Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 201
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan jo i fremtiden alltids håpe på mer brukervennlige muligheter a'la automatisk kalibrering på receivere.
    Hadde vært greit å bare koble til en kalibreringprobe, satt på signalkildene, og fått riktige innstillinger til hver enkelt kilde...
    Skal vel ikke se bort i fra at slike muligheter dukker opp etter hvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trusted review nevner at IR er temmelig daarlig paa dette TV'et. Da blir det et ikke-alternativ

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiefighter
    trusted review nevner at IR er temmelig daarlig paa dette TV'et. Da blir det et ikke-alternativ
    Merka meg akkurat det samme

Sitat Opprinnelig postet av http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/03/10/LG-50PS8000-50in-Plasma-TV/p3
    Kicking off the things I DO have an issue with, though, is image retention. A once common problem with plasma technology, LG now seems to be the only big plasma brand that really struggles with this issue. For instance, as the bright white Sony and blue Blu-ray logos that make up my Blu-ray player's ‘screen saver' disappeared from the screen as a disc started to play, both logos remained visible as shadowy ghosts for some seconds over the dark images that opened the disc.

I haven't seen evidence to suggest that this retention issue could easily give rise to permanent screen burn, and LG has provided three techniques for reducing the problem: White and colour washes, and an orbiter that shifts the picture around slightly. But I'd certainly suggest extreme caution about exposing the screen to bright logos or static video game graphics over extended periods, especially in the TV's first 100 hours or so of use.
    Kan det være at fenomentet avtar eller forsvinner etter noen ukers bruk? Eller er det slik at hvis IR er synlig når produktet taes i bruk, er det mest sannsynlig at problemet ikke forsvinner...?

I den svenske "testen" fra prylportalen.se står det jo faktisk at problemet forsvant etter noen timer ...

Sitat Opprinnelig postet av http://www.prylportalen.se/artikel/test_plasma-tv_lg_svartare_an_nagonsin_090227160226-798.html
    Under de allra första timmarna såg vi svaga spår av ghosting (temporära inbränningar) men efter en halv dag kunde inte ens vita fyrkanter på svart bakgrund trigga några fosforspår.
    .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders82
    Noen som vet når denne kommer ut i butikken? Eller om noen av disse nettbutikkene har showrom? Vil gjerne se på denne tv'en før jeg evt kjøper.
    Litt merkelige greier dette:

På LG norway sine sider, er det kun 60PS8000 modellen som er presentert:
    LG Norway :: 60˝ og større

Mens i norske nettbutikker finner jeg kun 60PS7000 modellen. Som ikke finnes på LG norway sine sider.
    Ser ut til at 7000 modellen derimot er forventet inn i slutten av denne måneden.

I sverige derimot finner jeg kun 8000 modellen hos diverse nettbutikker. Ingen derimot som har den på lager. Noen forventer den inn først i juni.
    Bl.a. Fyndborsen har allerede fått 8000 modellen i sitt produktspekter:
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

Når det gjelder showroom, er det vel kanskje netshop, datakjeden og mamoz som har egne butikker. Men rekner med de større kjedene også kommer til å ta inn en av disse, eller begge. Tenker da på Elkjøp/Lefdal, Expert etc.
    .

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har høye forventinger til denne så vil jeg bare minne om forventingene rundt PG6000 i fjor som ikke stemte med hverken det LG eller fynbørsen sa. Fyndbørsen testet jo pg6000 og sa at den hadde pioneer sort, noe som er langt fra sannheten.

Men til prisen så ser jo dette ut til å bli skikkelig bra! 60" til litt over 20 lapper er jo knallbra! I løpet av sommeren har sikkert prisen falt under 20k også! Dere som venter helt til jul får den sikkert til 15-16k.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, som nevnt tidligere i tråden - med LG gjelder definitivt "Seeing is believing!"....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Til dere som har høye forventinger til denne så vil jeg bare minne om forventingene rundt PG6000 i fjor som ikke stemte med hverken det LG eller fynbørsen sa. Fyndbørsen testet jo pg6000 og sa at den hadde pioneer sort, noe som er langt fra sannheten.
    Det er sant! Derfor skal denne testes godt før den evt. kjøpes...

Pio sort har den ikke, men kanskje Panasonic sort?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ettersom dette er en teknisk tråd er alle forhandlerinnlegg flyttet hit: http://avforum.no/forum/produkt-pris...plasma-tv.html. Vennligst diskuter pris og forhandler i den nyopprettede tråden, og forhold denne teknisk. Takker!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...siste to prisinnlegg flyttet til pristråden (link i posten over)...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ettersom dette er en teknisk tråd er alle forhandlerinnlegg flyttet hit: http://avforum.no/forum/produkt-pris...plasma-tv.html. Vennligst diskuter pris og forhandler i den nyopprettede tråden, og forhold denne teknisk. Takker!
    Ble også startet tråd 04. april under 'Produkt -og prisjakt Video' :

http://avforum.no/forum/produkt-pris...usb-2-0-a.html

;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Design spørsmål PS8000

Den blå kanten under tv'n er denne bestående av ett blått lys eller er dette bare ett blått materiale?

JP

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, glemte den gitt... Ikke noe poeng med to pristråder, så da er disse to klistret sammen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Den blå kanten under tv'n er denne bestående av ett blått lys eller er dette bare ett blått materiale?

JP
    Blått glass ...

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator

Men til prisen så ser jo dette ut til å bli skikkelig bra! 60" til litt over 20 lapper er jo knallbra! I løpet av sommeren har sikkert prisen falt under 20k også! Dere som venter helt til jul får den sikkert til 15-16k.
    Forvirringen blir vel komplett når vi også har 60PG7000? Den ble også omtalt her i Avnytt i fjor våres engang - tror jeg?
    Hva er så den store nyheten 60PG7000 vs 60PS7000 eller 60PS8000?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Forvirringen blir vel komplett når vi også har 60PG7000? Den ble også omtalt her i Avnytt i fjor våres engang - tror jeg?
    Hva er så den store nyheten 60PG7000 vs 60PS7000 eller 60PS8000?
    60PG7000 må kunne kalles fjorårets modell. PS7000 / PS8000 er årets modeller og de som vil være aktuelle i tiden fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at netshop har lagt inn en 50" ps6000 i sortimentet.
    Skal visst være thx sertifisering og den er billigere enn ps7000.

Litt rot?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke om dette blir riktig tråd, men fikk testet 50PS8000/50PS7000 idag og her er et lite førsteinntrykk:

PS8000 og PS7000 er klisslike. Eneste forskjellen jeg ser er at PS8000 er THX sertifisert, ellers er de også kliss like utseende messig. Uansett, dette er SINNSYKT pene tver og ser mye dyrere ut enn de er. Menyer er av de gode og fine fra de forrige modellene, med noen ekstra undermenyer her og der. Bla. kalibreringshjelp for kjapp kalibrering, noe som faktisk er ganske ålreit. Innstillingsmulighetene er MANGE, her kan man jokke på hva som helst.

Så til det mange lurer på, SORTNIVÅET: Mange lurer, etter diverse uttalelser på nett, er dette på Pioneer nivå? Svaret er: NEI. Dessverre... I en opplyst butikk ser det faktisk ganske grått ut, (men det gjør jo Pio/Pan også, men ikke sååå grått) MEN i dempet rom med mindre belysning derimot! Her er det stoor forskjell fra PG6000 og PG7000. Sortnivået er faktisk ikke gærnt i det hele tatt, men i nærheten av Pioneer, nei dessverre. Koblet opp med en blu-ray spiller briljerer denne tven med skarphet, dybde og farger. Bildet er helt sinnsykt skarpt og detaljert, faktisk farlig nærme Pioneer.

Dette er kun et kjapt første inntrykk, og burde ikke taes dønn seriøst da jeg ikke er pro når det gjelder plasma skjermer og man får aldri et topp inntrykk av en plasmaskjerm i en opplyst butikk selv om PS7000 står i et mye mindre belyst rom. Men jeg er både imponert og skuffet. Men jeg fjerner den ikke fra lista mi før jeg har sett den i et helt mørkt rom og lest en mer dyp test av den.

bare spør hvis det er noe mer...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for inntrykk MaW... Er nok som forventet, men en kan jo kanskje håpe på gode kalibreringsmuligheter? Kan du sjekke om TVen lar seg justere både på fargerom og gråskala?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Veit ikke om dette blir riktig tråd, men fikk testet 50PS8000/50PS7000 idag og her er et lite førsteinntrykk:

PS8000 og PS7000 er klisslike. Eneste forskjellen jeg ser er at PS8000 er THX sertifisert, ellers er de også kliss like utseende messig. Uansett, dette er SINNSYKT pene tver og ser mye dyrere ut enn de er. Menyer er av de gode og fine fra de forrige modellene, med noen ekstra undermenyer her og der. Bla. kalibreringshjelp for kjapp kalibrering, noe som faktisk er ganske ålreit. Innstillingsmulighetene er MANGE, her kan man jokke på hva som helst.

Så til det mange lurer på, SORTNIVÅET: Mange lurer, etter diverse uttalelser på nett, er dette på Pioneer nivå? Svaret er: NEI. Dessverre... I en opplyst butikk ser det faktisk ganske grått ut, (men det gjør jo Pio/Pan også, men ikke sååå grått) MEN i dempet rom med mindre belysning derimot! Her er det stoor forskjell fra PG6000 og PG7000. Sortnivået er faktisk ikke gærnt i det hele tatt, men i nærheten av Pioneer, nei dessverre. Koblet opp med en blu-ray spiller briljerer denne tven med skarphet, dybde og farger. Bildet er helt sinnsykt skarpt og detaljert, faktisk farlig nærme Pioneer.

Dette er kun et kjapt første inntrykk, og burde ikke taes dønn seriøst da jeg ikke er pro når det gjelder plasma skjermer og man får aldri et topp inntrykk av en plasmaskjerm i en opplyst butikk selv om PS7000 står i et mye mindre belyst rom. Men jeg er både imponert og skuffet. Men jeg fjerner den ikke fra lista mi før jeg har sett den i et helt mørkt rom og lest en mer dyp test av den.

bare spør hvis det er noe mer...

Du sier den er bra på blueray matriale, men har du fått sett en dvd/el lignende på denne, har lest att den er heller skuffende på dette..

Jp

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var litt som forventet, men kalibreringsmulighetene er mange men skal sjekke opp rundt fargerom og gråskala ja. Expert modusene (ISF) byr jo på mange muligheter.

THX modusen har jeg ikke fått sjekket ut skikkelig da PS8000 står i opplyst rom mens PS7000 står i mørkere rom men det virker som en relativt "filmaktig" modus.

Problemet er at når du åpner esken så ser du med en gang at skjermen er ganske lysgrå, og det likte jeg ikke helt. Og med litt belysning på seg så blir det ganske gråaktig. Men demp belysninga og det blir faktisk veldig bra. (ganske logisk egentlig)

Skal se om jeg får ordnet helt mørkt rom, og så får jeg se da. Det kan jo hende den er enda bedre enn dette også.... Som sagt, førsteinntrykk!

Skal også teste med dvd, JP. Er svært få plasma skjermer som imponerer på det...

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •