samt HTPC som jeg skal koble opp mot TV-en. Gleder meg som en unge til å utnytte HD-kvaliteten.

Det neste blir vel å kjøpe seg Bang & Olufsen eller Harman/Kardon hjemmekinoanlegg

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt unna bør man sitte 60PS8000? Er den et bra kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Hvor langt unna bør man sitte 60PS8000? Er den et bra kjøp?
    Jeg sitter ca. 3m unna min og er kjempe fornøyd med den. Jeg har min TV koblet opp mot PC-en og jeg har ikke sett så mye på vanlige TV-kanaler med den, men har sett en god del filmer etc.

Når det kommer til PC-bruk er TV-en grei opp mot surfing på internett, se filmer, høre på musikk, YouTube etc. Men spillemessig tviler jeg på at dette er TV-en du burde bruke som hovedskjerm for spill.

Som sag er jeg veldig fornøyd med TV-en. Den har en god del tilkoblinger som kommer til gode når det gjelder fremtidens digitale verden. Den er ikke RiksTV-godkjent enda, men er inne til testing for øyeblikket.

Jeg har desverre ikke testet HD-mulighetene på denne TV-en, men har bestilt meg nye kabler som vil sørge for lyd og bilde igjennom HDMI-kabel og kan gi deg et eksakt svar når jeg har sett min første film i full HD.

TV-en har også en automatisk skjermsparer hvor logen til LG kommer frem og beveger. Skjermspareren popper frem hvis det ikke er noe aktivitet/bevegelse på skjermen. Veldig kjekt i tilfelle du skulle glemme dette siden det er Plasma-TV.

Det som faktisk skuffet meg, var at jeg trodde det blåe lyset som vises i nedre del av TV-en ville være på så lenge TV-en er avslått, dette vises kun når du slår den på og i ett lite øyeblikk.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •