Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 201
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Har en laptop med HDMI, så da er det jo greit?

Har bare lest enkelte annonser på tver der det står at du kan kjøre youtube rett på tven, er det noe annet det eller?
    Ja. Bl.a. Samsung (internet@TV) har innebygde "nettlesere". Dette er ikke fullverdige nettlesere, så man kan ikke surfe rundt på nettet som normalt. Men det er innebygd programvare som gir muligheten til bl.a. å se filmklipp fra youttube direkte på tv fra web.

Finner mer info om samsung sin internet@TV her: ultratynn TV med suveren bildekvalitet UE55B7070 - led-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG
    (Ligger samme info under alle typene som tilbyr funksjonen.

Internet@TV

Ved å koble TV-en til Internett kan du enkelt se på videoklipp fra YouTube direkte på TV-en. Du kan også få tilgang til Yahoo og Flickr og få informasjon om været, sport og nyheter med internet@TV. Tjenesten oppdateres kontinuerlig med nye Widgets som du enkelt kan laste ned direkte til TV-en. Internet@TV fungerer også trådløst med en USB-adapter (kjøpes separat).

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette kan jeg ikke gjøre med LG? Det jeg tenker på er å finne musikk på youtube, og spille det av direkte på tven via recieveren selvsagt. Type vorspiel etc.

Altså ikke spille noe jeg har lagret på pc eller en ekstern sak.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette kan jeg ikke gjøre med LG? Det jeg tenker på er å finne musikk på youtube, og spille det av direkte på tven via recieveren selvsagt. Type vorspiel etc.

Jo. Det kan du godt. PS8000 har USB grensesnitt. På dette kan du koble til eksterndisk eller andre lagringsmedium, f.eks. minnepenn.
    Du bruker et eget brukergrensesnitt på skjermen, hvor du kan spille av både musikk og film.
    I linken til denne posten ser du hvilke format du kan spille av via USB http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1194250

I tillegg skal det være mulig å spille av musikk og bilder via bluetooth i tillegg. Da kan du også spille av musikk trådløst fra mobilen. Så lenge du har bluetooth A2DP (bluetooth stereo) støtte fra mobilen. Det har jo de siste generasjonene i mobilverdenen hatt. I alle fall Sony Ericsson sine W modeller.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan nok hende du har muligheten til det på LGen også. Da har TVen nettverkskontakt bak.

De har mulighet for dette på sine Blu-ray spillere, så det burte kanskje være mulig her også.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kan nok hende du har muligheten til det på LGen også. Da har TVen nettverkskontakt bak.

De har mulighet for dette på sine Blu-ray spillere, så det burte kanskje være mulig her også.
    Jeg bare spør jeg, for jeg vurderer å kjøpe denne tven.
    Jeg skjønner jo at jeg kan spille av musikk fra en ekstern disk eller minnepenn eller hva det er, det er ikke problemet. Det kjører jeg via recieveren.

Det jeg lurer på er om jeg kan sitte live med youtube på internett, og så sende dette gjennom recieveren og videre til tven for dermed å surfe å høre på musikk der og da?

Alltid noen som vil høre en spesiell sang, eller en spesiell video der og da, og youtube er glimrende til formålet har jeg funnet ut!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut til at TVen har nettverkskontakt, så da funker det ikke direkte fra TVen.

Da må du ha koplet en PC, slik at du bruker denne TVen som skjerm. Så lenge PCens HDMI utgang støtter lyd (ikke alle gjør det) så får du det også frem.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke om den støtter lyd jeg,har ikke sjekket.
    Er samboeren sin,hu kjøpte ny for noen mnd siden. Har bare sett at det står et stort HDMI merke på den laptopen jeg!

Så det er kanskje skjær i sjøen med tanke på dette da?

Men lyden lar seg vel uansett kjøre fra laptopen til anlegget live?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd greier du nok uansett å få frem hvis HDMIen ikke støtter det. Det er vel sikkert både digital og analog utgang (hodetelefon) ved siden av også.

Siden det er en bærbar så vil jeg tro HDMIen også har lyd. Det er på stasjonære dette er ett problem da Nvidia skjermkort må ha egen kabel internt for å få lyd, mens ATI tar det automatisk hvis kortet støtter det.

Men det kan hende du må inn i driverene for å sette lydkortet riktig, enten at du velger HDMI som lyd, eller SP/Dif.

Eneste måten å finne det ut er å teste det tror jeg

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok AndersT2, thx! Vi får se om vi kjøper den og tester. Er ikke verdens undergang om ikke det funker heller!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fikk har no fått LG 50 PS8000 i hus.

Men har et lite problem, får ikke bilde ifra reciever til LG TVen, HDMI..

Det jeg har gjort med tanke på feilsøking er.

1. Jeg har 2 like kabler, og like lange, en går til projektor og en til TV. På projektor får jeg bilde.

2. Jeg prøvde å ta den kabelen som går ifra reciever til LG TV, og sitte den direkte i Playstation 3, da fikk jeg også bilde på TV.

Er det noen triks, virker nesten ut som at TVen har problemer med å kommunisere med recieveren min, som foresten er Denon 3806.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kabler går gjennom reciver ser det ut som. Har du prøvd å slå av på CEC kontroll på tv? Justere på HDMI signalet på forstkerer AMP/gjennom? Slå av på lyd fra HDMI reciver?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er CEC kontroll?

Har jeg noen justerings muligheter på reciever da?

Og foresten, Ser ut som TV ser at HDMI kabelen er inni.

Kommer "kobler til" også "Ikke signal

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CEC=styring av andre apparater via HDMI kabel. Kalles ofte mye annet som f.eks kuro link, Viera link+++ Dette kan du slå av/på i menyen til tvn. De fleste forstkerere har noe justeringer og kontroll muligheter for HDMI, men kjenner desverre ikke Denon sine modeller.

Prøv å slå av/på TV og reciver i forskjellige måter. Kan lage mye rart når HDMI ikke "snakker" ilag. Å siden Denon 3806 ikke har HDMI 1.3 så kan dette lage noen problemer og tv har HDMI 1.3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har jeg klart å fått bilde. HDMI convert tok stod på i reciever, denne slå jeg av.

Men fremdeles er det ganske tullete.

Må slå på forsterkeren, også TV rett etter(omtrent samtidig)

Vist jeg venter for lenge med å sitte på TV får jeg ikke bilde, og omvendt..

Også henger forsterkeren seg opp virker det ut som, kan nesten virke som TV prøve styre recieveren..

Har noe som heiter Simplink på TVen, denne har jeg slått av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    No har jeg klart å fått bilde. HDMI convert tok stod på i reciever, denne slå jeg av.

Men fremdeles er det ganske tullete.

Må slå på forsterkeren, også TV rett etter(omtrent samtidig)

Vist jeg venter for lenge med å sitte på TV får jeg ikke bilde, og omvendt..

Også henger forsterkeren seg opp virker det ut som, kan nesten virke som TV prøve styre recieveren..

Har noe som heiter Simplink på TVen, denne har jeg slått av.
    Har du prøvd å skifte HDMI kabel. Jeg slet voldsomt med HDMI kabelen fra min PG6000 og BD spilleren. Måtte gjøre som du samt at bildet kom og gikk. Det er kanskje verdt et forsøk?
    Jeg skiftet kabel og problemet var løst.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT, lager egen tråd. slik at denne ikke blir spammet ned.

Denon 3806 og LG50PS8000 HDMI problemer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Vet ikke helt hvor jeg skal spørre, men hvor finner jeg best pris på LG 60PS8000?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Hei, fikk har no fått LG 50 PS8000 i hus.

Men har et lite problem, får ikke bilde ifra reciever til LG TVen, HDMI..

Det jeg har gjort med tanke på feilsøking er.

1. Jeg har 2 like kabler, og like lange, en går til projektor og en til TV. På projektor får jeg bilde.

2. Jeg prøvde å ta den kabelen som går ifra reciever til LG TV, og sitte den direkte i Playstation 3, da fikk jeg også bilde på TV.

Er det noen triks, virker nesten ut som at TVen har problemer med å kommunisere med recieveren min, som foresten er Denon 3806.
    Jeg vil tro at receiveren din ikke gjør det den skal, denne er vel noen år gammel? Du kan høre der du kjøpte den, eventuelt sjekke med Denon om det finnes firmware oppdatering til den (levere inn?).

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomme
    Heisann..

Vet ikke helt hvor jeg skal spørre, men hvor finner jeg best pris på LG 60PS8000?
    elkjop.no eller netshop.no
    men hvis man venter 1 mnd tipper jeg prisen bikker under 20000 spenn.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomme
    Heisann..

Hei.

Det er opprettet egen pristråd for ps8000: http://avforum.no/forum/produkt-pris...usb-2-0-a.html

Ellers kan du benytte AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct...bc97db9909e8bb
    Hvor alle brukere har mulighet til å legge til priser selv.

Du har også 'prisguiden': LG 60PS8000 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no
    og kelkoo: 60ps8000 | Sammenlign Priser Og Informasjon - Kelkoo
    men her finner du ikke alle nettbutikker. Bare de som betaler for å få registrert prisene sine :-)
    Disse er ikke alltid oppdaterte eller korrekte. Oppdateres 1 gang per døgn. Og fra mine erfaringer kan ett produkt på en nettbutikk har prisendringer flere ganger per dag. På AVnytt er det selvsakt heller ikke noe garanti for at du finner alle priser og at de er oppdaterte. Men den er i alle fall uavhengigm iom. at det er brukere av forumet selv som kan legge til priser de finner eller får tilbud om.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •