Nye 60" fra LG 60PS7000 & 60PS8000 (100 hz, 2.000.000:1, 4x HDMI, Bluetooth, USB 2.0) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 201
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er vel egentlig en 60" tråd, men jeg skriver litt om mine erfaringer med min nyinnkjøpte 50PS8000.

For det første, jeg er ingen fantast når det gjelder tv. Jeg ser forskjell på tv'ene som står utstilt på Elkjøp etc, men kan ikke kalle meg noe annet enn en vanlig bruker.

Når jeg pakket ut min PS8000 ble jeg skuffet over fargene, det var ALT for mye av dem. Ivrig som jeg var så satt jeg litt og såg på den før jeg begynte å fikle med menyene.

Når jeg kom meg inn på menyene så forandret jeg den fra Dynamisk til THX, og fargene er en drøm!
    Bilde er utrolig realistisk.

Noen her har antydet at sort ikke er sort på denne skjermen, jeg er TOTALT uenig. Så her anbefaler jeg folk å se tv'en før de kjøper. Jeg tror noen er mere sære enn andre. (jeg har en lys stue med mange downlights i).

Det jeg var mest skeptisk til var å bruke denne til spilling. Etter at Call of duty Modern warfare 2 kom ut har det blitt noen timer.
    Jeg hadde fra før av en 32" Phillips LCD. Og denne skjermen er minst like god som LCD'en når det gjelder etterslep. (jeg har ikke sett noe etterslep på noen av skjermene.

Eneste minuset jeg har sett er at når jeg starter HTPC'en så blir Velkomstbilde "ståendes igjen" i noen sekunder når den går over til å vise skrivebordet. Dette ser pga at jeg har blått skrivebord. Hadde jeg hatt ett bakgrunnsbilde eller no så hadde jeg ikke lagt merke til det.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skumlest tråden, men finner ingen info om tilkoblingene verken her eller andre plasser på nettet. HDMI-tilkoblingene, er de slik at de stikker rett ut bak elelr er de vinklet? Har bestilt en 60PS7000 og lurer på om jeg må kjøpe en sånn HDMI-vinkel for å få koblet til eller ikke..

Et bilde av tilkoblinger på baksiden, evt info mottas med takk!

Kan noen bekrefte/avkrefte om jeg trenger en slik:

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett bildet fra manualen (side 10)

Vedlegg 58199

Som du ser stikker alle tilkoblinger rett ut. Både på bakpanelet og de på siden...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da vet jeg hvilke ledd jeg må kjøpe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 60PS7000 igår og fikk samme førsteinntrykk som over - altfor mye farger. Men fikk kalibrert tv med dve og er strålende fornøyd! Meget fornøyd med bildet!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ trenger jeg Eksperthjelp fra dere...Blir jeg skuffet dersom jeg bytter fra Pioneer 507 til denne 60 PS 7000?

For nøyaktig tre år siden kjøpte jeg en Pioneer PDP 507. Er knallgodt fornøyd med den. Til dags dato null innbrenning, og bildene er bedre enn mine øyne :-)

SÅ: Har bestemt meg for å øke til 60 tommer (sitter over fem meter unna 507'en, så det er faktisk ikke for storskjerm å regne i min stue.)

Hva sier dere? Vil jeg bli skuffet over denne LG 60 PS 7000? Mannen i butikken sa han ikke trodde jeg ville bli skuffet, siden denne nok er bedre på det meste enn min tre år gamle Pioneer. Stemmer dette? Han sa dog klart at dagens Kuro fra Pioneer vil knuse denne LG'en, men nå er ikke 60 Kuro tema i min stue.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømuttak

Hei! Hva gjør dere med strømuttaket på baksiden? Resten av kablene går det bra med, men den strømkabelen stikker jo rett ut i veggen. Fins det noe vinkeladapter (ala det man får til HDMI) eller nettkabel med vinkel mot TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hei! Hva gjør dere med strømuttaket på baksiden? Resten av kablene går det bra med, men den strømkabelen stikker jo rett ut i veggen. Fins det noe vinkeladapter (ala det man får til HDMI) eller nettkabel med vinkel mot TVen?
    Det pleier å følge med en strømkabel med vinkel på de tv'ene som har kontakten rett ut på baksiden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datating
    Det pleier å følge med en strømkabel med vinkel på de tv'ene som har kontakten rett ut på baksiden.

Okei, men det gjorde jo ikke det i dette tilfellet. . . Ikke funnet noe på de butikkene jeg har vært i så langt. Noen som vet hvor jeg evt. kan få kjøpt slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg kjøpte, og veggmonterte en 60PS7000 i går. Her fulgte det med strømledning med vinklet plugg. Klarte å få plass til standard/ rett HDMI, RGB, og SCART. Det viste seg at innhulingen i området der pluggene er, er dyp nok til at det gikk bra.

Er forresten veldig godt fornøyd med bildet sammenlignet med den gamle PDP 507 Xa'en. Ser ikke ett eneste område hvor denne LG'en er dårligere

Det jeg stusser på, er at Canal Digital kabel HD-kanalene funket svært dårlig på Pioneeren (hakket/ "frøs"), mens de er HELT perfekte på LG'en...? Noen som har en forklaring på hvordan i al lverden dette kan være tilfelle? Ikke at det spiller noen rolle, siden jeg er mega fornøyd uansett.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mavpro
    Jeg kjøpte, og veggmonterte en 60PS7000 i går. Her fulgte det med strømledning med vinklet plugg. Klarte å få plass til standard/ rett HDMI, RGB, og SCART. Det viste seg at innhulingen i området der pluggene er, er dyp nok til at det gikk bra.

Er forresten veldig godt fornøyd med bildet sammenlignet med den gamle PDP 507 Xa'en. Ser ikke ett eneste område hvor denne LG'en er dårligere

Det jeg stusser på, er at Canal Digital kabel HD-kanalene funket svært dårlig på Pioneeren (hakket/ "frøs"), mens de er HELT perfekte på LG'en...? Noen som har en forklaring på hvordan i al lverden dette kan være tilfelle? Ikke at det spiller noen rolle, siden jeg er mega fornøyd uansett.
    Søren da, fikk med en helt ordinær strømkabel på PS8000. Går rett i veggen. Har heldigvis bygd ut veggfestet fra før da der hang en PZ700 fra før som hadde en klump nederst på TVen, men ønsker jo å ta bort det som er bygd ut for å få TVen nærmest mulig veggen. For ta en ny runde i elbutikker

Ingen forklaring på hva som skjedde med Pioen din desverre. Den skulle da ovehodet ikke hatt problemer med HD.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinklet plugg !

Hva med denne fra komplett til bare 35,- nok:

Komplett.no - Strømkabel PC m/jord 1.8m

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Hva med denne fra komplett til bare 35,- nok:

Komplett.no - Strømkabel PC m/jord 1.8m

Flotte greier, takker

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha optisk for å få lyd til forsterker?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kalibrer man?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står 600 hz, men er det det?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spørsmålene gjelder 60ps8000. Hva syns dere om sortnivået på den tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrere: Trykk "menu" på fj.ktrl og gå inn på bilde. Så går du inn i bildeveiviser og da er det bare å følge den. Vips, gjort på 2 min.

600hz er kapasiteten / hastighet til den interne bildebehandlinga i tv`n. LG sin bildemotor er sannsynligvis den beste pr. idag.
    Det er denne som er årsaken til strålende bilder tilogmed fra standard oppløst signal via skart-kabel. Her er LG-skjermen fenomenal.

Det er vanlig at en tv står på "dynamisk" når den kommer ut av esken. Dette gir selvsagt et forferdelig bilde og slås øyeblikkelig av.
    Lyd kan du vel ta fra tuner?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Kalibrere: Trykk "menu" på fj.ktrl og gå inn på bilde. Så går du inn i bildeveiviser og da er det bare å følge den. Vips, gjort på 2 min.

600hz er kapasiteten / hastighet til den interne bildebehandlinga i tv`n. LG sin bildemotor er sannsynligvis den beste pr. idag.
    Det er denne som er årsaken til strålende bilder tilogmed fra standard oppløst signal via skart-kabel. Her er LG-skjermen fenomenal.

Det er vanlig at en tv står på "dynamisk" når den kommer ut av esken. Dette gir selvsagt et forferdelig bilde og slås øyeblikkelig av.
    Lyd kan du vel ta fra tuner?
    Tenkte på optisk mellom tv og forsterker for å få lyd på anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny 60" kommer på tirsdag, hva kan jeg forvente?

Glem det!

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •