Oppgradere eller vente...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere eller vente...

Heisann

9-ende og sannsynligvis siste utgave av Pioneer plasma tv'er:
    PDP-LX5090, 50-inch ‘HD Ready 1080p’ KURO (9th Generation)
    Ser ut til at prisen på denne ligger på rett over 20k. Synes ikke det er så helt gærnt for 50" av noe av det det beste som er på flat-tv fronten for tiden.

Må vel også nevne at jeg sansen for designet til Pioneer sine tv'er.

Fra før av har jeg en PDP-435 som jeg rett og slett er utrolig fornøyd med.
    Jeg har egentlig ikke har noe stort behov for å bytte ut, men jeg ser en del filmer (blu-ray) og bruker PC'en som avspillingskilde, så jeg synes det er litt kipt at jeg ikke får dratt nytte av full HD oppløsningen på dette materialet.

Jeg kan kjøpe en Pioneer nå, eller jeg kan avvente og se om det kommer annen og bedre teknologi i nær framtid også heller vente på det.
    Noen som har noen synspunkter? Finnes det noen bedre alternativ innenfor denne størrelse og prisklassen?
    Kan jeg forvente noe som er vesentlig bedre om jeg venter et år eller tre og heller kjøper da?

- TEK

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

Aner ikke noe om den, men STOR TV til en liten sum.

Komplett.no - LG 60" Plasma-TV 60PS7000

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sentimental.........

Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Heisann

Ser ut til at prisen på denne ligger på rett over 20k. Synes ikke det er så helt gærnt for 50" av noe av det det beste som er på flat-tv fronten for tiden.

Jeg har egentlig ikke har noe stort behov for å bytte ut, men jeg ser en del filmer (blu-ray) og bruker PC'en som avspillingskilde, så jeg synes det er litt kipt at jeg ikke får dratt nytte av full HD oppløsningen på dette materialet.

Jeg kan kjøpe en Pioneer nå, eller jeg kan avvente og se om det kommer annen og bedre teknologi i nær framtid også heller vente på det.
    Noen som har noen synspunkter? Finnes det noen bedre alternativ innenfor denne størrelse og prisklassen?
    Kan jeg forvente noe som er vesentlig bedre om jeg venter et år eller tre og heller kjøper da?

- TEK
    Har du pengene så ser jeg ingen grunn til å vente, 20K for denne tv'en er vannvittig. Jeg tror ikke et vanlig menneske øye vil kunne oppleve noe bedre på vanlig sitteavstand!

Kanskje en tv kan bli 2cm, 1cm flat osv men hva spiller det for noen rolle?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TVn er noe av det beste du får i dag, jeg ville ikke ventet.
    Personelig mener jeg det er bedre og kjøpe ett produkt som er på topp nå en og vente for så og kjøpe ett middelmådig produkt med ny teknologi som ikke er utprøvd.
    Og jeg tror nok at det tar litt tid før det kommer noe som kan måle seg med Pioneeren

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Heisann

- TEK
    Jeg går mot strømmen...

Jeg har samme Pioneer tv som deg, og er meget fornøyd med bildet på blu-ray. Ser overhodet ingen grunn til å kjøpen ny tv bare for å få full HD.
    Så lenge jeg sitter 3-3,5m unna, så er jeg overbevist om at det har lite eller ingenting å si på en 43".

Selvfølgelig så er bildet forbedret på de nye modellene med tanke på kontrast og sortnivå, men jeg tror ikke mellomlegget er verd det enda.

I vår stue kommer jeg til å ha min gamle Pioneer i noen år til. :-D

Selvfølgelig vil de tv'ene som kommer om 1-3 år være forbedret. Kanskje ikke så mye på bildesiden, men nye annvendelses programmer og utstyrsnivå som ikke du eller meg har tenkt på, dukker nok opp i fremtidens tvapparater.

Man må jo ikke vente i det uendelige med å oppgradere, men når du har en bra tv fra før, så synes jeg oppgraderingstanken din er litt bortkastet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om han som ventet så lenge med å kjøpe ny tv fordi han ville ha det beste av fremtidig teknologi, at det var barnebarnet hans som kjøpte tv'en han hadde drømt om, i en alder av 60 år?

Men spøk til side.. Har du lyst, har du lov! Dette gjelder for tv'er også. Og hvis onkel-lommebok sier ja, og kona ikke vet den Virkelige prisen på tv'en, så er det bare å smelle til!

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spør sånn som du spør fins bare 1 godt svar på dette.
    Jeg skal garantere at det lønner seg og vente.
    Det kommer GARANTERT noe bedre.
    Men enda har ikke noe kommet som er vesentlig bedre en den du har.
    ja da folk skryter av Philips sin nye led lcd.
    Men er like vel ikke bedre en dagens beste pioneer.Taht's the fact.
    Så for deg, jobber tiden for deg.
    Leser du litt for bi som de sier i stavanger.Så finner du ut dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •