PS3 koblet mot TH-PX80 rødskjær i bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 koblet mot TH-PX80 rødskjær i bildet

Sitter og funderer på hvorfor tv en min har et enormt rødskjær i bildet når jeg skrur på PS 3. I åpningsmenyen på PS3 skal det vel egentlig være svart bakgrunn med blå "bølger". Det har jeg definitvt ikke..... Vet ikke helt hva som kan være i veien, er det noen som har noen tips? Det skal legges til at bildet viser seg tilsynelatende normalt i det man spiller av en BR film, samt det å få signaler fra CD parabol syntes ok. PS3 og HD boks fra CD er koblet til receiver DENON AVR 2808 med HDMI, fra receiver til TV er det også HDMI.
    Takknemlig for tips enten det gjelder innstilling på PS3, TV eller receiver.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytt HDMI kabel til PS3,
    Prøve HDMI fra PS3 direkte i TV for å eliminere feilkilder

Jeg hadde et volsomt rødskjær da jeg koblet opp min projector første gangen, og det var HDMI kabelen som det var noe feil med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Prøv å bytt HDMI kabel til PS3,
    Prøve HDMI fra PS3 direkte i TV for å eliminere feilkilder

Jeg hadde et volsomt rødskjær da jeg koblet opp min projector første gangen, og det var HDMI kabelen som det var noe feil med.
    Hei
    Takk for respons!
    Tenkte det muligens kunne være kabelen, problemet er der kun når menyen på PS3 kommer opp, med en gang man begynner å spille eller setter på en film er skjermen normal. Har kjøpt en billig hdmi fra receiver til tv, det kan være den som krangler litt. Etter at man har spilt eller vist film viser PS3 normale farger uten rødskjær, det er vel grunnen til at jeg ikke har stresset så mye med feilsøking.....
    Mvh
    Thor Kristian

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringsbu
    Hei
    Takk for respons!
    Tenkte det muligens kunne være kabelen, problemet er der kun når menyen på PS3 kommer opp, med en gang man begynner å spille eller setter på en film er skjermen normal. Har kjøpt en billig hdmi fra receiver til tv, det kan være den som krangler litt. Etter at man har spilt eller vist film viser PS3 normale farger uten rødskjær, det er vel grunnen til at jeg ikke har stresset så mye med feilsøking.....
    Mvh
    Thor Kristian

Du er klar over at bakgrunnen på PS3 skifter farge for hver måned samt tid på døgnet? Den er mørk på kveldstid og har ulike farger på dagtid.
    Så lenge alt du putter inn er normalt tror jeg nok rett og slett at du bare er inne i en "rød" måned.. Du kan jo gå inn og skifte bakgrunn og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du er klar over at bakgrunnen på PS3 skifter farge for hver måned samt tid på døgnet? Den er mørk på kveldstid og har ulike farger på dagtid.
    Så lenge alt du putter inn er normalt tror jeg nok rett og slett at du bare er inne i en "rød" måned.. Du kan jo gå inn og skifte bakgrunn og se hva som skjer.
    Takk for tipset, skal undersøke dette litt nærmere etter at junior har gitt seg med spillingen.... akkurat nå er kjellerstua beslaglagt.

TK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •