Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 201
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder innbrenninger, som faktisk fortsatt ER et lite problem på LG plasmaene, så fikk jeg et tips av LG her om dagen. Kjør hvitvasking av skjermen ca. 10-15 timer før du bruker tven. Dette skulle visst gjøre at du får fart på panelet og at man ser mindre til det etter man har gjort dette. Når det gjelder sortnivået så fortklarte jeg også at dette ser relativt dårlig ut i opplyst rom/butikk, men da sa også LG at denne viser seg fra sin sterke side når man har den i knallmørkt rom (også ganske logisk) og at sortnivået burde være i nærheten av konkurenter.

Avforums har lagt ut et lite preview på testen som kommer her:
    AV Forums staff. Any idea on when you'll be able to review new Samsungs and LGs - Page 3 - AVForums.com Der nevnes det blant annet at hudfarger og farger generelt er nærmest i referanse klasse.

og det lover BRA! :-D Kanskje dette er et kupp?

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    :-D Kanskje dette er et kupp?
    Bestilte 60PS8000 modellen tidligere denne uka. Måtte også betale depositum. Men har begynt å få litt kalde føtter i forhold til den nye 63" til Samsung, PS63B685 ( nyeste teknologi i stort format med SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG ), som også slippes nå i mai.

Har en mistanke om at denne bedre sortnivå. I tillegg har den dvb-c, så man slipper unna møkka HD tuneren til Canal Digital. Også strømforbruket er nede på 390W, som er forholdsvis akseptabelt for en 63" per dags dato.

Rekner med å miste en god del av depositumet for å komme meg ut av det kjøpet, til tross for at skjermen ikke kommer til landet før i slutten av neste uke. (Bestilte den i butikken til datakjeden. De opererer med ingen returrett fra butikk. Kun fra webshop)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som bl.a. gleda meg litt over de stilige fjernkontrollene som følger med skjermen

I følge en tråd på diskusjon.no, informerer en butikkansatt at disse fjernkontrollene ikke følger skjermene. Den ene som følger med er vistnok den samme "kjipe" som følger de billige versjonene. Tynn knirkende plast...
    Det ser man vel forøvrig også når man leser igjennom bruksansvisningen.

Føler meg egentlig litt villedet ang. dette også, med tanke på at både tester av skjermen og bilder i diverse nettbutikker viser bildet av fjernkontrollene over...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et lite utdrag fra testen til avforums.com på Youtube for 50" versjonen av PS8000 serien:

YouTube - Review: LG 50PS8000 THX Certified Plasma TV

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full review fra AVForums.com

LG 50PS8000 THX Certified 50inch Plasma Review at AVForums.com

Ser rimelig greit ut. Men man må vel også tenke på at dette er i forhold til pris. Og 50" koster ca. halvparten av 60". Men er jo uansett en av de billigste 60 tommere på markedet med full hd panel.

Noen utdrag:

LG 50PS8000 THX Certified 50inch Plasma Review at AVForums.com

So, in wrapping up my findings with the LG 50PS8000, what we have here is really a bit of a bargain, but with some slight problems. The feature list and calibration controls offered are certainly amongst the best in the industry and the THX mode is an excellent out of the box picture preset. Full calibration really brings the best out of the PS8000 resulting in a performance to keep up with the competition in terms of colour accuracy and detail with HD material. SD material from the freeview tuner is average in terms of detail and noise, but at normal viewing distances the image is pleasant enough with no major caveats. HD performance is excellent with Blu-ray and picture processing is improved over previous LG screens with no judder or image jumps. The slight downsides for this TV are a dynamic range and black level which though good, still struggle to pull out the darkest parts of the image, which can looked washed out at times. And image retention which has been an issue with previous LG screens is still an issue with the PS8000. The retention is not overly obvious when watching normal material, however it does eventually disappear and while not a deal breaker, is something to consider when looking at this TV.
    The LG 50PS8000 offers extremely good HD images with the most extensive calibration tools on the market. Plus it has an accurate enough THX preset for those who decide that ISF is not quite for them yet. And finally, all this comes with a screen measuring 50 inches for less than £1100 (like we found at Amazon). Even with the minor problems found with image retention and freeview lip sync, I still think this is a bit of a bargain and would recommend you get a demo if you’re in this end of the TV market. It’s a big screen best buy in my opinion and you have money left over to get it calibrated to its very best performance levels.

Our feedback for LG
    • We found a lip sync issue with the freeview tuner, can this be fixed with firmware?
    • Black levels have improved on the PS8000 but could still be better. Also images are easily washed out with stray light on the panel. Maybe a filter would help in future?
    • Image retention is still an issue and although it does go after 10 minutes, the issue will still stop some from buying
    • The THX mode must have the Brightness and Contrast controls available and not greyed out as they are now. It is still important to set these levels for the room and sources the TV will be partnered with
    • Finally, WELL DONE! This latest flagship has the most advanced calibration tools and features we have ever seen in a consumer TV. The rest of the industry should take note that you can do this at this price point! If we were to ask for anything else here it would be a full 3D CMS.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Jeg som bl.a. gleda meg litt over de stilige fjernkontrollene som følger med skjermen

I følge en tråd på diskusjon.no, informerer en butikkansatt at disse fjernkontrollene ikke følger skjermene. Den ene som følger med er vistnok den samme "kjipe" som følger de billige versjonene. Tynn knirkende plast...

Føler meg egentlig litt villedet ang. dette også, med tanke på at både tester av skjermen og bilder i diverse nettbutikker viser bildet av fjernkontrollene over...
    Disse følger IKKE med nei, men kommer på modellene som kommer til høsten. Da kommer det noen high end modeller, bl.a med LED i både edge og backlight format...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke disse bildene litt "vridd"?? Sett andre og bedre bilder av fjernkontrollene som kommer med den nye LED LCD(Samsung dödare?? ) skjermen til høsten.
    Sjekk nederst på siden her LG 55LH9500

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drvcd
    Er ikke disse bildene litt "vridd"?? Sett andre og bedre bilder av fjernkontrollene som kommer med den nye LED LCD(Samsung dödare?? ) skjermen til høsten.
    De bildene du linket til er i litt andre vinkler, men jeg mener jeg ser litt bøying der også.

Uansett så ser der lekre ut, enda lekrere med buing etter min meing. Gir de litt ekstra stil.

Og for de som liker og krangle med selgere (Her mest sannsynlig LG selv) burte klare å få en kompansasjon for uriktig reklame hvis disse ikke er de som følger med.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager... Svarte i feil tråd...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooooh!! Den der ser skikkelig nice ut

Må si jeg foretrekker egen mediaboks. Så slipper skjermen å se ut som den har rastafa fletter ...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er nok fjernkontrollen som følger både 7000 og 8000 modellen:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen nye og litt bedre bilder av fjernkontrollene til LH9500. Som du ser har hovedfjernkontrollen en buet kropp.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Fjernkontroll

Kontaktet Lg Norge for å få avklart om det følger med de to fjernkontrollene vises til lengre opp i tråden.
    Tenker da på 50/60" PS8000 plasma tv.
    Fikk da dette til svar som dessverre ikke hjalp så mye:

Kan dessverre ikke finne noe informasjon om disse fjernkontrollene på disse TV-apparatene her i Norden. Har heller ikke informasjon om når TV-modellen som du lurer på kommer til Norden med disse fjernkontrollene. Beklager att du ikke fikk mer hjelp av meg, men vi får dessverre veldig lite informasjon om dette selv.

Vennlig hilsen

LG support

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan avklare dette, da jeg har åpnet begge eskene på PS8000.

DISSE FJERNKONTROLLENE MEDFØLGER IKKE!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke LG er en reel konkurent på rein bildekvalitet i forhold til Samsung og Pioneer enda. Men i forhold til det du får til PRISEN, så er dem veldig nærme og kanskje forbi.... 8)

Jeg for min del sikler på 50PS8000... rett og slett fordi jeg ønsker et rimelig alternativ med mye artige funksjoner, bra utseende og knallbra bildekvalitet til prisen.

LCD-modellene LH4000 og 5000 er jo også veldig spennende modeller, og 32LH3000 er faktisk noe av det bedre jeg har sett av 32". Full HD og meget godt sortnivå etter kalibrering...

Vurderer 47LH3000 til min kjære far. Du har sett 32 tommeren. Har du sett 47 tommeren også? Regner med egenskapene er ganske så like. 47LH3000 får til 7990,-. Men er redd LG ikke leverer sort nok bilde. Men har du innspill er det fint!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innbrenninger, som faktisk fortsatt ER et lite problem på LG plasmaene, så fikk jeg et tips av LG her om dagen. Kjør hvitvasking av skjermen ca. 10-15 timer før du bruker tven. Dette skulle visst gjøre at du får fart på panelet og at man ser mindre til det etter man har gjort dette. Når det gjelder sortnivået så fortklarte jeg også at dette ser relativt dårlig ut i opplyst rom/butikk, men da sa også LG at denne viser seg fra sin sterke side når man har den i knallmørkt rom (også ganske logisk) og at sortnivået burde være i nærheten av konkurenter.

Avforums har lagt ut et lite preview på testen som kommer her:
    AV Forums staff. Any idea on when you'll be able to review new Samsungs and LGs - Page 3 - AVForums.com Der nevnes det blant annet at hudfarger og farger generelt er nærmest i referanse klasse.

og det lover BRA! :-D Kanskje dette er et kupp?

Kjør heller ett program med break-inn sekvenser som tar for seg alle fargene, da får du satt de i gang alle sammen på en skikkelig måte. Men kjør denne i hele break-in perioden, og ikke så kort tid som nevnt her..

JP

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er problemet med innbrenning på LG tver? f.eks 50ps8000 ?

Vurdere å kjøpe meg denne TVen, og blant annet bruken den til PC

Har det noe å si å la f.eks spotify vinduet stå åpent i 2-3 timer?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at *PS7000 er dyrere enn *PS8000 enkelte steder.. Det er vel *PS8000 som er best?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS8000 er nok toppmodellen helt til LH9500 kommer til høsten ... Men det er jo selvfølgelig LCD med local dimming LED, og ikke plasma.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS 8000 scorer 9 ut av 10 i test over to sider i siste "Hemmabio"
    "Upplevelsemassigt ar detta helt klart en av de basta teveapparater vi tastat" skriver de blant annet.Denne skal sjekkes ut.Noen som vet noen plasser her i Trondheim disse kan beskues??

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •