Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 201
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Her er en sammenligning over tekniske spesifikasjoner for 6000 og 8000: LG Norway :: Produkter

Men generelt er vel forskjellen høyere kontrastutbytte på det panelet som står i ps8000, flere tilkoblingsmuligheter og bedre forhåndsinstillinger, etc. 8000 modellen finnes i tillegg som 60"
    Du kan jo se i produktinfo på sidene til LG. LG Norway :: 52˝ og 50˝

7000 modellen ser ut til å ha blitt trekt fra det norske markedet. De har i alle fall blitt fjernet fra sidene til LG. Ikke har jeg sett verken nettbutikker eller utsalg som har hatt denne på lager. I tillegg har 7000 modellen endt opp med å bli priset høyere en 8000 modellen av en eller annen grunn. Kanskje det ble for liten forespørsel etter 7000 modellen ....
    Lurer veldig på om det vil lønne seg for meg med 6000 da.
    Kalibrerer selv med DVE og trenger kun 1hdmi...

hmmm, må nok ta meg en tur å kikke på de!

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvb-c ?

Lurte litt på noe som sto i manualen ...

I følge manualen står det følgende:

DVB-T
    DVB-C (bare Sverige, Finland)

Betyr dette at Sverige og Finland benytter en annerledes type DVB-C (digital kabelnett tuner) enn det som benyttes i Norge?

Hvis ikke bør det da være mulig å få denne til å fungere med canal digitals kabelnett her i norge?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett, å lekt meg litt med 50PS7000 på Lefdal i går. Sto koblet opp med Discovery HD over komponent. Samme sending var koblet til alle skjermene som hang på samme veggen.
    Det første som slo meg var hvor mye refleksjoner det var i glasset foran. Spesielt i forhold til LCD og LED LCD skjermene som hang på sammen veggen. Men det var jo i grunnen ventet. Litt iriterende å stirre på et gjenskinn av seg selv i mørke scener...
    Det andre jeg la merke til var problemer med hakking under panoreringer. Var litt spent på den såkalte 600Hz funksjonen, men om det er noe man må aktivere er jeg usikker på. Så litt på en del av justeringsmulighetene, men bør vel studere manualen litt bedre...
    Så på ett naturprogram, ved panorering gjennom skogen hakket trestammene over skjermen. Verre enn noen av de andre skjermene som hang på veggen.
    Ved filming i ett vinterlandskap var snøen vit på den nye edge led skjermen til samsung. På LG skjermen var snøen nesten blå. Så også en scene med en tiger det ble zoomet helt inn på. Så ekstremt bra ut på led. Mens på LG så det ut som gulfargen mellom de sorte tigerstripene vibrerte. Så ingen antydninger av dette på noen av de andre skjermene.
    Fikk lånt fjernkontrollen. Den sto innstilt med 100% på kontrast, og i dynamisk modus. Til tross for dette virket bildet mye mørkere og matt enn på de andre skjermene (både plasma og lcd). Forsøkte litt med ISF1 og 2 modus. Blåstikket ble ikke så tydelig, og snøen så litt hvitere ut. Men synes grønnfargen så oversaturert ut. Stakk seg veldig ut i forhold til andre farger, også i forhold til de andre skjermene.
    Synes egentlig bildet var "tammere" enn til og med den billige LG tv'en 50PQ2000 til nesten halve prisen. PQ2000 så også generelt "lysere" ut, og med mer kontrastrikt bildet. Hvitere hvitt og generelt skarpere bildet.
    Med tanke på at det var komponent av billigste og tynneste type som ble brukt i spredenett til alle skjermene, kan vel også en del av dette også skyldes kablene... I tillegg foregikk alt dette i ett lysrør-opplyst butikk lokale.
    Prøvde også tv'en i demo modus, som skal demonstrere funksjonene. Bl.a. blir halve skjermen delt opp for å demonstrere "xd engine 2" mens andre halvdel skal vise bildet uten denne funksjonen. Det som slo meg her var at bildet med xd engine på virket blassere og mer uskarpt enn uten xd engine. Mulig det kan være ett eller annet støyfilter som var aktivert i tillegg.
    Menyene var derimot kjempebra. Rask respons og god info. Bruker en forholdsvis ny samsung LCD på jobb, som går meg på nervene. Bruker jo sikkert ett halvminutt på å bla seg til riktig eksterninngang. På denne var det bare å trykke på eksternkilde knappen, og velge inngang med piltastene på fjernkontrollen vha. OSD på skjermen. Flotte greier.
    Har ikke forsøkt "24p real cinema" funksjonen, da jeg rekner med den kun er aktuell for 24fps materiale.

Som nevnt tidligere vil sannsynligvis oppfattningen bli helt annerledes når man får skjermen hjem i egen stue i helt annen belysning, og stilt inn etter egne preferanser, eventuelt kalibrert. Men jeg får ikke ut av hodet hvor bra bildet på edge led skjermen som sto ved siden av så ut. For min egen del vil tv'n stort sett bli brukt i forholdsvis godt opplyst stue. Enten fra lamper eller dagslys. Vil jeg ha litt mer filmopplevelse, bruker jeg projektoren i kjellerkino'n. Så det spørs om jeg for min del skal vurdere LED baklyst LCD. Bare synd de ikke finnes med større enn 55" panel ...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool tv

ta deg en tur på expert på tiller å se på phillips 21.9 :-D

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det andre jeg la merke til var problemer med hakking under panoreringer. Var litt spent på den såkalte 600Hz funksjonen, men om det er noe man må aktivere er jeg usikker på. Så litt på en del av justeringsmulighetene, men bør vel studere manualen litt bedre...
    600hz-teknikken som brukes på denne må ikke forveksles med den "vanlige" 100hz-funksjonen som mange tver skryter av. Disse oppdaterer hele bildet på skjermen hundre ganger i sekundet (hvor de ofte også tegner opp egne bilder, for å fylle ut "tomrommet" mellom de 24/25 bildene som video som oftest har). 600hz-teknikken på LG-modellene er noe ganske annet. I praksis betyr det at hver bildepunkt (piksel) vil kunne vise noe nytt 600 ganger i sekundet. Dette vil ikke automatisk gjøre panoreringer mykere. Det vil derimot gjøre bildene som vises i panoreringene skarpere. Dette er spesielt merkbart under spilling. Om kameraet panorerer i et spill (spill viser ofte 60 bilder i sekundet), vil ikke skjermbildet bli "ufokusert" under panorering, for så å plutselig bli skarpt igjen når kameraet stopper opp. På denne måten kan ofte LCD-skjermer sine panoreringer oppfattes som mykere, fordi de ikke klarer å gjengi skarpheten i bildet like godt under panorering som en plasma.

Ellers vil jeg skyte inn at Lefdal bruker komponent-kabler på sine utstillingsmodeller. Dette synes jeg gir et litt urettferdig bilde av modellene, da svært mange tver sliter med nettopp den inngangen, kontra HDMI-inngangen.

Plasma-tver vil alltid gi mer gjenskinn enn LCD-tver. På det området er ikke PS-serien bedre eller dårligere enn andre plasma-tver. Om dette er et stort problem for folk, bør de absolutt vurdere en LCD-tv istedet. Overlever du derimot litt gjenskinn, er PS-modellene noen helt fantastiske skjermer. 600hz subfield-driven gir utrolig god motion sharpness for de av oss som liker å spille litt, samtidig som det reduserer dithering (eller mauring, på godt norsk) som f.eks. Pioneer og Panasonic sliter litt med. Fargegjengivelsen er også helt enorm. TVens eneste ankepunkter er et sortnivå som ikke er helt på Pioneer-nivå samt midt på treet retention (midlertidig innbrenning). Om ikke disse to punktene elle gjenskinn er for avskrekkende, kan denne modellen anbefales på det varmeste. Hvis ikke, ville jeg kikket på de nye LED-modellene til Samsung, de er også svært heftige.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er fosfor-lag på disse skjermene?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent ingenting. Iallefall ikke like mye som på Panasonic eller Pioneer. Omtrent som på Samsung, så du skal være svært kresen for å merke noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Ja, jeg er ikke så veldig flink med alt dere snakker om, så det er ikke alt jeg forstår like godt!
    Men, jeg har sett en LG 60PG3000 i butikk, å den synest jeg var bra å se på, både med bilde og utseende på tv'n!
    Men siden den ikke har Full-HD så er dn uaktuell for meg.
    Det jeg lurer på er egentli om 60PS8000 er en bra tv for en som ikke har så mye peiling på sånt!
    Å jeg har en ganske mørk stue, er bare 2 vindu her og tv'n vil så "framfor" di.
    Og etter det dere har sagt i denne tråden er jo at sortnivået ikke er så bra, så en litt mørk stue er vel bare bra for dette tv!
    På forhånd takk for svar og hjelp!
    Dere kan godt anbefale andre merker også vist dere mener noe er bedre en LG i ca samme prisklasse!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomme
    Heisann..

Ja, jeg er ikke så veldig flink med alt dere snakker om, så det er ikke alt jeg forstår like godt!
    Men, jeg har sett en LG 60PG3000 i butikk, å den synest jeg var bra å se på, både med bilde og utseende på tv'n!
    Men siden den ikke har Full-HD så er dn uaktuell for meg.
    Det jeg lurer på er egentli om 60PS8000 er en bra tv for en som ikke har så mye peiling på sånt!
    Å jeg har en ganske mørk stue, er bare 2 vindu her og tv'n vil så "framfor" di.
    Og etter det dere har sagt i denne tråden er jo at sortnivået ikke er så bra, så en litt mørk stue er vel bare bra for dette tv!
    På forhånd takk for svar og hjelp!
    Dere kan godt anbefale andre merker også vist dere mener noe er bedre en LG i ca samme prisklasse!
    Hvis det er 60" skjerm du er på utkikk etter finnes det ingen alternativ i prisklassen under 30.000,- som jeg vet om i alle fall. Her er det nok kun 60PS8000 som er å finne. Du har samsung sin PS58B855 som du nå får rett under 30K. Den skal være vare noen hakk opp. Men prisforskjellen (uten å ønske å skape noen prisdiskusjon her) ligger på 7.000,- høyere enn LG.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er 60" skjerm du er på utkikk etter finnes det ingen alternativ i prisklassen under 30.000,- som jeg vet om i alle fall. Her er det nok kun 60PS8000 som er å finne. Du har samsung sin PS58B855 som du nå får rett under 30K. Den skal være vare noen hakk opp. Men prisforskjellen (uten å ønske å skape noen prisdiskusjon her) ligger på 7.000,- høyere enn LG.
    Ok.. da ble jo valget enkelt!
    Får bare håpe at noen har den på lager når skattepengene kommer!
    Takk for svar..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomme
    Ok.. da ble jo valget enkelt!
    Får bare håpe at noen har den på lager når skattepengene kommer!
    Takk for svar..
    Da kom det plutselig et godt alternativ på markedet. Ta en titt her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...-22-000-a.html

Dette var såpass bra at jeg kanskje vurderer å gå for en selv :-)

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det plutselig et godt alternativ på markedet. Ta en titt her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...-22-000-a.html

Dette var såpass bra at jeg kanskje vurderer å gå for en selv :-)
    Er det store forskjeller på denne og PS-xxB855?Da tenker jeg først å fremst i bildekvalitet.63" frister mer enn 58",men er kvaliteten i bilde mye bedre på PS-xxB855 så går jeg heller ned på antall tommer og opp i pris for et bedre bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel egentlig hvordan den stiller seg mot PS8000, som omtrent er i samme prisklasse. +1000kr, og 3tommer mindre. B855 er jo vesentlig høyere priset.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

obs!

nå er det mer produk-/pris-jakt enn teknisk her...

ville sett samsung opp mot LG hadde jeg vært deg, jeg har veldig dårlig erfaring med Samsung plasma, og veldig god erfaring med LG og Panasonic...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Horisontal sort stripe over skjermen.

Hei alle sammen,

Er ny her og vil først takke for mye nyttig info og lesing på AV.

Jeg kjøpte en LG 50 PS8000 for omtrent 2 uker siden. Etter å ha sett min første blu-ray film oppstod det plutselig en sort horisontal stripe over skjermen. Den har vœrt der konstant og uansett signalkilde. Jeg ringte web shoppen hvor jeg kjøpte den. (bor i Frankrike) Etter mye frem og tilbake, ble vi enige om at jeg skulle få ny tv etter de hadde verifisert feilen. Jeg venter nå på at de skal hente den..

I går var plutselig streken borte og skjermen er nå helt fin.. Nå blir det jo selvfølgelig veldig vanskelig å kreve en ny tv. Er det noen her som har hatt liknende problemer? Er dette evnt. noe som kan skje i en innkjørings periode? Har andre hatt samme problem og kan den komme tilbake non tro?
    (Tok heldigvis bilde av streken)

Helmax hvis noen har noen tips. Er ellers knall fornøyd med bilde kvaliteten, menyer og THX kalibreringen. Synes sortnivået er helt topp. Det blir litt lett IR effekt, men plager meg ikke noe under vanlig filmspilling..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av micmac
    Hei alle sammen,

Er ny her og vil først takke for mye nyttig info og lesing på AV.

Jeg kjøpte en LG 50 PS8000 for omtrent 2 uker siden. Etter å ha sett min første blu-ray film oppstod det plutselig en sort horisontal stripe over skjermen. Den har vœrt der konstant og uansett signalkilde. Jeg ringte web shoppen hvor jeg kjøpte den. (bor i Frankrike) Etter mye frem og tilbake, ble vi enige om at jeg skulle få ny tv etter de hadde verifisert feilen. Jeg venter nå på at de skal hente den..

I går var plutselig streken borte og skjermen er nå helt fin.. Nå blir det jo selvfølgelig veldig vanskelig å kreve en ny tv. Er det noen her som har hatt liknende problemer? Er dette evnt. noe som kan skje i en innkjørings periode? Har andre hatt samme problem og kan den komme tilbake non tro?
    (Tok heldigvis bilde av streken)

Helmax hvis noen har noen tips. Er ellers knall fornøyd med bilde kvaliteten, menyer og THX kalibreringen. Synes sortnivået er helt topp. Det blir litt lett IR effekt, men plager meg ikke noe under vanlig filmspilling..
    Ser ut som panelfeil. Fikk en tilsvarende strek etter ca 200 timer på min Pioneer, dog vertikal og fra midten av skjermen og ned. Den forsvant ikke og fikk nytt panel.

Jeg vill forsøkt å bytte, men blir litt vanskeligere når den har forsvunnet - men du har jo bilde av det. Tror ikke det er vanlig med slike feil som kommer og går i begynnelsen nei. Har du først fått det en gang er sjansen stor for at den kommer igjen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser ut som panelfeil. Fikk en tilsvarende strek etter ca 200 timer på min Pioneer, dog vertikal og fra midten av skjermen og ned. Den forsvant ikke og fikk nytt panel.

Jeg vill forsøkt å bytte, men blir litt vanskeligere når den har forsvunnet - men du har jo bilde av det. Tror ikke det er vanlig med slike feil som kommer og går i begynnelsen nei. Har du først fått det en gang er sjansen stor for at den kommer igjen.
    Hei Ingeniør'n

Takk for svar. Snakket med butikken og som sagt det ble vanskelig nå ja. De lovet meg i hverfall ny tv hvis streken kommer tilbake igjen innen 2 år.

Snakket også med LG i Norge og det hadde de aldri hørt om, strek som forsvant igjen altså. Jeg får prøve meg på LG her i Frankrike..

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spørsmål,men kan jeg kjøre youtube fra laptopen via anlegget på noen måte og få det opp på denne tven?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhengig av hvilke utganger du har på laptop'en er det flere muligheter.
    Du kan kjøre VGA fra laptopen direkte til tv'en. (Men da må du ha adapter VGA - DVI/HDMI da det ikke er VGA inngang på tv'en) Samtidig kan du jo kjøre bare lyden via anlegget.

Har du utgang fra laptop'en for HDMI (lyd og bilde) eller DVI (bare bildet. Lyd via egen kabel i tillegg) utgang, kan du også selvsagt kjøre bildet via receiver som har hdmi inn og utganger.

Så lenge laptopen er koblet opp mot tv'en kan du selvsagt vise akkurat det samme på tv'en som på laptopen din.

Har du HDMI utgang eller optisk/coaxial digital utgang har du også mulighet for å få full surround hvis du kjører via receiver.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en laptop med HDMI, så da er det jo greit?

Har bare lest enkelte annonser på tver der det står at du kan kjøre youtube rett på tven, er det noe annet det eller?

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •