Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 201
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Så til det mange lurer på, SORTNIVÅET: Mange lurer, etter diverse uttalelser på nett, er dette på Pioneer nivå? Svaret er: NEI. Dessverre... I en opplyst butikk ser det faktisk ganske grått ut, (men det gjør jo Pio/Pan også, men ikke sååå grått) MEN i dempet rom med mindre belysning derimot! Her er det stoor forskjell fra PG6000 og PG7000. Sortnivået er faktisk ikke gærnt i det hele tatt, men i nærheten av Pioneer, nei dessverre...
    Hva har du gjort av kalibrering/justering før du skriver dette? Har du justert brightness vha DVE eller lignende?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun justert med den interne bildekalibreringsfunksjonen, men som jeg sier: dette er kun et første inntrykk og jeg legger stor vekt på det... Det er ikke en test..

Men det er ganske lett å se at den ikke er på Pioneer nivå, hvertfall i medium mørkt rom. Men i helt mørkt rom, har jeg jo ikke sett den...

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet linker til teknisk info om de 3 modellene:
    60PG7000, 60PS7000 og 60PS8000?

Jeg får ikke sammenlikning av dem til å fungere her på forumet (i Avnytt)?

Er de nye modellene rammeløse de også - altså kun en stor glassplate i hele fronten?

Hvordan fungerer ISF Day og Night i butikken?

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Er det noen som har funnet linker til teknisk info om de 3 modellene:
    60PG7000, 60PS7000 og 60PS8000?

Jeg får ikke sammenlikning av dem til å fungere her på forumet (i Avnytt)?

Er de nye modellene rammeløse de også - altså kun en stor glassplate i hele fronten?

Heller ikke funnet mulighet til å sammenligne tekniske data på LG sine sider, da jeg enda ikke har funnet både ps7000 og 8000 i oversikten for ett enkelt land.

Men prøv denne fra prisguiden.no

Hardware.no - Prisguide

(Den var ikke spesielt bra...)

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Heller ikke funnet mulighet til å sammenligne tekniske data på LG sine sider, da jeg enda ikke har funnet både ps7000 og 8000 i oversikten for ett enkelt land.

Men prøv denne fra prisguiden.no

Hardware.no - Prisguide

(Den var ikke spesielt bra...)
    Huffda - helst ikke priser her......

Fant alle modellene i denne linken til UK...

LG 60PS8000 : LG UK

Du kan skifte modeller på denne siden - les også om 600Hz - fasinerende..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda - helst ikke priser her......
    Det er jo ikke farlig å linke til Hardware sine sider så lenge de har den infoen det trengs. Hvis de har mulighet forsammenligning av TVene, og man ikke har funnet dette noe annet sted, så burte det jo ikke gjøre noe. Selv om det er oppgitt priser der.

Det blir jo ikke en pris diskusjon for det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammeløse ja. Veldig pene tver.

ISF Day and night er ikke sjekket ut enda...

er faktisk ganske imponert over hvor bra bilde egentlig er ellers, utenom sortnivået.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv på jakt etter en tv kanskje av denne typen, riktgnok en 50" utgave, men forskjeldene er vel strengt tatt ikke så voldsomme.

Er litt på jakt etter å finne forskjeldene på de forskjellige modellene av LG's 50"s full HD tver, er blitt en del av dem.

PG 4000
    PG 7000
    PS 3000
    PS 4000
    PS 6000
    PS 7000
    PS 8000

Alle finnes i 50" størrelse og har fullHD oppløsning, samtlige ligger her i norge mellom 10 og 15k Slikt utvalg med så liten prisforskjeld forvirrer egentlig meg litt, samtidig som blandingen av 08 og 09 modeller heller ikke hjelper. noen som har litt oversikt her som kan gi meg et hint om hva som er de to tre beste av de som er nevnt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link for sammenligning av tekniske spesifikasjoner for 60PS7000 og 60PS8000:

LG Products : LG UK

.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en samletest på en svensk nettside "M3 Digital World", der 50" versjonen, altså 50PS8000, gikk av med "beste kjøp" tittelen. Nye led skjermen til samsung fikk best score på bildet, men koster derimot atskillig mer:

Yubz talk online test - alaTest.com - m3

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som er forskjellig er med andre ord at 8000 er THX sertefisert det er ikke 7000 ???
    det var det eneste jeg fant veed direkte sammenlikning hvertfall.
    Er det noe spessielt man får med THX ??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Er det noe spessielt man får med THX ??
    THX er ett kvalitets stempel man kjøper. Det betyr ikke at den er utrolig bra. Men at TVen/produktet med THX stempel i hvertfall ikke er dårlig.

Så vidt jeg leste så var det en egen forhånds innstilt THX modus som var skikkelig innstilt, og ikke det normale butikk innstillingen mange TVer kommer med.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har brukerveiledningen til 60PS8000 blitt tilgjengelig på LGE nordic sine sider: LG Electronics Service Online :: Owner s Manuals
    Man må søke etter 50ps8000, men når man åpner pdf fila står det at det er samme manual.

Overaskende nok er det faktisk mulig å lese både fra FAT32 og NTFS filsystem på USB inngangen. Så da bør det jo være mulig å benytte en ordinær ekstern disk som kilde. Ved bruk av undertekster på avspilling av bl.a. divx og mkv fil er det mulig å endre synch. + + +

Følgende står ang. støtte av video codec's;

Movie (*.dat/*.mpg/*.mpeg/*.ts/*.trp/*.tp/*.vob/*.mp4/*.mkv/*.avi/*.divx)-støttende fil

Videoformat : DivX3.11, DivX4.12, DivX5.x, DivX6, Xvid1.00, Xvid1.01, Xvid1.02, Xvid1.03, Xvid 1.10-beta-1/beta-2, Mpeg-1, Mpeg-2, Mpeg-4, H.264, AVC

Lydformat : AC3(Dolby Digital), EAC3, AAC, Mpeg, MP3, PCM, HEAAC, CDDA

Bithastighet : innen 32 - 320kbps(MP3)

Tekstingsformat : *.smi/*.srt/*.sub(MicroDVD, SubViewer (1.0/2.0)/*.ass/*.ssa/*.txt(TMPlayer)/*.psb(PowerDivx)

• Noen brukeropprettede undertitler vil kanskje ikke fungere skikkelig.
    • Skjermen kan oppleve midlertidige avbrudd (bildestopp, raskere avspilling osv.) når lydspråket endres.
    • En skadet filmfil vil kanskje ikke spilles av korrekt, eller enkelte spillerfunksjoner kan kanskje ikke brukes.
    • Filmfiler produsert med noen kodefunksjoner vil kanskje ikke spilles av korrekt.
    • Hvis video- og lydstrukturen til den innspilte videoen ikke har linjesprang (interleave), genereres verken video eller lyd.
    • HD-videoer med maksimalt 1920x1080@25/30P eller 1280x720@50/60P støttes, avhengig av rammen
    • Videoer med oppløsninger over 1920X1080@25/30P eller 1280x720@50/60P vil kanskje ikke fungere skikkelig, avhengig av rammen.
    • Andre filmfiler enn de angitte typene og formatene vil kanskje ikke fungere korrekt.
    • Maks. bitfrekvens for spillbare filmfiler er 20Mbps.
    • Vi garanterer ikke myk avspilling av profiler på kodenivå 4.1 eller høyere i H.264.
    • DTS Audio-kodeken støttes ikke.
    • En filmfil på mer enn 30 GB i filmstørrelse støttes ikke for avspilling.
    • En DivX-filmfil og dens tekstingsfil ligger i samme mappe.
    • Et videofilnavn og dets undertittelnavn må være identisk for å vises.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som derimot kan bli veldig skuffende er strømforbruket.
    En av grunnene til at jeg tok sjangsen på å bestille tv'en var det lave oppgitte strømforbruket til LG på LG Norway :: 60PS8000 ,*60PS8000#
    Her står det klart å tydelig MAX power consumption = 369 watt.

Men i brukerveiledningen står det faktisk Energibehov/Strømforbruk = 580 watt.
    Det er jo ganske stor forskjell...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Noe som derimot kan bli veldig skuffende er strømforbruket.
    En av grunnene til at jeg tok sjangsen på å bestille tv'en var det lave oppgitte strømforbruket til LG på LG Norway :: 60PS8000 ,*60PS8000#
    Her står det klart å tydelig MAX power consumption = 369 watt.

Men i brukerveiledningen står det faktisk Energibehov/Strømforbruk = 580 watt.
    Det er jo ganske stor forskjell...
    Det er ikke sikkert det første er helt feil. I manualen så oppgir de sikkert maks den vil kunne trekke. Mens i reklamen så bruker de sikkert minimum eller gjennomsnittlig strømforbruk

TVen bruker mye mer strøm på ett helt hvit bilde og full lyd, en totalt sort og ingen lyd.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke sikkert det første er helt feil. I manualen så oppgir de sikkert maks den vil kunne trekke. Mens i reklamen så bruker de sikkert minimum eller gjennomsnittlig strømforbruk

TVen bruker mye mer strøm på ett helt hvit bilde og full lyd, en totalt sort og ingen lyd.
    Det kan nok være meget mulig. Men uansett dårlig ordvalg i både tekniske data på sidene til LGE og i brosjyrene som benytter setningen "Max power consumtion : 369 watt" Jeg ble i alle fall villedet til å tro at dette var maks den kunne trekke, og håpet på at det gjennomsnittelige forbruket i tillegg skulle bli enda lavere... Men burde vel skjønne at det var for godt til å være sant :-). Samsung sin 63" bruker i følge deres egne tekniske opplysninger 750 watt. Er vel ønsketenkning å tro at utviklingen har klart å redusere energibehovet til LG's panel med 50% ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget mulig at forbruket er kraftig redusert. Et eksempel er KRP500 som drar ca 360 watt maks på "dynamisk hvit bilde. Mens den drar under 180 watt i Pure modus. Står 380 watt stemplet bakpå tvn. Så det skal være mulig at PS8000 bruker ca 350watt i mitt hode. LG fokuserer jo på størmsparing de å. Panasonic sine Neo paneler skal buker 50 mindre strøm enn 7 gen panel.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Er meget mulig at forbruket er kraftig redusert. Et eksempel er KRP500 som drar ca 360 watt maks på "dynamisk hvit bilde. Mens den drar under 180 watt i Pure modus. Står 380 watt stemplet bakpå tvn.
    Ikke stol helt på hva Pioneer trykker bakpå TVen. På forsterkerene så trykker de gjennsomsnitts forbruket, og ikke maks trekk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ikke stol helt på hva Pioneer trykker bakpå TVen. På forsterkerene så trykker de gjennsomsnitts forbruket, og ikke maks trekk.
    Det kan jeg jo teste - har KRP500M og wattmeter , selv om jeg ikke er så opptatt av dette, så det er ikke sikkert jeg gidder 8) . Uansett merker jeg at KRP500M bruker mindre strøm/avgir mindre varme enn LG 40PG6000.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det kan jeg jo teste - har KRP500M og wattmeter , selv om jeg ikke er så opptatt av dette, så det er ikke sikkert jeg gidder 8) . Uansett merker jeg at KRP500M bruker mindre strøm/avgir mindre varme enn LG 40PG6000.
    Det hadde jo vært moro å fått testet. Men da må det ta tre tester.

-Normalt bilde
    -Hvitt bilde med alt slått på (noise reduction og alle hjelpemiddler)
    -Sort bilde med alt slått av

Da burte man kunne få min, max og gjennomsnitt.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •